|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - [MK6] Falujące obroty, silnik krokowy
cosanostra_pl - 17 Maj 2010, 15:07 Temat postu: [MK6] Falujące obroty, silnik krokowy Witam, mam czasami problem przy odpalaniu mojej Fieściny.
Raz na jakiś czas po odpaleniu obroty początkowo idą do 1000-1200 a następnie spadają do ok 400-600 i tutaj albo pociągnie do góry, albo zgaśnie. Silnik nie obciążony, dmuchawa, radio itp wyłączone.
Nie ma znaczenia czy zimy czy ciepły. Spalanie w normie.
Co to może być? Zdarza się to rzadko, ale zdarza się. Poza tym wszystko w normie.
Z jednej strony radzą: "
Silnik krokowy do sprawdzenia, może czyszczenie przepustnicy- sprawdzenie szczelności układu dolotowego"
ale dotarłem do informacji, że w mojej wersji nie ma silnika krokowego, przepustnica sterowana jest elektronicznie.
Co robić?
Dzięki za pomoc
Kod: | Proszę pamiętać o tagowaniu tematów.
- trzeci |
JoeMix - 17 Maj 2010, 15:12
Skoro przepustnica sterowana elektronicznie, to jak się przesuwa? siłą grawitacji?
cosanostra_pl - 17 Maj 2010, 15:27
JoeMix napisał/a: | Skoro przepustnica sterowana elektronicznie, to jak się przesuwa? siłą grawitacji? |
Czy Twój post wniósł cokolwiek?
JoeMix - 17 Maj 2010, 15:34
Tak, że jeśli masz "i" przy pojemności silnika to masz silnik krokowy albo jego odpowiednik zawór bocznikowy powietrza (czy jak się to nazywa) i o tym i o tym jest na forum,,,
cosanostra_pl - 17 Maj 2010, 15:40
Problem w tym, że nie mogę znaleźć w sieci silniczka krokowego (zawór bocznikowy powietrza) do mojej wersji silnikowej. Tak jakby go nie produkowali.
Dzięki za pomoc
bidżej - 17 Maj 2010, 15:58
a ja znalazłem w 15 sekund... np taki
rocznikowo jakoś dziwnie to wygląda, ale możesz skontaktować się z obsługą i powiedzą Ci co i jak...
cosanostra_pl - 17 Maj 2010, 16:02
Taki to ja tez znalazłem , ale jak sam stwierdziłeś rocznikowo dziwnie wygląda.
Napisałem już do innego sklepu. Zobaczę co odpiszą.
JoeMix - 17 Maj 2010, 16:03
http://www.autosklep-car-man.pl/produkt-1937.html do '02 to i ja znalazłem, ale faktycznie, 2005 (tak jak ma opisie) to nigdzie nie ma,,,
cosanostra_pl - 17 Maj 2010, 16:06
właśnie, może coś jest jednak na rzeczy z brakiem silniczka krokowego...
jak mi coś odpiszą to dam znać
JoeMix - 17 Maj 2010, 16:33
Nie ma takiej opcji, jak nie ma zaworu bocznikowego i silniczka który uchyla przepustnice, bo ta jest sterowana elektronicznie to musi być silniczek który ją steruje,,, i tyle,,, silniczka krokowego nie mają gaźniki, wszystkie silnik na elektronice muszą mieć jakiś element wykonawczy by miały wpływ na prace silnika,,,,
cosanostra_pl - 17 Maj 2010, 18:41
dostałem taka odpowiedź z jednego sklepu:
"witam
z tego co się orientuję to w tym aucie nie ma osobno silniczka krokowego
występuje on razem z korpusem przepustnicy - koszt takiego elementu to
około 1250zł"
Nie wygląda to ciekawie...
Nie wiem jednak czy w tym jest problem, dzisiaj po pracy wsiadam do samochodu, chce odpalić a tutaj nic, nawet nie kręci rozrusznik, słychać było tylko zgrzyt... jakimś cudem odpaliłem. Jutro jadę niech obejrzą rozrusznik.
MARIUSZ.B - 17 Maj 2010, 18:42
cosanostra_pl napisał/a: | Nie wiem jednak czy w tym jest problem, dzisiaj po pracy wsiadam do samochodu, chce odpalić a tutaj nic, nawet nie kręci rozrusznik, słychać było tylko zgrzyt... jakimś cudem odpaliłem. Jutro jadę niech obejrzą rozrusznik. |
Aku Ci nie siadło czasem ?
cosanostra_pl - 17 Maj 2010, 19:33
Też się nad tym zaczynam zastanawiać. Albo aku, albo rozrusznik.
Jak próbowałem odpalić to przez 3-4 próby był zgrzyt. Następnie odpalił bez problemu. Może faktycznie akumulator (ale kontrolki się paliły, nie przygasały, zegar ok).
Wymieniłem bendix i tuleję, odpala na dotyk teraz
|
|