Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK4] Dziwne wzrastanie obrotów podczas zmieniania biegów

Michaell26 - 23 Lip 2010, 10:26
Temat postu: [MK4] Dziwne wzrastanie obrotów podczas zmieniania biegów
Witam moi drodzy
Tym razem chciałbym poruszyć temat dziwnego wg mnie wzrastania obrotów przy zmianie biegów na wyższy tj. rozpędzamy się zmieniamy bieg i pdoczas wysprzęglania obroty zamiast spdać do powiedzmy 1000 , wzrastają do 3000 i dopiero po jakimś czasie opadają.

Usterkę ta miałem już 2 lata temu ale z kolegą odkryliśmy, że kabel do silnika krokowego miał przerwę na izolacji i zapewne tam jakaś iskra musiała przeskakiwać co powodowało tą usterkę - i faktycznie przez dłuższy czas był 'spokój' aż do teraz....co to jeszcze może być? Ktoś miał coś podobnego?

Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź.
Paweł
P.S. Izolacja jest nadal wporządku....

Freeman - 23 Lip 2010, 10:33

Michaell26 napisał/a:
Ktoś miał coś podobnego?
wiele osób. Wystarczy, że poszukasz bo wiele tematów było już o tym.
bidżej - 23 Lip 2010, 11:09

a nie przyciera się linka gazu, utrudniając powrót przepustnicy?
trzeci - 23 Lip 2010, 11:32

Prawdopodobnie ponownie odezwał się krokowiec ale w szukajce można też znależć sugestie dotyczące VSS (czujnika prędkości)
Dorażnie spróbuj zrobić reset kompa.
Pozdro ...

TSRules - 23 Lip 2010, 12:42

Był temat bardzo niedawno i ożywiona dyskusja sie wywiązała :ok:
bidżej - 23 Lip 2010, 13:39

w tamtym temacie obroty nie spadały, a tu z tego co pisze Michaell26 - rosną
Michaell26 - 25 Lip 2010, 18:54

Moi drodzy!
Najprawdopodobniej wszyscy, którzy się wypowiadali zasługują na medal :)
Tak jak mówiliście - znalazłem poradnik jak 'naprawić' przepływomierz , zrobiłem to (kupując benzynkę ekstrakcyjną (5,80 zł) i komplet kluczy (zawiera końcówkę T20 (8,50 zł)).
Zrestartowałem komputerek i jak na razie autko smiga - łagodniej się zbiera itp. Obroty na początku spadały na biegu jałowym do ~ 500 na min. ale po przejechaniu ok. 10 km się ustabilizowały na ok. 900 na min.

Także jeszcze raz dziękuję za b. dobre rady,
jakby się coś złego działo (odpukać) to dam znać, jak autko będzie śmigało to też dam znać.
Pozdrawiam wszystkich
Paweł 'Michaell26'

[ Dodano: Pon Sie 09, 2010 12:58 ]
Witam ponownie,

Wszystko działało bardzo dobrze wręcz rewelacyjnie od ostatniego postu ,a dziś rano znów mi wzrastały obroty przy zmianie biegów na wyższy.....zakładając ,że silniczek krokowy był sprawdzany, świece wymienione, przepływomierz przeczyszczony (zrestartowany komputer)...chyba teraz kable do sprawdzenia....ale jakby ktoś miał jeszcze jakis pomysł to będę wdzięczny za każdą sugestię.

Pozdrawiam

mercer - 7 Wrz 2010, 14:43

czy udało sie cos ustalić , znalazłes przyczyne ? Ja mam to same objawy i zastanawiam czy kupic w ciemno filtr paliwa i silniczek krokowy i powymieniać czy bawic sie z czyszczeniem ?
Michaell26 - 7 Wrz 2010, 15:20

Mercer,
Od momentu wyczyszczenia przepływomierza, ta sytuacja zdarzyła mi się dwa razy...nie znalazłem reguły kiedy i dlaczego się tak dzieje.
Filtr paliwa wymieniałem na nowy w tamtym roku - nie wydaję mi si aby był winny.....myślę, że silnik krokowy może bruździć - ale jak go z kolega sprawdzałem wyglądał wręcz idealnie, być może kable są winne.....lub coś z 'układem' przeniesienia napędu np. sprzęgło etc.
Na razie nic nie grzebie w aucie - zobaczę jak się sytuacja rozwinie.
Jak co to daj znać jak zmienisz krokowca...pozdrawiam.

mercer - 7 Wrz 2010, 15:42

Więc pozostaje metodą prób.
Dzięki za odpowiedz. Dam znac jak znajde przyczyne u siebie

arecki - 7 Wrz 2010, 17:09

sprawdz vss, odepinij go lub kostke w skrzynce bezpieczników co jest do niego podłączona i zobaczysz czy jest jakaś różnica
mercer - 8 Wrz 2010, 09:13

moze to i dobry pomysł, ale jestem laikiem i nie mam bladego pojęcia gdzie szukac vss :(
Freeman - 8 Wrz 2010, 10:40

VSS jest wkręcony w skrzynie biegów, dochodzą do niego (dwa?) kabelki, w niego zaś wchodzi linka do licznika. Tak to było w MK3 nie wiem czy w MK4 to zmienili.
mercer - 8 Wrz 2010, 11:05

hmm, ale dwa kabelki do skrzyni w środku pojazdu pod spodem czy widac to gdzies spod maski ? że głupio zapytam ? :ups: Właśnie , i czy mienili to w IV... ?
Freeman - 8 Wrz 2010, 11:28

Widać go od góry. Dostęp jest bardzo łatwy. Po prostu zobacz gdzie wchodzi linka od licznika.

O tutaj masz foto jak on wygląda:

mercer - 8 Wrz 2010, 11:46

Ok , super ! dzieki za zdjecie ! ,niezwłocznie sprawdze czy to da jakis efekt
Rebel - 8 Wrz 2010, 12:55

...z tym, że wyciągnięcie samego VSS nie jest już takie proste. Mniej więcej w miejscu, które wskazuje strzałka na powyższej fotce jest mały pręcik/klin wciśnięty w obudowę skrzynki, który blokuje czujnik. Mogą być problemy z jego wyciągnięciem. To oczywiście jeżeli chodzi o MK3
arecki - 8 Wrz 2010, 17:12

a po co go wyciągać ? odłącz go po prostu, odepnij

najszybciej będzie w skrzynce bezpieczników

piranya - 17 Paź 2010, 22:08

u mnie to zadziałało (tzn. odłączenie VSS-a) i silnik w końcu przestał "wyć" przy zmianie biegów, ale czy można tak sobie jeździć bez tego czujnika? jaki to ma wpływ na "kondycję" autka?
arecki - 17 Paź 2010, 22:21

piranya napisał/a:
u mnie to zadziałało (tzn. odłączenie VSS-a) i silnik w końcu przestał "wyć" przy zmianie biegów, ale czy można tak sobie jeździć bez tego czujnika? jaki to ma wpływ na "kondycję" autka?


będzie Ci gasł :-P

piranya - 17 Paź 2010, 22:37

na razie nie gaśnie :-P
ale dobrze wiedzieć ;)

tylko co dalej... zakup nowego czujnika zlikwiduje problem?

arecki - 17 Paź 2010, 22:58

jak to jest ewidentnie widna vss to nowy (albo sprawna używka) rozwiążę problem
CzaRmaX - 17 Paź 2010, 23:39

Bo Fiesty MK4 już tak mają i taki ich urok bo bez tego brakowało bym im smaczku :) . Ja 14 lat temu zaczynając jeździć służbowym nowym Kurwierem 1.3 już na gwarancji po 10 miesiącach tak miałem a potem regularnie co pół roku do roku to samo :D i zawsze w ASO sondę Lambda mi wymieniali i coś tam czyścili (tak przynajmniej mówili a ja w to nie wnikałem). :D
Na początku przy zmianie biegów wchodził na obroty i schodził a jak dłużej się pojeździło z tym problemem to z obrotów dopiero schodził jak się zatrzymało (przy wciśniętym sprzęgle bądź na luzie) - Boże jakie to było upierdliwe :)

Marcin - 18 Paź 2010, 12:20

arecki napisał/a:
jak to jest ewidentnie widna vss to nowy (albo sprawna używka) rozwiążę problem

w vss-ie tak na prawdę nie ma się co popsuć, w kompie jest zaszyta jakaś chora procedura podbijania obrotów, która w pewnych okolicznościach (pewnie ford nie wie jakich) zaczyna działać nieprawidłowo i takie są rezultaty.

CzaRmaX napisał/a:
Bo Fiesty MK4 już tak mają

tak to można najłatwiej wytłumaczyć, tyle że to nie rozwiązuje problemu...

CzaRmaX - 18 Paź 2010, 23:39

Marcin napisał/a:

CzaRmaX napisał/a:
Bo Fiesty MK4 już tak mają

tak to można najłatwiej wytłumaczyć, tyle że to nie rozwiązuje problemu...


Zdaję sobie z tego sprawę, że to problemu nie rozwiązuje tylko stwierdziłem, że one tak już mają i to jest ich jakiś fabryczny byk i w dodatku bardzo upierdliwy bo sam się z tym borykałem swego czasu.

arecki - 19 Paź 2010, 00:08

moja nie miała tego problemu :)
marekw - 23 Paź 2010, 09:27

Witam. mojej fieście pomogło dwukrotne odpięcie akumulatora i od 2-3 lat jest OK.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group