Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika ogólna - [MK5] 1.8D - problem z odpaleniem

michał87 - 6 Paź 2010, 21:30
Temat postu: [MK5] 1.8D - problem z odpaleniem
Witam. :)


Jestem posiadaczem Forda Fiesty 1.1 LPG r. 1991 tak mi się spodobały te samochody.
Że zakupiłem jeszcze jedną Fiestę 1.8 D r.1999 . Fiesta MK5 ma problem z odpaleniem nie za każdym razem odpala . Teraz to ani raz, nawet niema ujemnej temperatury .
Mechanik mi powiedział że są jakieś dwa kółka koło rozrządu , jak się całkiem wyrobią to nie będzie palić . Czy coś takiego morze tam być .I cena tej części waha się 1000 a 2000zł . Bo drugi mechanik mówi że to są jakieś głupoty. Że tam wszystko jest na sztywno i niema tam takiej cześć . I Proponuje Wymienić akumulator ,świece żarowe na lepsze i rozrząd po zakupie samochodu . I powinien palić .

KTÓRĄ OPCJE WYBRAĆ :

Mechanik 1 ///////////////////////////// Mechanik2
50% ------------------------------------------- 50%

Teraz którego mechanika wybrać ?

Albo sam zacznę się dokształcać . :)


POZDRAWIAM !!!

drzeniow - 6 Paź 2010, 21:32

swiece zarowe :)
ale jesli aku kreci to po co wymieniać :) ?

michał87 - 6 Paź 2010, 21:36

Kręci ale jak pokręcę 8 razy to już nie daje rady , ale jak załapie to zapali
Puff - 6 Paź 2010, 22:31

Primo - rozrusznikiem się kręci kilka sekund max, potem dłuższa chwila przerwy, żeby go szlag nie trafił.
Secundo - jeśli nie masz pewności co do przebiegu auta, to lepiej rozrząd wymienić, bo jak go szlag trafi, to jedyne co zostanie, to wymiana silnika.
Tertio - wymiana świec żarowych to absolutna podstawa.
Quatro - możesz mieć zapowietrzający się układ paliwowy i wtedy też będą problemy z uruchomieniem.
Quinto - sprawdź jakie masz napięcie na akumulatorze gdy silnik nie pracuje i gdy silnik pracuje.

luki - 6 Paź 2010, 22:39

jak by to w mk3 było to może bym, popatrzył ale na mk5 sie nie znam
BTW Pufcio dobrze pisze świece sprawdź, czy prąd dochodzi i czy grzeją, potem odkręć którą kolwiek rurkę z wtrysków i sprawdź czy paliwo wylatuje podczas kręcenia.
Warto tez by było sprawdzić kompresje, bo filtry płyny oleje ti podstawowe czynności nie mówiąc o rozrządzie.

Miły - 7 Paź 2010, 00:46

Na początek wymień aku. Piszesz że wystarcza na raz. Diesel potrzebuje prądu żeby porządnie zakręcić. Dodatkowo świece. Na początek to a później będziemy dalej myśleć
michał87 - 7 Paź 2010, 06:41

Witam.

Mechanik 1 mi powiedział że są jakieś dwa kółka/ przekładnia koło rozrządu lub od zapłonu , jak się całkiem wyrobią to nie będzie palić lub źle ułożą
Zamówiłem u niego ta cześć ,sprowadzi mi z zagranicy tańszą .Mówił że robił już z tymi silnikami to samo co w golfach . Do Niedzieli mogę odmówić . Spróbuje wymienić akumulator i świece żarowe tylko jakie by były najlepsze do tego modelu ?

A z tym Zapowietrzaniem się układu paliwowego jak to można sprawdzić ?

ramses123 - 7 Paź 2010, 11:55

michał87 napisał/a:
Spróbuje wymienić akumulator i świece żarowe tylko jakie by były najlepsze do tego modelu ?


Akumulator właściwie każdy np: Centra, Kager najlepiej 72 -74 amh z dużą dawkę prądu rozruchowego :)
Świece również dowolność, jakie kupisz - może być bosch, ngk, beru :) grunt żeby były nowe, dziewicze i dobrze grzały :)

michał87 napisał/a:
A z tym Zapowietrzaniem się układu paliwowego jak to można sprawdzić ?


Zainstaluj przeźroczysty przewód paliwowy i zobaczysz czy są w nim bąble powietrza. *

old old old

* Aby uniknąć zapowietrzania się ukł. paliwowego musisz plastikowe przewody paliwowe zastąpić gumowymi. Wyrzuć podgrzewacz paliwa ( bo tutaj 95% Dieslów forda łapie powietrze ). Zainstaluj sobie zaworek zwrotny na przewodzie, uniemożliwi on cofanie się paliwa do baku. Nie zaszkodzi zamontowanie ręcznej pompki do odpowietrzania układu paliwowego po wyminie filtra paliwa. Obejrzyj tez w jakiej kondycji masz wężyki od powrotu, bo tam jeśli jest jakaś nieszczelność może łapać powietrze *

old old old

michał87 - 7 Paź 2010, 20:55

Cytat:

Aby uniknąć zapowietrzania się ukł. paliwowego musisz plastikowe przewody paliwowe zastąpić gumowymi.

Właśnie mam takie plastikowe przewody zamontowane . Wymienię sobie .

ZAWOREK jest już zamontowany . Na powrocie jest założony gumowy przewód paliwowy .

Cytat:

Nie zaszkodzi zamontowanie ręcznej pompki do odpowietrzania układu paliwowego po wyminie filtra paliwa

Czy w sklepie motoryzacyjnym można taką pompkę dokupić ? I jakim miejscu ją wmontować w układ czy (między pompom a filtrem )
Cytat:

Wyrzuć podgrzewacz paliwa ( bo tutaj 95% Dieslów forda łapie powietrze ).


Jak one wyglądają i gdzie są zamontowane . I czym je zastąpić ?


Dzisiaj po analizie silnika i pompy stwierdziłem że ta cześć mech.1 może się znajdować w pompie . Może źle przez nią pracuje pompa . ale nie jestem pewien .



Wymieniłem filtr oleju i olej na Castrol Magnatek 15W 40. Tak mi polecił znajomy .

ramses123 - 7 Paź 2010, 22:56

michał87 napisał/a:
Czy w sklepie motoryzacyjnym można taką pompkę dokupić ? I jakim miejscu ją wmontować w układ czy (między pompom a filtrem )


Zapytaj w sklepie :) a jak nie to są na allegro, sam zamówiłem dwa dni temu :) ja będe montował przed filtrem chyba :)

michał87 napisał/a:
Jak one wyglądają i gdzie są zamontowane . I czym je zastąpić ?

To taki plastikowy prostokąt zamontowany na drodze ukł. paliwowego przed filtrem. Powinien być przytwierdzony gdzieś do boku bloku silnika, wchodzi w niego wtyczka :) na pewno poznasz. Czym zastąpić ? Niczym ! :) nie potrzebne to jest, efektywność] jego podgrzewania przy mrozach jest śmiesznie nie wydajna :)

michał87 napisał/a:
Mechanik 1 mi powiedział że są jakieś dwa kółka/ przekładnia koło rozrządu lub od zapłonu , jak się całkiem wyrobią to nie będzie palić lub źle ułożą


nigdy o czymś takim nie słyszałem, a trochę już ten temat przerabiam :)

wymień aku, świece :)

kamil wolski - 8 Paź 2010, 20:31

Wymień akumulator i świece, zrób rozrząd i wtedy wróć. To są podstawy które tak czy siak musisz zrobić, jak nie teraz to za miesiąc, reszty nie tykaj póki co bo tylko popsujesz, np zapowietrzysz układ chcąc go odpowietrzyć... A co do mechanika od kółeczek który ściąga po znajomości części zza granicy.. Koleś mocno chce zarobić. Olej go, i już do niego nigdy nie jedź.
buashken - 2 Sty 2014, 12:57
Temat postu: To znowu ja :D odkurzam temat
No więc temat powraca jak bumerang ale doszedłem już do wniosku że mi się fieścina gdzieś na układzie paliwowym zapowietrza... pytanie tylko gdzie...?

Wymieniłem filtr paliwa, i wężyk od przelewu bo był walnięty wtryski i ciśnienie w głowicy sprawdzone... nic się nie działo przez jakieś 1,5k kilosów, aż w sylwestra koło trzebnicy wyprzedzam na górce (dwa pasy są) a potem z górki paliwa poniżej 1/4 baku i pod koniec górki stanardowo żółta kontrolka silnik zgasł. zjechałem odpaliłem po dłuższym kręceniu brak mocy 80/h max na 5 biegu zgasł zjechałem odpaliłem znów po dłuższym kręceniu test na LCD wskazał niską dawkę na PE1 75 -83 (to chyba wtryski są???) przejechałem 100m 80km/h na 5 biegu redukcja do cztery szarpneło i dalej już normalnie chodzi aż miło... aaa dodam że pompa wtrysków też jest ok bo sprawdzona na kompie i żadnych błędów nie wykazuje.

Więc gdzie ewentualnie szukać problemu??? lub jaki patent zastosować?

przy okazji wie ktoś gdzie kupić końcówkę przelewu tę plastikową co do szybkozłączki wchodzi??? bo mi pękła i skleciłem to na krótko nie leje tamtędy bo sucho, ale wolałbym to na orginale mieć...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group