|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - [MK3] Leje benzyną - problem rozwiązany
mariooo_87 - 26 Paź 2010, 09:41 Temat postu: [MK3] Leje benzyną - problem rozwiązany Witam,
koledzy jako, że fiesta nie jest moja a mojej dziewczyny, więc znam się na niej troche mniej ale mam nadzieje, że mi pomożecie:)
Wczoraj zadzwoniła mi dziewczyna, że smierdzi jej z nawiewu benzyną. Myślałem, że znowu spadł przewód od odmy i śmierdzi. Ale po wstępnych oględzinach wszystko było okej. Odpalilłem samochód i obserwowałem co się dzieje. I o zgrozo zauważyłem, że między obudową filtra powietrza, a przepustnicą dosyć intensywnie kapie benzyną. Ściągnąłem obudowę filtra i zauważyłem, że uszczelka między przepustnicą a obudową filtra jest porozdzierana (uszczelka już zamówiona w ASO Forda = 44,01zł). Czy to możliwe, że z tej uszczelki leje mi benzyną? Czy tam jest takie ciśnienie i czy w przepustnicy znajduje się wogóle benzyna? Bo ja myślałem, że leci tam tylko powietrze. Doradźcie coś koledzy prosze.
Dodam, że silniki 1.3 8V na monowtrysku.
JoeMix - 26 Paź 2010, 09:49
Nad przepustnicą jest wtryskiwacz i to on rozpyla paliwo na przepustnice,,, jeśli gdzieś jest nieszczelność to będzie się lało paliwo,,,
Marcinowaty - 26 Paź 2010, 09:52
Myślałem że ty lejesz benzyną
mariooo_87 - 26 Paź 2010, 09:56
Marcinowaty -> bardzo śmieszne;)
Czyli co, po wymianie uszczelki powinnoo być gitara?;)
Rebel - 26 Paź 2010, 10:00
mariooo_87 napisał/a: | Czyli co, po wymianie uszczelki powinnoo być gitara? |
Skoro zdiagnozowałeś problem jako uszczelkę i uszczelkę zrobisz to powinno być dobrze... my wróżki nie jesteśmy
JoeMix - 26 Paź 2010, 10:02
rwiezel napisał/a: | my wróżki nie jesteśmy | Dokładnie, wymienisz się przekonasz, bo możne wydmuchnięta uszczelka to efekt innej awarii,,,
limus - 26 Paź 2010, 12:57
O jaką uszczelkę chodzi ?
W tym monowtrysku jest tylko jedna pomiędzy dwiema połówkami .
U mnie pomiędzy patelnią a monowtryskiem nie ma żadnej uszczelki .
Pozdrawiam.
JoeMix - 26 Paź 2010, 12:58
limus napisał/a: | O jaką uszczelkę chodzi ? | Myślę że ot ą między obudowa przepustnicy a kolektorem,,,
limus - 26 Paź 2010, 13:14
Czyli ta gruba .
Tym bardziej dziwne , bo ciężko ja poszarpać .
Już kombinowałem że może chodzi o tą pomiędzy połówkami .
Ale jak się ma tamtędy lać paliwo , to nie wiem .
Przecież wewnątrz wtrysku jest podciśnienie .
Może poszła membrana w regulatorze i leje , chociaż przelew jest do gardzieli , ale różnie to bywa .
Warto tez sprawdzić czy wentyl trzyma i czy szczelne są połączenia na zasilaniu i powrocie paliwa .
drzeniow - 26 Paź 2010, 18:36
daj zdjęcie bo tak po omacku to Ci nie pomożemy..
Andre - 26 Paź 2010, 18:50
Nie o tą grubą chodzi.
Chodzi pewnie o tą pomiędzy wtryskiwaczem a dołem gardzieli. Tam też jest uszczelka. Te dwa elementy połączone sa dwoma plastikowymi zapinkami, ale uszczelka jest - cieniutka, papierowa.
Zamiast wydawać 44 zł lepiej wytnij na wymiar z kartonu przesmaruj silikonem i nie powinno puszczać.
Ta gruba między kolektorem a dnem gardzieli nie ma prawa sama się spierniczyć. Wierz mi.
limus - 26 Paź 2010, 21:47
Też myślałem o tej cienkiej , ale tam jest podciśnienie , to jak ma lać na zewnątrz .
Chyba ,że jest duża szczelina , wtedy być może ....
Niech kolega sprawdzi to o czym pisałem .
Jest jeszcze możliwość , że poszedł górny oring we wtryskiwaczu .
Wtedy też może górą lać .
Pozdrawiam.
mariooo_87 - 27 Paź 2010, 09:53
Hmm koledzy to już zgłupiałem, wydawało mi się, że to ta uszczelka. Teraz wytłumacze gdzie uszczelka się znajdowała. Odkręciłem 3 śruby z górnej pokrywy obudowy filtra powietrza, i podniosłem do góry cała obudowę, która osadzona jest na przepustnicy (a może to nie przepustnica?), no i w miejscu styku obudowy z tym czymś na czym obudowa leży zauważyłem poszarpaną jakąś uszczelkę. Kurde już sam nie wiem czy to napewno to:/
JoeMix - 27 Paź 2010, 10:04
Zdjęcia,,, na naprawę na odległość najlepciejsze sa zdjęcia,,,
mariooo_87 - 27 Paź 2010, 10:26
A więc ową uszczelkę zaznaczyłem czerwonym kolorem, bezpośrednio na nią wchodzi obudowa filtra powietrza, czy możliwe, że tamtędy sie leje?:/
http://img221.imageshack....1286604951o.jpg
JoeMix - 27 Paź 2010, 10:53
Jej uszczelki równie dobrze może nie być, tamtędy na pewno się nie leje paliwo (nie powinno generalnie), odpal auto w stanie zbliżonym jak na foto (to jest bez puszki filtra) i zobacz skąd kapie,,, (tylko uważaj by ci czegoś do środka nie zaciągną silnik - szmata, liść itp)
mariooo_87 - 27 Paź 2010, 10:57
Okej tak zrobie dzisiaj, a powiedz mi, gdzie pojawia sie paliwo? gdzie jest wtryskiwacz?
ardziu - 27 Paź 2010, 13:52
paliwo leje się w dół z wtryskiwacza, czyli tego czegoś w środku otworu, do czego podczepione sa te dwa kabelki widoczne na zdjęciu.
bidżej - 27 Paź 2010, 14:11
rozbierz dolot, tzn wszystko w dół do samego kolektora (jego zostaw na miejscu). ściągnij wszystkie przewody, powykręcaj króćce (ostrożnie, bo są skręcane na kleju), wyczyść wszystko, dorób nowe uszczelki z kartonu (dobrze, żeby był nieco grubszy niż kartka papieru i błyszczący, przynajmniej z jednej strony) pomiędzy części dolotu i złóż jak należy. króćce smarnij czymś żeby trzymały szczelność, przyjrzyj się przy okazji wężykom czy są całe.
u mnie dolot był jakiś uflukany, nie wiadomo skąd (tak btw, zamodrowało mi to CPP ). po operacji jak wyżej sucho jak na pustyni.
a co do uszczelki na kołnierzu monowtrysku - u mnie i w wielu innych fiestach tego nie ma wcale i nic się nie dzieje.
mariooo_87 - 27 Paź 2010, 14:17
bidżet -> nie mam aktualnie garażu, więc najpierw ściągnę tylko obudowę filtra z monowtrysku i będę obserwował gdzie leci paliwo, bo jednak chyba to nie wina uszczelki, a paliwo leciało ewidentnie z góry, widziałem krople jak kapały, więc może to tylko jakiś wężyk..
bidżej - 27 Paź 2010, 14:23
żebyś przypadkiem nie zauważył skąd to leci
objawy miałem identyczne, tu masz jakieś stare fotki:
głowiłem się nad tym prawie 2 lata zanim rozbebeszyłem wszystko co do śrubki. no ale jak chcesz do tego dojść sam, to droga wolna.
i też nie mam garażu. ponieważ Fiesta (a już na pewno HCS CFI) to nie jest prom kosmiczny Challenger, wszystko co potrzebne to komplet torxów, śrubokręt, kombinerki, trochę benzyny i chęci. ale z tym ostatnim chyba krucho
mariooo_87 - 27 Paź 2010, 14:29
nie nie, chęci są gorzej z czasem:/ bo robić moge zacząć po 16 a szybko ciemno no i nie mam pomagiera:/
[ Dodano: Sro Paź 27, 2010 19:52 ]
Koledzy problem rozwiązany. Zrobiłem tak, jak niektórzy z Was radzili. Ściągnąłem obudowę filtra i uruchomiłem samochód. Okazało się, że wąż którym podawane jest paliwo do wtrysku jest cały sparciały i z niego sie leje. Wymieniłem wąż i suchutko. Dziękuję za porady!:) Stawiam piwo <bro>
Rebel - 28 Paź 2010, 07:28
mariooo_87 - 28 Paź 2010, 09:17
co Cie tak rozśmieszyło?
bidżej - 28 Paź 2010, 09:26
bo takie rzeczy to się sprawdza zanim na forum powstanie temat na 2 strony... rozwalony wężyk, dziura w baku, brak powietrza w oponie albo urwany kabel chyba jesteś w stanie sam sprawdzić?
JoeMix - 28 Paź 2010, 09:26
Pewnie to że po raz tysiąc pięćset sto dziewięćdziesiąty, ktoś kto ma problem pisze na forum zamiast najpierw obejrzeć auto, pokombinować, zrobić foto i wtedy uderzyć z tematem, potem wychodzą z tego dziwne pomysły i teorie, bo tak naprawdę nikt nie wie o co chodzi, a ostateczne rozwiązanie okazuje się proste, błahe i oczywiste,,,
Jak zawsze BJ się wcisnął przede mnie
mariooo_87 - 28 Paź 2010, 10:22
No macie racje koledzy, ale nie znam tego samochodu bo nie jest on mój, mechanikiem też nie jestem, zrobiłem przecież obserwacje, no i ta rozwalona uszczelka zwróciła moją uwagę i myślałem, że leje sie tamtędy, ale dzięki Waszej pomocy zaoszczędziłem 45zł na nowa uszczelką i wydałem tylko 10zł na nowy wężyk. Także dzięki bardzo, następnym razem zanim napisze dokładniej prześwietle samochód;)
|
|