Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK4] Brak mocy, szarpie

Zyraf - 28 Sie 2010, 17:48
Temat postu: [MK4] Brak mocy, szarpie
Witam serdecznie :)


Mam problem ze swoim fiestolotem i nie mam bladego pojęcia na czym ten problem polega ani jak się za niego zabrac. Opiszę więc co się dzieje z moim transformersem :) Około dwa miesiące temu jadę sobie radośnie aż tu nagle przy 50km/h i bodajże 4 biegu ziuuuuuu spadek mocy...auto zaczyna skakac jak na pierwszej jeździe podczas kursu na prawko :) mocy zero, wciskałem pedał gazu do dechy to szarpał, skakał ledwo jechał dokulałem się jakimś cudem do domu. Autko postało 2 może 3 dni pod blokiem wskoczyłęm do niego i elegancko poszło jak przecinak :)
Dziś zajeżdżam na tanksztele zalałem bak na maxa i kaplica...ledwo ruszyłem. Znów zbiera się jak muł,mocy zero, pedał w podłodze a auto ledwo się turla. Przy 20km/h muszę wrzucac 3 przy 30-40km/h muszę wrzucac 4 w przeciwnym razie tak szarpie i kopie jak koń na rodeo :/ Autko postało trochę ponad 30min wsiadłem i ciach elegancko znów pojechało. Zatrzymałem się pod sklepem chwila moment wracam i znowu to samo ledwo się do domu doturlałem :/
Pojęcia nie mam co się dzieje. Wymyśliłem że to filtr paliwa i powietrza przypomina o sobie ale czy tylko czy może coś innego również? Wyczytałem tu na forum coś o jakiejś cewce czy sądzie - pojęcia nie mam co to i do czego to służy :) Będę wdzięczny jak podacie mi orientacyjny koszt tych części.
Kolejne pytanie czy orientujecie się może gdzie w Kce szybko w zasadzie od ręki i w miarę za przyzwoitą cenę wymienią mi te cuda w poniedziałek? We wtorek rano potrzebuję sprawne autko. Ewentualnie czy ktoś mógłby wrzucic zdjęcie i zaznaczyc gdzie znajduję się filtr paliwa i powietrza w fiescie mk 4 z 96r - na forum znalazłem podobne tematy ale silniki zupełnie inaczej wyglądały niż u mnie.

Z góry dziękuje za odpowiedź :)

Bezimienny - 28 Sie 2010, 17:57

Sprawdź pierw świece o ile tego nie zrobiłeś.
Zyraf - 28 Sie 2010, 18:06

Z wykształcenia i pasji jestem medykiem :D znacznie pewniej czuję się jak "grzebie" w człowieku aniżeli w silniku - dolewanie płynów i wymiana koła to moje maximum :D

No ale zawsze już jest jakiś punkt zaczepienia.
Ciągle przeglądam forum i znalazłem podobne tematy dotyczą jednak fiesty MK 3. Czy duże różnice są pomiędzy tymi samochodzikami czy spokojnie mogę się sugerowac odpowiedziami z tamtych wątków?

Bezimienny - 28 Sie 2010, 19:00

Jak masz klucz do świec to odczep te cztery kable (znajdziesz są na wierzchu) i będziesz miał świece, odkręć je (mogą stawiać duży opór, a i uważaj żaby nie przechylać klucza bo ułamiesz świece) zdaj nam relacje jak wyglądają, jeśli będą bardzo czarne to może tylko one i przez to nie pali na 1 lub 2 gary(cylindry) jeśli wszystko z nimi w porządku(tzn są "czyste") to ja już nie pomoge, ale koledzy s forum na pewno coś wymyślą.
drjanusz - 29 Sie 2010, 12:41

Zyraf, Ja bym stawiał na zasilanie paliwem-filtr paliwa(jest pod samochodem przed tylnim lewym kołem-strona kierowcy taka puszka z dwóch stron zakończona wężykami http://allegro.pl/filtr-p...18448.html).Lub pompa zasilająca mówi pa!pa!-tu już gorzej bo jest ona w zbiorniku :sad:
Zyraf - 29 Sie 2010, 13:44

Czy ja dobrze zrozumiałem że filtr paliwa nie znajduje się pod maską tylko hmm pod autem z tyłu? To żeby wymienic filtr trzeba jechac na kanał?
A filtr powietrza gdzie się znajduje?

Od dwóch dni intensywnie próbuję się dokształcic w zakresie mechaniki samochodowej może uda się wymienic te filtry i świece nie psując nic przy okazji :D

drjanusz - 29 Sie 2010, 15:18

Filtr powietrza to taka prostokątna plastikowa czarna pucha jak podniesiesz maske to z prawej strony.
A filtr paliwa wymienisz z pomocą lewarka-jest zaraz na brzegu-za progiem :-P


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group