|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - [MK3] 1.3i traci moc na ciepłym silniku
madek - 21 Wrz 2010, 19:42 Temat postu: [MK3] 1.3i traci moc na ciepłym silniku witam!
dawno mnie tu nie było, ale fiestke mam dalej no i ostatno pojawił się dość dziwny problem.
mianowice zaraz po odpaleniu, kiedy silnik jest zimny auto śmiga jak zawsze - zero problemów.
natomiast po nagrzaniu i wyjechaniu za miasto (tj. przy większym obciążeniu zwłaszcza na 4,5 biegu) silnik traci moc i cały wpada w dziwne wibracje (aż drży kierownica), jak by nie spalał dobrze mieszanki. z wydechu dźwięk nawet przy stałych obrotach silnika jest taki jakby falowy. przy 70-80km/h na 4 biegu, wciśnięcie pedału gazu praktycznie nie daje żadnego efektu, silnik buczy ale nie chce się wkręcać na obroty. co jest najdziwniejsze występuje to dość losowo, czasem jest wszystko ok a jak zaczyna sie jakaś górka to dzieje sie to co wyżej i potem tak już zostaje.
teraz to co ostatnio robiłem przy aucie, i nie przyniosło poprawy:
- nowy filtr powietrza
- regulacja zaworów
- sprawdzone świece, przewody WN - wszystko z nimi ok
- zatankowałem więcej paliwa + dolałem denaturat do zbiornika - nic nie pomogło
auto odpala zawsze bez problemów, spalanie w normie, przepalanie oleju w normie jak na 14 letni silnik, nie kopci w czasie jazdy
jakieś pomysły?
drzeniow - 21 Wrz 2010, 20:08
madek napisał/a: | - regulacja zaworów |
zostawiles za maly luz!!
po nagrzaniu się luz sie kasuje i zawory sie nie domykają.
Jaki zostawiłeś luz na wydechu a jaki na dolocie?
madek - 21 Wrz 2010, 21:23
drzeniow napisał/a: | zostawiles za maly luz!!
po nagrzaniu się luz sie kasuje i zawory sie nie domykają.
Jaki zostawiłeś luz na wydechu a jaki na dolocie? |
Nie, nie, spokojnie - luz ustawiony tak jak ma być (0,22 dolotowe, 0,32 wylotowe). Poza tym problem zaczął się wcześniej zanim cokolwiek było zmienianie. No i dziwne że czasem nawet na nagrzanym silniku jest ok, a po chwili potrafi osłabnąć...
luki - 21 Wrz 2010, 21:27
Może się pompka paliwa kończyć.
drzeniow - 21 Wrz 2010, 21:27
no to teraz rzeczywiście dziwne
Proponuję wezwać egzorcystę
a tak na poważnie to zostaje mi tylko to ze któryś z czujników musi wariować po tym jak dostanie temperaturę.
madek - 21 Wrz 2010, 21:31
Cytat: | Może się pompka paliwa kończyć. |
Czy jeśli tak jest, to komp wywali kod błędu?
W wolnej chwili podłącze buzzerek i zczytam kody, może coś się dowiem
luki - 21 Wrz 2010, 21:36
Właśnie miałem edytować tamtego posta, abyś błędy sczytał. Czy wywali błąd pompki to nie mam pojęcia
Marek - 21 Wrz 2010, 22:25
Na pewno to nie bedzie wina pompy paliwa bo objaw bylby taki sam bez wzgledu na temp silnika.
Moze byc uszkodzona cewka, zamontowana na bloku latwo odbiera temp z silnika i wariuje.
madek - 22 Wrz 2010, 17:33
Sprawdziłem dzisiaj kody błędów i zarówno na niepracującym jak i pracującym silniku 0 błędów, w ostatnich 40 cyklach także 0 błędów.
Marek napisał/a: | Moze byc uszkodzona cewka, zamontowana na bloku latwo odbiera temp z silnika i wariuje. |
Czy da sie to jakoś sprawdzić bez zmiany na nową/inną?
Swoją drogą przejechałem sie dzisiaj za miasto i wszystko było ok, auto zrywne (oczywiście jak na swoje możliwości) do 5 biegu włącznie. Nic nie rozumiem z tego
Marek - 22 Wrz 2010, 23:37
madek napisał/a: | Sprawdziłem dzisiaj kody błędów i zarówno na niepracującym jak i pracującym silniku 0 błędów, w ostatnich 40 cyklach także 0 błędów.
Marek napisał/a: | Moze byc uszkodzona cewka, zamontowana na bloku latwo odbiera temp z silnika i wariuje. |
Czy da sie to jakoś sprawdzić bez zmiany na nową/inną?
Swoją drogą przejechałem sie dzisiaj za miasto i wszystko było ok, auto zrywne (oczywiście jak na swoje możliwości) do 5 biegu włącznie. Nic nie rozumiem z tego |
Tylko podmiana na inną i jazdy próbne, ja inaczej tego nie widzę
bulakce - 29 Wrz 2010, 10:55
Miałem ten sam problem mi pomogła wymiana kabli i świec, wiem że innemu użytkownikowi fiesty znowu wymiana CCP. Tak więc problem jest raczej po stronie elektryki.
kenczorf - 30 Wrz 2010, 08:03
u mnie przy 1.1 takie cos powodowal wypiety waz podcisnienia. To moze jak masz spiete wszytko to map sie uwalil?
madek - 30 Wrz 2010, 19:16
Świece były sprawdzane są ok, kable także nie mają dużego przebiegu a są dobrej jakości. Cpp na bank odpada, wiem jakie są efekty kiedy on szwankuje.
Dzisiaj zrobiłem dłuższą trase i zawsze przez pierwsze 20-30 minut jazdy wszystko jest super, potem potrafi osłabnąć na 5 minut (niezaleznie od tego czy jest pod góre czy z górki, czy dodaje gaz czy nie) po czym wraca do normy i tak sie powtarza co jakiś czas.
W jednym momencie na 3 biegu ledwo podjechałem pod w sumie niezbyt stroma górke!
To osłabnięcie sprawia wrażenie jakby dostawał właśnie złą mieszanke, za dużo powietrza albo paliwa czy odwrotnie, nie pali jak trzeba i silnik nie chce się wkręcać.
Podejrzewam kilka rzeczy: uwalony wtrysk, map sensor właśnie, komputer (wątpie) albo coś z cewką. Nie wymieniałem tez już z 3 czy 4 lata filtru paliwa, ale czy on mógłby cos takiego powodować?
kenczorf - 30 Wrz 2010, 19:18
jak sie przytyka to bedzie ubogo w paliwo
Radhezz - 1 Paź 2010, 17:29
madek napisał/a: | Nie wymieniałem tez już z 3 czy 4 lata filtru paliwa, ale czy on mógłby cos takiego powodować? | Wymień dla spokojności - czy pomoże tego nie wiemy, ale na pewno nie zaszkodzi.
madek napisał/a: | Podejrzewam kilka rzeczy: uwalony wtrysk, map sensor właśnie, komputer (wątpie) albo coś z cewką. | Moim zdaniem jeżeli wymiana filtru paliwa nie pomoże, to problem jednak tkwi po stronie elektroniki sterującej - czujnika któregoś, który nie zawsze działa prawidłowo, lub zacinającego się elementu wykonawczego. Może brzmi to dość enigmatycznie, lecz z tymi wtryskami niewiele miałem do czynienia - o wiele bliższe są mi układy mechaniczno-elektroniczne KE-Jetronic - i do końca nie wiem jak są zbudowane te Fordowskie.
Coś więcej byśmy wiedzieli gdyby było chociaż wiadomo, czy mieszanka nagle robi się zbyt uboga czy zbyt bogata
madek - 8 Paź 2010, 22:31
wymieniłem filtr paliwa jakiś czas temu i póki co problem się nie pojawił, ale musze pojeździć dłużej zanim będę pewien na 100%
[ Dodano: Pią Paź 15, 2010 18:43 ]
No wiec przyczyną problemu był zasyfiony filtr paliwa, wszystko wrociło do normy. Niby taka pierdoła, ale jednak ...
|
|