Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - [MK3] Swap 1,1i -> 1,4i

acti357 - 3 Lis 2010, 21:46
Temat postu: [MK3] Swap 1,1i -> 1,4i
Ma ktoś ogarnięty temat swapu silnika z 1,1i HCS na 1,4 mono z escorta 92r?
Prosiłbym o informacje na temat problemów, które mogą wystąpić oraz inne przydatne porady :)
Jeżeli ktoś ma schemat elektryczny dobrej jakości do 1,4mono to byłbym wdzięczny.
Z góry dzięki

Stunt_Man - 3 Lis 2010, 21:48

nie warto... o ile jeszcze nie kupiłeś tego silnika to rozglądaj sie minimum za 1.6 na wtrysku
Mara - 3 Lis 2010, 21:49

Pozostaw elektrykę cała z 1.1 i nawet kompa tez... autko będzie chodzić ... wymień sam silnik na 1.4 ... wtyczki te same....
acti357 - 3 Lis 2010, 21:51

1,4 to taki sam plug&paly jak 1,1i -> 1,3i?
Nigdzie nie mogę znaleźć informacji na ten temat

Mara - 3 Lis 2010, 21:54

Tak.. taki sam p&p ... przerabiałem to samo ale na 1.6i
acti357 - 3 Lis 2010, 22:03

Skrzynia z tego co wyczytałem będzie pasowała, tylko co ze sprzęgłem. Montować z Fiesty czy Essiego?
Co z chłodnicą? Stara da radę?
Jak z łapami silnika? Są takie same jak w 1,1 czy też muszę je kupić?

JoeMix - 3 Lis 2010, 22:04

acti357 napisał/a:
1,4 to taki sam plug&paly jak 1,1i -> 1,3i?
Nie do końca 1,1 i 1,3 to takie same konstrukcje natomiast 1,4 to trochę inny silnik,,, 1,4 na 1,6 to by było tak samo jak 1,1 na 1,3 ale tutaj zmieniasz OHV,kę na CVH i cześć osprzętu nie będzie pasować,,,
Mara - 3 Lis 2010, 22:06

A jaka czesc osprzetu ma nie pasowac??

[ Dodano: Sro Lis 03, 2010 22:07 ]
acti357, wszystko pasuje z 1.1 ....chłodnica da rade .. tylko trzeba przerobic weze

JoeMix - 3 Lis 2010, 22:11

Może w mk3 jest wszystko tak samo ale w mk2 jest inny alternator, inna chłodnica, elektryka ma inaczej rozłożone podzespoły (np. cewka w drugim końcu komory) inna jest szyna na której "wisi" silnik,,, w innym miejscu są punkty układu chłodzącego i paliwowego - sporo było przerabiania,,, nagle się okazało ze kompa hamulcowa zahacza o pompę paliwowa czy coś tam innego w jej okolicy (ale w przypadku "i" to w baku to siedzi) i trzeba serwo z pompą przekładać (w OHV pompa była poziomo w CHV jest pod skosem)
Mara - 3 Lis 2010, 22:14

Kolega pyta o MK3 to problemu niema ... jesli chodzi o Mk2 to pewnie Joe, masz racje. W "trójce" ... jest wszysto p&p .... nic nie trzeba przerabiać... poduszkę silnika tylko od 1.1 lub 1,3 założyć na łapę z 1.4 to wszystko.
przemo_rsr - 3 Lis 2010, 22:16

JoeMix, ja mam HCS'a i serwo mam pod lekkim skosem,a nie poziomo, ja myślałem nad czymś większym, ale pe przemyśleniach jak sie uda to będzie 1,3 :-)
acti357 - 3 Lis 2010, 22:17

Mara napisał/a:
tylko trzeba przerobic weze


Chodzi o średnicę czy o ich rozłożenie?

przemo_rsr - 3 Lis 2010, 22:18

rozłożenie
JoeMix - 3 Lis 2010, 22:28

p&p pojęcie względne, dla mnie p&p to odpinam 1,1 opuszczam w dól, podsuwam 1,3 i przypinam i jest p&p, jeśli podtykam 1,4 i waż który ma wychodzić od frontu wychodzi na bok i trzeba to przerabiać to dla mnie już to nie jest p&p,,,

Druga sprawa 1,1 na pewni ma DIS'a a 1,4 może mieć aparat zapłonowy,,, i wtedy elektryka od 1,1, nie podejdzie za cholerę,,,

Mara - 3 Lis 2010, 22:34

Jesli kupi 1.4 na aparacie zapłonowym to juz wyzsza szkoła jazdy.... musi byc koniecznie 1.4 na DISie...
przemo_rsr - 3 Lis 2010, 22:42

Mara, a jak to się ma do Endury?? z 1,1i na endure?
Stunt_Man - 3 Lis 2010, 22:44

nowa wiązka, komp...
przemo_rsr - 3 Lis 2010, 22:46

Stunt_Man, do kogo to było? bo z tego co wiem to Mara, miał endere, ale mogę się mylić
acti357 - 3 Lis 2010, 22:51

Mara napisał/a:
Jesli kupi 1.4 na aparacie zapłonowym to juz wyzsza szkoła jazdy.... musi byc koniecznie 1.4 na DISie...


Jak to rozpoznać? DIS będzie będzie prostokątny a klasyczny aparat zapłonowy okrągły?

Mara - 3 Lis 2010, 23:02

acti357, taki dokładnie.

przemo_rsr, Jesli chodzi o Endure sprawa wygląda następująco.

- Potrzeba podkładkę pod kolektor ssący aby przykręcić kolektor od 1.1 zamiast kolektora od endury i to wszystko. Mam taka podkładkę(flansze) oddam po niskiej cenie .. wycinana laserowo.
- Reszta podpinamy wtyczki i węże i wszystko jest ok.. A do tego mamy o wiele nowszy silnik z mniejszym przebiegiem.

acti357 - 3 Lis 2010, 23:26

Więc na 99% silnik jest na DISie, jutro będę wiedział na 100%
Czy z czymś jeszcze mogą być problemy?

JJDigison - 7 Sty 2011, 15:52

Sam robilem swapa z 1.1i na 1.4i i wszystko pasowało oprócz 4 rzeczy:
- nie podłaczylem podgrzewania kolektora dolotowego
- alternator od 1.4 ma mocowanie na odwrót niz w 1.1i
-kolektor musi byc od 1.4 bo od 1.1 nie pasuje
- czesc wydechu tez misi byc od 1.4 bo ma inny koletktor niz 1.1 :-)

Tak to bez wiekszego problemu teraz sie zastanawiam nad przekładka na 1.6 tylk nie wiem czy mi sie opłaca i i czy wsztskie podzespoły beda pasowac z 1.4
:fox:

burdzyk2 - 4 Lut 2011, 21:10

Niby jest czarno na białym, ale chcę się upewnić... Czyli mając fieścine 1.1 to kupuje silnik 1.3 i bez absolutnie jakichkolwiek przeróbek, kładzienia nowej instalacji?? Wszystko ma pasować?? Podpinam, pasuje ze skrzynią i to wszystko??
madek - 4 Lut 2011, 21:14

burdzyk2, tak o ile jeden i drugi jest na monowtrysku (lub na gaźniku, zależy co było oryginalnie).
luki - 4 Lut 2011, 21:14

burdzyk2 tak silniki różnią sie jedynie "flakami" z zewnątrz to samo
burdzyk2 - 4 Lut 2011, 21:17

Czyli to w sumie tylko średnica tłoka o ile mam pojęcie o mechanice... bo skoro kolektor ma pasować, to głowica jest na tej samej wysokości... A nie wystarczy samego bloku i tłoków dokupić?? zostałby wał i korby te same?? wtedy tylko szlif wału, panewki i byłoby taniej chyba niż kompletny silnik??
luki - 4 Lut 2011, 21:18

1.3 ma wał podparty w 5 punktach a 1,1 w 3
madek - 4 Lut 2011, 21:20

burdzyk2, poczytaj: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=24691

pomijając że coś takiego jest niemożliwe w tym przypadku to i tak przy tym silniku nie warte zabawy, silnik możesz kupić za grosze jak dobrze poszukasz (byle dało się sprawdzić, lub jak dostaniesz gwarancje).

burdzyk2 - 4 Lut 2011, 21:20

Ok, dzięki :)
acti357 - 17 Lut 2011, 10:09

Mara, Jak to jest z tą łapką i poduszką? Mam już wszystko poskładane, łapa oczywiście od 1,4 poducha od 1,1 i mam straszny rezonans na budzie. Mechanik (dobry znajomy), który to składał twierdzi, że złożył najlepiej jak się da, ale mówi że łapa i poducha do fiesty 1,4 jest niezbędna.
burdzyk2 - 20 Lut 2011, 21:17

Może troche spamuje, ale czytałeś cały temat?? Doszliśmy do prostych wniosków. Jeśli swapujesz na 1,3 mocowania zostają takie same, a 1,4 to więcej zabawy, żeby nie telepało budą i wszystko ok było
acti357 - 20 Lut 2011, 23:38

Czytałem cały temat, bo sam go założyłem, aby wyjaśnij pewne nieścisłości.
Silnik jest już w budzie, pali i jeździ.

Kod:
 poduszkę silnika tylko od 1.1 lub 1,3 założyć na łapę z 1.4 to wszystko.

i zrobione jest wg instrukcji, ale i tak są problemy

Co do Twoich niesamowitych wniosków nierozłącznie związanych z tym tematem, to Hammeryki nie odkryłeś. <było> x razy

[ Dodano: Sob Lut 26, 2011 15:28 ]
Problem rozwiązany, udało się kupić oryginalną łapę i poduszkę. W aucie jest cichutko i nic nie drży.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group