|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - [MK3] łożysko, piasta, zwrotnica - pomocy
Patty - 21 Sie 2010, 18:01 Temat postu: [MK3] łożysko, piasta, zwrotnica - pomocy Witam wszystkich,
potrzebuje pomocy z problemem na który już brak pomysłów. Jakiś czas temu wjechałam w krawężnik mając 100 na liczniku (jakaś blondynka zapomniała o migaczu zmieniając pas ruchu). Rozwaliłam felgę - wymieniona. Po krótkim czasie okazało się ze łożysko dostało - wymienione. Po ok. 800 km znowu walenie, teraz rozsypała się piasta a przy okazji nowe łożysko - piasta i łożysko wymienione. Minęło kolejne 600-700 km i znowu walenie. Tym razem wymieniona zwrotnica. I wiecie co ?! Przejechałam kolejne 500-600 km i znowu słyszę ten sam dźwięk. Czy ktoś ma jakiś pomysł ?
szynszyl - 21 Sie 2010, 18:37
zaczyna się od prostych rzeczy. geometria po takim walnięciu wskazana. wykaże stan wahacza, może ugięty. stan amortyzatora wbrew pozorom może dobić łozysko, nie wspomnę o piaście. to co wymieniłaś to w sumie konsekwencje walnięcia w krawężnik. jedne z wielu
Patty - 21 Sie 2010, 18:51
Byłam na kontroli w stacji diagnostycznej, facet tak wymęczył przednie zawieszenie że aż żal i nic nie stwierdził. Tzn powiedział że amortyzator jest ok, końcówki drążków ok itd Zastanawiam się tylko czy wahacz może narobić tyle szkód
JoeMix - 21 Sie 2010, 19:11
Patty, a powiedział Ci wartości kątów? Jedz na geometrie niech sprawdzą Ci wszystkie parametry, tzn, zbieżność, pochylenie koła, wyprzedzenia kąta zwrotnicy i takie tam,,, mechanikę niech sobie odpuszczą,,, i zobaczymy czy koło trzyma się w normach (ale niech odczytają oba oczywiście)
[ Dodano: Sob Sie 21, 2010 19:17 ]
Jak mają fajną stację i mogą to niech sprawdzą tłumienie przedniego zawieszenia,,,
Patty - 21 Sie 2010, 19:18
ok, czyli radzicie geometrie. W takim razie w poniedziałek geometria. Dzięki za podpowiedz
diodalodz - 21 Sie 2010, 22:39
radze ci zmienić całą zwrotnice bo to jedyna metoda eliminacji padania łożyska .
Patty - 21 Sie 2010, 22:55
zwrotnica wymieniona i nie pomogło
kamilocha1 - 22 Sie 2010, 02:51
ja mialem taka sama sytuacje ino mi z kolei przegłuby zewnetrzne padają i tez niewiem jaki powod. w lewym kole trzyma od nowosci a w prawym co pol roku do wymiany;/
Patty - 23 Sie 2010, 10:19
geometria sprawdzona, wszystko ok poza jednym minimalnym odchyleniem kąta wyprzedzenia osi sworznia zwrotnicy. Jednak odchylenie jest tak minimalne ze jak stwierdził Pan w stacji obsł. nie ma prawa niszczyć łożyska. Jakieś pomysły ??
diodalodz - 23 Sie 2010, 11:38
tak przykręcić piastę mniejszym momentem np 150 Nm
Patty - 23 Sie 2010, 11:43
a nie sądzisz że problemem może być wahacz ?
szynszyl - 23 Sie 2010, 13:29
wahacz zmieniłby kąty w tej idealnej zbiezności
zmień mechanika i zrób jak wskazał diodalodz, a także stosuj łożyska skf lub rouville'a
Patty - 23 Sie 2010, 13:52
łożyska były 3 różnych firm w tym skf a mechaników 2-ch
bartek8915 - 25 Sie 2010, 22:10
Ja tez bym się zastanowił nad łożyskami bo z własnego doświadczenia to w sklepach większość to szmelc jeszcze dobrze łożyska się nie wsadzi a tu już potrafią być minimalne luzy. Z mechanikami też rożnie bywa kiedy miałem praktyki to podejście prawie każdego mechanika to brać kasę i kto by się przykładał bądź co bądź starej fiesty aby do przodu. Najlepiej mieć zaufanego lub znajomego mechanika taka prawda.
szynszyl - 26 Sie 2010, 15:08
tak właśnie dumam, czy aby montaż łożyska był prawidłowy.
szynszyl - 26 Sie 2010, 15:10
Patty, macie przecież w Poznaniu porządne hurtownie i warto zajrzeć i kupić orginał tu: http://www.fiestaklubpols...forum.php?f=103
|
|