|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Silniki diesla - [MK5] szarpanie przy1500 obrotach
tom 32 - 24 Sie 2010, 08:48 Temat postu: [MK5] szarpanie przy1500 obrotach Witam
Mam problem z moją fiestą MK5 disel 1.8 (60KM) tzn szarpanie przy 1500 obrotach. Co może być przyczyną?
ramses123 - 24 Sie 2010, 13:52
niesprawna poduszka pod silnikiem lub pod skrzynią biegów
tom 32 - 24 Sie 2010, 19:25
poduszki sprawdzał mechanik i mówił że są w porządku, a może to być jakiś sterownik w pompie wtryskowej odpowiedzialny za przejście z niskich obrotów na wysokie bo powyżej tej granicy szarpanie ustaje?
Puff - 24 Sie 2010, 21:55
1) mk5-tka - ok, ale 60-konna? (zdarzają się, ale to raczej rzadkość, więc chcę, byś potwierdził)
2) masz elektroniczny pedał gazu?
tom 32 - 25 Sie 2010, 07:04
tak mam MK5 60KM co tzn elektroniczny pedał gazu? Jeśli był by to sterownik to ile kosztuje jego naprawa?
Puff - 25 Sie 2010, 11:06
tom 32 napisał/a: | co tzn elektroniczny pedał gazu |
To znaczy, że do pedału gazu nie masz podpiętej linki tylko wiązkę kabli.
tom 32 napisał/a: | Jeśli był by to sterownik to ile kosztuje jego naprawa? |
Jeśli to miałoby coś wspólnego ze sterownikiem, to nie odpaliłbyś auta, względnie jeździłoby źle w całym zakresie obrotów. Generalnie sterownik silnika działa albo nie. Mapa wtrysku musiałaby się w jakiś magiczny sposób poprzestawiać, żeby tylko w jednym zakresie obrotów działy się cuda.
tom 32 - 25 Sie 2010, 12:31
No to co to może być jeżeli szarpie tylko przy przejściu z niskich obrotów na wysokie?
Puff - 25 Sie 2010, 14:54
Primo - wypadałoby, żebyś odpowiedział na pytanie dot. pedału.
Secundo - więc dzieje się to >przy< 1500rpm czy tylko gdy zwiększasz i wskazówka przechodzi przez próg 1500rpm?
diodalodz - 25 Sie 2010, 20:36
Pufcio napisał/a: | Jeśli to miałoby coś wspólnego ze sterownikiem, to nie odpaliłbyś auta, względnie jeździłoby źle w całym zakresie obrotów. Generalnie sterownik silnika działa albo nie. Mapa wtrysku musiałaby się w jakiś magiczny sposób poprzestawiać, żeby tylko w jednym zakresie obrotów działy się cuda. |
no nie bardzo troszkę .
Jeśli masz pompę VP30 (możesz zrobić zdjęcie pompy) to masz elektroniczny nastawnik dawki . A co za tym idzie dzieje się tak że nastawnik łapie opiłki (gdyż jest siłownikiem elektromagnetycznym) . Jest specjalny przyrząd do sprawdzania tej pompy bez wyjmowania . Musisz poszukać warsztatu który ma taki próbnik i sprawdzi nastawnik ewentualnie go umyje specjalnym płynem . Generalnie nie wiem jak w VP30 ale w VP44 nie można zdjąć nastawnika na tzw "pałe" bo nie ustawi się bez stołu dawki rozruchowej i będzie lipa . Dlatego lepiej poszukać warsztatu który jest w stanie to umyć bez rozbierania .
Puff - 25 Sie 2010, 21:09
diodalodz - możesz nieco szerzej? W jaki sposób opiłki miałyby wpływać bardziej lub mniej bezpośrednio na pracę silnika? I chyba najważniejsze - skąd te opiłki?
diodalodz - 25 Sie 2010, 22:38
opiłki są z pompy wtryskowej głównie z sekcji przetłaczającej (tej co robi ok 3 bar) . Dostaje się to do nastawnika a z racji istnienia histerezy magnetycznej metalu rdzeń na którym nawinięta jest cewka przyciąga opiłki które w rezultacie blokują oś nastawnika .
Tu masz obrazek zaczerpnięty z forum VW bo oni głównie maja pompy VP30 i VP44 w silnikach TDI i dlatego oni częściej problem opisują .
Oni generalnie maja więcej problemów bo od pewnego rocznika czujnik informujący o pozycji nastawnika wymieniono z rezystancyjnego na czujnik wykorzystujący efekt sprzężenia magnetycznego cewek zwanego HDK (pomysł niemców) .
tu masz jeszcze link do youtube jak to pracuje . metoda testu dość barbarzyńska bo podają prąd zmienny z autotransformatora a normalnie sterowane to jest PWMem
http://www.youtube.com/wa...=watch_response
Generalnie w uproszczeniu ten siłownik zastąpił "dźwignię gazu" ze starej pompy , dlatego teraz nie da się postawić zasłony dymnej wciskając gaz do dechy z niskich obrotów . Po prostu komputer silnika nie pozwoli na max wychylenie nastawnika dawki przy niskich obrotach .
Puff - 25 Sie 2010, 23:22
Toś mnie zaciekawił. A jak sprawdzić czy to akurat jest >ta< pompa? Z tego co podejrzałem, to w mk5 na przestrzeni 4 lat stosowano 7 rodzajów pomp...
tom 32 - 26 Sie 2010, 07:20
Nie mam elektronicznego pedału gazu a pompa jaka jest zainstalowana w aucie to LUKAS. Byłem u pompiarza ustawił ją i stwierdziła że wszystko z nią w porządku i szarpanie winno ustąpić, ale po tych jego ustawieniach auto stało się tylko bardziej dynamiczne a szarpanie nie ustąpiło. Autem zaczyna szarpać przy dochodzeniu wskaźnika obrotomierza do 1500 a przestaje przy 1900-2000 i ma to miejsce przy biegach 2,3.
Puff - 26 Sie 2010, 10:38
A filtr paliwa zmieniałeś?
kamil wolski - 26 Sie 2010, 12:07
Ja tam nic nie mówię, ale mi szarpało w identyczny sposób 1000km przed padnięciem wtryskiwaczy
tom 32 - 26 Sie 2010, 12:29
Filtr zmieniałem w tamtym roku jak tylko kupiłem auto. Mechanik też sugerował żeby sprawdzić wtryski może należałoby pójść w tym kierunku?
kamil wolski - 26 Sie 2010, 12:43
Dużo to nie kosztuje, a pewnie warto by już po 10 latach zmienić w nich końcówki..
|
|