|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Elektryka - [MK3] Czujnik ciśnienia bezwzględnego map sensor - typ
mihor - 13 Paź 2010, 08:07 Temat postu: [MK3] Czujnik ciśnienia bezwzględnego map sensor - typ Witam forumowiczów.
Moja fiesta za dużo pali - nie mogę zejść poniżej 10l/100km.
Nie pomagają wymiany komputerów (mam taki z napisem CLUB), sond lambda, czujnika położenia przepustnicy cpp (też mam ich kilka) oraz map sensorów.
To że jest trochę niesprawna to mi jak na razie mocno nie przeszkadza - nie robię nią tak dużo kilometrów abym to odczuł - około 300 miesięcznie w mieście (auto służy mi zamiast zamawiania taksówki - skrobie, wsiadam, palę, jade).
Ale powoli fiesta zaczyna mnie irytować.
Skupiłem się na map sensorze i tu mam wielki znak zapytania.
Jakie oznaczenie ma map sensor w silniku 1,1i a jakie w silniku 1,3i?
Spotkałem się z kilkoma juz oznaczeniami a w szczególność uwagę moją przykuło końcowe oznaczenie *A2A oraz *A1A.
Szukałem na forum wyjaśnienia tej różnicy (znalazłem kilka postów) oraz w autach np. na giełdzie i nie moge dojść do ładu, który czujnik gdzie występuje (różnorodność jest naprawdę duża).
Dlatego proszę guru o pomoc i o uściślenie informacji o map sensorach.
Bardzo dziękuje.
P.S. Podłączałem buzzerek i raz pokazuje błąd za małego napięcia na map sensorze, wymieniam map sensor pokazuje błąd raz 27 a raz 37 - patrzę w książkę - "wymień komputer" - wymieniam. I znowu buzzerek i albo błąd 27, albo 37 albo 28 albo 38 i wymieniam sondę.... Dlatego chciałbym zacząć od właściwego map sensora.
Kolejnym tematem jaki będzie to temat o typach komputerów do mk3... ale to po zakończeniu walki z map sensorem. Pozdrawiam.
bidżej - 13 Paź 2010, 09:25
kup z takim samym symbolem jak ten, który masz w aucie - proste
tyle tylko, że wtedy może wypadałoby mieć ten sam (taki sam) komputer jak fabrycznie.
Rebel - 13 Paź 2010, 10:19
Swego czasu problemy z moją fiestą zdiagnozowałem na MAP (oczywiście błędnie) Odwiedziłem kilka szrotów i stacji demontażu pojazdów w okolicy. Poszukiwania zakroiłem do fiest i escortów. Nie jednemu rozbitkowi zajrzałem pod maskę no i wnioski są takie, że do tych samych modeli wstawiali różne MAP'y. Nie wiem czy było to uzależnione od rocznika czy powiedzmy sterownika, ale większość miała różne numery a wtych słynnych już końcówkach A1A i A2A nie widziałem, żadnej prawidłowości jeżeli chodziło o dopasowanie do aut.
Dodatkowo jeden z pracowników powyciągał dla mnie kilka sztuk z różnych aut ponieważ objawy, które mu opisałem w żaden sposób nie przypominały MAP Sensora. Po kolei podpinaliśmy różne czujniki no i zapalałem silnik. Na większości silnik pracował normalnie (na tamte czasy) a na niektórych nawet nie chciał zapalić. Numerom akurat wtedy się nie przyglądałem, więc nie wiem jaka była prawidłowość.
Potem wrzucił mi do auta 2 sztuki, a reszte zabrał ze sobą. To są właśnie te dwie sztuki, którymi byłeś zainteresowany
...także najlepiej znaleźć taki jaki był w oryginale, albo strzelać w ciemno, a nóż zadziała.
limus - 15 Paź 2010, 22:40
Aby nie mnożyć tematów podepnę się pod ten .
Jeżeli autorowi się to nie spodoba to usunę posta .
Mam pytanie :
czy ktoś rozbierał ten czujnik ?
Mam tylko jeden - ten w samochodzie i nie mogę go rozebrać .
Jedyne co wiem , to fakt , że jest wypełniony jakąś elastyczną masą .
Chciałbym po prostu wiedzieć na jakiej zasadzie to ustrojstwo działa .
Pozdrawiam.
|
|