|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - [MK3] Problem ze sprzęgłem ?
KxL - 16 Paź 2010, 13:52 Temat postu: [MK3] Problem ze sprzęgłem ? Silnik po malym remoncie, wymiana peirscieni tlokow, uszczelniaczy zaworow, dotarcie zaworow.
Na luzie silnik pracuje ok, nie liczac typowego delikanego falowania obrotow, ktore zdarza sie niekiedy.
Podczas jazdy wystepuja dwie przypadlosci:
- silnik z opoznieniem wchodzi na obroty (rzędu 2,5-3,5k), a przy wcisnietym gazie w podloge potrafi sie zmulic, tak jakby sie dlawil nieco, szczegolnie na wyzszych biegach
- kiedy juz wejdzie na obroty przy ktorych powinien dosc sprawnie przyspieszac - obrotomierz pnie sie w gore a przyspieszenie jest znikome - jest to tym bardziej widoczne im bardziej nagrzany jest silnik
Co o tym myslicie? Czy jest mozliwosc regulacji sprzegla (np. linka) w mk3?
drzeniow - 16 Paź 2010, 14:00
KxL napisał/a: | - silnik z opoznieniem wchodzi na obroty (rzędu 2,5-3,5k), a przy wcisnietym gazie w podloge potrafi sie zmulic, tak jakby sie dlawil nieco, szczegolnie na wyzszych biegach |
to jest wina jakiegos filtra paliwa lub powietrza albo lambdy albo czegoś innego, najlepiej podlaczyc bzyczek i sprawdzic bledy ze sterownika.
KxL napisał/a: | - kiedy juz wejdzie na obroty przy ktorych powinien dosc sprawnie przyspieszac - obrotomierz pnie sie w gore a przyspieszenie jest znikome - jest to tym bardziej widoczne im bardziej nagrzany jest silnik |
Ślizga się sprzegło.
Doraźnie można wymienić tarczę sprzęgła 100zł ale lepiej odrazy z dociskiem wtedy koszt czesci ok 400zł + robocizna.
[ Dodano: Sob Paź 16, 2010 14:01 ]
KxL napisał/a: | Co o tym myslicie? Czy jest mozliwosc regulacji sprzegla (np. linka) w mk3? |
jest możliwość regulacji nie linką tylko na dźwigience(uciekla mi nazwa)
Ale to nie pomoze ;]
KxL - 16 Paź 2010, 14:12
filtr paliwa nowy, powietrza tez. wlasnie sklecam bzyczek, moze kody bledow cos wyjasnia.
czy zapchany katalizator moze az w takim stopniu mulic silnik, by objawy wygladaly tak jak w moim przypadku?
JoeMix - 16 Paź 2010, 14:42
drzeniow napisał/a: | jest możliwość regulacji nie linką tylko na dźwigience(uciekla mi nazwa) | W mk3 nie ma możliwości regulacji sprzęgła,,,
Maki - 16 Paź 2010, 18:38
Cytat: | Ślizga się sprzegło.
Doraźnie można wymienić tarczę sprzęgła 100zł ale lepiej odrazy z dociskiem wtedy koszt czesci ok 400zł + robocizna. |
Ja kupowałem właśnie dzisiaj sprzęgło LUK(Tarcza, docisk, łożysko) Dałem 250zł.
Więc 250zł + robocizna.
KxL - 17 Paź 2010, 20:09
okazalo sie ze sprzeglo jednak nie jest jeszcze beznadziejne.
sprawdzilem swiece, jedna byla kompletnie czarna, wymienilem na inna - zupelnie inny silnik, zywy, zrywny. Po przejechaniu 40km problem wrocil - sprawdzilem swiece, znowu ta sama czarna (pozostale siwe). Wymienilem wiec przewod (w przypadku problematycznego cylindra - najdluzszy). Jazda probna - i znowu to samo, jakis czas bardzo ok, po porzadnym nagrzaniu, zaczyna mulic i szarpac. Swieca znowu okopcona..
Co moze ponosic wine?
Zle wyregulowany zawor/zawory? Elektryka?
drzeniow - 17 Paź 2010, 20:14
a oleju ile bierze?
Moze byc wina lambdy za bogatą mieszankę daje.
Albo czujnik temperatury.
Najlepiej sprawdzić błędy.
kuba87 - 17 Paź 2010, 20:30
pali olej na tym cylindrze
byc moze zle załozyłes pierscienie( zamki pierscieni w jednej linii)
JoeMix - 18 Paź 2010, 09:54
KxL napisał/a: | jedna byla kompletnie czarna, wymienilem na inna | Świece się wymienia kompletami,,, KxL napisał/a: | Wymienilem wiec przewod (w przypadku problematycznego cylindra - najdluzszy). | Przewody też się wymienia kompletami,,, najlepiej razem se świecami,,,
BerciQ - 18 Paź 2010, 11:20
JoeMix napisał/a: | KxL napisał/a: | jedna byla kompletnie czarna, wymienilem na inna | Świece się wymienia kompletami,,, KxL napisał/a: | Wymienilem wiec przewod (w przypadku problematycznego cylindra - najdluzszy). | Przewody też się wymienia kompletami,,, najlepiej razem se świecami,,, |
zgadza się, klocków hamulcowych też nie wymieniasz na jednym kole albo tylko jeden starty klocek.
KxL - 20 Paź 2010, 08:01
ok, świece zmienione na komplet nowych (NGK). Problem z mulowatoscia zniknal, swiece bielutkie
co do falowania obrotow:
silniczek krokowy wyczyszczony, poskladany i.. minimalna poprawa jest, niemalze niezauwazalna, delikatnie zmniejszyl sie zakres falowania, jednak to ciagle nie to.
wine CPP mozna wykluczyc bo jest praktycznie nowy.
Sklaniam sie ku wymianie silniczka krokowego na nowy. Czy slusznie?
Jezeli to nie wina krokowca ani CPP to co jeszcze moze powodowac falowanie obrotow na biegu jalowym ?
JoeMix - 20 Paź 2010, 10:25
KxL napisał/a: | Sklaniam sie ku wymianie silniczka krokowego na nowy. Czy slusznie? | Raczej niesłusznie,,, konstrukcja silniczka krokowego w 1,1 i 1,3 uniemożliwia jego samoczynne się przestawienie,,, jeśli silniczek faluje (wsuwa się i wysuwa) to znaczy że jest tak sterowany,,,
KxL - 20 Paź 2010, 11:13
ok, rozumiem, dzieki za podpowiedz,
bede szukal w takim ukladzie dalej, pewnie jakis czujnik walniety..
zobaczymy co pokaze test migowy.
|
|