|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Tuning mechaniczny - [MK3] Swap 1,1i -> 1,4i
acti357 - 3 Lis 2010, 21:46 Temat postu: [MK3] Swap 1,1i -> 1,4i Ma ktoś ogarnięty temat swapu silnika z 1,1i HCS na 1,4 mono z escorta 92r?
Prosiłbym o informacje na temat problemów, które mogą wystąpić oraz inne przydatne porady
Jeżeli ktoś ma schemat elektryczny dobrej jakości do 1,4mono to byłbym wdzięczny.
Z góry dzięki
Stunt_Man - 3 Lis 2010, 21:48
nie warto... o ile jeszcze nie kupiłeś tego silnika to rozglądaj sie minimum za 1.6 na wtrysku
Mara - 3 Lis 2010, 21:49
Pozostaw elektrykę cała z 1.1 i nawet kompa tez... autko będzie chodzić ... wymień sam silnik na 1.4 ... wtyczki te same....
acti357 - 3 Lis 2010, 21:51
1,4 to taki sam plug&paly jak 1,1i -> 1,3i?
Nigdzie nie mogę znaleźć informacji na ten temat
Mara - 3 Lis 2010, 21:54
Tak.. taki sam p&p ... przerabiałem to samo ale na 1.6i
acti357 - 3 Lis 2010, 22:03
Skrzynia z tego co wyczytałem będzie pasowała, tylko co ze sprzęgłem. Montować z Fiesty czy Essiego?
Co z chłodnicą? Stara da radę?
Jak z łapami silnika? Są takie same jak w 1,1 czy też muszę je kupić?
JoeMix - 3 Lis 2010, 22:04
acti357 napisał/a: | 1,4 to taki sam plug&paly jak 1,1i -> 1,3i? | Nie do końca 1,1 i 1,3 to takie same konstrukcje natomiast 1,4 to trochę inny silnik,,, 1,4 na 1,6 to by było tak samo jak 1,1 na 1,3 ale tutaj zmieniasz OHV,kę na CVH i cześć osprzętu nie będzie pasować,,,
Mara - 3 Lis 2010, 22:06
A jaka czesc osprzetu ma nie pasowac??
[ Dodano: Sro Lis 03, 2010 22:07 ]
acti357, wszystko pasuje z 1.1 ....chłodnica da rade .. tylko trzeba przerobic weze
JoeMix - 3 Lis 2010, 22:11
Może w mk3 jest wszystko tak samo ale w mk2 jest inny alternator, inna chłodnica, elektryka ma inaczej rozłożone podzespoły (np. cewka w drugim końcu komory) inna jest szyna na której "wisi" silnik,,, w innym miejscu są punkty układu chłodzącego i paliwowego - sporo było przerabiania,,, nagle się okazało ze kompa hamulcowa zahacza o pompę paliwowa czy coś tam innego w jej okolicy (ale w przypadku "i" to w baku to siedzi) i trzeba serwo z pompą przekładać (w OHV pompa była poziomo w CHV jest pod skosem)
Mara - 3 Lis 2010, 22:14
Kolega pyta o MK3 to problemu niema ... jesli chodzi o Mk2 to pewnie Joe, masz racje. W "trójce" ... jest wszysto p&p .... nic nie trzeba przerabiać... poduszkę silnika tylko od 1.1 lub 1,3 założyć na łapę z 1.4 to wszystko.
przemo_rsr - 3 Lis 2010, 22:16
JoeMix, ja mam HCS'a i serwo mam pod lekkim skosem,a nie poziomo, ja myślałem nad czymś większym, ale pe przemyśleniach jak sie uda to będzie 1,3
acti357 - 3 Lis 2010, 22:17
Mara napisał/a: | tylko trzeba przerobic weze |
Chodzi o średnicę czy o ich rozłożenie?
przemo_rsr - 3 Lis 2010, 22:18
rozłożenie
JoeMix - 3 Lis 2010, 22:28
p&p pojęcie względne, dla mnie p&p to odpinam 1,1 opuszczam w dól, podsuwam 1,3 i przypinam i jest p&p, jeśli podtykam 1,4 i waż który ma wychodzić od frontu wychodzi na bok i trzeba to przerabiać to dla mnie już to nie jest p&p,,,
Druga sprawa 1,1 na pewni ma DIS'a a 1,4 może mieć aparat zapłonowy,,, i wtedy elektryka od 1,1, nie podejdzie za cholerę,,,
Mara - 3 Lis 2010, 22:34
Jesli kupi 1.4 na aparacie zapłonowym to juz wyzsza szkoła jazdy.... musi byc koniecznie 1.4 na DISie...
przemo_rsr - 3 Lis 2010, 22:42
Mara, a jak to się ma do Endury?? z 1,1i na endure?
Stunt_Man - 3 Lis 2010, 22:44
nowa wiązka, komp...
przemo_rsr - 3 Lis 2010, 22:46
Stunt_Man, do kogo to było? bo z tego co wiem to Mara, miał endere, ale mogę się mylić
acti357 - 3 Lis 2010, 22:51
Mara napisał/a: | Jesli kupi 1.4 na aparacie zapłonowym to juz wyzsza szkoła jazdy.... musi byc koniecznie 1.4 na DISie... |
Jak to rozpoznać? DIS będzie będzie prostokątny a klasyczny aparat zapłonowy okrągły?
Mara - 3 Lis 2010, 23:02
acti357, taki dokładnie.
przemo_rsr, Jesli chodzi o Endure sprawa wygląda następująco.
- Potrzeba podkładkę pod kolektor ssący aby przykręcić kolektor od 1.1 zamiast kolektora od endury i to wszystko. Mam taka podkładkę(flansze) oddam po niskiej cenie .. wycinana laserowo.
- Reszta podpinamy wtyczki i węże i wszystko jest ok.. A do tego mamy o wiele nowszy silnik z mniejszym przebiegiem.
acti357 - 3 Lis 2010, 23:26
Więc na 99% silnik jest na DISie, jutro będę wiedział na 100%
Czy z czymś jeszcze mogą być problemy?
JJDigison - 7 Sty 2011, 15:52
Sam robilem swapa z 1.1i na 1.4i i wszystko pasowało oprócz 4 rzeczy:
- nie podłaczylem podgrzewania kolektora dolotowego
- alternator od 1.4 ma mocowanie na odwrót niz w 1.1i
-kolektor musi byc od 1.4 bo od 1.1 nie pasuje
- czesc wydechu tez misi byc od 1.4 bo ma inny koletktor niz 1.1
Tak to bez wiekszego problemu teraz sie zastanawiam nad przekładka na 1.6 tylk nie wiem czy mi sie opłaca i i czy wsztskie podzespoły beda pasowac z 1.4
burdzyk2 - 4 Lut 2011, 21:10
Niby jest czarno na białym, ale chcę się upewnić... Czyli mając fieścine 1.1 to kupuje silnik 1.3 i bez absolutnie jakichkolwiek przeróbek, kładzienia nowej instalacji?? Wszystko ma pasować?? Podpinam, pasuje ze skrzynią i to wszystko??
madek - 4 Lut 2011, 21:14
burdzyk2, tak o ile jeden i drugi jest na monowtrysku (lub na gaźniku, zależy co było oryginalnie).
luki - 4 Lut 2011, 21:14
burdzyk2 tak silniki różnią sie jedynie "flakami" z zewnątrz to samo
burdzyk2 - 4 Lut 2011, 21:17
Czyli to w sumie tylko średnica tłoka o ile mam pojęcie o mechanice... bo skoro kolektor ma pasować, to głowica jest na tej samej wysokości... A nie wystarczy samego bloku i tłoków dokupić?? zostałby wał i korby te same?? wtedy tylko szlif wału, panewki i byłoby taniej chyba niż kompletny silnik??
luki - 4 Lut 2011, 21:18
1.3 ma wał podparty w 5 punktach a 1,1 w 3
madek - 4 Lut 2011, 21:20
burdzyk2, poczytaj: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=24691
pomijając że coś takiego jest niemożliwe w tym przypadku to i tak przy tym silniku nie warte zabawy, silnik możesz kupić za grosze jak dobrze poszukasz (byle dało się sprawdzić, lub jak dostaniesz gwarancje).
burdzyk2 - 4 Lut 2011, 21:20
Ok, dzięki
acti357 - 17 Lut 2011, 10:09
Mara, Jak to jest z tą łapką i poduszką? Mam już wszystko poskładane, łapa oczywiście od 1,4 poducha od 1,1 i mam straszny rezonans na budzie. Mechanik (dobry znajomy), który to składał twierdzi, że złożył najlepiej jak się da, ale mówi że łapa i poducha do fiesty 1,4 jest niezbędna.
burdzyk2 - 20 Lut 2011, 21:17
Może troche spamuje, ale czytałeś cały temat?? Doszliśmy do prostych wniosków. Jeśli swapujesz na 1,3 mocowania zostają takie same, a 1,4 to więcej zabawy, żeby nie telepało budą i wszystko ok było
acti357 - 20 Lut 2011, 23:38
Czytałem cały temat, bo sam go założyłem, aby wyjaśnij pewne nieścisłości.
Silnik jest już w budzie, pali i jeździ.
Kod: | poduszkę silnika tylko od 1.1 lub 1,3 założyć na łapę z 1.4 to wszystko. |
i zrobione jest wg instrukcji, ale i tak są problemy
Co do Twoich niesamowitych wniosków nierozłącznie związanych z tym tematem, to Hammeryki nie odkryłeś. x razy
[ Dodano: Sob Lut 26, 2011 15:28 ]
Problem rozwiązany, udało się kupić oryginalną łapę i poduszkę. W aucie jest cichutko i nic nie drży.
|
|