|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - [MK5] Różnice między DOT 5, a 4 i 3.
Puff - 1 Wrz 2010, 02:01 Temat postu: [MK5] Różnice między DOT 5, a 4 i 3. Wiem czym się różnią, więc nie chodzi o tak banalną kwestię. Diabeł, jak zwykle, tkwi w szczegółach. Wyczytałem gdzieś, że do aut gdzie jest przewidziane stosowanie "trójek" i "czwórek" nie można zalewać nic powyżej 4, bo grozi to zniszczeniem uszczelek, węży i generalnie innymi nieprzyjemnościami.
Temat stworzyłem po to, żeby się dowiedzieć czy ktoś takie operacje przeprowadzał - a jeśli, to oczywiście z jakim skutkiem. No i czy faktycznie należy się obawiać, że pewnego pięknego dnia hamulce mogą powiedzieć "sayonara"
Miły - 1 Wrz 2010, 06:54
ogólnie różną się temperaturą wrzenia... do spokojnej jazdy wystarczy 3. ja używam 4 dla bezpieczeństwa, a 5 to chyba w sporcie używają...
podejrzewam, że może być tak jak mówisz, że z racji że np. 5 ma wysoką temp wrzenia, może mieć przez to jakiś związek w sobie, że zwykłe uszczelki źre... ale pewien nie jestem...
JoeMix - 1 Wrz 2010, 07:06
Tak, różną się składem i parametrami w tym agresywnością,,, przy czym gumy raczej są odporne, bo kupując uszczelki na tłoczek nikt się nie pyta co jest w środku, tylko jaki tłoczek, tu raczej chodzi o inne bardziej metalowe elementy układu,,,
Puff - 1 Wrz 2010, 12:48
Miły, JoeMix - tyle że - wg ogólnodostępnych informacji - 3 i 4 są oparte na glikolu, a 5 na silikonie. Od kiedy silikon ma tendencję do niszczenia uszczelek, nie mówiąc o metalu?
Tego jakoś objąć nie potrafię...
bidżej - 1 Wrz 2010, 13:43
ja gdzieś słyszałem, że skoro dot5 ma wyższą temperaturę wrzenia, to z jednej strony jest bardziej odporny na pałowanie, ale z drugiej wymaga odpowiednich przewodów, które tą wyższą temperaturę wytrzymają. jakiś sens w tym jest
pP - 1 Wrz 2010, 13:53
dot 5 ma wyższą temperaturę wrzenia i przez to hamulce są dłużej skuteczniejsze podczas nazwijmy to jazdy sportowej..ale z mojego doświadczenia wiem, że właśnie do dot 5 należy stosować przewody w oplocie - ja mam zwykłe i owszem płyn długo się nie gotuje, jednak jak już zaczyna wrzeć to gumowe przewody zwyczajnie puchną i układ traci swoją skuteczność - pedał twardnieje
Puff - 1 Wrz 2010, 15:11
Czyli nie uszczelki (i chwała, bo sobie tego nie wyobrażam), a puchnące przewody Teraz to się trzyma kupy. Dzięki za wypowiedzi
JoeMix - 1 Wrz 2010, 18:40
Pufcio napisał/a: | wg ogólnodostępnych informacji - 3 i 4 są oparte na glikolu, a 5 na silikonie. Od kiedy silikon ma tendencję do niszczenia uszczelek, nie mówiąc o metalu? | Nie wiem, ale jak coś się nie chce odkręcić to nie ma jak płynem hamulcowym zalać Może nie tak skuteczne jak specjalistyczne preparatu (dużo wolniejsza penetracja) ale z tego co działałem to równie skuteczne a tańsze,,,
drjanusz - 1 Wrz 2010, 23:29
Cytat: | Nie wiem, ale jak coś się nie chce odkręcić to nie ma jak płynem hamulcowym zalać Może nie tak skuteczne jak specjalistyczne preparatu (dużo wolniejsza penetracja) ale z tego co działałem to równie skuteczne a tańsze,,, | Jeszcze skuteczniejszy jest DA 1
|
|