Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - [MK4] Zmiana licznika

Wolek87 - 17 Lis 2010, 14:23
Temat postu: [MK4] Zmiana licznika
Witam, przymierzam się do zmiany licznika na taki z obrotomierzem i tu pojawia się moje pytanie czy mogę kupić każdy rodzaj licznika z obrotkiem i będzie on pasował? Bo widziałem dwa rodzaje taki z gładką linią pod zegarami na której wyświetla się kontrolka oleju itd oraz drugi rodzaj, który w tym miejscu ma 6 kwadratowych pół w których prawdopodobnie także pojawiają się kontrolki.
arecki - 17 Lis 2010, 14:38

było było było...
Wolek87 - 17 Lis 2010, 14:53

Ok Ok Ok ale czy mógłbym dostać nakierowanie, gdzie dokładnie bo jakoś funkcja szukaj mi nie pomaga :/

Przeszukałem forum i nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie niestety :/ więc czy może mi ktoś w rzeczowy sposób odpowiedzieć?

Tomas82 - 19 Lis 2010, 20:11

Zegary są podłączane w każdym modelu (mk3, mk4...) w inny sposób.
Jednakże w obrębie danego modelu możesz podłączać dowolne zegary i nie martw się wskaźnikami, bo ścieżki we wtyczkach są uniwersalne. To nie działa tak, że po zmianie zegarów nagle zamiast kierunkowskazów zacznie migać wskaźnik oleju, czy ładowania itp.

Zegary z obrotkiem trzeba jednak dobrać w odpowiedni sposób, żeby ten nie zaniżał ani nie zawyżał wartości. W zależności od rodzaju paliwa i pojemności silnika w różny sposób komputerki zapodają sygnał do obrotka.
Gdy ja wstawiałem zegary z obrotkiem upewniłem się jaką oporność mają rezystory, bo naczytałem się opowieści o pokazywaniu połowy obrotów.
Najlepiej szukaj bezpośrednio od 1,3. Taki będzie na pewno pasował.
Nie wiem jak w mk4, ale ja w mk3 nie miałem podłączenia obrotka w złączu i musiałem się wpinać bezpośrednio w komputerek i przeciągnąć kabel pod zegary.

drjanusz - 19 Lis 2010, 20:57

Ja wymieniałem na taki z obrotkiem(i białe tarcze)-wsadziłem od Pumy i to angola(było 90 na godzine ale mil :-P )Potem wyorałem gdzieś prędkościomierz od Essiego podmianka i śmiga już 2 rok :ok:
Wszystko plug&play-kabelki były :radocha:

jackrzec - 19 Lis 2010, 21:11

Tomas82 napisał/a:
Jednakże w obrębie danego modelu możesz podłączać dowolne zegary i nie martw się wskaźnikami, bo ścieżki we wtyczkach są uniwersalne. To nie działa tak, że po zmianie zegarów nagle zamiast kierunkowskazów zacznie migać wskaźnik oleju, czy ładowania itp.
Jesteś w wielkim błędzie... Może ładowanie nie będzie migało zamiast kierunków, ale kontrolka airbagu np kłoci się z SCSem... Było chyba z 5 rodzajów ścieżek w licznikach - zależnie od wyposażenia auta i rocznika.
Wolek87 - 21 Lis 2010, 19:52

A czy istnieje jakiś sposób, żeby dobrać sobie odpowiedni licznik? Widzę, że kolega jackrzec ogrania temat w dużym stopniu. To może poprosiłbym Cię o jakieś podpowiedzi?
jackrzec - 21 Lis 2010, 20:26

Wolek87 napisał/a:
A czy istnieje jakiś sposób, żeby dobrać sobie odpowiedni licznik? Widzę, że kolega jackrzec ogrania temat w dużym stopniu. To może poprosiłbym Cię o jakieś podpowiedzi?

W sumie to dopiero teraz zaskoczyłem że Ty masz mk4... Ale to nic. Napisz co masz w aucie (abs czy inne dodatki np. obrotek) i powied co chcesz mieć, a powiem Ci jaki licznik będzie Ci pasował. Tak to Ci nie potrafię wytłumaczyć - muszę wiedzieć co i jak. Najlepiej podaj VIN, to sprawdzę w microcacie jaki masz licznik i co będzie tam pasowało.

Wolek87 - 21 Lis 2010, 22:08

VIN to WF0BXXGAJBTS57436, a w wyposażeniu mam 2 jaśki, el. lustra, abs nie mam, obrotka też nie, a resztę i tak chyba zobaczysz po rozkodowaniu VIN

I czy np coś takiego u mnie by podpasowało?
http://allegro.pl/licznik...1316327622.html

Marcin - 22 Lis 2010, 10:31

o ile dobrze pamiętam to różnica jest tylko w jednej kontrolce, czyli check engine/grzanie świec żarowych, akurat te kontrolki 1,3 nie dotyczą, więc każdy licznik z fiesty/pumy/escorta (oczywiście z analogowym licznikiem km, >99 trzeba trochę pobawić się kabelkami) będzie działał, jak opcja instalacji nie przewidywała obrotomierza to trzeba go podczepić jednym przewodem, są opisy jak to zrobić.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group