Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Sciągnięcie kierownicy

MiSieKce - 30 Sie 2010, 10:43
Temat postu: [MK3] Sciągnięcie kierownicy
Witam. Po wymianie przekładni kierowniczej podczas jazdy na wprost teraz mam kierownice sporo skrzywioną, moje pytanie brzmi czy można ściągnąć kierownice i założyć ją prosto już bez grzebania przy przekładni?
mechcom - 30 Sie 2010, 10:47

ford ma frez w kształcie szesciana wiec pewno i tak kierownice bedziesz miał ze :-P

jedyna opcja to na koncówach lub krzyzaku :)

Szymonnn - 30 Sie 2010, 11:37

Ja swoją kiere wczoraj przestawialem, tylko odkręcając kiere i zakładając prosto i wyszło mi idealnie :)

Tylko najlepiej jest przejechać się kawałek, żeby kierownica sama się ustawiła, tak aby koła były idealnie prosto i wtedy dopiero działać.

Także radze sprobować, bo jak nie będzie idealnie, to napewno będzie lepiej niż jest. Trzeba aby wyciagnąć ta zaślepkę z środka i kluczem 22 odkręcić kiere i przestawić.

budo - 30 Sie 2010, 15:23

Ja znam taką metodę: (notabene ktoś już na forum tak to właśnie przedstawiał)
- jedziesz kawałek prosto, aby ustawić tor jazdy właśnie mniej więcej 'na wprost'
- potem luzujesz a właściwie ściągasz przegub krzyżowy (krzyżak)
- kierownicę ustawiasz na wprost i blokujesz (najlepiej blokadą kierownicy)
- zakładasz na nowo krzyżak.

I po tych operacjach mniej więcej powinno być ok. Wiadomo - najlepiej chyba porządnie ustawić to na końcówkach.

Maki - 30 Sie 2010, 20:07

Cytat:
ford ma frez w kształcie szesciana


Boże jedyny, okełznaj moje nerwy. Nauczcie się podstawowych nazw połączeń.
Wikipedia napisał/a:
Frez – narzędzie skrawające służące do obróbki powierzchni płaskich i kształtowych przedmiotów metalowych, drewnianych i z tworzyw sztucznych. Frezy stosowane są w obrabiarkach o nazwie frezarka.


technika.rolnicy.com napisał/a:

Połączenia kształtowe
Połączenia kształtowe - sposób łączenia elementów, w celu ustalania położenia lub przenoszenia obciążeń, za pomocą własności geometrycznych elementów łączonych lub elementów dodatkowych. Obciążenie połączenia równoważone jest siłami powierzchniowej i wewnętrznej spójności materiałów łączników.

Połączenia kształtowe dzielą się na:

- połączenia klinowe
- połączenia stożkowe kształtowo-cierne
- połączenia wieloząbkowe czołowe
- połączenia wieloboczne
- połączenia wpustowe
- połączenia wielowpustowe
- połączenia sworzniowe
- połączenia kołkowe

Połączenia stożkowe kształtowo-cierne czyli potocznie połączenie "na stożek"

A w fordzie jest to stożek w o przekroju sześciokątny.

PS. nie trzeba byś Mgr. Inż. Mechanikiem by takie rzeczy znać

Fejm - 30 Sie 2010, 20:22

Po tym wszystkim proponuje jeszcze zbieżność zrobić.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group