|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - [MK3] Sciągnięcie kierownicy
MiSieKce - 30 Sie 2010, 10:43 Temat postu: [MK3] Sciągnięcie kierownicy Witam. Po wymianie przekładni kierowniczej podczas jazdy na wprost teraz mam kierownice sporo skrzywioną, moje pytanie brzmi czy można ściągnąć kierownice i założyć ją prosto już bez grzebania przy przekładni?
mechcom - 30 Sie 2010, 10:47
ford ma frez w kształcie szesciana wiec pewno i tak kierownice bedziesz miał ze
jedyna opcja to na koncówach lub krzyzaku
Szymonnn - 30 Sie 2010, 11:37
Ja swoją kiere wczoraj przestawialem, tylko odkręcając kiere i zakładając prosto i wyszło mi idealnie
Tylko najlepiej jest przejechać się kawałek, żeby kierownica sama się ustawiła, tak aby koła były idealnie prosto i wtedy dopiero działać.
Także radze sprobować, bo jak nie będzie idealnie, to napewno będzie lepiej niż jest. Trzeba aby wyciagnąć ta zaślepkę z środka i kluczem 22 odkręcić kiere i przestawić.
budo - 30 Sie 2010, 15:23
Ja znam taką metodę: (notabene ktoś już na forum tak to właśnie przedstawiał)
- jedziesz kawałek prosto, aby ustawić tor jazdy właśnie mniej więcej 'na wprost'
- potem luzujesz a właściwie ściągasz przegub krzyżowy (krzyżak)
- kierownicę ustawiasz na wprost i blokujesz (najlepiej blokadą kierownicy)
- zakładasz na nowo krzyżak.
I po tych operacjach mniej więcej powinno być ok. Wiadomo - najlepiej chyba porządnie ustawić to na końcówkach.
Maki - 30 Sie 2010, 20:07
Cytat: | ford ma frez w kształcie szesciana |
Boże jedyny, okełznaj moje nerwy. Nauczcie się podstawowych nazw połączeń.
Wikipedia napisał/a: | Frez – narzędzie skrawające służące do obróbki powierzchni płaskich i kształtowych przedmiotów metalowych, drewnianych i z tworzyw sztucznych. Frezy stosowane są w obrabiarkach o nazwie frezarka. |
technika.rolnicy.com napisał/a: |
Połączenia kształtowe
Połączenia kształtowe - sposób łączenia elementów, w celu ustalania położenia lub przenoszenia obciążeń, za pomocą własności geometrycznych elementów łączonych lub elementów dodatkowych. Obciążenie połączenia równoważone jest siłami powierzchniowej i wewnętrznej spójności materiałów łączników.
Połączenia kształtowe dzielą się na:
- połączenia klinowe
- połączenia stożkowe kształtowo-cierne
- połączenia wieloząbkowe czołowe
- połączenia wieloboczne
- połączenia wpustowe
- połączenia wielowpustowe
- połączenia sworzniowe
- połączenia kołkowe
|
Połączenia stożkowe kształtowo-cierne czyli potocznie połączenie "na stożek"
A w fordzie jest to stożek w o przekroju sześciokątny.
PS. nie trzeba byś Mgr. Inż. Mechanikiem by takie rzeczy znać
Fejm - 30 Sie 2010, 20:22
Po tym wszystkim proponuje jeszcze zbieżność zrobić.
|
|