Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - [MK4] Obrotomierz do 1.8D

Piotrek4x4 - 18 Maj 2010, 23:12
Temat postu: [MK4] Obrotomierz do 1.8D
Witam wiem że to już enty post na ten temat ale nic nie znalazłem co by mi pomogło wić piszę, mam taki problem chciałbym założyć do swojej fiesty licznik od eskorta td z obrotomierzem bo w mojej fiestce (1.8d) niestety nie ma, no i szukam już drugi dzień na forum informacji na ten temat i nic konkretnego nie mogę dopasować do swojej fiesty gdyż mam licznik podobny do tego http://moto.allegro.pl/it...97_licznik.html tylko bez obrotka i jak rozebrałem licznik to okazało się że u mnie nie ma żadnej linki od prędkościomierza i jest tylko jedno złącze a nie tak jak widziałem posty na forum że są dwa jedno niebieskie drugie białe, czy ma ktoś może schemat takiego złącza żeby sprawdzić gdzie w kostkę trzeba wpiąć obrotek. I mam jeszcze jedno pytanie bo u mnie w alternatorze nie ma trzeciej śruby do podłączenia sygnału do obrotomierza tylko wychodzi jakieś złącze męskie i jest do tego podłączona jest złączem żenskim jakaś mała czarna kostka i czy to jest to czy muszę zrobić tak jak pisał diodalodz że muszę rozebrać altek i wlutować kabelek i wyprowadzić na zewnątrz alternatora i do tego podpiąć obrotek??? A mój altek wygląda tak http://moto.allegro.pl/it..._2_0_2_3_d.html i ma takie same podłączenia. Liczę na waszą pomoc i z góry dziękuje
JoeMix - 19 Maj 2010, 14:45

Piotrek4x4 napisał/a:
czy ma ktoś może schemat takiego złącza żeby sprawdzić gdzie w kostkę trzeba wpiąć obrotek
A nie szybciej będzie jak weźmiesz zegary w łapy i prześledzisz przebieg ścieżek i przyłączeń elektrycznych na liczniku czy się nie chce?
Piotrek4x4 napisał/a:
u mnie w alternatorze nie ma trzeciej śruby do podłączenia sygnału do obrotomierza
więc se obrotka nie podłączysz, chyba ze takowe złącze sobie wyprowadzisz,,,
Piotrek4x4 - 19 Maj 2010, 15:11

Nie mogłem go wczoraj wyciągnąć bo kiera przeszkadza a nie mam tutaj klucza 15 żeby ja odkręcić ale z tego co widziałem to tam na wierzchu są ścieżki od podświetlenia a nie chciał bym go rozbierać, jak bym miał schemat tego złącza to bym już sobie poradził
afi - 19 Maj 2010, 16:41

Nie trzeba z ciągać kierownicy do wyciągnięcia zegarów. Jak odkręcisz osłonę kolumny kierowniczej, wykręcisz cztery wkręty mocujące zegary to wypinasz przednią ich część (jest na zatrzaskach) i w dwóch częściach wyciągasz zegary na wierzch.
Piotrek4x4 - 19 Maj 2010, 21:22

A to ciekawe nawet nie myślałem że jest taka możliwość..... a co ze schematem nie ma ktoś....

[ Dodano: Pią Maj 21, 2010 15:27 ]
Jest nieźle nawet udało mi się jednak znaleźć schemat do mojej fiesty co prawda to mk5 ale instalacja chyba jest taka sama jak u mnie tylko że mam teraz problem z odczytaniem jej bo nie mogę znaleźć tego pina który jest mi potrzebny, może znajdzie się na forum jakiś elektronik który by mi pomógł i powiedział który to jest pin na złączu http://www.fiestaklubpols...577d1dda#475195 ...... I miałbym jeszcze taką prośbę może by mi ktoś wytłumaczył trochę dokładniej gdzie trzeba przylutować ten kabelek w alternatorze żeby dawał sygnał na obrotka.....

diodalodz - 22 Maj 2010, 17:05

biało czarny przewód 18 pin w komputerze tak jest sterowany obrotomierz a nie z alternatora .
w zegarach pin B8 o ile są ori od fiesty .

Piotrek4x4 - 23 Maj 2010, 10:07

ale jak to jak ja wyczytałem że obrotomierz w dieslu jest sterowany z alternatora a ja nie mam przy alternatorze podłączonego przewodu sterującego, a w liczniku mam tylko jedno złącze więc jaki pin b8????
Fordon - 23 Maj 2010, 10:25

Dioda dobrze ci pisze ze jest to Pin B8 w niebieskiej kostce, a twoje zegary posiadaja wtyczke niebieska i biala... kabel w pinie B8 jest bialo czarny.
portier - 23 Maj 2010, 11:09

Twoj stary licznik z tylu wyglada tak?
http://img04.allegroimg.p...81/1014248145_1
czy
http://img01.allegroimg.p...80/1052248031_1

powinien jak ten pierwszy wtedy 8 pin w niebieskiej kostce to jest kabelek od obrotomierza

Piotrek4x4 - 23 Maj 2010, 11:27

Mówię wam 3 raz wyjmowałem go i jest jedna wtyczka i nie mam linki od prędkościomierza tylko jakiś elektroniczny moduł pomiarowy...
Portier: ani pierwsze ani drugie tylko tak jak na tym zdjęciu http://moto.allegro.pl/it...iesta_1_25.html

diodalodz - 23 Maj 2010, 21:37

a czy w kostce licznika masz biało czarny przewód ?
może masz cyfrową deskę już
biały
biało czarny
biało niebieski
biało czerwony
biało zielony
to są sygnały z kompa auta o prędkości , temperaturze , kontrolce świec i obrotach .
Jeśli obie deski maja takie same kostki powinno działać .

Piotrek4x4 - 24 Maj 2010, 12:22

no właśnie w tym rzecz że mam cyfrową pod prędkościomierzem jest taki mały lcd który pokazuje przebieg, w kostce nie znalazłem żadnego przewodu biało czarnego a co do tej reszty to nie jestem pewien ale było mnóstwo kolorowych przewodów więc może i by się znalazły, a co do tego podłączenia to może ale to może i tak by było tylko są dwa zonki pierwszy to to że do mojego alternatora podłączone są tylko dwa przewody (nie ma sterującego na obrotomierz(zgodnie z tym co znalazłem na forum to w dieslu musi być)) a po drugie to w trybie testowym pokazywało by mi prędkość obrotową na lcd a niestety tak nie jest.........

[ Dodano: Wto Cze 08, 2010 21:41 ]
No i jest problem wczoraj wymieniłem licznik na taki http://moto.allegro.pl/it...97_licznik.html z obrotomierzem i w ogóle tylko że nie działa mi obrotomierz i wskaźnik temperatury działa strasznie dziwnie bo po przekręceniu kluczyka wskaźnik temperatury podnosi się do połowy i tak stoi i w ogóle się nie podnosi, nie wiem jak jest jak włącza się wentylator bo od wymiany jeszcze się nie włączył i nie wiem co mam teraz zrobić, czy to może być wina czujnika temperatury czy coś innego może ktoś ma jakiś pomysł i mi pomoże.....


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group