Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - Od czego ten bezpiecznik???

vooytas - 16 Mar 2005, 16:32
Temat postu: Od czego ten bezpiecznik???
Witam, mam problem z ustabilizowaniem się pracy silnika po resecie.
Szarpie, skacze , gaśnie itp.
Po wyjęciu bezpiecznika nr 20 o wartości 10A wszystko gitara, chodzi normalnie.
No i zastanawiam się za co jest odpowiedzialny ten bezpiecznik(może tam ma go nie być :? .)
symbol na klapce to trójkąt z wykrzyknikiem w środku,
jeżeli ma ktoś dostęp do programu aby sprawdzić to będę naprawde wdzięczny może odpowiedź zawęzi pole moich podejżeń.
Fiesta 1800 16 v 105kM 1993rok
nr. WF0BXXGAFBPB70239
DZIĘKI z góry i pozdrawiam.

JoeMix - 16 Mar 2005, 20:19

Bezpiecznik nr 20 jest odpowiedzialny za sonde lambda... dokłądnie za grzałkę tej sondy, kiedy go wyjmujesz, grzałka przestaje grzać a sonda zaczyna podawał głupotu do komputera w skutek czego przechodzi on w teryb awaryjny...
Tego bezpiecznika moze ni być, ale szlag trafi sondę (choć pewnie już jest uszkodzona skoro silnik dziwnie pracuje) a druga sprawa to auto zacznie pewnie palić jak smok...

baq - 16 Mar 2005, 22:12

no wlasnie .. mi z uszkodzona sonda lambda palil ze 20 litrow wachy .. a po dodaniu gazu na luzie drzwi od garazu sie otwieraly podmuchem spalin :)
vooytas - 17 Mar 2005, 15:16

Czyli wnioskuję że sonda jest ogrzewana stale, a nie tak jak czytałem gdzieś że na początku pracy silnika a potem jest ogrzewana spalinami?
Przypuszczam że sonda jest walnieta jakiś czas bo świece bywają czarne z sadzy z powodu za bogatej mieszanki. A czy to że ten bezpiecznik jest od sondy to na 100%??? Bo jest tam jeszcze kilka z takim symbolem i dwa z oznaczeniem INJ (jeden odcina pompke paliwa.)
jeden 3A to pewnie EECIV reszta ??? nie wiem dokładnie.

Minio - 17 Mar 2005, 18:30

vooytas napisał/a:

...
A czy to że ten bezpiecznik jest od sondy to na 100%???
...


Na 1000 % nawet.
Bezpiecznik F20 10 A (czerwony)
Tak jest napisane w TISie.

Pozdrawiam

JoeMix - 17 Mar 2005, 20:46

vooytas napisał/a:
Czyli wnioskuję że sonda jest ogrzewana stale, a nie tak jak czytałem gdzieś że na początku pracy silnika a potem jest ogrzewana spalinami?

Grzałka sondy jest zasilana stale... nasomiast sygnał uzystakny z sondy nie jest brany pod uwagię kiedy silnik jest zimny... co do ogrzewqnai spalinami, to katalizator jest tak ogrzewany a nie sonda...

vooytas - 18 Mar 2005, 19:22

Właśnie tak przypuszczałem że cały czas jest grzana bo dlaczego były by różnice po odpięciu bezpiecznika przy ciepłym silniku.
Mam jeszcze pytanie czy można założyć sonde taką uniwersalną np boscha której cena waha się w granicach 100zł, czy raczej starać się o oryginalną która wiadomo jest duuużo droższa. Bo nie wiem czy jest to element na którym można sobie pozwolić na oszczędność.
Dziękuję za kolejną pomoc!!!

JoeMix - 19 Mar 2005, 22:17

Jeżeli tylko Bosh ma take same parametry techniczne to podejdzie...
vooytas - 20 Mar 2005, 14:20

Joe a jakimi parametrami trzeba się sugerować? napiecie działania, czy ogrzewana i czymś jeszcze?
I drugie pytanie, czy kable białe czy lekko szare które są od grzałki, mają oba zasilanie +12V a masa dla grzałki jest z samego kolektora, czy jeden biały ma +12V a drugi biały to masa grzałki?

JoeMix - 20 Mar 2005, 17:56

Jakimi parametrami? A no... żeby napięcie grzania było take same, i żeby przytakej samej zawartości tlenu w spalinach sonda dawała taki sam sygnał... co do kolorów przewodów to nie pomogę... niech się ktoś wypowi kto ma sonde w aucie...
vooytas - 20 Mar 2005, 21:08

Bardzo dziękuję za kolejną fachową pomoc. Pozdrawiam serdecznie.
A jakby ktoś znał takowe parametry np z programu to będe wdzięczny.....
Pozdrawiam

Lokmen - 20 Mar 2005, 22:26

Nie sądze aby cięzko było cokolwiek znaleźć w necie ....
http://www.zss.pl/~moto/w...ublikacje01.htm
http://www.ngkntk.pl/Testy_dzia_ania.1344.0.html

szynszyl - 21 Mar 2005, 06:23

ile takie coś kosztuje?
Aksag - 2 Kwi 2005, 20:54

masz sonde z 4 przewodami czy są to dwa białe szary i czarny ?? dwa białe to grzała nie warzne jak podłączysz bo jest to tylko i wyłącznie obwód grzałki do tego masz czarny i szary jeden z nich to sygnał a drugi masa dokładnie Ci niepowiem który który bo niepamiętam ale prosto można to stwierdzić bo jeden wyraźnie idzie na obudowe sondy !!

sonda o której mówisz ta za 100 to sonda 1 przewodowa np taka z opla podejdzie ale niebedzie miała grzania !!!!!!! proponuje załozyć 4 przewodową wówczas bedzie git sprzedawałem ostatnio kolesiowi do esiego właśnie taką za około 200 zł nojeczke i jest zadowolony bo działa prawidłowo !!


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group