|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - [MK4] problem z drzwiami
kubas - 16 Lip 2010, 08:30 Temat postu: [MK4] problem z drzwiami koledzy - pomocy
zepsuło mi się coś w zamku od kierowcy w mojej fiestuni - objaw był taki, że chcąc sprawdzić czy zamknąłem drzwi ruszyłem klamką zewn. - od tego momentu nie szło ich otworzyć
udało mi się jakimś cudem zdjąć tapicerkę i jakoś wspólnie z kolegą ruszając klamką wewn. otworzyć drzwi
jednak w tej chwili nie działa ani otwarcie ani zamknięcie - nic nie daje otwieranie klamką zewn. jak i uchwytem wewn.
mam centralny ale on też nic nie daje - raczej bym powiedział że wariuje - jak się pociągnie za cięgno to czasem sam zaskoczy, tak samo jak przy pociągnięciu za klamkę zewn., a tak być nie powinno przecież
chciałem dobrać się do jakiś elementów które odpowiadają za pracę zamku, ale widzę tylko dwie jakby skrzyneczki - czarną która przykrywa sobą jedną śrubkę klamki i jest przyklejona jakimś dobrym twardym silikonem (śruby już odkreciłem) i biała z centralnym
jak się tam dostać ? jakiś patent na wyjęcie czarnej skrzyneczki ?
co się mogło stać ?
jery13 - 16 Lip 2010, 10:05
Ta czarna skrzyneczka to nic innego jak prowadnica szyby i niczym nie jest przyklejona tylko przykręcona do drzwi dwiema śrubkami jedną na górze i jedną na dole jak odkręcisz ta dwie śrubki to prowadnica powinna wyjść trochę z oporami .
Freeman - 16 Lip 2010, 10:16
Wykręć zamek i zobacz co się z nim dzieje. Skoro centralny i klamka nie dają rady to znaczy, że coś się w nim zablokowało.
kubas - 16 Lip 2010, 10:39
Freeman, wpadłem na to wczoraj żeby go wykręcić, ale żeby go wyjąć muszę pozbyć się tej czarnej "skrzyneczki" - u mnie ona niestety jeszcze jest zasilikonowana...bo chyba innej drogi wyciągnięcia zamka nie ma ?
Freeman - 16 Lip 2010, 11:08
W mk3 dało się wyciągnąć, nie wiem jak w mk4
jackrzec - 16 Lip 2010, 22:40
Nawet w mk3,5 jest oprócz przykręcenia również przyklejona. W sumie to dobry znak, bo znaczy że nikt tam nie grzebał (a jeśli tak, to zrobił to w serwisie). Musisz to odkręcić oderwać - ciężko ale da radę.
jery13 - 17 Lip 2010, 14:10
kubas napisał/a: | bo chyba innej drogi wyciągnięcia zamka nie ma ? |
Nie ma ,musisz wyciągnąć prowadnicę.
kubas - 18 Lip 2010, 11:26
a jak już mi się uda to czym to przykleić ? silikonem jakimś ?
jery13 - 18 Lip 2010, 13:54
kubas napisał/a: | a jak już mi się uda to czym to przykleić ? silikonem jakimś ? |
Ja nie przyklejałem , bo nie musiałem odklejać .
Ostatnio w dwóch mk4 musiałem odkręcać zamki i w żadnej prowadnica nie była przyklejona i nie widziałem śladów klejenia .
Wymiana klamki , zamka ,wkładki wymaga wyciągnięcia prowadnicy , czy w mk3 lub mk3,5 też tak jest ?
Freeman - 18 Lip 2010, 20:20
jery13 napisał/a: | czy w mk3 lub mk3,5 też tak jest ? | w mk3 tak nie ma
kubas - 18 Lip 2010, 21:44
rozebrałem....mam walnięty zamek
jackrzec - 18 Lip 2010, 22:15
Freeman napisał/a: | jery13 napisał/a: | czy w mk3 lub mk3,5 też tak jest ? | w mk3 tak nie ma | A w mk3,5 jest
jery13 - 19 Lip 2010, 22:01
kubas napisał/a: | a jak już mi się uda to czym to przykleić ? silikonem jakimś ? | Muszę sprostować sam siebie, jednak są ślady czarnej elastycznej masy na prowadnicy i drzwiach , pewnie przy demontażu tego nie odczułem , nie musiałem użyć dużej siły , sory jak wprowadziłem Cię w błąd , natomiast nie przyklejałem prowadnicy dlatego że byłem przekonany że nie była klejona , ale nic się nie dzieje , szyba otwiera się bez problemu , nie słychać żadnych hałasów z okolic drzwi , pewnie ta masa elastyczna co została stanowi amortyzację.
jackrzec - 20 Lip 2010, 15:40
Cytat: | pewnie ta masa elastyczna co została stanowi amortyzację. | Właśnie o to chodzi, a druga sprawa, to zabezpiecza zamek przed dostępem wody (bo to w sumie jest uszczelniacz a nie silikon)
|
|