Forum FiestaKlubPolska -

LPG - [MK3] Gaśnie na luzie, nierówno chodzi LPG

matrix-1990 - 21 Maj 2010, 12:18
Temat postu: [MK3] Gaśnie na luzie, nierówno chodzi LPG
Instalacja jest firmy BRC, pół roku temu gaz dobrze chodził, ale od tego czasu troche pozmieniałem w aucie, tzn regulacja gaźnika, czyszczenie, filtry i takie tam inne, od tego czasu na luzie bardzo nierówno chodzi, trzęsie autem i prawie gaśnie, czasem się nie załącza a im cieplejszy silnik tym gorzej. Pojechałem dzisiaj do mechanika na regulacje, próbował wyregulować, ale coś mu się nie udawało, siedział przy tym z pół godziny i powiedział, że zalewa się gazem (cokolwiek to znaczy) i że reduktor już "pada" i trzeba wymienić, co o tym sądzicie? Mi się ciągle wydawało że to kwesia regulacji.
JoeMix - 21 Maj 2010, 17:22

Na benzynie chodzi OK? Gaźnik tak?
matrix-1990 - 21 Maj 2010, 17:58

gaznik, instalacja najbardziej podstawowa, na benzynie bez zarzutu
JoeMix - 21 Maj 2010, 19:18

Kiedy był z reduktora spuszczany olej? Jak możesz to daj fotkę gaźnika z mixerem,,,
matrix-1990 - 21 Maj 2010, 22:47

ok, jutro się postaram zrobić. Gaźnik był ogólnie czyszczony i mikser sam tak przecierałem z zewnątrz. Olej z reduktora... Szczerze nie wiem kiedy był olej wymieniany w reduktorze, mam fiestę od 2 lat i na pewno nie był wymieniony, wcześniejszy właściciel możliwe, że też nie wymieniał dawno. Bo rozumiem że to nie ma nic wspólnego ze zwykłym olejem ani z wodą chłodzącą.

Tzn ja wiem, że co jakiś czas trzeba robić regenerację parownika i zamierzałem się do tego niedługo, ale troche mnie ten mechanik zabił mówiąc, że odrazu do wymiany, skoro można jeszcze poczyścić itd :P

JoeMix - 21 Maj 2010, 23:25

W parowniku zbiera się syf, który trzeba co jakiś czas spuszczać, od samego spodu najczęściej jest taki plastikowy korek/śrubka który się wykręca i leci,,, olej, jak wyleci to się zakręca,,,
pucio2 - 22 Maj 2010, 11:26

matrix-1990:
matrix-1990 napisał/a:
Olej z reduktora... Szczerze nie wiem kiedy był olej wymieniany w reduktorze, mam fiestę od 2 lat i na pewno nie był wymieniony
Tu nie chodzi o olej w takim rozumieniu, jak w silniku czy skrzyni biegów. Jest tak, jak napisał JoeMix.
matrix-1990 - 25 Maj 2010, 14:55

ok, zdjęłem pokrywe filtra powietrza żeby cyknąć fotkę, okazało się, że sprężynka dociskająca mikser do gardziela leżała sobie gdzieś obok i możliwe, że gaz nie wchodził ładnie do gardziela. W prawdzie zmian wielkich nie widzę, ale pojadę jutro do gazownika żeby wyregulował, zobaczymy czy coś to zmieni
JoeMix - 25 Maj 2010, 15:14

matrix-1990, przykręć mixer do dolnej obudowy, i do koła dokładnie uszczelnij sylikonem,, na takiej sprężynce to badziewiasto trochę,,,
matrix-1990 - 26 Maj 2010, 19:39

no tak i teraz za to wrócił problem dławiącego się silnika na benzynie ale wszystko zaczyna nabierać sensu. Bo obudowa u mnie filtra powietrza to patelnia, mikser zatyga gaźnik, a od góry zatyka dostęp do powietrza obudowa filtra. Teraz mam tak fajnie, że gaz chodzi dobrze, jeśli mixer jest przystawiony do gaźnika, ale na benzynie nie dostaje prawdopodobnie tyle powietrza na zimnym silniku ile potrzebuje, z kolei na odwrót, jeśli mikser jest oddalony ale w obudowie, to benzyna ładnie chodzi, ale za to na gazie na luzie strasznie nierówno. Nie wiem czemu inni tak nie mają, plan mam taki właśnie, żeby zamienić obudowe filtra powietrza od opla, ona jest taka większa i wtedy może jakiś lepszy dostęp powietrza by był, ale jak macie jakieś pomysły to dawajcie :)
pucio2 - 27 Maj 2010, 16:29

matrix-1990: wytnij w patelni otwór na wysokości gaźnika i przykryj go drobniutką siateczką. Będziesz miał bezpośredni pobór powietrza...i zatkaj wlot od kolektora wydechowego i z przodu tę rurę. Wszystkie fiesty od mk1 do mk3,5 mają patelnię jako obudowę filtra powietrza i wszyscy śmigają aż miło. Jeśli pogrzebałeś w gaźniku i tu i tam, to nie dziw się, że masz, jak masz. Jak według Ciebie zdalnie mamy Ci odkręcić popaprane? :bezradny:
matrix-1990 - 27 Maj 2010, 18:12

pucio2 napisał/a:
Jeśli pogrzebałeś w gaźniku i tu i tam, to nie dziw się, że masz, jak masz. Jak według Ciebie zdalnie mamy Ci odkręcić popaprane?


takie coś miałem od zawsze, że przydławiał na benzynie, jak mikser przytyka gaźnik, a jak nie przytyka to gaz nie dociera i trzęsie na luzie. Tu nie chodzi o to czy coś robiłem w gaźniku bo nic nie robiłem nigdy prócz czyszczenia i regulacji. Za siateczkę podziękuję ;) przyjdzie deszcz, będzie mi się woda lać do gaźnika

pucio2 - 27 Maj 2010, 18:40

matrix-1990,
matrix-1990 napisał/a:
Za siateczkę podziękuję ;) przyjdzie deszcz, będzie mi się woda lać do gaźnika
A niby jak, skoro maska jest nad patelnią?

[ Dodano: Czw Maj 27, 2010 18:42 ]
matrix-1990 Przecież to są Twoje słowa:
matrix-1990 napisał/a:
troche pozmieniałem w aucie, tzn regulacja gaźnika, czyszczenie, filtry i takie tam inne, od tego czasu na luzie bardzo nierówno chodzi, trzęsie autem i prawie gaśnie, czasem się nie załącza a im cieplejszy silnik tym gorzej.
Jak to wytłumaczysz?
JoeMix - 27 Maj 2010, 19:30

Zwężka przez mixer od LPG jest niczym w stosunku do zwężki w gaźniku,, więc bez kitu że mixer LPG przymula gaźnik,,,

[ Dodano: Czw Maj 27, 2010 19:34 ]
Szukałem tego zdjęcia jakieś 30 minut, ma 8 lat i demonstruje jedyny słuszny sposób montażu mixera nad gaźnikiem - czyli na sztywno, żadne sprężynki, dociski itp,,, ma być przykręcony na sztywno, na zdjęciu nie ma, ale na dole do koła od zewnątrz powinien być objechany silikonem (uszczelniony)


matrix-1990 - 27 Maj 2010, 19:36

pucio2 napisał/a:
A niby jak, skoro maska jest nad patelnią?

załóżmy, że będzie bardzo deszczowy dzień, a będę musiał koniecznie olej sprawdzić. To zdejmij obudowę filtra i filtr, będziesz mieć lepszego buta ;)

pucio2 napisał/a:
Jak to wytłumaczysz?

"Od zawsze", czyli od kiedy kupiłem miałem tak, że na lpg dobrze jezdził, a na benzynie zadławiało z zimnego silnika, a od kiedy "pozmieniałem", czyli jak już opisywałem sprężynka mi nieopatrznie wypadła i mixer nie dociskał gaźnika, to gaźnik miał więcej powietrza i na benzynie dobrze chodził, za to na gazie (czyli to co opisywałem od początku) źle chodził, gdyż gaz nie był wtryskiwany bezpośrednio do gaźnika

pucio2 napisał/a:
Jeśli pogrzebałeś w gaźniku i tu i tam, to nie dziw się, że masz, jak masz.

drogu puciu, powiedziałem co jest nie tak, chyba umiem jeszcze filtr powietrza wymienić, chodzi mi jak rozwiązać problem, który opisałem, a nie wyszukać przyczyny. Problem przedstawiłem na tacy i jest tak jak mówi JoeMix

JoeMix, patelnia w fieście jest 2x bardziej płaska od tej obudowy co pokazałeś, obudowa górna zatyka dostęp do powietrza, tutaj jest wysoka, w tym rzecz



tu taką fotę znalazłem, żeby zobrazować, trzeba sobie wyobrazić, że na to jeszcze nachodzi pokrywa ;)


pucio2 - 27 Maj 2010, 22:03

matrix-1990,
matrix-1990 napisał/a:
za to na gazie (czyli to co opisywałem od początku) źle chodził, gdyż gaz nie był wtryskiwany bezpośrednio do gaźnika
Gaz w takiej wersji instalacji NIGDY nie był i nie jest WTRYSKIWANY do gaźnika, bo jest on ZASYSANY poprzez gardziel gaźnika i kolektorem ssącym dociera do tego cylindra, który jest w fazie zasysania mieszanki gaz-powietrze. Jak możesz mieć dolną część obudowy wkładu filtrującego powietrze niżej od górnej części gaźnika, skoro mikser powinieneś mieć pod gaźnikiem, a pucha z wkładem filtrującym przychodzi NA gaźnik lub zespół monowtrysku (gdy taki jest)? Tak przynajmniej ja wiem o wyglądzie zespołu mikser-gaźnik-filtr powietrza; jeśli się mylę, to niech mnie ktoś poprawi. :yes:
matrix-1990 - 27 Maj 2010, 22:08

pucio2 napisał/a:
skoro mikser powinieneś mieć pod gaźnikiem

mam mniej więcej jak na tym zdjęciu co dodałem, pucio2, nie chcę się kłócić czy coś, ale tutaj mikser jest nałożony na gaźnik i w takiej instalacji zawsze był i tak będzie. "Wkład filtrujący"? Wystarczyło napisać, że filtr :P

pucio2 napisał/a:
Jak możesz mieć dolną część obudowy wkładu filtrującego powietrze niżej od górnej części gaźnika

looknij sobie na zdjęcie, które we wcześniejszym poście wkleiłem

Głównie chodzi mi o sposób jak rozwiązać, aby powietrze się lepiej dostawało, żeby chodził dobrze na benzynie i na gazie, nie chce mi się od nowa tego pisać, no na prawdę już mniejsza czy mikser ma być pod gaźnikiem czy nad, chodzi mi o to, że powietrze nie dociera

pucio2 - 27 Maj 2010, 22:22

matrix-1990,
matrix-1990 napisał/a:
no na prawdę już mniejsza czy mikser ma być pod gaźnikiem czy nad, chodzi mi o to, że powietrze nie dociera
Ale to naprawdę nie jest mniejsza, tylko masz coś nie tak poskładane. Na Twoje zdjęcie nie muszę lukać, bo wiem, co miałem w kadecie z gaźnikiem. Pomyśl zresztą, że gaźnik służy też do poruszania się na benzynie i powinien być zamknięty od góry pokrywą gaźnika, ponieważ podczas jazdy wychlapywała by się benzyna z komory pływakowej - tak, czy nie? Zatem POD gaźnik wkłada się mikser a nie NA. Auto kupiłeś z takim montażem, czy ktoś tak zmontował?
matrix-1990 - 27 Maj 2010, 22:28

kupiłem z takim montażem, ale zdjęcie które wysłałem nie jest z mojego auta, tylko czyjeś inne, które znalazłem na forum. Byłem u dwóch gazowników od kiedy mam fiestę i 3 mechaników, żaden nie był zdziwiony tym, że mikser jest na gaźniku. Jeśli chodzi ci o tą "pokrywę gaźnika" nie wiem czy dobrze rozumiem że chodzi ci o górną obudowę filtrwa powietrza, bo ogólnie w fieście mk3 z gaźnikiem nie słyszałem nigdy o żadnej pokrywie gaźnika.

Głównie pucio2 plan jest taki jak w tym linku:
http://www.fiestaguides.c..._induction.html

przeróbka ze zwykłej obudowy, która zamyka od góry dostęp powietrza na właśnie taką z opla. Tutaj obudowa jest mniejsza i wyższa, przez co gaźnik ma lepszy dostęp do powietrza i chodzi mi o tego typu rozwiązanie, bo robienie jakiejś dziury i wstawianie siateczki byłoby bez sensu

pucio2 - 27 Maj 2010, 22:47

matrix-1990: Trzeba było od razu napisać, że chodzi o zamontowanie stożka poprzez dolot powietrza w części zapożyczony z opla...Kolego matrix-1990: zazwyczaj w fiestach czy to z gaźnikiem, czy to z jednopunktowym wtryskiem benzyny gaźnik lub zespół wtryskowy jest na stałe przykręcony do kolektora ssącego. NA WIERZCH - mówiąc prosto - jest nakładana obudowa wkładu filtrującego z tym wkładem wewnątrz a jeszcze pod tym pudłem powinna być specjalna gumowa uszczelka. Tak umieszczone pudło nazywane popularnie patelnią nie ma prawa ograniczać dopływu powietrza poprzez wkład filtrujący, bo KTOŚ KIEDYŚ dla tego modelu silnika wymyślił taki właśnie dolot powietrza DLA ZASILANIA BENZYNĄ. Aby móć korzystać również z zasilania gazem - trzeba nasz mikser umieścić zwykle POD gaźnikiem lub wtryskiem, bowiem lpg jest jedynie paliwem alternatywnym. Dalej: aby w przypadku posiadania gażnika silnik działał na gazie - trzeba komorę pływakową mieć opróżnioną z benzyny, a na przełączniku rodzaju paliwa klawiszek z pozycji "zero" dla wypalenia tejże benzyny przełącza się ręcznie na położenie "LPG". I tak to musi być w przypadku, gdy mamy gaźnik. Chyba, że mówisz "gaźnik" na zespół wtryskiwacza, który wygląda podobnie. To tyle na dzisiaj. Dobranoc.
JoeMix - 28 Maj 2010, 07:17

matrix-1990 napisał/a:
JoeMix, patelnia w fieście jest 2x bardziej płaska od tej obudowy co pokazałeś, obudowa górna zatyka dostęp do powietrza, tutaj jest wysoka, w tym rzecz
A to zdjęcie co dałem to z czego jest,,, z fiesty, OK, mk3 ma inna patelnie ale w tej od 1,1 da się to tak samo bezproblemowo zamontować,,,
matrix-1990 - 28 Maj 2010, 11:38

pucio2, mam gaznik na 100%, nie mam fiesty od wczoraj i wiem jak dziala gaz. Nie chodzi o stozek, chodzi o wysoka obudowe ktora dopusci wiecej powietrza, z tym, ze mikser powinien byc pod gaznikiem no to popytam bo dales mi zaglostke

JoeMix, wlasnie o to mi chodzi, zeby inna obudowe, tzn ja mam taki plan, inny mi nie przyszedl do glowy, tyle ze obudowe z opla astry (tak jak wcisnelem w linku wczesniej ten tutorial)

temat mozna zamknac bo chyba sie nic nowego nie wymysli, dzieki za odpowiedzi

pucio2 - 28 Maj 2010, 11:54

matrix-1990 Masz tu kompletną patelnię do Twojego autka. Skontaktuj się i pewnie będzie po kłopocie.
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=48260
Wszyscy mamy taką lub lekko owalną patelnię i jest OK.

JoeMix - 28 Maj 2010, 16:49

matrix-1990 napisał/a:
ze mikser powinien być pod gaznikiem
:9: No można wsadzić i pod gaźnik i po odpaleniu wejdzie na jakieś 7 tysięcy (czy max ile mu się uda), i szlag go trafi w kilka minut jak sadzę,,, więc mixer zdecydowanie nad gaźnik (dokładniej nad przepustnice główna, tak jak dysza od benzyny czy wtryskiwacz w mono)
pucio2 - 29 Maj 2010, 23:34

JoeMix: W przypadku monowtrysku jest podobnie, czyli na wtryskiwacz?
JoeMix - 30 Maj 2010, 21:28

Tak, tak, na wierzch przed przepustnice, czyli od góry jak w gaźniku,,,
pucio2 - 31 Maj 2010, 11:33

JoeMix:
JoeMix napisał/a:
Tak, tak, na wierzch przed przepustnice, czyli od góry jak w gaźniku,,,
...i tu się mylisz; owszem, przed przepustnicę, ale nie "od góry jak w gaźniku". Od góry masz li i tylko patelnię.
JoeMix - 31 Maj 2010, 16:45

? Nie wiem o co teraz chodzi, w gaźniku mixer się nakłada na gaźnik, w mono na obudowę mono - dokładnie tak samo. Jedynie bujna wyobraźnia montera może powodować zmiany typu, inaczej zabudowany mixer, np. wsadzony w obudowę filtru, albo pod obudowę filtru,,, czy jeszcze inaczej.
pucio2 - 31 Maj 2010, 18:38

JoeMix,
JoeMix napisał/a:
mixer, np. wsadzony w obudowę filtru, albo pod obudowę filtru
w obudowę filtra - jak by to miało być? A pod obudowę filtra, to inaczej "na wtrysk"...znajomy gazownik twierdzi, że NA gaźnik, ale POD wtryskiwacz. Gdzie prawda - dla wtrysku? Z gaźnikiem "pod" - popełniłem błąd; oczywiście NA gaźnik.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group