|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika ogólna - Silnik 1300 mk1 a inne fordy
van - 9 Lis 2010, 21:02 Temat postu: Silnik 1300 mk1 a inne fordy już zgłupiałem
jaki silnik 1300 siedzi w mk1 ? kent, ohv
czy jakiś ford miał taki sam, może podobny albo chociaż gaźnik w czymś był montowany jeszcze(chyba w 1.6 ?)
JoeMix - 9 Lis 2010, 21:31
1300 był bodajże Kent,,, co do gaźnika to Ford kładł wszystkie wszędzie zależnie od specyfikacji samochodu na dany rynek,,, nie jest powiedziane że na 1300 ma być konkretnie taki a taki gaźnik (to się wyczyta chyba z kodu silnika)
Qba1983 - 9 Lis 2010, 21:48
Oznaczenia silników są gdzieś na forum.
J3E to 1300
L3E to 1600 chociaż mogę się mylić, może być na odwrót
Gaźnik Weber 32/34 DFT przynajmniej taki był w fieście.
Silnik montowany był jeszcze w Escortach mk2 i mk1 (chyba) ale tam gaźnik był inny.
kostek88wjcz - 10 Lis 2010, 10:27
1.6 z mk1 z tego co mi wiadomo to byl kent oznaczenie OHV ale tez moge sie mylic
diodalodz - 10 Lis 2010, 10:29
2 gardzielowy gaźnik z automatycznym ssaniem .
Flonder - 10 Lis 2010, 10:48
Tak, we Fieście mk1 1300 siedział OHV Kent Crossflow
Ten silnik był także w Escortach mk1 i mk2, capri i cortninie
Kent 1300 na 5 podporach, ten dłuższy od valencii
co do gaźników, to wychodziły na weberze 1v, motorcraft`cie vv
lub weberze 32DFT (dwugardzielowy)
Qba1983 - 10 Lis 2010, 13:27
W fiestach zdaje sie tylko ten ostatni, ze ssaniem na bimetal ( zmora)
van - 10 Lis 2010, 14:31
1300 jest bardziej podobny konstrukcją do 1.1 czy do 1.6 ? Kolektory dolotowe i wydechowe są jakoś zamienne z innymi silnikami ?
Sorry że zadaję kupę idiotycznych pytań ale ten silnik to dla mnie istna nowość
Flonder - 10 Lis 2010, 14:42
ta sama konstrukcja, co 1600, różnią się układem korbowodowym i wysokością bloku,
kolektory wymienne między 1300 a 1600, od 1.1 nie podpasujesz (inne wymiary), w związku z inną wysokością bloku mogą być różne przeszkody np.
wstawienie kolektora pod dwie poziomki z 1600 do 1300 wymaga zastosowania kopułki z wyjściami pod kątem.
van - 10 Lis 2010, 17:46
hmm a ja tyle lat myślałem, że podobnie jak w mk3 1.3 to takie rozwiercone 1.1
zasmuciłeś mnie trochę tym że do takiego silnika nie uda się założyć kolektora z 1.1 :(
Flonder - 10 Lis 2010, 18:16
van, wiem kto ma kolektor i gaźnior DFT do 1.3 (aktualnie u mnie w kuchni leży ),
a sam mam jeszcze 2 kolektory z gaźnikami weber 1v
a co do kolektorów wydechowych, to mam 2 żeliwne i jeden rurowy 4->2->1
kup escorta ode mnie a dostaniesz to wszystko w gratisie
van - 10 Lis 2010, 19:27
Flonder napisał/a: | kup escorta ode mnie a dostaniesz to wszystko w gratisie | tyle aut w tym miesiącu nie kupię
ale o te kolektorki, gaźniki itp to się może będę odzywał
JoeMix - 10 Lis 2010, 21:37
Qba1983 napisał/a: | W fiestach zdaje sie tylko ten ostatni, ze ssaniem na bimetal ( zmora) | Ja mam VV van81 napisał/a: | a ja tyle lat myślałem, że podobnie jak w mk3 1.3 to takie rozwiercone 1.1 | To raczej można powiedzieć chyba ze 1,6 to takie rozwiercone 1,3
Flonder - 10 Lis 2010, 21:54
JoeMix napisał/a: | o raczej można powiedzieć chyba ze 1,6 to takie rozwiercone 1,3 |
Chyba raczej 1.3, to takie obniżone 1.6
Qba1983 - 11 Lis 2010, 00:50
1600 przy poziomych gaźnikach niestety też wymaga w Fieście obniżonej kopułki lub kopułki z wyjściami z boku.
JoeMix - 11 Lis 2010, 08:34
Flonder, chodzi po prostu o to że jak HCS'y 1,1 i 1,3 to bliźniacze silnik to tak samo Kenty 1,3 i 1,6 mają podobnie,,,
Flonder - 11 Lis 2010, 08:43
JoeMix ok, rozumiem
HCS nie mieści się w ramach czasowych moich zainteresowań, więc mało o nim wiem
Peedro - 11 Lis 2010, 09:45
JoeMix napisał/a: | HCS'y 1,1 i 1,3 to bliźniacze silnik |
A nie jest tak że 1,1 jest na 3 podporach, a 1,3 już na 5?
JoeMix - 11 Lis 2010, 10:00
,,,chyba nie
van - 11 Lis 2010, 16:22
wszystko się obija właśnie o chyba ... a nie chce kupować silnika tylko po to by dowiedzieć się że jest zupełnie inny
Flonder wyślij mi na PW jakie gaźniki i kolektory posiadasz do kenta, może będę zainteresowany, najlepiej z jakimiś cenami chociaż przybliżonymi abym zbadał teren
Laskosz - 13 Lis 2010, 00:57
mk1/2 valencia 1.0 1.1 to to samo (różny skok tłoka uzyskany wałem itp) podparty w 3 miejscach
mk1 kent 1.3 1.6 to to samo jak wyżej blok jest dokładnie ten sam różni się wałem, podparty w 5 piejscach
w mk2 nie było już 1.3 ohv tylko cvh jak i 1.4 i 1.6
mk3 1.1 1.3 to samo na 3 podporach
rozjaśniłem?
DANIEL mk1 - 13 Lis 2010, 17:17
Mała poprawka
mk1 kent 1.3 1.6 posiada blok o takiej samej konstrukcji jak Valencia jednak to nie jest ten sam blok gdyż jest on dłuższy od Valenci
Flonder - 13 Lis 2010, 19:02
DANIEL mk1 napisał/a: | takiej samej konstrukcji jak Valencia jednak to nie jest ten sam blok gdyż jest on dłuższy od Valenci |
coś mi się wydaje, że przeczysz sam sobie :p
kent crossflow z mk1 jest dłuższy od valencii (a raczej na odwrót, to valencia jest krótsza) właśnie przez zmiany konstrukcyjne, m.in. polegające na "odchudzeniu" kenta z 2 podpór, panewek i innych "zbędnych" kg :yyy:
generalnie valencia jest bardziej delikatna, mniej odporna na większe wysilenia i zwiększanie obrotów użytecznych..
szkoda, że rodzina kenta się skiepściła przez lata,
pamiętajmy, że na blokach crossflow powstawały BDA i kolejne...
natomiast całe szczęście, że częściowo schedę po kencie przejął zetec, to też bardzo udane, lekkie i podatne na tuning silniki
[EDIT]
Sorry Daniel, przeczytałem jeszcze raz Twój post i zrozumiałem o co Ci chodzi
generalnie racja, konstrukcja bloku valencii i crossflowa opiera się na tych samych założeniach, ale jednak jest to inny blok, zmodyfikowany, krótszy,
poza tym różnice były w głoicach i układzie korbowo-tłokowym...
valencia ma zwykły układ z tłokami o płaskich denkach i komorą spalania w głowicy,
natomiast kent ma płaską głowicę i wklęsłe tłoki
van - 13 Lis 2010, 19:12
Laskosz napisał/a: | w mk2 nie było już 1.3 ohv tylko cvh jak i 1.4 i 1.6 | no to teraz zgupiałem czyli co moja valencia co siedzi w aucie to nawet nie 1.3 tylko 1.1 ?
[ Dodano: Sob Lis 13, 2010 19:13 ]
Flonder napisał/a: | polegające na "odchudzeniu" kenta z 2 podpór, panewek i innych "zbędnych" kg | chyba coś na odwrót napisałeś bo kent ma dołożone 2 podpory
Flonder - 13 Lis 2010, 19:18
van81 napisał/a: | chyba coś na odwrót napisałeś bo kent ma dołożone 2 podpory |
nie, dobrze napisałem, to kent crossflow był wcześniej, a valencia to przeprojektowany, odchudzony crossflow
kent nie ma dołożonych panewek, tylko valencia została o 2 zubożona
a Twój to 1.3, ale już nie pamiętam z czego (hcs z mk3 albo z escorta??? trza by się sahara zapytać)... musimy się spotkać i pogadać na żywca, to pogadamy,
JoeMix - 13 Lis 2010, 19:26
Czepiacie się, przecież napisał ze to taki sam blok tylko dłuższy, to tak samo jak CVH to taki sam OHV tylko z wałkiem w głowicy
DANIEL mk1 - 13 Lis 2010, 19:35
Najprościej chyba sprawdzić po kodzie silnika
van - 13 Lis 2010, 19:52
DANIEL mk1 napisał/a: | Najprościej chyba sprawdzić po kodzie silnika | to jest ford wychodzą cuda
właśnie to dekodujemy z diodą
powiem że temat dla mnie będzie ważny bo muszę mieć w papierach i w aucie wszystko według numerów itd chcąc dążyć do ori
JoeMix - 13 Lis 2010, 20:04
Sprawdź numer silnika z numerem budy - jak jest ori to się będzie pokrywał,,, podaj kod motoru.
van - 13 Lis 2010, 21:14
numer nadwozia powinien mieć końcówkę taką jak silnik ale już w dowodzie(mam stary dowód z podanym nr.silnika) to końcówka jest całkiem inna niż numer silnika
oczywiście silnik był zmieniony bo popatrzcie :
mój silnik
poprzedni silnik po po poprzedniego właściciela
Uploaded with ImageShack.us
JoeMix - 13 Lis 2010, 21:24
No kurde ja się właśnie posiłkowałem starymi fotami i kombinuje a tu jak na dłoni widać - zdecydowanie nie kent
van - 13 Lis 2010, 21:54
i stąd właśnie ten temat.
dowiedziałem się że nie mam kenta
że kent jest taki a nie inny. Laskocz dobrze myślał z tymi świecami aby z zewnątrz rozróżnić kenta ale po przestudiowaniu zdjęć stwierdzam że świece muszą być w kencie tak ustawione \/ \/
wiem też już że bliźniacze silniki z aut RWD typu escort mk2, kapeć itp. ma kilka rzeczy które znacząco utrudniają zamontowanie tego w fieście czyli : nie ma mocowania na boczną poduszkę, inna pompę wody, inna obudowę rozrządu, wał ma dalej posadzone koło pasowe,
inna miska
tak więc poszukuje ori kenta 1.3 i tyle, valencia wyleci a jeśli nie znajdę kenta to mk1 dostanie silnik "wieś tańczy i śpiewa"
Laskosz - 13 Lis 2010, 23:46
tak patrzałem po tych fotach i tak ten silnik co masz to 1.1 z mk1 bądź mk2 nie wiem które miały taką puche filtra ale chyba nie mk1
kol wydechowy masz jak w mk1 jak i odma np
na drugim zdjęciu wybitnie widać kenta
co do usytuowania świec to rzeczywiście posrało mi sie
Van nie masz silnia do ściwery?
DANIEL mk1 - 14 Lis 2010, 00:47
Do Van81
Jakieś 2 3 miesiące temu na allegro pojawiło się ogłoszenie z silnikiem którego szukasz
Rzekomo był to silnik fabrycznie nowy ! bez osprzętu cena wynosiła wtedy 2000 zł
ogłoszenie pojawiło się tylko raz
Nazwa sprzedającego to Auto_Ford kom. 601-96-57-58
Więc można się skontaktować i popytać czy jeszcze posiada ten silnik
Silniczek na eBayu
eBay
diodalodz - 14 Lis 2010, 02:54
moim zdaniem to ori silnik . Inaczej by nikt nie wsadził dekla ze skośnym wlewem bo dekle od 1.1 są mniejsze . jutro ci zrobie fotki głowicy od 1.3 i bloku to sobie popatrzysz .
Swoją drogą masz prawie w 100% oryginalne 1300S w niezłym stanie . Masz nawet chwytak powietrza a to już rarytas
JoeMix - 14 Lis 2010, 08:24
diodalodz napisał/a: | moim zdaniem to ori silnik | Który, ten na drugiej fotce tak, problem w tym że nieaktualna jest,,,,
[ Dodano: Nie Lis 14, 2010 08:25 ]
diodalodz napisał/a: | Masz nawet chwytak powietrza a to już rarytas | To prawda, dziura na to była w każdej fieście zakładane było tylko przy kentach,,,
Sachar - 29 Gru 2010, 10:29
Żeby rozwiać wszystkie wątpliwości co do silnika stwierdzam, że jest to valencia 1.3 z escorta 1985. Wyszło przy dobieraniu części przy wymianie uszczelki pod głowicą, a konkretnie przy dobieraniu uszczelki pokrywy zaworów - tylko od tego modelu podchodziła. Zrobiłem na nim ze 20 tys. bez problemów, jedynie przy wkręcaniu go powyżej 3 tys. wypluwał olej każdym otworem technologicznym (głównie przez bagnet) Niestety ze względu na to że jest to właśnie valencia, zabawa z nim nie ma sensu. Jedyne co do niego znalazłem to wałek pipera, albo kenta, ale już kolektor dolotowy pod poziome gaźniki to rzecz nieosiągalna, więc nic sensownego z niego nie da się zrobić.
Marcinowaty - 29 Gru 2010, 14:27
Laskosz napisał/a: | mk3 1.1 1.3 to samo na 3 podporach
rozjaśniłem? |
Napewno NIE. !,3 ma 5 podpór a 1,1 ma 3 podpory.
van - 29 Gru 2010, 22:50
Marcinowaty, poka foty tego silnika bo może masz zeswapowanego kenta
MikeB4 - 3 Sty 2011, 17:22
W związku z pytaniami o gaźnik - ten sam gaźnik co Fiesta Mk1 z silnikiem kent (gaźniki Weber 32/34 DFT w 1.3 i 1.6 różniły się tylko innymi dyszami) .... Ten Weber był stosowany też w Escorcie Mk3 - 1,3 i 1,6 ... charakterystyczne jest elektryczne ssanie na bimetal z wystającą śrubką na kabelek ....
Bardzo podobny gaźnik jest w XR2 Mk2 ... spora część osprzętu czy membran pasuje...
Escort Mk1 i Mk2 miał zupełnie inne gaźniki 2v ....
|
|