Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - [MK3] 1.8D alternator wyjście W na obrotomierz.

CzaRmaX - 14 Lis 2010, 03:19
Temat postu: [MK3] 1.8D alternator wyjście W na obrotomierz.
Mam oddzielny obrotościomierz i potrzebuję wiedzieć, które to jest wyjście W w altku 1.8D aby go podłączyć. Mam trzy wyjścia i jedno jest wolne, więc pewnie to jest W ale wolę się upewnić. Mam prośbę abyście wkleili jakieś fotki od alternatora 1.8D i zaznaczyli, które to jest to W. No chyba, że było kilka wersji altków to też poproszę fotki z zaznaczeniem, który nadaje się do obrotka i które to jest to wyjście W. Jeszcze jedna opcja którą dopuszczam a znajdzie się taki uczynny to opis jak to zmierzyć/pomierzyć czy to jest akurat to wyjście :)
Będę bardzo wdzięczny i dźwięczny :)

P.S.
Tylko nie gadajcie mi o funkcji SZUKAJ bo wyskakują w większości nasze auta i projekty a nie chce mi się tego wszystkiego czytać z racji lenistwa i mnogości tematów do przelecenia :P

szynszyl - 14 Lis 2010, 09:23

http://www.fiestaklubpols...tomierz++dieslu
JoeMix - 14 Lis 2010, 09:31

CzaRmaX napisał/a:
więc pewnie to jest W ale wolę się upewnić
Jest podpisane jako "W" albo "~"

Jeśli masz jakiś obrotomierz elektroniczny czy inny od silnika z zapłonem iskrowym to może nie działać bo sygnał z układu zapłonowego to impulsy prostokątne w ilości np. połowę mniejszej niż obroty silnika, a na wyjściu "W" masz sinusoidę o częstotliwości wyższej niż obroty silnika,,,

CzaRmaX - 14 Lis 2010, 20:36

Dobra w poniedziałek będę sprawdzał co tam jest namazane na altku :)
A obrotek kupiłem sobie do diesla tylko producent pisze, że przed podłączeniem do niego instalacji należy odłączyć klemę z minusem i dla tego chce się upewnić gdzie go podłączyć pod altek aby szlak go nie trafił i w razie czego nie stracić gwarancji.

Dzieki za podpowiedzi :)

JoeMix - 14 Lis 2010, 20:47

CzaRmaX napisał/a:
tylko producent pisze, że przed podłączeniem do niego instalacji należy odłączyć klemę z minusem
w każdej książce napraw 98% tekstów zaczyna się zdaniem "Odłączyć ujemna klemę akumulatora" - to dlatego, bo cy sobie zwarcie przy montażu nie zrobić, wszak alternator jest stale pod napięciem.
CzaRmaX - 14 Lis 2010, 21:25

JoeMix napisał/a:
CzaRmaX napisał/a:
tylko producent pisze, że przed podłączeniem do niego instalacji należy odłączyć klemę z minusem
w każdej książce napraw 98% tekstów zaczyna się zdaniem "Odłączyć ujemna klemę akumulatora" - to dlatego, bo cy sobie zwarcie przy montażu nie zrobić, wszak alternator jest stale pod napięciem.


Ja w tym wszystkim jestem zielony i na dorobku ale już jestem o jedną odpowiedź mądrzejszy :)

[ Dodano: Pon Lis 15, 2010 17:32 ]
Cholera podłączyłem ten obrotek i wyskalowałem wszystkimi możliwymi pokrętłami na minimum a i tak pokazuje mi między 1400 a 1600. Na wolnych obrotach wskazówka lekko skacze. Czy obrotek jest i lubię chleb ze smalcem czy to altek coś odwala albo jedno nie pasuje do drugiego? POMOCY :)

EDIT :)
Wstawiłem diodę na kabel idący do altka i obroty spadły do 1100/1200 obrotów i wskazówka przestała się trząść jak osika. Fakt, że chyba mam troszkę większe obroty niż norma ale pewnie skończy się tym, że rozbiorę obrotek i sam wyskaluję wskazówkę :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group