Forum FiestaKlubPolska -

Silniki diesla - [MK6] Kontrolka świecy żarowej

gTomus - 23 Lis 2010, 12:42
Temat postu: [MK6] Kontrolka świecy żarowej
Niedawno kupiłem mk6 z 2005 i mam odnośnie fiesty kilka pytań.
Nie pali mi się kontrolka od świecy żarowej, ona działa bo samochód by nie odpalił, odkręciłem licznik ale chyba on jest nierozbieralny by wymienić żarówkę, sprawdziłem bezpieczniki ale nie ma takiego( wszystkie są od każdych swiatełek, duperelek ale nie od świecy) a poprostu chciałbym by ona sie paliła czy miał ktoś coś podobnego???
I drugie pytanie czy ktoś z forum przerabiał vana na cywilny pojazd???
pozdrawiam gTomus

toffic - 23 Lis 2010, 12:54

Jeśli dobrze pamiętam to świece grzeją dopiero od temp. minus 3 stopni C a w tym roku jeszcze takich temperatur nie było. poza tym można zrobić test licznika i sprawdzić czy faktycznie "spiralka" się nie zapala.
JoeMix - 23 Lis 2010, 13:06

gTomus napisał/a:
a poprostu chciałbym by ona sie paliła czy miał ktoś coś podobnego
Od zawsze jest tak że kontrolka świec to informacja "czekaj z odpaleniem auta aż zgasnę" jak kontrolka gaśnie, odpalasz silnik,,, to czy kontrolka się świeci czy nie, nie ma żadnego odzwierciedlenia w tym czy świece faktycznie grzeją czy nie, więc tak jak toffic pisze, wkładasz kluczyk i palisz auto,,, jak się zrobi zimno to pewnie będziesz musiał czekać na podgrzanie wstępne komór spalania,,,
gTomus - 23 Lis 2010, 13:31

bo pierwszy raz mam disela. To co-kontrolka od świecy żarowej przy takich teperaturach w ogóle się nie zapala? A jak zrobić test licznika?
JoeMix - 23 Lis 2010, 13:50

gTomus napisał/a:
To co-kontrolka od świecy żarowej przy takich teperaturach w ogóle się nie zapala?
W nowych konstrukcjach - tak, nie zapala się jak na dworze jest ciepło,,,
ramses123 - 23 Lis 2010, 14:56

Cytat:
I drugie pytanie czy ktoś z forum przerabiał vana na cywilny pojazd???


na pewno potrzebny jest wpis do karty pojazdu o zmianie kwalifikacji typu auta z dostawczego na osobowy (widziałem to będąc na praktykach w wydziale komunikacji ) musisz wstawić bebechy na tył, pasy i w sumie więcej nie wiem. w wydziel komunikacji Cię oświecą :P

gTomus - 24 Lis 2010, 16:32

ramses123 napisał/a:
Cytat:
I drugie pytanie czy ktoś z forum przerabiał vana na cywilny pojazd???


na pewno potrzebny jest wpis do karty pojazdu o zmianie kwalifikacji typu auta z dostawczego na osobowy (widziałem to będąc na praktykach w wydziale komunikacji ) musisz wstawić bebechy na tył, pasy i w sumie więcej nie wiem. w wydziel komunikacji Cię oświecą :P

To wszystko wiem chodziło mi bardziej o jakieś techniczne sprawy, ukryte hohliki. Za jakiś czas będę to robił wiec wkleję zdjęcia. Howk...

piwko2006 - 27 Lis 2010, 08:43

Jakiś czas temu jak były przymrozki kontrolki nie ujrzałem ani razu. Stało się to dopiero wczoraj rano. Mignęła na chwilkę, po czym samochód odpalił bez problemów.
Wszyscy którym mówię o taki stanie rzeczy niedowierzają i uważają, że coś mam zepsute.
Tylko znajomy, który ma 2.0 HDi w Peugocie ma tak samo i zgadza się iż jest to prawidłowe i normalne.

JoeMix - 27 Lis 2010, 10:32

piwko2006 napisał/a:
Wszyscy którym mówię o taki stanie rzeczy niedowierzają i uważają, że coś mam zepsute.
Bo w starych konstrukcjach (w nowych też się trafia) był układ czasowy, niech się pali w wali kontrolka się świeciła np 6 sekund,,,
ElGrey - 27 Lis 2010, 16:41

swiece grzeja od -5 w naszych silnikach i jak grzeja to wyraznie zapala sie kontrolka swiec, wiec poczekaj na wieksze mrozy :-P
piwko2006 - 29 Lis 2010, 20:58

Wiem wiem, że tak jest i objawy takie są normalne. Po prostu wielu, którzy mają starsze Diesle z pośrednim wtryskiem dziwią się jak to może być z tymi świecami.
Kontrolkę widzę już od czterech dni co rano.
Dziwi mnie, że trzeba dłużej kręcić silnik żeby zapalił ;-( .
Czy to też norma ?

ElGrey - 29 Lis 2010, 22:37

moja nawet przy - 25 odpala od pierwszego zakrecenia, owszem przy takiej temperatuze trzeba troche poczekac na nagrzanie sie swiec i silnik pracuje na poczatku jak stary ropol, ale pali odrazu
tomasz1982 - 30 Lis 2010, 07:45

Zmieniłeś filtr paliwa??
Lejesz dobre paliwo premium??
Sprawdziłeś akumulator i świece??
Dodajesz depresatora typu STP itd itp....???

U mnie w Polsce B jest -12 i odpala od razu, nawet przy tych -25 też tylko trzeba zadbać o te wszystkie rzeczy o ktrych pisalem.

piwko2006 - 1 Gru 2010, 20:32

Źle mnie zrozumieliście.
Silnik zapala od pierwszego kręcenia tylko trzeba go kręcić odrobinkę dłużej tj 1-2 sekundy.
Może jestem przeczulony lub mam jakieś natręctwo na tym punkcie, lecz zauważyłem lekką różnicę.
http://www.youtube.com/watch?v=ShSLwjD0ClI
Powyżej macie link do filmu; a raczej do nagrania dźwiękowego (było za ciemno żeby coś zobaczyć) i możecie porównać ze swoimi Fiestami czy jest podobnie.
Oczywiście to że po odpaleniu pracuje jak stary poczciwy Diesel to u mnie też norma :) .

Co do paliwa tankuje tylko na stacjach typu BP, Shell i Orlen.
Żadne przymarketowe nie wchodzą w grę, nawet latem.

JoeMix - 1 Gru 2010, 21:13

Cytat:
Silnik zapala od pierwszego kręcenia tylko trzeba go kręcić odrobinkę dłużej tj 1-2 sekundy.
,,, nie znam się na nowych dieslach, ale na logikę dla mnie normalne ze w niesprzyjających warunkach silnik zaskakuje dłużej,,,
ElGrey - 2 Gru 2010, 15:27

piwko2006 to poczytaj instrukcje, gdzie napisano ze przy niskich temp. zapalic moze dopiero po 30 sek. krecenia :9:
Neo178 - 3 Gru 2010, 01:04

ElGrey, przecież instrukcję czyta się jak wszystko inne zawiedzie :rotfl:
ElGrey - 3 Gru 2010, 17:55

no tak jaki ja jestem tepy :hahaha:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group