|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - [MK3] szarpanie, brak mocy
pintos - 18 Sie 2010, 19:00 Temat postu: [MK3] szarpanie, brak mocy kilka dni temu wracalem w nawalnice do domu padalo straszliwie i w pewnym momencie zaczelo szarpac, tlumnik zaczal walic, fakt ze byl juz wczesniej glosny ale zaczal walic az czulem go w podlodze i auto nie chcialo wchodzic na obroty, albo jechalo slabo i po pewnym czasie lapalo i ciaglo jak szalone
najpierw jedna osoba powiedziala mi ze nalalo sie wody do tlumnika
ale poszedlem z tym do mechanika i on zaczal twierdzic ze auto chodzilo jedynie na trzech cylindrach, okazalo sie tez ze jedna ze swiec jest peknieta, wiec ja wymienili, przeczyscili wszystko, ustawili zawory
auto szarpie jak szarpalo, ale mechanik twierdzi teraz ze chodzi na 4 cylindrach mechanik wydal mi sie troszke olewaczem wiec sam juz nie wiem co mam dalej z tym zrobic, bo takie jezdzenie i szarpanie jest niebezpieczne a ponadto auto zaczelo wiecej palic
cypis290 - 18 Sie 2010, 20:10
Myślę, że cewka jest do wymiany. Należałoby sprawdzić jeszcze przewody WN.
pintos - 19 Sie 2010, 15:16
dzis odpalilem auto i na poczatku znow ladnie chodzilo ciagnelo by po pewnym czasie problem powrocil, najbardziej dziwi mnie to ze tlumnik wali czasami strzeli, mam wrazenie jakby byl zapchany
bidżej - 19 Sie 2010, 15:24
no to sprawdź drożność - przyłóż rękę do końcówki, na biegu jałowym powinieneś czuć wyraźne pulsowanie, a po przegazowaniu wyraźnie mocniejszy podmuch. popatrz też, czy nie wywala spalin gdzieś na łączeniach wydechu albo pod maską.
ale najpierw bym obejrzał cewkę, jeśli nie jest pęknięta albo inaczej uszkodzona to do wysuszenia, pomierzenia i ewentualnie wyczyszczenia albo wymiany. co i jak - oczywiście znajdziesz w szukajce
pintos - 19 Sie 2010, 16:21
jeszcze jedno pytanie odnosnie kompresji, mechanior propbowal wmowic mi ze silnik to padaka i postaniwil zmierzyc cisnienie
wyszlo cos takiego
1 cylinder 11,5
2 cyl.........10,5
3 cylinder 10,0
4, cylinder 9,5 w drugim pomiarze 10
gosc mi mowi ze przez to ze w tym jednym cyl jest mniejsze cisnienie to juz silnik do wyrzucenia niemal i on oczywiscie moze zalatwic dobry za 500 pln
bidżej - 19 Sie 2010, 16:43
to zadzwoń do niego i powiedz, że jest debilem :yyy: niejeden chciałby mieć taką kompresję w HCSie, a te silniki mając po 6bar na garnku nieraz jeżdżą dalej.
kutfa, więcej by mnie taki "fachóra" na oczy nie widział
Bez - 19 Sie 2010, 17:12
ja tez milem podobne obiawy wymiana swiec i przewodow nie pomogla cewka zalatwila sprawe. U mnie najczesciej dzilo sie tak jak byla durz wigloc po wymianie cewki dzialalo puki sie nie zatarlo
mr_shelp - 21 Sie 2010, 15:14
W mojej Fieście sprężanie wyszło na podobnym poziomie i mechanik powiedział, że "ujdzie w tłoku". Następnie wymienił świecie, kable WN, filtr paliwa i przeczyścił przepustnicę. I auto trochę zyskało na dynamice i przestało nadmiernie szarpać. Myślę, że to + cewka powinno załatwić sprawę.
|
|