Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Krzywo stojące tylnie koło

tajmus - 27 Wrz 2010, 23:43
Temat postu: [MK3] Krzywo stojące tylnie koło
Od niedawna wyje lozysko. Ale wczesniej tez juz bylo krzywo wiec to chyba nie jego wina... Czop piasty? Beben?


kuba87 - 27 Wrz 2010, 23:50

albo belka
wymien czop i bęben najszybciej...
bo koło odleci

JoeMix - 28 Wrz 2010, 07:05

A pewny jesteś ze to koło jest krzywo a nie tarcza nośna hamulca?!
tajmus - 28 Wrz 2010, 09:28

Nie wiem czy dobrze rozumiem ale: gdyby to tarcza byla krzywo to kolo stalo by prosto bo spiera sie na bebnie. Wystarczy stanac za autem i widac jak nic jak górą jest przechylone do wewnatrz.
bidżej - 28 Wrz 2010, 09:35

po mojemu tam bęben dynda luźno :yyy:
JoeMix - 28 Wrz 2010, 09:53

Nigdy koła w aucie nie stoją prosto,,, czy to jest źle to dopiero pomiar na stacji i kontrola czy mieści się w normie,,,
jackrzec - 28 Wrz 2010, 16:57

bidżej napisał/a:
po mojemu tam bęben dynda luźno :yyy:
Po mojemu też. Na tej fotce widać że opada i wychyla się na zewnątrz, to oczywiste że jeśli sie ją na kołach postawi to góra wtedy pójdzie do wewnątrz. Zobacz czy ta sruba na środku jest dobrze dokręcona.
tajmus - 28 Wrz 2010, 17:14

Jezdze juz tak dosc dlugo... Srube sprawdzalem juz 2 razy przy pomocy rurki...

Druga strona jest prosta. Z ciekawosci przeloze beben i zobacze czy tez krzywo bedzie.

JoeMix - 28 Wrz 2010, 17:25

:yyy: Przełożysz bęben i na co się zapytam liczysz,,, przecież jak bęben by był krzywy to bu rzucało autem,, to się kurde obraca a nie stoi w miejscu, więc jak by było krzywo to raz na górze raz na dole,,, jest coś krzywe co stoi w miejscu,,,
tajmus - 28 Wrz 2010, 17:48

Temat do zamkniecia.
bidżej - 28 Wrz 2010, 17:50

to się podziel rozwiązaniem :D
BerciQ - 28 Wrz 2010, 18:44

bidżej napisał/a:
to się podziel rozwiązaniem :D


nie ma rozwiązania, ale jak zwykle JoeMix był gburowaty :P :P

to temat do zamknięcia :D

tajmus - 28 Wrz 2010, 18:57

BerciQ napisał/a:
bidżej napisał/a:
to się podziel rozwiązaniem :D


nie ma rozwiązania, ale jak zwykle JoeMix był gburowaty :P :P

to temat do zamknięcia :D

...i dlatego sam postanowiłem problem rozwiązać. CLOSE

BerciQ - 28 Wrz 2010, 18:58

tajmus napisał/a:
BerciQ napisał/a:
bidżej napisał/a:
to się podziel rozwiązaniem :D


nie ma rozwiązania, ale jak zwykle JoeMix był gburowaty :P :P

to temat do zamknięcia :D

...i dlatego sam postanowiłem problem rozwiązać. CLOSE


to generalnie, mógłbyś napisać rozwiązanie dla potomnych.

JoeMix - 28 Wrz 2010, 20:07

BerciQ napisał/a:
ale jak zwykle JoeMix był gburowaty
Oj tam, szkoda mi się tajmus'a zrobiło,,, :hihihi: by się chłopak namęczył z przekładaniem bębnów i nic by to mu nie dało :) albo jest krzywy czop. albo ta blacha do której jest przykręcony ew, belka,,, jak chce się męczyć i szarpać to w całości z czopem to można przełożyć,,, i zobaczyć czy krzywizna się przełoży czy tez nie,,,
kenczorf - 30 Wrz 2010, 08:11

tajmus tak jak ci mowilem...najpierw lozyska. U mnie nie wylo ale tez tak mialem. Zalozylem nowe i jak reka odjal...stare mialy luzy pomimo, ze nie wyly
BerciQ - 30 Wrz 2010, 08:44

kenczorf, tajmus już rozwiązał problem. Natomiast rozwiązanie nie powie... Cóż - taki typ.
tajmus - 30 Wrz 2010, 08:56

Wszystko zostalo napisane w temacie :-)
Pele - 30 Wrz 2010, 10:31

tajmus napisał/a:
Srube sprawdzalem juz 2 razy przy pomocy rurki...


Znaczy dokręcałeś ją na maxa przedłużając klucz rurą ??

bidżej - 30 Wrz 2010, 10:33

śrubę, czyli tą centralną? a bęben jest przykręcony do belki czterema śrubami/szpilkami z tyłu...
kazio-n - 30 Wrz 2010, 10:37

Tą centralną trzeba odpowiednim momentem ( nie pamiętam jakim ), inaczej szybko łożyska będą się zużywać .
Qzyn - 30 Wrz 2010, 10:42

Tylne lozysko o ile dobrze pamietam w MKIII dokreca sie bardzo mocno. A luz kasuje sie w MK I i II. Jak sie myle to mnie poprawcie ;)
kenczorf - 30 Wrz 2010, 10:58

tam sa ozyska na stozku...jak sa dobrej jakosci to mozna raczej dokrecic jak sie chche i nie powinno miec to wplywu na toczenie czy wytrzymalosc. W rowerze mialem stery FSA na stozku i zawsze chodzilo lekko i po ich zalozeniu skonczyly sie wymiany co roku :)
kazio-n - 30 Wrz 2010, 11:05

W MK3 śruba w czasie jazdy sama się jeszcze dociąga, lewy i prawy gwint.
JoeMix - 30 Wrz 2010, 11:06

Qzyn, dobrze pamiętasz, w mk1,2 trzeba delikatnie, w mk3 już jak mnie pamięć nie myli się dociąga na maxa,,,
tajmus - 30 Wrz 2010, 11:33

Pele napisał/a:
tajmus napisał/a:
Srube sprawdzalem juz 2 razy przy pomocy rurki...


Znaczy dokręcałeś ją na maxa przedłużając klucz rurą ??

Wiesz na maxa nie... Z glowa :)

Pele - 30 Wrz 2010, 20:50

To spoko, myślałem że trzeba delikatnie i jak to Qzyn napisał "kasować luz", ale skoro w Mk3 można mocno to ok :-)
kamilocha1 - 1 Paź 2010, 09:25

kenczorf, u mnie w Chriss King nie bylo takiego problemu ;p
Maki - 1 Paź 2010, 18:35

Prawdopodobnie masz krzywą oś. Aby ją sprawdzić najlepiej zdemontować i założyć na tokarkę. Jak będzie bić to krzywa. Jak nie to krzywa blacho osłaniająca szczęki. Ale jeśli oś to przy takim skrzywieniu co tu widać to na oko będzie widać czy krzywo.
kenczorf - 1 Paź 2010, 18:46

tajmus, powiedz lepiej czy zalozyles to lozysko i czy jest juz prosto?
JoeMix - 1 Paź 2010, 23:22

Cytat:
Prawdopodobnie masz krzywą oś. Aby ją sprawdzić najlepiej zdemontować i założyć na tokarkę. Jak będzie bić to krzywa
Znaczy chodzi ci o czop piasty czy o co ?
Maki - 2 Paź 2010, 16:01

Nie chodzi o oś piasty, a czop jest elementem osi.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group