|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - [MK4] Uszkodzona automatyczna skrzynia biegów w 1.25 16V
Rocco - 30 Wrz 2010, 22:14 Temat postu: [MK4] Uszkodzona automatyczna skrzynia biegów w 1.25 16V Witam na wstępie wszystkich klubowiczów
nabyłem autko jak w temacie za śmieszne pieniądze. Samochód bezwypadkowy ,ładny ,czyściutki ,zadbany , oryginalne 110 tys km . ma tylko jeden feler - przyczynę dla której poprzedni właściciel je prawie darmo oddał - nie do końca sprawną automatyczną skrzynię biegów . Jak mi sam relacjonował skrzynia przestała działać po długiej trasie (Niemcy-Polska) dosłownie kilka km przed celem , ale zalał olej ATFII i dojechał pod dom . Rano auto już nie chciało ruszyć z miejsca , jednakże wystarczyło dolać litr oleju i znów można było pare km przejechać . Działa tak do tej pory . Auto wstawiłem do suchego garażu ( po zalaniu olejem samo wjechało dosłownie 500 m ) rano już nie rusza - poziom oleju skrzyni na bagnecie - zero . Garaż suchutki brak śladów jakichkolwiek wycieków . Co się może dziać z olejem ? Czy ktoś się spotkał z podobną usterką ? Po zalaniu olejem skrzynia pracuje poprawnie . Samochód trochę postoi bądź przejedzie i nie rusza się czy to na D , L czy na R . Skrzyniarze chcą grube pieniądze za wymianę oleju . Mam trochę pojęcia o mechanice , ale skrzyni nigdy nie rozbierałem . Jedynie obserwowałem wymianę oleju w takowej . Czy w tym autku dysponując normalnymi narzędziami w warunkach garażowych jestem w stanie sam wymienić olej i filtr (bez narzędzi specjalistycznych) ? Co ewentualnie potrzebuję ?
Wszystkie sugestie i rady mile widziane . Dziękuję i pozdrawiam .
Rocco
przemo_rsr - 30 Wrz 2010, 22:17
Rocco napisał/a: | Czy w tym autku dysponując normalnymi narzędziami w warunkach garażowych jestem w stanie sam wymienić olej |
jak wymienisz olej którego nie masz??
ale przypadek ciekawy :yyy:
Rocco - 30 Wrz 2010, 22:26
przemo_rsr napisał/a: | Rocco napisał/a: | Czy w tym autku dysponując normalnymi narzędziami w warunkach garażowych jestem w stanie sam wymienić olej |
jak wymienisz olej którego nie masz??
ale przypadek ciekawy :yyy: |
Hmm skoro nie wycieka , to gdzieś go mam Jeszcze tylko nie wiem gdzie
Pozdrawiam
[ Dodano: Czw Wrz 30, 2010 22:34 ]
Nie wiem czy to ma znaczenie , ale pedał gazu działa bardzo "skokowo" naciskam go długo długo nic i za chwilę się wkręca raptownie na wysokie obroty .
drzeniow - 30 Wrz 2010, 23:58
moge Ci dac namiary do szrotu gdzie ostatnio widzialem skrzynie automat od mk3 1.3i.
Moze bedzie pasować. Odda za śmieszne pieniądze.
JoeMix - 1 Paź 2010, 08:37
Rocco napisał/a: | rano już nie rusza - poziom oleju skrzyni na bagnecie - zero | Kolego jak sprawdzasz ten olej w skrzyni?
[ Dodano: Pią Paź 01, 2010 08:38 ]
Rocco napisał/a: | Skrzyniarze chcą grube pieniądze za wymianę oleju . Mam trochę pojęcia o mechanice , ale skrzyni nigdy nie rozbierałem | I jak masz CTXa to nie rób tego,,, tak samo nie dawaj do zwykłego warsztatu,,,
[ Dodano: Pią Paź 01, 2010 08:39 ]
Rocco napisał/a: | Czy w tym autku dysponując normalnymi narzędziami w warunkach garażowych jestem w stanie sam wymienić olej i filtr | Nie, skrzynkę trzeba wymontować i wypłukać,,, sprawdzić czy w ogóle jej sens ponownego montażu i tak dalej,,,
Rocco - 1 Paź 2010, 08:41
JoeMix napisał/a: | Rocco napisał/a: | rano już nie rusza - poziom oleju skrzyni na bagnecie - zero | Kolego jak sprawdzasz ten olej w skrzyni?
[ Dodano: Pią Paź 01, 2010 08:38 ]
Rocco napisał/a: | Skrzyniarze chcą grube pieniądze za wymianę oleju . Mam trochę pojęcia o mechanice , ale skrzyni nigdy nie rozbierałem | I jak masz CTXa to nie rób tego,,, tak samo nie dawaj do zwykłego warsztatu,,, |
Na odpalonym silniku , wcześniej "czukiereczek" skrzynię trochę w tą i spowrotem .
Pozdrawiam
JoeMix - 1 Paź 2010, 08:43
Rocco napisał/a: | Hmm skoro nie wycieka , to gdzieś go mam Jeszcze tylko nie wiem gdzie | W układzie chłodzenia zaglądałeś?
Rocco - 1 Paź 2010, 08:45
Jeszcze nie , ale w przeciągu 30 minut jestem w stanie to sprawdzić .
Pozdrawiam
[ Dodano: Pią Paź 01, 2010 09:33 ]
W zbiorniczku wyrównawczym susza
Pozdrawiam
JoeMix - 1 Paź 2010, 09:46
Teraz to jest tak, im mniej w tym aucie będzie chodził silnik tym lepiej dla tej skrzyni, bo tam się wszystko kręci nawet jak wybierak jest na P czy N,,,
Trzeba ustalić co się dzieje z płynem (uzupełnij jakimś najtańszym badziewiem z marketu) bo może tam nie tylko oleju w skrzyni w tym aucie brakuje,,, jak się ma olej w silniku? Co laliście i którędy do tej skrzynki bo ATFII to tak ogólnie (jakiego kolory był ten olej)
Namierz w komorze silnika linki od starowania (z gazu idzie linka na taką krzywkę i tam się rozchodzi na 2 - jedna na silnik, druga na skrzynie idzie (jak jest podobnie jak w Mk3)) i bez pracującego silnik niech ktoś naciska powoli gaz a ty patrz na te linki czy płynie się przesuwają czy może jakaś jest zatarta i przeskakuje,,, do tego sprawdź jaki jest naciąg wszystkich jak pedał nie jest naciśnięty (naciągnięte, luźne, bardzo luźne?)
Rocco - 1 Paź 2010, 10:18
Olej wlewałem przez bagnet do pomiaru stanu zaraz obok tych linek o których piszesz - są one raczej dość napięte (choć nie skupiałem się jeszcze na ich dokładnym sprawdzeniu) .Co ciekawe dziś po odpaleniu i dodaniu gazu auto rusza zarówno do przodu jak i tyłu , ale nie jest tak jak w innych automatach, że po załączeniu biegu auto zaczyna się toczyć . Pedał gazu chodzi dość ciężko i po wciśnięciu długo nic , a później rusza z kopyta , myślałem w pancerz jakiegoś "penetranta" psiknąć .
JoeMix - 1 Paź 2010, 10:27
Rocco napisał/a: | ale nie jest tak jak w innych automatach, że po załączeniu biegu auto zaczyna się toczyć | a powinno,,,
Rocco - 2 Paź 2010, 10:19
Witam , auto u Skrzyniarza . USzkodzony jest jakiś czujnik który przepuszcza pod ciśnieniem olej . Wczoraj skrzynię bardziej zalałem olejem i nawet zaczęła reagować na samo wrzucenie biegu - auto toczy się . Po za tym ma być wszystko ok. Czekam na ten czujnik tylko który występuje tylko w oryginale .
Pozdrawiam
|
|