Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika ogólna - Silnik 1300 mk1 a inne fordy

van - 9 Lis 2010, 21:02
Temat postu: Silnik 1300 mk1 a inne fordy
już zgłupiałem
jaki silnik 1300 siedzi w mk1 ? kent, ohv :głowąwmur:
czy jakiś ford miał taki sam, może podobny albo chociaż gaźnik w czymś był montowany jeszcze(chyba w 1.6 ?)

JoeMix - 9 Lis 2010, 21:31

1300 był bodajże Kent,,, co do gaźnika to Ford kładł wszystkie wszędzie zależnie od specyfikacji samochodu na dany rynek,,, nie jest powiedziane że na 1300 ma być konkretnie taki a taki gaźnik (to się wyczyta chyba z kodu silnika)
Qba1983 - 9 Lis 2010, 21:48

Oznaczenia silników są gdzieś na forum.

J3E to 1300
L3E to 1600 chociaż mogę się mylić, może być na odwrót :)

Gaźnik Weber 32/34 DFT przynajmniej taki był w fieście.
Silnik montowany był jeszcze w Escortach mk2 i mk1 (chyba) ale tam gaźnik był inny.

kostek88wjcz - 10 Lis 2010, 10:27

1.6 z mk1 z tego co mi wiadomo to byl kent oznaczenie OHV ale tez moge sie mylic ;)
diodalodz - 10 Lis 2010, 10:29

2 gardzielowy gaźnik z automatycznym ssaniem .
Flonder - 10 Lis 2010, 10:48

Tak, we Fieście mk1 1300 siedział OHV Kent Crossflow

Ten silnik był także w Escortach mk1 i mk2, capri i cortninie
Kent 1300 na 5 podporach, ten dłuższy od valencii ;)

co do gaźników, to wychodziły na weberze 1v, motorcraft`cie vv
lub weberze 32DFT (dwugardzielowy)

Qba1983 - 10 Lis 2010, 13:27

W fiestach zdaje sie tylko ten ostatni, ze ssaniem na bimetal ( zmora)
van - 10 Lis 2010, 14:31

1300 jest bardziej podobny konstrukcją do 1.1 czy do 1.6 ? Kolektory dolotowe i wydechowe są jakoś zamienne z innymi silnikami ?

Sorry że zadaję kupę idiotycznych pytań ale ten silnik to dla mnie istna nowość :rotfl:

Flonder - 10 Lis 2010, 14:42

ta sama konstrukcja, co 1600, różnią się układem korbowodowym i wysokością bloku,
kolektory wymienne między 1300 a 1600, od 1.1 nie podpasujesz (inne wymiary), w związku z inną wysokością bloku mogą być różne przeszkody np.
wstawienie kolektora pod dwie poziomki z 1600 do 1300 wymaga zastosowania kopułki z wyjściami pod kątem.

van - 10 Lis 2010, 17:46

hmm a ja tyle lat myślałem, że podobnie jak w mk3 1.3 to takie rozwiercone 1.1
zasmuciłeś mnie trochę tym że do takiego silnika nie uda się założyć kolektora z 1.1 :(

Flonder - 10 Lis 2010, 18:16

van, wiem kto ma kolektor i gaźnior DFT do 1.3 (aktualnie u mnie w kuchni leży :V: ),
a sam mam jeszcze 2 kolektory z gaźnikami weber 1v ;)

a co do kolektorów wydechowych, to mam 2 żeliwne i jeden rurowy 4->2->1 :devil:

kup escorta ode mnie a dostaniesz to wszystko w gratisie :rotfl:

van - 10 Lis 2010, 19:27

Flonder napisał/a:
kup escorta ode mnie a dostaniesz to wszystko w gratisie :rotfl:
tyle aut w tym miesiącu nie kupię :rotfl:
ale o te kolektorki, gaźniki itp to się może będę odzywał :)

JoeMix - 10 Lis 2010, 21:37

Qba1983 napisał/a:
W fiestach zdaje sie tylko ten ostatni, ze ssaniem na bimetal ( zmora)
Ja mam VV :)
van81 napisał/a:
a ja tyle lat myślałem, że podobnie jak w mk3 1.3 to takie rozwiercone 1.1
To raczej można powiedzieć chyba ze 1,6 to takie rozwiercone 1,3 :)
Flonder - 10 Lis 2010, 21:54

JoeMix napisał/a:
o raczej można powiedzieć chyba ze 1,6 to takie rozwiercone 1,3


Chyba raczej 1.3, to takie obniżone 1.6 :-P

Qba1983 - 11 Lis 2010, 00:50

1600 przy poziomych gaźnikach niestety też wymaga w Fieście obniżonej kopułki lub kopułki z wyjściami z boku.
JoeMix - 11 Lis 2010, 08:34

Flonder, chodzi po prostu o to że jak HCS'y 1,1 i 1,3 to bliźniacze silnik to tak samo Kenty 1,3 i 1,6 mają podobnie,,,
Flonder - 11 Lis 2010, 08:43

JoeMix ok, rozumiem :yes:
HCS nie mieści się w ramach czasowych moich zainteresowań, więc mało o nim wiem :ok:

Peedro - 11 Lis 2010, 09:45

JoeMix napisał/a:
HCS'y 1,1 i 1,3 to bliźniacze silnik


A nie jest tak że 1,1 jest na 3 podporach, a 1,3 już na 5?

JoeMix - 11 Lis 2010, 10:00

,,,chyba nie
van - 11 Lis 2010, 16:22

wszystko się obija właśnie o chyba ... a nie chce kupować silnika tylko po to by dowiedzieć się że jest zupełnie inny

Flonder wyślij mi na PW jakie gaźniki i kolektory posiadasz do kenta, może będę zainteresowany, najlepiej z jakimiś cenami chociaż przybliżonymi abym zbadał teren

Laskosz - 13 Lis 2010, 00:57

mk1/2 valencia 1.0 1.1 to to samo (różny skok tłoka uzyskany wałem itp) podparty w 3 miejscach
mk1 kent 1.3 1.6 to to samo jak wyżej blok jest dokładnie ten sam różni się wałem, podparty w 5 piejscach

w mk2 nie było już 1.3 ohv tylko cvh jak i 1.4 i 1.6
mk3 1.1 1.3 to samo na 3 podporach

rozjaśniłem?

DANIEL mk1 - 13 Lis 2010, 17:17

Mała poprawka
mk1 kent 1.3 1.6 posiada blok o takiej samej konstrukcji jak Valencia jednak to nie jest ten sam blok gdyż jest on dłuższy od Valenci

Flonder - 13 Lis 2010, 19:02

DANIEL mk1 napisał/a:
takiej samej konstrukcji jak Valencia jednak to nie jest ten sam blok gdyż jest on dłuższy od Valenci


coś mi się wydaje, że przeczysz sam sobie :p
kent crossflow z mk1 jest dłuższy od valencii (a raczej na odwrót, to valencia jest krótsza) właśnie przez zmiany konstrukcyjne, m.in. polegające na "odchudzeniu" kenta z 2 podpór, panewek i innych "zbędnych" kg :yyy:

generalnie valencia jest bardziej delikatna, mniej odporna na większe wysilenia i zwiększanie obrotów użytecznych..

szkoda, że rodzina kenta się skiepściła przez lata,
pamiętajmy, że na blokach crossflow powstawały BDA i kolejne...
natomiast całe szczęście, że częściowo schedę po kencie przejął zetec, to też bardzo udane, lekkie i podatne na tuning silniki

[EDIT]

Sorry Daniel, przeczytałem jeszcze raz Twój post i zrozumiałem o co Ci chodzi ;)
generalnie racja, konstrukcja bloku valencii i crossflowa opiera się na tych samych założeniach, ale jednak jest to inny blok, zmodyfikowany, krótszy,
poza tym różnice były w głoicach i układzie korbowo-tłokowym...
valencia ma zwykły układ z tłokami o płaskich denkach i komorą spalania w głowicy,
natomiast kent ma płaską głowicę i wklęsłe tłoki :piwkowanie:

van - 13 Lis 2010, 19:12

Laskosz napisał/a:
w mk2 nie było już 1.3 ohv tylko cvh jak i 1.4 i 1.6
no to teraz zgupiałem czyli co moja valencia co siedzi w aucie to nawet nie 1.3 tylko 1.1 ?

[ Dodano: Sob Lis 13, 2010 19:13 ]
Flonder napisał/a:
polegające na "odchudzeniu" kenta z 2 podpór, panewek i innych "zbędnych" kg
chyba coś na odwrót napisałeś bo kent ma dołożone 2 podpory
Flonder - 13 Lis 2010, 19:18

van81 napisał/a:
chyba coś na odwrót napisałeś bo kent ma dołożone 2 podpory


nie, dobrze napisałem, to kent crossflow był wcześniej, a valencia to przeprojektowany, odchudzony crossflow

kent nie ma dołożonych panewek, tylko valencia została o 2 zubożona

a Twój to 1.3, ale już nie pamiętam z czego (hcs z mk3 albo z escorta??? trza by się sahara zapytać)... musimy się spotkać i pogadać na żywca, to pogadamy,

JoeMix - 13 Lis 2010, 19:26

Czepiacie się, przecież napisał ze to taki sam blok tylko dłuższy, to tak samo jak CVH to taki sam OHV tylko z wałkiem w głowicy :P
DANIEL mk1 - 13 Lis 2010, 19:35

Najprościej chyba sprawdzić po kodzie silnika :)
van - 13 Lis 2010, 19:52

DANIEL mk1 napisał/a:
Najprościej chyba sprawdzić po kodzie silnika :)
to jest ford wychodzą cuda
właśnie to dekodujemy z diodą

powiem że temat dla mnie będzie ważny bo muszę mieć w papierach i w aucie wszystko według numerów itd chcąc dążyć do ori

JoeMix - 13 Lis 2010, 20:04

Sprawdź numer silnika z numerem budy - jak jest ori to się będzie pokrywał,,, podaj kod motoru.
van - 13 Lis 2010, 21:14

numer nadwozia powinien mieć końcówkę taką jak silnik ale już w dowodzie(mam stary dowód z podanym nr.silnika) to końcówka jest całkiem inna niż numer silnika
oczywiście silnik był zmieniony bo popatrzcie :
mój silnik

poprzedni silnik po po poprzedniego właściciela


Uploaded with ImageShack.us

JoeMix - 13 Lis 2010, 21:24

No kurde ja się właśnie posiłkowałem starymi fotami i kombinuje a tu jak na dłoni widać - zdecydowanie nie kent :|
van - 13 Lis 2010, 21:54

i stąd właśnie ten temat.
dowiedziałem się że nie mam kenta
że kent jest taki a nie inny. Laskocz dobrze myślał z tymi świecami aby z zewnątrz rozróżnić kenta ale po przestudiowaniu zdjęć stwierdzam że świece muszą być w kencie tak ustawione \/ \/
wiem też już że bliźniacze silniki z aut RWD typu escort mk2, kapeć itp. ma kilka rzeczy które znacząco utrudniają zamontowanie tego w fieście czyli : nie ma mocowania na boczną poduszkę, inna pompę wody, inna obudowę rozrządu, wał ma dalej posadzone koło pasowe,
inna miska

tak więc poszukuje ori kenta 1.3 i tyle, valencia wyleci a jeśli nie znajdę kenta to mk1 dostanie silnik "wieś tańczy i śpiewa"

Laskosz - 13 Lis 2010, 23:46

tak patrzałem po tych fotach i tak ten silnik co masz to 1.1 z mk1 bądź mk2 nie wiem które miały taką puche filtra ale chyba nie mk1
kol wydechowy masz jak w mk1 jak i odma np

na drugim zdjęciu wybitnie widać kenta

co do usytuowania świec to rzeczywiście posrało mi sie :yes:

Van nie masz silnia do ściwery?

DANIEL mk1 - 14 Lis 2010, 00:47

Do Van81
Jakieś 2 3 miesiące temu na allegro pojawiło się ogłoszenie z silnikiem którego szukasz
Rzekomo był to silnik fabrycznie nowy ! bez osprzętu cena wynosiła wtedy 2000 zł
ogłoszenie pojawiło się tylko raz
Nazwa sprzedającego to Auto_Ford kom. 601-96-57-58
Więc można się skontaktować i popytać czy jeszcze posiada ten silnik

Silniczek na eBayu
eBay

diodalodz - 14 Lis 2010, 02:54

moim zdaniem to ori silnik . Inaczej by nikt nie wsadził dekla ze skośnym wlewem bo dekle od 1.1 są mniejsze . jutro ci zrobie fotki głowicy od 1.3 i bloku to sobie popatrzysz .
Swoją drogą masz prawie w 100% oryginalne 1300S w niezłym stanie . Masz nawet chwytak powietrza a to już rarytas :)

JoeMix - 14 Lis 2010, 08:24

diodalodz napisał/a:
moim zdaniem to ori silnik
Który, ten na drugiej fotce tak, problem w tym że nieaktualna jest,,,,

[ Dodano: Nie Lis 14, 2010 08:25 ]
diodalodz napisał/a:
Masz nawet chwytak powietrza a to już rarytas :)
To prawda, dziura na to była w każdej fieście zakładane było tylko przy kentach,,,
Sachar - 29 Gru 2010, 10:29

Żeby rozwiać wszystkie wątpliwości co do silnika stwierdzam, że jest to valencia 1.3 z escorta 1985. Wyszło przy dobieraniu części przy wymianie uszczelki pod głowicą, a konkretnie przy dobieraniu uszczelki pokrywy zaworów - tylko od tego modelu podchodziła. Zrobiłem na nim ze 20 tys. bez problemów, jedynie przy wkręcaniu go powyżej 3 tys. wypluwał olej każdym otworem technologicznym (głównie przez bagnet) Niestety ze względu na to że jest to właśnie valencia, zabawa z nim nie ma sensu. Jedyne co do niego znalazłem to wałek pipera, albo kenta, ale już kolektor dolotowy pod poziome gaźniki to rzecz nieosiągalna, więc nic sensownego z niego nie da się zrobić.
Marcinowaty - 29 Gru 2010, 14:27

Laskosz napisał/a:
mk3 1.1 1.3 to samo na 3 podporach

rozjaśniłem?


Napewno NIE. !,3 ma 5 podpór a 1,1 ma 3 podpory.

van - 29 Gru 2010, 22:50

Marcinowaty, poka foty tego silnika bo może masz zeswapowanego kenta ;/
MikeB4 - 3 Sty 2011, 17:22

W związku z pytaniami o gaźnik - ten sam gaźnik co Fiesta Mk1 z silnikiem kent (gaźniki Weber 32/34 DFT w 1.3 i 1.6 różniły się tylko innymi dyszami) .... Ten Weber był stosowany też w Escorcie Mk3 - 1,3 i 1,6 ... charakterystyczne jest elektryczne ssanie na bimetal z wystającą śrubką na kabelek ....

Bardzo podobny gaźnik jest w XR2 Mk2 ... spora część osprzętu czy membran pasuje...


Escort Mk1 i Mk2 miał zupełnie inne gaźniki 2v ....


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group