Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK6] Falujące obroty, silnik krokowy

cosanostra_pl - 17 Maj 2010, 15:07
Temat postu: [MK6] Falujące obroty, silnik krokowy
Witam, mam czasami problem przy odpalaniu mojej Fieściny.

Raz na jakiś czas po odpaleniu obroty początkowo idą do 1000-1200 a następnie spadają do ok 400-600 i tutaj albo pociągnie do góry, albo zgaśnie. Silnik nie obciążony, dmuchawa, radio itp wyłączone.

Nie ma znaczenia czy zimy czy ciepły. Spalanie w normie.

Co to może być? Zdarza się to rzadko, ale zdarza się. Poza tym wszystko w normie.

Z jednej strony radzą: "
Silnik krokowy do sprawdzenia, może czyszczenie przepustnicy- sprawdzenie szczelności układu dolotowego"

ale dotarłem do informacji, że w mojej wersji nie ma silnika krokowego, przepustnica sterowana jest elektronicznie.

Co robić?
Dzięki za pomoc

Kod:
Proszę pamiętać o tagowaniu tematów.
- trzeci

JoeMix - 17 Maj 2010, 15:12

Skoro przepustnica sterowana elektronicznie, to jak się przesuwa? siłą grawitacji?
cosanostra_pl - 17 Maj 2010, 15:27

JoeMix napisał/a:
Skoro przepustnica sterowana elektronicznie, to jak się przesuwa? siłą grawitacji?


Czy Twój post wniósł cokolwiek?

JoeMix - 17 Maj 2010, 15:34

Tak, że jeśli masz "i" przy pojemności silnika to masz silnik krokowy albo jego odpowiednik zawór bocznikowy powietrza (czy jak się to nazywa) i o tym i o tym jest na forum,,,
cosanostra_pl - 17 Maj 2010, 15:40

Problem w tym, że nie mogę znaleźć w sieci silniczka krokowego (zawór bocznikowy powietrza) do mojej wersji silnikowej. Tak jakby go nie produkowali.

Dzięki za pomoc

bidżej - 17 Maj 2010, 15:58

a ja znalazłem w 15 sekund... np taki

rocznikowo jakoś dziwnie to wygląda, ale możesz skontaktować się z obsługą i powiedzą Ci co i jak...

cosanostra_pl - 17 Maj 2010, 16:02

Taki to ja tez znalazłem ;) , ale jak sam stwierdziłeś rocznikowo dziwnie wygląda.

Napisałem już do innego sklepu. Zobaczę co odpiszą.

JoeMix - 17 Maj 2010, 16:03

http://www.autosklep-car-man.pl/produkt-1937.html do '02 to i ja znalazłem, ale faktycznie, 2005 (tak jak ma opisie) to nigdzie nie ma,,,
cosanostra_pl - 17 Maj 2010, 16:06

właśnie, może coś jest jednak na rzeczy z brakiem silniczka krokowego...

jak mi coś odpiszą to dam znać

JoeMix - 17 Maj 2010, 16:33

Nie ma takiej opcji, jak nie ma zaworu bocznikowego i silniczka który uchyla przepustnice, bo ta jest sterowana elektronicznie to musi być silniczek który ją steruje,,, i tyle,,, silniczka krokowego nie mają gaźniki, wszystkie silnik na elektronice muszą mieć jakiś element wykonawczy by miały wpływ na prace silnika,,,,
cosanostra_pl - 17 Maj 2010, 18:41

dostałem taka odpowiedź z jednego sklepu:

"witam
z tego co się orientuję to w tym aucie nie ma osobno silniczka krokowego
występuje on razem z korpusem przepustnicy - koszt takiego elementu to
około 1250zł"

Nie wygląda to ciekawie...

Nie wiem jednak czy w tym jest problem, dzisiaj po pracy wsiadam do samochodu, chce odpalić a tutaj nic, nawet nie kręci rozrusznik, słychać było tylko zgrzyt... jakimś cudem odpaliłem. Jutro jadę niech obejrzą rozrusznik.

MARIUSZ.B - 17 Maj 2010, 18:42

cosanostra_pl napisał/a:
Nie wiem jednak czy w tym jest problem, dzisiaj po pracy wsiadam do samochodu, chce odpalić a tutaj nic, nawet nie kręci rozrusznik, słychać było tylko zgrzyt... jakimś cudem odpaliłem. Jutro jadę niech obejrzą rozrusznik.

Aku Ci nie siadło czasem ?

cosanostra_pl - 17 Maj 2010, 19:33

Też się nad tym zaczynam zastanawiać. Albo aku, albo rozrusznik.

Jak próbowałem odpalić to przez 3-4 próby był zgrzyt. Następnie odpalił bez problemu. Może faktycznie akumulator (ale kontrolki się paliły, nie przygasały, zegar ok).

Wymieniłem bendix i tuleję, odpala na dotyk teraz :D


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group