|
Forum FiestaKlubPolska -
|
|
Tuning mechaniczny - Różnice zetec 1.8 105 KM vs 1.8 130 KM
LOY - 17 Mar 2005, 03:11 Temat postu: Różnice zetec 1.8 105 KM vs 1.8 130 KM zarówno fiesty XRjak i escortyXR maja silniki 1.8 16V w wersji 105KM i równolegle 130KM.
silniki sa praktycznie nie do odróżnienia. Czytałem juz tyle odpowedzi ilu odpowiadajacych .
Wiec jeszcze raz.JAK UZYSKAC 130KM z silnika 105, i nie pytam o tuning ale o zmiany fabryczne????
czytałem u niemców że wystarczy założyć inna przepustnicę ,wałki i jednostkę sterującą.
Równocześnie czytałem że by 130tka miała lepszy "dół" to w niej należy montować wałki od 105tki. to trochę bez sensu!!!!CZy ktos ma jakies ciekawe informacje? ciekawe czy futura z zeteckiem tez podatna byłaby na wstawienie większej przepustnicy?
GienekWichura - 17 Mar 2005, 06:36
Oprócz zmiany wałków rozrządu przepustnicy niestety trzeba
przemapować komputer.
W tej chwili jescze dokładnie nie wiem ale podejrzewam że
głowica od 130 ma inny kształt gniazd ale to jeszcze sprawdzę
i Ci odpowiem
LOY - 18 Mar 2005, 01:27
nie głowica jest taka sama ale tłoki w 130 KM maja żlobienia do dodatkowego smarowania. ale to szczegól choc napewno przedłóża ich żywotnosc.poco przestrajac? ja pisałem by wymienić komp....
Rycho - 18 Mar 2005, 05:32
A widziałeś te tłoki, że tak twierdzisz?? Ja ich nie widziałem, ale w katalogu forda tłoki do wersji 130 KM i 105KM mają taki sam numer, co oznacza, że niema różnicy.
Różnica jest natomiast w dyszach spryskujących olejem denka tłoków, do RDB i RQB są inne.
Rycho
PumaRST - 18 Mar 2005, 14:22
Ja slyszalem nastepujace zeczy (moge sie mylic):
1) walki i przepustnica od 2,0 zetec,
2) natomiat komputer moce tez byc ten sam co w mondeo 2,0.
3) w tlokach raczej nie ma roznicy
Tak ogulnie to jeszcze wystepowal 1,8 16v o mocy 115km w mondeo, wiec do konca nie wiem. punkt 1) raczej napewno.
Jak znasz angielski to odsylam bo ja nie do konca wiec tego nie przetlumacze
http://www.fiestaturbo.co...=history#rs1800
http://www.rsownersclub.co.uk/
http://www.fasterfords.co...ta_rs1800_5.jpg
chyba tylko tyle mam jak cos to dosle
mellow - 20 Mar 2005, 19:14
115 byly tez w Esciortach - ja taki teraz mam, co do przerabiania z 105 na 130 to z wlasnego doswiatczenia z rozbierania tych silnikow moge dopowiedziec tylko ze:
- inne walki
- inne sterowanie
- szersza przepustnica
- chlodzenie tlokow od dolu
te 4 rzeczy sa najwazniejsze w (co prawda przeplywomierz za 105 ma inne nr seryjny ale jego zamiana w sumie nie wnosi zadnych wyczowalnych zmian...)
Co do walkow i osprzetu 2.0 modeo to raczej watpie, kiedys sprawdzalem i nr tez byly inne, a przepustnica napewno sie rozni bo rozbieralem kolektor 2.0 i taile byly inne.
Pozdrawam
|
|