Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - [MK3] Wyładowany akumulator - przyczyna

PINISLAV - 1 Cze 2010, 00:22
Temat postu: [MK3] Wyładowany akumulator - przyczyna
Witam

Po dość długiej nieobecności na forum znowu jestem zmuszony prosić o pomoc starych wyjadaczy.

Problem pojawił się nagle gdy chciałem wyjechać rano do pracy ,okazało się że nie mogę uruchomić silnika ,rozrusznik nawet nie zakręcił a kontrolki ledwo świeciły.

Zauważyłem także dziwne mruganie podświetlania zegara gdy kluczyk był włożony w stacyjkę
światła wyłączone.
Pierwszy raz mi sie coś takiego zdarzyło ,do tej pory nie miałem żadnych problemow z elektryką.
Samochod od soboty wieczor stał pod chmurką ,gdy chciałem rano w poniedzialek wyjechać nie odpałił ,probowałem go uruchomić z popychu ale nic to nie dało.
Gdy wieczorem po powrocie z pracy przekręciłem stacyjkę już nie swieciły żadne kontrolki.
Napięcie na zaciskach akumulatora nie przekraczało 2 V.
Po wyjęciu aku napięcie skoczyło do 6 V.
Pytanie co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?
Co trzeba sprawdzić ?
Z akumulatorem wcześniej nie było problemów.

Dodam że w sobotę zawadziłem o krawężnik przy lewym przednim kole.

W niedzielę też były burze może coś tam walneło w samochod , nic nie mogę wykluczyć.

Aku na razie sie ładuje w domciu pod prostownikiem.
Może ktoś będzie w stanie podać jakieś typowe usterki tego typu.

Liczę na waszą pomoc.

diodalodz - 1 Cze 2010, 00:52

hehe usterek może być milion . Coś zjada trwale prąd . Może to być równie dobrze altek . Warto podłączyć amperomierz i popatrzeć ile jest poboru .
PINISLAV - 1 Cze 2010, 01:18

Nie wiem czy moj miernik wytrzyma ma tylko do 10 A.

ale jak sie wpiac??
pomiedzy plus aku a kable plusowe samochodu??

I jak sprawdzic alternator bez podłączania aku??

[ Dodano: Wto Cze 01, 2010 00:23 ]
O i jeszce jedno pytanko do ciebie Dioda

Gdzi można kupić tulejki do rozrusznika(lozysko waleczkowe i chyba tulejka) , bo wirnik juz chodzi jak zyd po pustym sklepie.

JoeMix - 1 Cze 2010, 07:16

PINISLAV napisał/a:
Nie wiem czy moj miernik wytrzyma ma tylko do 10 A.
Jak przy podłączaniu klem na postoju się mega nie iskrzy to wystarczy, podłączasz miedzy ujemny kołek akumulatora a masowa klemę,,,
diodalodz - 1 Cze 2010, 21:03

tulejki szczotki i wszelakie dobroci dostaniesz na starorudzkiej 12 w firmie hartstal
http://hartstal.pl/
a co do pomiarów to włączasz między ujemną klemę akku a ujemny przewód akku tak by miernik stał się droga z karoserii do ujemnej klemy . Nic nie robisz tylko obserwujesz pobór prądu na jałowo przy zamkniętych drzwiach i zgaszonych światłach . Amperomierz ustawiasz na 10A i przestawiasz plusowy przewód miernika do innego gniazda czarny przewód miernika pozostaje w gnieździe COM .

PINISLAV - 3 Cze 2010, 10:53

Zrobiłem tak jak mowiliscie i zaczolem po kolei wyjmować bezpieczniki .Po wyjeciu bezpiecznika 15A odpowiedzialnego za podswietlanie wnetrza samochodu i za poddtrzymywanie zegara pobor pradu zmniejszył sie.Po prostu caly czas palilo sie swiatło.

Dzieki wielkie za pomoc :)

JoeMix - 3 Cze 2010, 11:04

PINISLAV napisał/a:
Po prostu caly czas palilo sie swiatło
:9: No take coś to chyba widać bez miernika :-P
awerxx - 10 Cze 2010, 21:12

Możesz napisać z jakich do jakich wartości prąd się zmniejszył?
Właśnie stanąłem przed idetyczną sytuacją a dwa dni temu nie było żadnych oznak. Pobór prądu na jałowo mam w granicach 80-150mA i wydaje mi się ze mieści sie w granicach dopuszczalnego, jak masz podobnie wartości to wykluczam zwarcie i że coś podżerało prąd .

Pozostaje mi sprawdzenie ładowania no i samego aku też nie jestem pewien

JoeMix - 11 Cze 2010, 00:23

Nie da się określić poboru prądu, jak wyłączysz w aucie co się da to nie powinno być więcej jak 0,02 do 0,05mA jak pamiętam, do tego trzeba doliczyć zegarek, podtrzymanie radia, alarm i co tam jeszcze masz w aucie,,,

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group