|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Tuning mechaniczny - [MK3] Wtryski do 1.6 CVH
kuba87 - 19 Lis 2010, 22:10 Temat postu: [MK3] Wtryski do 1.6 CVH pytnie czysto techniczne
jakie wtryski ( od jakiego auta)
podejdą do 1.6 CVH??
kuba87 - 19 Lis 2010, 22:24
niekoniecznie forda bo chodzi mi o większą wydajnosc
kuba87 - 19 Lis 2010, 22:40
bardzo pomocnyś
lepiej sie pochwal co modzisz w escorcie
PumaRST - 20 Lis 2010, 08:11
zależy jak dużo wieksze chcesz i do jakiego silnika N/A czy Turbo. I jak chcesz to wystroić.
jak dużo więcej tego paliwa potrzeba?? Jesli N/A to wystarczy podnieść ciśnienie na listwie.
Seria ma 190cc/h
większe są:
Uno Turbo (zółte)
Kadett/Astra GSI 16v
VW G60
i one maja wszystkie po 240/245cc i one mi wystarczały do 212KM z CVH-T z podniesionym ciśnieniem na listwie do 4,5 bara. na serii cisnieniu wydola do 180-190KM w silniku turbo.
Jeszcze większe to któryś Fiat ma 280cc ale nie wiem który, na pewno Rover 220 Turbo ma 300cc
kuba87 - 20 Lis 2010, 08:31
no ok a jak podniesc cisnienie na listwie?
diablo189 - 20 Lis 2010, 09:15
sory ze sie wtrace. ale czy przy takiej zmianie nie popekaja tloki??? o ile wiecej bedzie palil po zalozeniu z astry gsi???
luki - 20 Lis 2010, 09:31
ale co tego jak dasz większe wtryski jak cie ciśnienie na listwie nie puści.
Gdzies na forum opisane jest ze mozna w gruszcze tej co reguluje paliwo na koncu listry nawiercić delikatnie blaszke a pod spodem jest sruba regulacyjna ale co i jak to gdzieś było opisane chyba w temacie topgear-a na 3-eciej stronie
PumaRST - 20 Lis 2010, 20:22
diablo189 napisał/a: | ale czy przy takiej zmianie nie popekaja tloki??? |
a od czego mają popękać??
luki86 napisał/a: | ale co tego jak dasz większe wtryski jak cie ciśnienie na listwie nie puści. |
nie kumam tego. regulator utrzymyje tylko ciśnienie na listwie a nie ilość paliwa dawanego przez wtryski. wtrysk to zawór kierunkowy sterowany elektrycznie. Na koncu ma dysze i ilość paliwa wtryśniętego zalezy od wielkości tej dyszy. Oczywiście zwiększajac ciśnienie zmusza się wtrsyk do bycia wydajniejszym ale jest to w niewielkim stopniu, a jak sie przesadzi z ciśnieneim na listwie to się rozwali wtryski. Seryjne chodzą w przedziale miedzy 2,5-3 bary w zależności od auta. są w stanie bez uszczerbku na żywotności przyjąc +/- 3,5 bara ale juz przy większym ciśnieniu zdechną wcześniej czy później ale zdechna.
xr2i ma ciśnienie robocze jak dobrze pamiętam 2,75 bara wiem ze podniesienie tego ciśnienia do granic 3 - 3,1 przynosi zwiększenie mocy i odrobine zwiększa spalanie. ale przyrost mocy jest na pozionie +/-5KM bo ford zawsze niedolewał na wysokich obrotach nie zależnie od rodzaju silnika.
devill1991 - 20 Lis 2010, 21:14
Kontynuujcie bo też jestem zainteresowany zmianą wtrysku i zkalibrowaniem tego.
PumaRST - 21 Lis 2010, 09:30
devill1991 napisał/a: | Kontynuujcie bo też jestem zainteresowany zmianą wtrysku i zkalibrowaniem tego. |
ale co tu kontynuować??
diablo189 - 21 Lis 2010, 11:50
z tego wszystkiego wynika ze nie oplaca sie tego robic. 5km w ta czy w ta chociaz jak komus to pomoze to spoko
kuba87 - 21 Lis 2010, 11:53
tak tylko ze zanim zaczniesz dłubać przy paliwie
to musisz wiele innych rzeczy porobić
a ja rzuciłem temat bo chcę sie dowiedzieć paru rzeczy ciekawych ktore byc moze wykorzystam u siebie w EVO kombinuję dolot więc nieco lepciejsze wtryski by się nadały
devill1991 - 21 Lis 2010, 19:08
dla mnie każdy źrubek sie liczy
PumaRST - 21 Lis 2010, 20:06
kuba87 napisał/a: | u siebie w EVO kombinuję dolot więc nieco lepciejsze wtryski by się nadały |
jesli częścią tego dolotu nie bedzie T2 lub T25 albo T3 - generalnie turbina i to z doładowaniem w okolicy 1 bara to szkoda twojej kasy. Zostaw serie i najwyżej podnieś ciśnienie.
a1topgear - 16 Gru 2010, 21:56
Tak jak pisze Puma- plug &play podchodzą bosche 701 montowane w punto Gt, xanti/406/806/605/evasionie/xm i ulysse 2.0 t oraz Alfa/Lancia 3.0V6 oraz 2.0t ale tych 4ro cylindorwych (rowniez montowane w M3 3.0l). Potem masz juz półkę audi bodaj gt 2,2 turbo (ale tu juz mogę źle pamiętać) i Lanci Integralki. CO do zamiany w N/A- patrz co napisal Marcin. Co do Turbo- bez zmiany elektroniki nic ci to nie da, co wiecej - efekt bedzie odwrotny do zamierzonego.
Krawiec - 17 Gru 2010, 09:03
Jak zmienisz wtryski na za wydajne to stracisz moc auto bedize sie ksztusić i bedziesz miał czesciej tankowanie. Jak chcesz podniesc moc twojego CVH zacznij od remontu i zobacz w jakim stanie są krzywki wałka bo mozesz sie zdziwic.
longin201 - 1 Lut 2011, 21:07
pomijając wszystkie za i przeciw. jak wygląda sama wymiana wtrysków na np. od Astry GSI. Czy jest dużo rzeźbienia, czy daje się to podmienić bez problemowo?
PumaRST - 2 Lut 2011, 08:39
p&p
longin201 - 5 Lut 2011, 14:26
PumaRST napisał/a: | Kadett/Astra GSI 16v |
rozumiem, że od 8 zaworowej 2.0 litrówki są inne? mniej wydajna?
PumaRST - 5 Lut 2011, 19:47
dokładnie, jak dobrze pamiętam sa takie jak w cvh
kuba87 - 5 Lut 2011, 19:53
hmmm moze podpowiedzcie mi jakiej marki kupić pierscienie tłokowe i panewki oraz pompe oleju i popychacze?
bo jesli silnik przetrwał strzała bez wiekszych szkod (trzeba liczyc sie z zerwanym rozrządem) pogiete zawory przezyję to bede go remontowal oraz na co zwrocic szczególną uwagę przy rozbieraniu głowicy warto wyrownać krawędzie kolektorow i głowicy?
longin201 - 27 Kwi 2011, 07:14
wracając do tematu wtrysków od Astry GSI - czy to mają być takie?
http://allegro.pl/wtryski...1571124829.html
PumaRST - 27 Kwi 2011, 09:42
tak
longin201 - 3 Cze 2011, 13:38
wczoraj włożyłem wtryski od GSI (niebieskie - wydajność 245)po bardzo krótkiej przejażdżce muszę powiedzieć, że samochód żwawiej przyspiesza. Zastanawia mnie tylko jedna rzecz. W momencie osiągnięcia obrotów powodujących odcięcie efekt jest trochę inny niż do tej pory. Nie ma takiego charakterystycznego dźwięku "łut łut łut łut" tylko wygląda to raczej tak jakby silnik zaczynał przerywać z powodu braku (a może z nadmiaru) paliwa. Czy ktoś może coś na ten temat wie?
kuba87 - 28 Cze 2011, 23:25
taka ciekawostka
kilka osób w tym osoby z forum pytało się mnie czy wymieniałem wtryski....
jakie były lub też powinny być w silniku seryjnym?
aktualnie są włozone jakieś NOWE?
niebieskie ale jaki model nie powiem teraz
Fordon - 29 Cze 2011, 14:47
Sie znaczy te wtryski:
http://www.bigpower.co.uk...ad.php?p=263372
Niebieskie to fabryka, bezowe bosch 701 odpowiednik dla M3.
a1topgear - 29 Cze 2011, 14:59
M3 to ze tak powiem sztandarowy przyklad... PSA/Fiat/Lancia 2.0T (bodaj kod silnika RGX)- tam sa najpopularniejsze, a co za tym idzie najtansze:)
kuba87 - 29 Cze 2011, 19:32
Fordon, chyba własnie takie ale jeszcze sie upewnie jak wyciągne listwe
|
|