Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Chłodzenie - problem?

Docio - 19 Paź 2010, 08:20
Temat postu: [MK3] Chłodzenie - problem?
Od razu zastrzegam się, że nie wiem, czy jest to prawdziwy problem. Fiestę posiadam od miesiąca i wciąż się jej uczę.
Kupując pojazd sprzedający uprzedził mnie, że czujnik temp. chłodzenia na licznik jest inny niż powinien być (niebieski zamiast zielonego) i wskazania są zawyżone. Faktycznie po ok 2 min jazdy wskazówka zatrzymuje się na początku czerwonego pola i tak pozostaje o ile jestem w trasie. Zatrzymując się na parkingu sprawdzałem co dzieje się pod maską i wentylator milczał. W mieście, w korkach jest już inaczej.
Po ok pół godzinie ślimaczego tempa wskazówka dochodzi do końca czerwonego i włącza się wentylator. Niestety po włączeniu nie opada ani na milimetr. Co więcej w kolejnym kwadransie przechodzi za czerwone i to wyraźnie. Silnik w tym czasie pracuje normalnie i nic konkretnego się nie pojawia a świadomość o innym czujniku nieco uspokaja.
Niestety tylko nieco. Z tego co wyczytałem już na forum silniki lubią być ciepłe jednak nie opuszcza mnie irracjonalne przeczucie, ze cos jest nie tak.
Z tego co zaobserwowałem.
Po ok 2 min jazdy, gdy wskazówka dojdzie do czerwonego górny wąż od chłodnicy i sama chłodnica są już bardzo cieple.
Gdy włącza się wentylator można także zaobserwować przelewanie się porcjami płynu w zbiorniku wyrównawczym, który jest bardzo ciepły.
I tu powstaje dylemat. Czy moje irracjonalne przeczucie spowodowane jest zlym czujnikiem na zegar i jego wymiana spowoduje, że się uspokoję, czy też faktycznie trzeba poszukać przyczyn, bo coś jest nie tak?

BerciQ - 19 Paź 2010, 10:28

na początek zmień ten czujnik temp.
to że płyn wraca do zbiorniczka jest normą bo płyn jest w ciągłym obiegu.

Moja też się szybko grzeje, po kilku minutach leci mi już ciepłe powietrze z nawiewu, ale temp jest stabilna i trzyma się po nagrzaniu pośrodku skali.

Na dalszą ewentualną pomoc możesz pisać ale po wymianie czujnika. Tak na oko Ci nikt nie pomoże. Równie dobrze można z fusów wróżyć temp. silnika.

Rebel - 19 Paź 2010, 10:37

Mnie sie wydaję, że to trochę za szybko żeby po 2 min jazdy chłodnica była już gorąca. Mówisz o starcie z zimnego silnika? Pachnie mi tu termostatem...
BerciQ - 19 Paź 2010, 10:42

jak chłodnica jest ciepła to termostat jest w porządku.

Z drugiej strony dla kogoś coś jest ciepłe, a dla innego już jest gorące.

Tak jak pisałem mnie się też autko szybko nagrzewa, ale temp, jest stabilna.

Docio - 19 Paź 2010, 11:01

Dzięki panowie. Zgodnie za radą zacznę od wymiany czujnika a potem się zobaczy. :-)

A moja skala określeń jest prosta:
- gorące/mroźne - można tylko dotknąć
- b. ciepłę/b.zimne - można dotknąć na kilka sekund
- ciepłe/zimne - można dotknąć i trzymać

JoeMix - 19 Paź 2010, 11:05

Docio napisał/a:
Kupując pojazd sprzedający uprzedził mnie, że czujnik temp. chłodzenia na licznik jest inny niż powinien być (niebieski zamiast zielonego) i wskazania są zawyżone.
Zacznij od wsadzenia odpowiedniego czujnika,,,
Docio napisał/a:
Zatrzymując się na parkingu sprawdzałem co dzieje się pod maską i wentylator milczał.
Te auta tak maja,,,
Docio napisał/a:
Po ok pół godzinie ślimaczego tempa wskazówka dochodzi do końca czerwonego i włącza się wentylator.
Te auta tak maja,,,
Docio napisał/a:
Niestety po włączeniu nie opada ani na milimetr.
Te auta tak mają,,, a nie czekaj, masz zły czujnik, wsadź taki jak ma być,,,
Docio napisał/a:
Gdy włącza się wentylator można także zaobserwować przelewanie się porcjami płynu w zbiorniku wyrównawczym, który jest bardzo ciepły.
Te auta tak mają,,,
Docio napisał/a:
Czy moje irracjonalne przeczucie spowodowane jest zlym czujnikiem na zegar i jego wymiana spowoduje, że się uspokoję, czy też faktycznie trzeba poszukać przyczyn, bo coś jest nie tak?
Jak wymienisz czujnik to się przekonasz czy wskazówka będzie wariować dalej czy nie,,,
Docio - 19 Paź 2010, 11:08

Serdeczne dzięki. Wróciła nadzieja. :-)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group