|
Forum FiestaKlubPolska -
|
|
Mechanika ogólna - [MK2] Negatyw kół na przedniej osi.
blood_brother - 7 Cze 2010, 17:07 Temat postu: [MK2] Negatyw kół na przedniej osi. Witam.
Czy da się zrobić negatyw na przedniej osi, bez jakiejś większej rzeźby? Interesuje mnie 1-1,5 stopnia.
Pozdro
JoeMix - 7 Cze 2010, 17:51
Tak, można kupić specjalne śruby (potrzeba chyba jedna na koło) i wtedy ustawić jak chcesz a nie na sztywno, chodzi o mocowanie amor-zwrotnica
blood_brother - 7 Cze 2010, 18:04
Dysponujesz może jakimś linkiem, czy czymś, co bym wiedział czego szukać?
markos2101 - 7 Cze 2010, 19:05
blood_brother2 napisał/a: | zrobić negatyw na przedniej osi |
a może ktoś krótko skrobnąć po co taki zabieg?
JoeMix - 7 Cze 2010, 19:19
Żeby opony się szybciej zużywały
vegetagt - 7 Cze 2010, 20:12
hm, a gdyby tym wyrównać kąty, by na obu kołach były takie same? Bo lewe mam pochylone 0,49 stopnia a prawe 1,75 stopnia
JoeMix - 7 Cze 2010, 20:33
Wcięło mój post,,, może się nie wysłał dobrze, w każdym razie mnie proponowane swego czasu te śruby właśnie w tym celu by ustawić nachylenie równo bo było nie równo,,, tylko koszt był spory coś koło 300pln jak mi po głowie chodzi,,,
Generalnie amor do zwrotnicy jest przykręcony na 2 śruby co powoduje że da się go przykręcić tylko w jednej pozycji, wystarczy przerobić jedno mocowanie by była regulacja,,,
markos2101 - 7 Cze 2010, 21:26
JoeMix napisał/a: | Żeby opony się szybciej zużywały |
JoeMix napisał/a: | coś koło 300pln |
to znam tańsze sposoby
Żółwik Tuptuś - 7 Cze 2010, 22:34
blood_brother - 8 Cze 2010, 00:09
Żółwik - wsparłbyś radą, a nie się z nas śmiejesz
Rkalitka - 8 Cze 2010, 06:03
blood_brother2 napisał/a: | Żółwik - wsparłbyś radą, a nie się z nas śmiejesz |
O jacie.....spójrz do Jego tematu - tam masz wszystko jak na talerzu jak zrobić negatyw samemu w przydomowym garażu i to bez specjalistycznych narzędzi i umiejętności
Żółwik Tuptuś - 8 Cze 2010, 21:56
blood_brother2, - na zlocie Ci opowiem , bo na śrubach pływających w mk1/2 to se można podsufitkę pochylić .
Wsadź łapę pomiędzy kolumnę McPersona a oponę na topie koła to zrozumiesz o czym mówię .
Jakbyś chciał sfożnie wysuwać, to Ci drążków kierowniczych nie starczy .
A przesunąć mocowań górnych też się nie da .
markos2101 - 8 Cze 2010, 22:58
Żółwik Tuptuś napisał/a: | można podsufitkę pochylić |
JoeMix napisał/a: | Żeby opony się szybciej zużywały | ???
vegetagt - 9 Cze 2010, 00:31
oj, tak najprosciej to negatyw = koła są pochylone względem nawierzchni ( jak tu: http://static1.money.pl/i...,f1,ferrari.jpg ) co powoduje:
- szybsze zużycie się bieżnika po wewnętrznej stronie opony
- poprawe prowadzenia w zakrętach
- 'myszkowanie'/nerwowe zachowanie się auta przy jeździe na wprost
komentarz Żółwia po przetlumaczeniu na nasze: "ten sposób da pożądanego rezultatu w mk1/2".
A czemu nie działa? Bo na fiesty mk1/mk2 powinna być oddzielna kategoria prawa jazdy, bo to magiczne autka
Qzyn - 9 Cze 2010, 07:14
Ja nie wiem co ja mialem w swojej rajdowce MK II bo wtedy sie jeszcze na tym za bardzo nie znalem. Ale z tego co mowil gosc ktory ja budowal wsadzil tam jakies elementy zawieszenia z escorta chyba ale katy mialem na pewno regulowane za pomoca srub plywajacych i nie bylo zadnych problemow z regulacja - dzialalo super. Kola na jakich jezdzilem: 135/80 R13, 175/50 R13 a nawet 185/60 R14.
Żółwik Tuptuś - 9 Cze 2010, 08:38
vegetagt, - dobre tłumaczenie
Kuba, - właśnie o to chodzi . dłuższy wahacz z escorta i dłuższy drążek kierowniczy . Niby nic , ale bez tego ni dudu . A same śruby to już tylko później do końcowego doregulowania .
diodalodz - 9 Cze 2010, 10:55
Żółwik Tuptuś napisał/a: | Kuba, - właśnie o to chodzi . dłuższy wahacz z escorta i dłuższy drążek kierowniczy . Niby nic , ale bez tego ni dudu . A same śruby to już tylko później do końcowego doregulowania . |
nasz kolega z dawnych lat niejaki RED z Galapagos (jak żółwik ) opatentował tańszą metodę . wystarczy wpaść w poślizg na piasku i uderzyć odpowiednio w krawężnik . Metoda sprawdzona
blood_brother - 9 Cze 2010, 11:19
A sam amortyzator moze miec wplyw na negatyw? Nie chodzi mi o jakas regulacje na amortyzatorze, tylko o dwa rozne amorki.
JoeMix - 9 Cze 2010, 15:05
może, wystarczy że będzie inaczej miał mocowanie i zwrotnica będzie przykręcona pod innym kątem,,
[ Dodano: Sro Cze 09, 2010 15:06 ]
diodalodz napisał/a: | nasz kolega z dawnych lat niejaki RED z Galapagos (jak żółwik ) opatentował tańszą metodę . wystarczy wpaść w poślizg na piasku i uderzyć odpowiednio w krawężnik . Metoda sprawdzona | ale 8=> na masce ani skóry w środku nie zrobił,,,
van - 9 Cze 2010, 19:13
a obniżenie ? ja w mk2 miałem negatyw i było to o ile pamiętam tylko dzięki niższym sprężynom
Żółwik Tuptuś - 9 Cze 2010, 23:09
van81, - a próbowałeś tym skręcać ? ( zabawnie wychodzi )
vegetagt - 9 Cze 2010, 23:20
diodalodz napisał/a: | Żółwik Tuptuś napisał/a: | Kuba, - właśnie o to chodzi . dłuższy wahacz z escorta i dłuższy drążek kierowniczy . Niby nic , ale bez tego ni dudu . A same śruby to już tylko później do końcowego doregulowania . |
nasz kolega z dawnych lat niejaki RED z Galapagos (jak żółwik ) opatentował tańszą metodę . wystarczy wpaść w poślizg na piasku i uderzyć odpowiednio w krawężnik . Metoda sprawdzona |
hm, prędkość musiałabyć słuszna, bo na drodze był lód i zahaczyłem krawężnik dość ładnie a kąty ciągle takie same
A zawieszenie w fiescie nadal uważam za idiotoodporne, bo zbieżności jeszcze niej nie popsulem
JoeMix - 10 Cze 2010, 07:15
Fiesta w serii fabrycznie może mieć negatyw jak trafisz dobry egzemplarz,,, Margines błędu w końcu jest od +1 coś tam do -1 coś tam,,,
|
|