Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Skrzynia biegow - porównanie i pare innych problemow

depesz14 - 24 Paź 2010, 18:41
Temat postu: [MK3] Skrzynia biegow - porównanie i pare innych problemow
Witam. Jestem po swapie z 1.1 (jedno strzal) na 1.3 (tak samo) i mam kilka pytan:

- czy jest jakas roznica miedzy skrzynia biegow 1.1 a 1.3 chodzi mi o dlugosc biegow.
- silnik jak sie mu depnie na biegu jalowym zakopci na czarno i potrafi sobie rzygnac sadza z woda (koncowka tlumika lekko okopcona) lecz nie ciagnie oleju i na wolnych obrotach lekki bialy dymek (norma) auto jest zwawe pali ok 7l/100km test kompa bezblednie. Autko zbiera sie ladnie jak na 1.3 i ogolnie oprucz tego co wymienilem silniczek chodzi jak zegarek.

a calosc zamyka sie w problemie malej predkosci 130 na h max

prosze o porady.

kuba87 - 24 Paź 2010, 18:45

skrzynie są identyczne
przykopcenie na czarno tez
bo 1.1 ma inne mapy wtrysku i zapłonu
od 130 w górę ma cięzko bo to tyko 1.3

depesz14 - 24 Paź 2010, 18:51

komputer tez wstawilem od 1.3 tak ze mapa powinna sie zgadzac

prosze jeszcze admina o przeniesienie tego tematu na dzial mechanika albo instrukcje jak to zrobic przez przypadek poj***** mi sie dzialy

Rebel - 24 Paź 2010, 18:57

kuba87 napisał/a:
od 130 w górę ma cięzko bo to tyko 1.3


Nie gadaj... Ja w dwie osoby + skrzynia biegów w bagażniku leciałem 150 na czwartym biegu na poziomym odcinku.

depesz14 - 24 Paź 2010, 18:59

no wlasnie... i co tu zrobic by miec taka rakiete :joint:
Rebel - 24 Paź 2010, 19:02

depesz14 skoro piszesz, że nie ma żadnych błędów to może po prostu silnik jest już lekko zużyty...

A te 130 to na czwartym czy piątym biegu? Wg podręcznika 1.3 na czwórce powinien polecieć 153 natomiast na piątce tylko 150. Powszechnie przecież wiadomo, że piątka jest tylko do zbicia obrotów i spalania...

aha no i popraw na 1.3i/60KM skoro monowtrysk

depesz14 - 24 Paź 2010, 19:12

silnik zuzyty? nie sadze. Nie sprawdzalem jeszczecisnienia na cylindrach ale skoro nie bierze oleju to pierscienie teoretycznie piwinny byc ok. Jak wspominalem wczesniej mialem 1.1 ktory chodzil jak maszynka do mielenia miesta tuklo sie wszystko co mozliwe a na sam koniec wyziona ducha przez panewke na korbowodzie. "Nowy" 1.3 chodzi jak marzenie slychac tylko jak delikatnie cykaja zaworki pali gume nawet na 2 jak sie porzadnie depnie nie chce sie chwalic ale takiej kultury pracy fordowskiego silnika jeszcze nie slyszalem.

- a co sadzicie o przypchanym wydechu? skas ta sadza wkoncu wypada

drzeniow - 25 Paź 2010, 00:26

ustaw zawory bo przy 4500tys obrotów coś CI moze wyskoczyć bokiem..
Jak ustawisz bedzie cichszy spalanie moze spadnie i kopa tez moze dostać.
I wtedy polecisz te 150
Ja Escortem z silnikiem 1.3i fiesty jade 150 :)

jackrzec - 25 Paź 2010, 08:35

depesz14 napisał/a:
- czy jest jakas roznica miedzy skrzynia biegow 1.1 a 1.3 chodzi mi o dlugosc biegow.
kuba87 napisał/a:
skrzynie są identyczne

Bzdura. Skrzynie na części biegów mają inne przełożenia.


Też kiedyś myślałem że są takie same...

drzeniow - 25 Paź 2010, 09:23

jackrzec napisał/a:
Też kiedyś myślałem że są takie same...

Ale w budowie sie niczym nie różnią i można ją podpasować :)
czyli działać będzie a dla nie wyczulonego oka jazda wyda się być identyczna.

Z tego co widzę nie są to duze róznice.

depesz14 napisał/a:
chodzi mi o dlugosc biegow.

Tak jest róznica ale prawie nie odczuwalna
Na 1 przy skrzyni 1.1 bedziesz jechal wolniej niz na skrzyni od 1.3
Na 2 i 3 tez min wolniej
na 4 jest to samo
na 5 również nie ma różnicy :)

depesz14 - 25 Paź 2010, 18:33

Wlasnie o to mi chodzilo . Dzieki drzeniow i jackrzec. Tak na chlopski rozum to skrzynia 1.1 w silniku 1.3 nie powinna ograniczac Vmax czerwonej strzaly :serduszka:

Musze w najblizszym czasie wymienic swiece na NGK bo stare maja juz troche przejechane a z tego co mi sie wydaje ma to wplyw na osiagi. Jesli sie myle prosze mnie poprawic.

Jeszcze potrzebuje waszej porady. W sobote bd demontowal mise olejowa w celu wyczyszczenia jej od srodka i wymiany uszczelki przy okazji. Co moge w silniku sprawdzic podczas tej operacji? Wiem ze panewki na korbowodach tylko nie wiem jak sie za to zabrac. Panewki nie powinny miec luzu bo ich nie slychac ale tak przy okazjii mysle ze warto to zbadac. jesli nie bedzie to problemem prosze o instrukcje krok po kroku.

drzeniow - 25 Paź 2010, 18:45

Jesli iska jest słaba to i spalanie bedzie gorsze ;]
Ale iskra może byc tez słaba przez to ze kable WN mogą mieć przebicie ;]
Wyreguluj zaworki to powinno nieco pomoc.
i jak wsadzisz na tył wezsze opony tez bedzie mial lepsze osiagi ;]
Ja mam tak :
przod 175/65
tył 155/70
Hamuje bardzo ładnie, drogi równiez trzyma sie dobrze, a opory toczenia są mniejsze a co za tym idzie to lepsze przyśpieszenie i mniejsze spalanie.

[ Dodano: Pon Paź 25, 2010 18:47 ]
Cytat:
Jeszcze potrzebuje waszej porady. W sobote bd demontowal mise olejowa w celu wyczyszczenia jej od srodka i wymiany uszczelki przy okazji. Co moge w silniku sprawdzic podczas tej operacji? Wiem ze panewki na korbowodach tylko nie wiem jak sie za to zabrac. Panewki nie powinny miec luzu bo ich nie slychac ale tak przy okazjii mysle ze warto to zbadac. jesli nie bedzie to problemem prosze o instrukcje krok po kroku.


Mogłbys wymienić odrazu uszczelnienie od koła pasowego u mnie tam lekko cieknie u Ciebie pewnie też.
A pozatym mozsz sprawdzic panewki ale jesli sie nie ma o tym pojecia to sie za duzo nie zobaczy :/

depesz14 - 25 Paź 2010, 19:17

dyskoteki pod maska nie mam :) zawory wyregulowane wydech 0.30 ssace 0.15 bak plytki 0.20 :twisted: ale nie powinno go to bolec bo plytka 0.15 specjalnie wchodzi z bardzo malym oporem zeby luz byl +-0.20

Opony mam wszedzie 175/65 (zimowki)

Uszczelniacz wymienilem i suchutko bo tez lał (przerypane bylo to kolo pasowe odkrecic :głowąwmur: )

Nie wiem czy dobrze pisze to trzeba odkrecic mocowania chyba panewek glownych tak zeby tloki zsunely sie troche w dół tak ze z tym nie ma problemów wylko jak sprawdzic panewki? podobno jak sa wyjechane to zmieniaja kolor. A czy palcem grzebalcem mozna sprawdzic czy sa luzne? Szybko sie ucze tak ze wystarczy mi wasza procedura, zreszta wszystko przy aucie robie sam lacznie ze swapem oprocz zbieznosci oczywiscie z wasza pomoca :piwkowanie:

kuba87 - 25 Paź 2010, 19:35

aby sprawdzić panewki musisz odkrecic pokrywy łozysk korbowych i głownych...
zuzyte nie maja jakiegos okreslonego koloru
zuzycie sparawdzasz takim plastykowym precikiem typu "PLASTIGAGE"
mierzysz nim luz miedzy panewką a czopem wału
lepiej od razu kup nowe panewki jak juz chcesz rozbierać

Stunt_Man - 25 Paź 2010, 19:43

depesz14 napisał/a:
komputer tez wstawilem od 1.3 tak ze mapa powinna sie zgadzac

prosze jeszcze admina o przeniesienie tego tematu na dzial mechanika albo instrukcje jak to zrobic przez przypadek poj***** mi sie dzialy

wstaw od 1.1
taka mała porada ;)

kuba87 - 25 Paź 2010, 19:45

widze ze Stunt Man wie o co chodzi :D
depesz14 - 25 Paź 2010, 19:50

kuba87 to mnie zniecheciles nunu :V: oleje to chyba. Jak sie kiedys beda odzywac to sie nimi zajme. Jak pisalem nie slychac ich wiec wszystko ok. Tylko co z ta predkoscia :strach: zobaczymy co bedzie po wymianie swiec i kabli WN.

A odkrecenie misy i wymiana uszczelki to mam nadzieje nic skomplikowanego bez haczyków?

-spuszczam olej
-odkrecam sruby
-zdejmuje mise
-usowam stara uszczelke
-czyszcze miejsce na nowa uszczelke i misy
- zakladam nowa uszczelke
-smaruje ja sylikonem
-zakladam
-przykrecam
- zalewam olejem

i tyle?

kuba87 a o co chodzi ? :fox:

drzeniow - 25 Paź 2010, 19:52

A rura wydechowa :D ?
kuba87 - 25 Paź 2010, 19:53

a po co silikon jak uszczelka będzie nowa?
a jak juz chcesz smarować to nie czerwonym ani czarnym silikonem tylko pastą do uszczelniania silnikow wykonanych ze stopow aluminiowych

[ Dodano: Pon Paź 25, 2010 19:54 ]
wsadz kompa od 1.1 to zobaczysz

depesz14 - 25 Paź 2010, 19:54

o kurde o rurze zapomnialem ;-( a upier**** sie przy samej dupie :ok:

to co napisalem + rura :yes: wystarczy ?

zaraz po swapie mialem kompa od 1.1 i jezdzil tylko gasł na wolnych obrotkach. Ale oprócz tego nic dziwnego nie zaowazylem. Na kompie z 1.3 problem z gasnieciem zniknal

kuba87 - 25 Paź 2010, 19:55

a po co rure wydechową?
pomagluje miska w te i wewte to wyjdzie

Stunt_Man - 25 Paź 2010, 19:56

i koniecznie komp od 1.1 :ok:
kuba87 - 25 Paź 2010, 19:57

i podkładka pod wtrysk :twisted:
Stunt_Man - 25 Paź 2010, 19:59

kuba87 napisał/a:
i podkładka pod wtrysk :twisted:

właśnie :ok:
i bedzie ogień :joint:

depesz14 - 25 Paź 2010, 20:02

jaka podkladke pod wtrysk i po co kompa od 1.1 bo co jak co to tego juz nie kumam :głowąwmur:

komp od 1.1 rozni sie tylko maa wtrysku a wtrysk 1.1 ma wezsza gardziel niz 1.3 wiec potrzebuje ciutke wiecej paliwka w ta szersza gardziel:) ale podkladka pod wtrysk to pierwsze slysze

kuba87 - 25 Paź 2010, 20:05

wsadz to zobaczysz :D
a potem turbo :twisted:

depesz14 - 25 Paź 2010, 20:06

hehe wkrecacie mnie nico

kompa 1.1 moge wsadzic ale nie podkladke bo nie wiem co to jest

kuba87 - 25 Paź 2010, 20:09

sciągasz cały wtrysk z kolektora
pod nim masz taką plastikowa przekładke
robisz z blachy 5mm cos na jej wzor i dokładasz

Stunt_Man - 25 Paź 2010, 20:11

dzięki podkładce masz długi dolot a to podnosi moment :ok:
komp tak samo dodaje borsuków mechanicznych <8>

jackrzec - 25 Paź 2010, 20:14

kuba87 napisał/a:
tylko pastą do uszczelniania silnikow wykonanych ze stopow aluminiowych
A od kiedy to 1,1 albo 1,3 jest wykonany ze stopów aluminium? Przecież to kawał żeliwa. Żadnej pasty nie potrzeba jak daje nową uszczelkę i miska nie jest styrana.
kuba87 - 25 Paź 2010, 20:16

no własnie ze ja nie wiem czy jest styrana czy nie jest
ale pasta lepsza jak silikon
aha nazwa tej pasty "DIRKO"

depesz14 - 25 Paź 2010, 20:21

o zesz kurde panowie szacun :luzik: tylko ta blache trzeba dociac jakas maszyna bo to grube bedzie chyba ze mozna ja czyms zastapic? A wytlumaczcie mi co ma do tego komp z 1.1?
Stunt_Man - 25 Paź 2010, 20:23

Dirko to takie... bez sensu :D
ja lepie wszystko silikonem Reinza ;)

nie pytaj co daje komp... montuj :V:

kuba87 - 25 Paź 2010, 20:24

jak masz drugą podkładke plastikową pod wtrysk to moszesz ją załozyc
tylko musisz sciac takie kołki prowadzące z tych podkładek i porządną papierową uszczelke zrob

depesz14 - 25 Paź 2010, 20:44

spoko to mam juz co robic :-P a duzo daje taki mod? nadal zastanawiam sie nad tym kompem kurde po nocach nie bede mogl spac :-)

Jaka jest zasada dzialania takiej podkladki?

Sorki ale troche Was pomecze ozor

Jutro bede sie tym bawil. Jest jakis moment dokrecania srub wtrysku? czy na pale le sie da byle gwintu nie zerwac?

Stunt_Man - 25 Paź 2010, 20:55

zasada jest prosta - dłuższy dolot = większy moment w dolnym zakresie obrotów
a zmienić kompa Cie nie zaszkodzi bo to 5 minut roboty max...

depesz14 - 25 Paź 2010, 20:58

a komp1.1 po co? prosze odpowiedzcie bo mnie za chwile szlak trafi z ciekawosci :głowąwmur:
sa jakies negatywne skutki tego moda?

kuba87 - 25 Paź 2010, 21:03

same plusy :Dno jest jeden negatyw
pali jak jelcz a jezdzi PRAWIE jak XR2 :hahaha:

Rebel - 25 Paź 2010, 21:06

Stunt_Man napisał/a:

zasada jest prosta - dłuższy dolot = większy moment w dolnym zakresie obrotów


A spalanie?

Stunt_Man - 25 Paź 2010, 21:08

spalanie sie nie zmienia
kuba87 - 25 Paź 2010, 21:08

troche wyzsze jesli mozna mowic o wzroscie...
mam kompa od 1.1 jak coś na sprzedaz

depesz14 - 25 Paź 2010, 21:16

dzieki ale komp 1.1 siedzi mi w szawce. kurde pustka w glowie z tym kompem <???>
Stunt_Man - 25 Paź 2010, 21:18

nie pitol... montuj :ok:
depesz14 - 25 Paź 2010, 21:21

a bedzie lepiej ;/ ? potrzebny jest dynamometr do srub wtrysku? czy dokrecac na pale?
kuba87 - 25 Paź 2010, 21:23

nie potrzeba dynamometru
to są sruby M6 wiec wystarczy mocno przykrecic

Stunt_Man - 25 Paź 2010, 21:23

na pałe nie... z wyczuciem
depesz14 - 25 Paź 2010, 21:45

spoko jutro sie zabieram jak wroce z roboty. Zamiast blachy wsadze podkladle a miedzy nie papierowa uszczelke. Najpierw sprubuje na kompie 1.1 a pozniej na 1.3 tak by sprawdzic czy na pewno jest taka roznica miedzy nimi ozor
Stunt_Man - 25 Paź 2010, 21:46

ale 5s do 100km/h sie nie spodziewaj :rotfl:
depesz14 - 25 Paź 2010, 21:51

no ba ale troszke wiecej mocy i predkosci by sie przydalo :joint: ale skoro mowicie ze jest to dobre rozwiazanie to sprubuje. Mam nadzieje ze sie przez to nic nie rozsypie. Ile moze kosztowac taka przekladka plastikowa w sklepie?
drzeniow - 25 Paź 2010, 22:19

Cytat:
Ile moze kosztowac taka przekladka plastikowa w sklepie?

jesli chodzi pod tą pod wtrysk to ich nie sprzedają :)
mozesz kupic razem z wtryskiem za 200zł

kuba87 - 25 Paź 2010, 22:20

od 1.1 Ci nie została?
depesz14 - 25 Paź 2010, 22:25

niestety stary silnik musialem oddac lacznie z osprzetem taka umowa ze sprzedawca :( no to dupa chyba trzeba bedzie wycinac w blasie ;-( nie ma innego sposobu typu gruba guma czy cos co mozna recznie wyciac?
drzeniow - 25 Paź 2010, 22:26

kuba87 napisał/a:
od 1.1 Ci nie została?

w 1.1 ich chyba nie ma :)
ale głoy nie dam ;]

Stunt_Man - 25 Paź 2010, 22:27

drzeniow napisał/a:
kuba87 napisał/a:
od 1.1 Ci nie została?

w 1.1 ich chyba nie ma :)
ale głoy nie dam ;]

gdybyś głowe dał... to byś dawno nie miał jej ;)
oczywiście że podkładka jest w 1.1

kuba87 - 25 Paź 2010, 22:41

w kazdym jednopunkcie czy gazniku jest...
musisz wyciac niestety

depesz14 - 26 Paź 2010, 13:06

Na szczescie ciac nie musze. Podkladka zalatwiona ze szrotu 10zł. Stan uzywana igla :)

Teraz tak:

- wykrecam wtrysk
- wylamuje knyfle w tej podkladce
- miedzy nie wsadzam wycieta z grubego papieru "uszczelke"
- wszystko skrecam
- wsadzam kompa od 1.1

i to wszystko?

[ Dodano: Wto Paź 26, 2010 19:01 ]
Zrobione :greenpeace:

[ Dodano: Wto Paź 26, 2010 19:23 ]
I co sie okazalo:

- tak na moj gust jest troche mocniejszy tylko nie wiem czy przypadkiem nie przez to ze wyczyscilem wtrysk.

- na kompie 1.3 2AEA lepiej wchodzi na obroty a na 1.1 2FFB jest gorzej i to dlaczego? nic lepszego nie zauwazllem jadac na kompie od 1.1 wiec jak to z nimi jest?

jackrzec - 26 Paź 2010, 20:38

depesz14 napisał/a:
- na kompie 1.3 2AEA lepiej wchodzi na obroty a na 1.1 2FFB jest gorzej i to dlaczego? nic lepszego nie zauwazllem jadac na kompie od 1.1 wiec jak to z nimi jest?
Bo 1.3 ma jeździć na kompie z 1.3. Nie wiem skąd ta teoria że na kompie z 1.1 jest lepiej. Wg mnie to bzdura, bo jak ja założyłem na próbę kompa od 1.1, to właśnie po gwałtownym wciśnięciu gazu silnik dostawał muła, a na właściwym kompie tego nie ma.
depesz14 - 26 Paź 2010, 20:42

Dokładnie jackrzec. Mam identycznie. Wsadzilem kompa 1.3 i tak sobie smigam.
kuba87 - 26 Paź 2010, 20:42

u mnie na kompie od 1.1 2FFB było fajnie do ok 3500rpm potem juz miał cięzko bo paliwa za mało chyba dostawał tylko ze u mnie było juz EECIV
jackrzec - 27 Paź 2010, 08:22

kuba87 napisał/a:
tylko ze u mnie było juz EECIV
Wszystkie mk3 mają EECIV
depesz14 - 27 Paź 2010, 08:40

Prawie Wszystkie mk3 mają EECIV. Oprocz tych z gaznikiem.

I takie pytanie z ciekawosci. Mozna EECIV podpiac pod kompa w celu diagnostyki czy tylko kody migowe?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group