|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - [MK3] Chłodzenie - problem?
Docio - 19 Paź 2010, 08:20 Temat postu: [MK3] Chłodzenie - problem? Od razu zastrzegam się, że nie wiem, czy jest to prawdziwy problem. Fiestę posiadam od miesiąca i wciąż się jej uczę.
Kupując pojazd sprzedający uprzedził mnie, że czujnik temp. chłodzenia na licznik jest inny niż powinien być (niebieski zamiast zielonego) i wskazania są zawyżone. Faktycznie po ok 2 min jazdy wskazówka zatrzymuje się na początku czerwonego pola i tak pozostaje o ile jestem w trasie. Zatrzymując się na parkingu sprawdzałem co dzieje się pod maską i wentylator milczał. W mieście, w korkach jest już inaczej.
Po ok pół godzinie ślimaczego tempa wskazówka dochodzi do końca czerwonego i włącza się wentylator. Niestety po włączeniu nie opada ani na milimetr. Co więcej w kolejnym kwadransie przechodzi za czerwone i to wyraźnie. Silnik w tym czasie pracuje normalnie i nic konkretnego się nie pojawia a świadomość o innym czujniku nieco uspokaja.
Niestety tylko nieco. Z tego co wyczytałem już na forum silniki lubią być ciepłe jednak nie opuszcza mnie irracjonalne przeczucie, ze cos jest nie tak.
Z tego co zaobserwowałem.
Po ok 2 min jazdy, gdy wskazówka dojdzie do czerwonego górny wąż od chłodnicy i sama chłodnica są już bardzo cieple.
Gdy włącza się wentylator można także zaobserwować przelewanie się porcjami płynu w zbiorniku wyrównawczym, który jest bardzo ciepły.
I tu powstaje dylemat. Czy moje irracjonalne przeczucie spowodowane jest zlym czujnikiem na zegar i jego wymiana spowoduje, że się uspokoję, czy też faktycznie trzeba poszukać przyczyn, bo coś jest nie tak?
BerciQ - 19 Paź 2010, 10:28
na początek zmień ten czujnik temp.
to że płyn wraca do zbiorniczka jest normą bo płyn jest w ciągłym obiegu.
Moja też się szybko grzeje, po kilku minutach leci mi już ciepłe powietrze z nawiewu, ale temp jest stabilna i trzyma się po nagrzaniu pośrodku skali.
Na dalszą ewentualną pomoc możesz pisać ale po wymianie czujnika. Tak na oko Ci nikt nie pomoże. Równie dobrze można z fusów wróżyć temp. silnika.
Rebel - 19 Paź 2010, 10:37
Mnie sie wydaję, że to trochę za szybko żeby po 2 min jazdy chłodnica była już gorąca. Mówisz o starcie z zimnego silnika? Pachnie mi tu termostatem...
BerciQ - 19 Paź 2010, 10:42
jak chłodnica jest ciepła to termostat jest w porządku.
Z drugiej strony dla kogoś coś jest ciepłe, a dla innego już jest gorące.
Tak jak pisałem mnie się też autko szybko nagrzewa, ale temp, jest stabilna.
Docio - 19 Paź 2010, 11:01
Dzięki panowie. Zgodnie za radą zacznę od wymiany czujnika a potem się zobaczy.
A moja skala określeń jest prosta:
- gorące/mroźne - można tylko dotknąć
- b. ciepłę/b.zimne - można dotknąć na kilka sekund
- ciepłe/zimne - można dotknąć i trzymać
JoeMix - 19 Paź 2010, 11:05
Docio napisał/a: | Kupując pojazd sprzedający uprzedził mnie, że czujnik temp. chłodzenia na licznik jest inny niż powinien być (niebieski zamiast zielonego) i wskazania są zawyżone. | Zacznij od wsadzenia odpowiedniego czujnika,,, Docio napisał/a: | Zatrzymując się na parkingu sprawdzałem co dzieje się pod maską i wentylator milczał. | Te auta tak maja,,, Docio napisał/a: | Po ok pół godzinie ślimaczego tempa wskazówka dochodzi do końca czerwonego i włącza się wentylator. | Te auta tak maja,,, Docio napisał/a: | Niestety po włączeniu nie opada ani na milimetr. | Te auta tak mają,,, a nie czekaj, masz zły czujnik, wsadź taki jak ma być,,, Docio napisał/a: | Gdy włącza się wentylator można także zaobserwować przelewanie się porcjami płynu w zbiorniku wyrównawczym, który jest bardzo ciepły. | Te auta tak mają,,, Docio napisał/a: | Czy moje irracjonalne przeczucie spowodowane jest zlym czujnikiem na zegar i jego wymiana spowoduje, że się uspokoję, czy też faktycznie trzeba poszukać przyczyn, bo coś jest nie tak? | Jak wymienisz czujnik to się przekonasz czy wskazówka będzie wariować dalej czy nie,,,
Docio - 19 Paź 2010, 11:08
Serdeczne dzięki. Wróciła nadzieja.
|
|