Forum FiestaKlubPolska -

Silniki diesla - [MK5] szarpanie przy1500 obrotach

tom 32 - 24 Sie 2010, 08:48
Temat postu: [MK5] szarpanie przy1500 obrotach
Witam
Mam problem z moją fiestą MK5 disel 1.8 (60KM) tzn szarpanie przy 1500 obrotach. Co może być przyczyną?

ramses123 - 24 Sie 2010, 13:52

niesprawna poduszka pod silnikiem lub pod skrzynią biegów
:yes:

tom 32 - 24 Sie 2010, 19:25

poduszki sprawdzał mechanik i mówił że są w porządku, a może to być jakiś sterownik w pompie wtryskowej odpowiedzialny za przejście z niskich obrotów na wysokie bo powyżej tej granicy szarpanie ustaje?
Puff - 24 Sie 2010, 21:55

1) mk5-tka - ok, ale 60-konna? (zdarzają się, ale to raczej rzadkość, więc chcę, byś potwierdził)
2) masz elektroniczny pedał gazu?

tom 32 - 25 Sie 2010, 07:04

tak mam MK5 60KM co tzn elektroniczny pedał gazu? Jeśli był by to sterownik to ile kosztuje jego naprawa?
Puff - 25 Sie 2010, 11:06

tom 32 napisał/a:
co tzn elektroniczny pedał gazu

To znaczy, że do pedału gazu nie masz podpiętej linki tylko wiązkę kabli.

tom 32 napisał/a:
Jeśli był by to sterownik to ile kosztuje jego naprawa?

Jeśli to miałoby coś wspólnego ze sterownikiem, to nie odpaliłbyś auta, względnie jeździłoby źle w całym zakresie obrotów. Generalnie sterownik silnika działa albo nie. Mapa wtrysku musiałaby się w jakiś magiczny sposób poprzestawiać, żeby tylko w jednym zakresie obrotów działy się cuda.

tom 32 - 25 Sie 2010, 12:31

No to co to może być jeżeli szarpie tylko przy przejściu z niskich obrotów na wysokie?
Puff - 25 Sie 2010, 14:54

Primo - wypadałoby, żebyś odpowiedział na pytanie dot. pedału.
Secundo - więc dzieje się to >przy< 1500rpm czy tylko gdy zwiększasz i wskazówka przechodzi przez próg 1500rpm?

diodalodz - 25 Sie 2010, 20:36

Pufcio napisał/a:
Jeśli to miałoby coś wspólnego ze sterownikiem, to nie odpaliłbyś auta, względnie jeździłoby źle w całym zakresie obrotów. Generalnie sterownik silnika działa albo nie. Mapa wtrysku musiałaby się w jakiś magiczny sposób poprzestawiać, żeby tylko w jednym zakresie obrotów działy się cuda.

no nie bardzo troszkę .
Jeśli masz pompę VP30 (możesz zrobić zdjęcie pompy) to masz elektroniczny nastawnik dawki . A co za tym idzie dzieje się tak że nastawnik łapie opiłki (gdyż jest siłownikiem elektromagnetycznym) . Jest specjalny przyrząd do sprawdzania tej pompy bez wyjmowania . Musisz poszukać warsztatu który ma taki próbnik i sprawdzi nastawnik ewentualnie go umyje specjalnym płynem . Generalnie nie wiem jak w VP30 ale w VP44 nie można zdjąć nastawnika na tzw "pałe" bo nie ustawi się bez stołu dawki rozruchowej i będzie lipa . Dlatego lepiej poszukać warsztatu który jest w stanie to umyć bez rozbierania .

Puff - 25 Sie 2010, 21:09

diodalodz - możesz nieco szerzej? W jaki sposób opiłki miałyby wpływać bardziej lub mniej bezpośrednio na pracę silnika? I chyba najważniejsze - skąd te opiłki?
diodalodz - 25 Sie 2010, 22:38

opiłki są z pompy wtryskowej głównie z sekcji przetłaczającej (tej co robi ok 3 bar) . Dostaje się to do nastawnika a z racji istnienia histerezy magnetycznej metalu rdzeń na którym nawinięta jest cewka przyciąga opiłki które w rezultacie blokują oś nastawnika .
Tu masz obrazek zaczerpnięty z forum VW bo oni głównie maja pompy VP30 i VP44 w silnikach TDI i dlatego oni częściej problem opisują .


Oni generalnie maja więcej problemów bo od pewnego rocznika czujnik informujący o pozycji nastawnika wymieniono z rezystancyjnego na czujnik wykorzystujący efekt sprzężenia magnetycznego cewek zwanego HDK (pomysł niemców) .

tu masz jeszcze link do youtube jak to pracuje . metoda testu dość barbarzyńska bo podają prąd zmienny z autotransformatora a normalnie sterowane to jest PWMem
http://www.youtube.com/wa...=watch_response

Generalnie w uproszczeniu ten siłownik zastąpił "dźwignię gazu" ze starej pompy , dlatego teraz nie da się postawić zasłony dymnej wciskając gaz do dechy z niskich obrotów . Po prostu komputer silnika nie pozwoli na max wychylenie nastawnika dawki przy niskich obrotach .

Puff - 25 Sie 2010, 23:22

Toś mnie zaciekawił. A jak sprawdzić czy to akurat jest >ta< pompa? Z tego co podejrzałem, to w mk5 na przestrzeni 4 lat stosowano 7 rodzajów pomp...
tom 32 - 26 Sie 2010, 07:20

Nie mam elektronicznego pedału gazu a pompa jaka jest zainstalowana w aucie to LUKAS. Byłem u pompiarza ustawił ją i stwierdziła że wszystko z nią w porządku i szarpanie winno ustąpić, ale po tych jego ustawieniach auto stało się tylko bardziej dynamiczne a szarpanie nie ustąpiło. Autem zaczyna szarpać przy dochodzeniu wskaźnika obrotomierza do 1500 a przestaje przy 1900-2000 i ma to miejsce przy biegach 2,3.
Puff - 26 Sie 2010, 10:38

A filtr paliwa zmieniałeś?
kamil wolski - 26 Sie 2010, 12:07

Ja tam nic nie mówię, ale mi szarpało w identyczny sposób 1000km przed padnięciem wtryskiwaczy ;)
tom 32 - 26 Sie 2010, 12:29

Filtr zmieniałem w tamtym roku jak tylko kupiłem auto. Mechanik też sugerował żeby sprawdzić wtryski może należałoby pójść w tym kierunku?
kamil wolski - 26 Sie 2010, 12:43

Dużo to nie kosztuje, a pewnie warto by już po 10 latach zmienić w nich końcówki..

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group