Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK6] Hamulce - wybór, opinie

PacMan - 12 Maj 2010, 20:11
Temat postu: [MK6] Hamulce - wybór, opinie
Witam wszystkich.
Wiem że temat był już kilka razy powtarzany- ale może warto go odświeżyć..
Co wybrać do swojej FI-Fi MK6 bo jest w czym wybierać ale nie każdy wybór może być dobry.

Standardowo: Tarcze Brembo + klocki Ferodo
http://www.allegro.pl/ite..._6_1_8tdci.html

Tarcze Delphi:
http://www.allegro.pl/ite..._6_1_8tdci.html

Efektownie wyglądające tarcze Mikoda:
http://www.allegro.pl/ite...uma_wer_gt.html

Niemiecki ATE:
http://www.allegro.pl/ite...da_121_iii.html

Zestaw Kraft:
http://www.allegro.pl/ite..._fusion_ka.html

Czy może tarcze ZIMMERMANN:
http://www.allegro.pl/ite...zimmermann.html

Większość tych tarcz jest w podobnym przedziale cenowym ale co wybrać <???>

Proszę o odpowiedzi użytkowników podobnych zestawów..

diodalodz - 12 Maj 2010, 20:47

brembo albo TRW
Parzych - 12 Maj 2010, 21:52

diodalodz, a te MIKODY to coś są warte :?:
diodalodz - 13 Maj 2010, 09:56

ja mam złe doświadczenia z mikodą ale z przed paru lat .
Parzych - 13 Maj 2010, 14:44

A jakieś szczegóły :?:
luki - 13 Maj 2010, 14:47

Ja z mikod jestem zadowolony zrobiłem ponad 20kkm na nich i pewnie z 15kkm jeszcze dadzą rade
Skfarek - 13 Maj 2010, 15:54

Parzych jak poczytasz na necie o Mikodach to jest 50% za i 50% przeciw więc trochę ruletka.

Ja miałem u siebie zestaw ATE Power Disc (nacinane) i Ferodo Premier - sprawowało się to rewelacyjnie, chociaż na początku zdarzyło im się lekko popiskiwać.

baggins - 13 Maj 2010, 19:59
Temat postu: To może i ja skorzystam...
To może i ja się przy okazji czegoś dowiem :)

Planuję wymianę hamulców, kiepsko już biorą, biorąc pod uwagę przebieg - mają prawo. Fofi to MkVI, rocznik '02, 1.3 69 KM. Mam następujące zagwozdki:

1. Tarcze - nie wiem, czy były wymieniane, wiem, że były 'przetaczane'. Jak rozpoznać, czy nadają się do jazdy, czy trzeba je wymienić? Mają mieć jakąś określoną grubość czy coś? Z racji wspomnianego 'przetaczania' nie ufam w organoleptyczne sprawdzenie rancika. W sumie rancik jest mały, za mały jak na 105 kkm przebiegu...

2. Czy wymiana tarcz jest procesem, z którym można sobie poradzić za pomocą młotka, kombinerek i wkrętaka? Wątpię, ale warto zapytać :)

3. Klocki. I tak muszę je wymienić. Czy poradzę sobie sam, czy warto komuś zapłacić? Nie to, że skąpię, ale lubię zrobić sam coś co mogę.

4. Jaki size klocka i tarczy powinienem kupić? Przejrzałem kilka sklepów i czuję się głęboko zagubiony. Czy macie może wzorzec, któego powinienem się 3mać? Albo nr katalogowy np. Ferodo czy Brembo? Różnica w cenie w porównaniu do 'zwykłych' nie jest przecież dramatyczna.

Ratujcie :)

ElGrey - 14 Maj 2010, 06:42

1 grubosc tarczy minimum to 20 mm, jak dobrze pamietam, jesli nie to zaraz ktos mnie poprawi
2 latwizna po zdjeciu klockow odkrecasz tylko wspornik zacisku i tarcza wychodzi bez uzycia sily, do wymiany klockow i tarczy potrzebujesz klucza do kol :-P , 13 lub 15do odkrecenia wspornika zacisku, imbusa 7 dlugiego do zdjecia zacisku, srubokret plaski do zdjecia sprezyny dociskowej, to wszystko
3 jak wyzej latwizna robota dla poczatkujacego na 1 godz max, ja to robie w 15 min
4 klocki i tarcze wiadomo tylko jeden rozmiar, z numerem vin do sklepu i tam dobieraja ci to co bedzie odpowiednie, ty wybierasz tylko firme i placisz :)

baggins - 14 Maj 2010, 08:52

ElGrey napisał/a:
3 jak wyzej latwizna robota dla poczatkujacego na 1 godz max, ja to robie w 15 min


Czyli jest szansa, że w weekend skończę :) Dzięki za pomoc!

PacMan - 15 Maj 2010, 11:26

Lepiej będzie jak kupie cały komplet TRW (tarcze+klocki) czy jak bym kupił tarcze brembo+klocki TRW??
diodalodz - 16 Maj 2010, 19:27

brembo bedzie tańsze . tylko TRW są wspaniałe na miasto , przy ostrym katowaniu i nielegalnych wyścigach klocki trw nie dadzą rady . Ale bardzo dobrze hamują nawet zimnie to taki typowy klocek do normalnej jazdy .
luki - 16 Maj 2010, 19:46

Mam TRW teraz u siebie założone, są strasznie twarde, pylą jak złe, ale szybciej chyba tarcze zmienię, niż te klocki :rotfl: a tarcze mam nacinane. Co prawda z hamowaniem problemu nie ma. Zrobiłem na nich już ponad 25kkma została może 1/3
PacMan - 16 Maj 2010, 19:52

w poznaniu za tarcze Brembo chcą 130zł/szt a za TRW 110zł/szt
klocki: Ferodo 159zł, TRW 99zł..
Więc chyba TRW wypada dość korzystnie. Moja Fiesta jest raczej przeznaczona do miasta + okazyjne wyjazdy w trasę.... wyścigi raczej odpadają ;-)

hmm ewentualnie poszukam czegoś na allegro ale do ceny dochodzą koszty przesyłki więc ceny będą kształtować się podobnie

pilot-84 - 18 Maj 2010, 20:00

Podepnę się pod temat...

W początkowej fazie jazdy fieściną po dłuższym postoju podczas hamowania słychać jak coś trze z tyłu. Wg mnie skończyły się już szczęki i podczas postoju rdzewieją, a przy jeździe rdza się wyciera (stąd to szuranie). Później jest ok.

Podejrzewam, że do wymiany są szczęki. Czy to dużo roboty i czy da się wykonać taką operację samemu?

Pozdrawiam

PacMan - 18 Maj 2010, 20:12

Witam. Nie musi być to wina szczęk, wystarczy że po dłuższym postoju bębny lub tarcze hamulcowe lekko zajdą rdzą i stąd to szumienie. kilka hamowań i problem znika

[ Dodano: Wto Maj 18, 2010 20:26 ]
Dziekuję za podpowiedzi forumowiczów.
Udało mi się już zakupić części do mojej Fi fi, a na weekend będzie montaż (mogę zrobić foto relacje- jeśli są chętni)

Kupiłem komplet TRW w firmie Vmax w poznaniu :-)
e-mail: info@vmax-poznan.home.pl tel:660-790-352 zamówienia można składać u nich sms'em a na terenie poznania zapewniają transport gratis :
-Tarcze 110zł/szt
-Klocki 99zł/kpl

Dzwoniąc można powiedzieć że dzwonicie z polecenia Mikołaja od Fiesty z FKP - może dojdzie jakiś rabat ;-)



Uploaded with ImageShack.us

pilot-84 - 18 Maj 2010, 20:28

Tyle że wcześniej nie było tych objawów. Samochód w tygodniu nie jest raczej używany (jeżdżę tramwajem do pracy). To szuranie słychać gdzieś od 3 tygodni. Wcześniej się z tym nie spotkałem, dlatego myślę że szczęki mogły się skończyć. One raczej nie były nigdy wymieniane, a fiesta ma już 97tyś.

Pozdrawiam

Parzych - 18 Maj 2010, 20:37

PacMan napisał/a:
mogę zrobić foto relacje- jeśli są chętni
Oczywiście że rób, potem się podklei jako FAQ w mechanice... :yes:
PacMan - 18 Maj 2010, 20:53

OK... Postaram się zrobić parę fotek podczas naprawy i dołożyć do tego opis..

<pilot-84> skoro objaw świeży może wart zaglądnąć do tylnych bębnów, pozostaje kwestia tego czy sobie poradzisz bo dla osób które już to robiły jest to raczej mało skomplikowana czynność natomiast dla tych co robią to pierwszy raz może nie być to takie łatwe...

pilot-84 - 20 Maj 2010, 20:02

Witam,

wczoraj odkręciłem bębny i okazało się że jest jeszcze warstwa ok 3,5 mm tej okładziny ścieralnej, więc stwierdziłem że nie ma co wymieniać. Widocznie te szumy są naturalne i są związane z większą wilgocią w ostatnim okresie. Tak myślę. Zobaczę jak będzie sucho.

Co do wymiany - bębny odkręciłem, ale nie nie wiem czy dałbym radę wymienić same szczęki :)

Pozdrawiam

diodalodz - 20 Maj 2010, 20:09

pilot-84 napisał/a:
Widocznie te szumy są naturalne i są związane z większą wilgocią w ostatnim okresie. Tak myślę. Zobaczę jak będzie sucho.

normalny proces . 1-2 dni postoju i korodują i tarcze i bębny . hamulce maja większą skuteczność przez 1-2 hamowania.

grace - 7 Cze 2010, 21:42

pilot-84 napisał/a:
Witam,

wczoraj odkręciłem bębny i okazało się że jest jeszcze warstwa ok 3,5 mm tej okładziny ścieralnej, więc stwierdziłem że nie ma co wymieniać. Widocznie te szumy są naturalne i są związane z większą wilgocią w ostatnim okresie. Tak myślę. Zobaczę jak będzie sucho.

Co do wymiany - bębny odkręciłem, ale nie nie wiem czy dałbym radę wymienić same szczęki :)

Pozdrawiam



Witam

mam pytanko jak się ściąga bębny w fieście mk6 nie są przypadkiem zespolone z łożyskiem bo skrzypi mi coś w bębnie prawym z tyłu jak zdejmuje noge z hamulca nożnego lub odpuszczam ręczny z góry dzięki za jakieś info. Pozdrawiam

ElGrey - 9 Cze 2010, 06:30

beben jest zespolont z lozyskami, a skrzypi ci polaczenie linki ze szczeka lub rozpierak, tez tak mam, denerwujace... ale ja nie robie bo jeszcze ze 2 miechy i mam do wymiany szczeki :-P
Parzych - 28 Cze 2010, 22:27

Dobra, odgrzewam kotleta...

Zastanawiam się nad wyborem tarcz i klocków z dwóch firm:
a.ATE Power Disc - 140zł/szt. klocki ATE zestaw Power - 505 za kpl. lub zestaw zwykły ATE - 150 za kpl.
b.EBC Turbo Groove + EBC Green Stuff 940 zł za cały zestaw...

I teraz kilka pytań:
1.Czy to dobre ceny? (jak na Warszawkę)
2.Który zestaw mniej pyli?
3.Który zestaw jest lepszy?
4.Który zestaw dłużej pociągnie?
5.Który zestaw jest lepszy?
6.Czy może tarcze jednej firmy a klocki drugiej?

MARIUSZ.B - 28 Cze 2010, 22:45

Cytat:
b.EBC Turbo Groove + EBC Green Stuff 940 zł za cały zestaw...

Przerost formy nad treścią, chyba że to ma być specjalny zestaw na czas zlotu.

Parzych - 29 Cze 2010, 00:03

MARIUSZ.B, ja lubię późno hamować przed skrętem... :załoga:
Dawidoff4 - 29 Cze 2010, 00:09

Parzych napisał/a:
a.ATE Power Disc - 140zł/szt. klocki ATE zestaw Power - 505 za kpl.


wyżej od ATE cenię tylko Brembo

MARIUSZ.B - 29 Cze 2010, 08:08

Parzych napisał/a:
MARIUSZ.B, ja lubię późno hamować przed skrętem...

Lepiej wcale nie hamować wtedy dobre hample nie potrzebne :hihihi:

pP - 29 Cze 2010, 13:18

Parzych napisał/a:
b.EBC Turbo Groove + EBC Green Stuff 940 zł za cały zestaw...


jacku taki to tak jak mariusz wspomniał bez sens..zanim zestaw się rozgrzeje hamuje gorzej niż maluch..a biorąc pod uwagę, że w ciągu tygodnia z 200zł do 0 robisz dohamowań całe 0 także zrezygnuj z tego zestawu..dla Ciebie prędzej bym doradził kupić dobre markowe tarcze i klocki - ja obecnie jeżdze na tarczach brembo i klockach ferodo premier i jestem zadowolony, jak chcesz zrobić uprgade hamulców to możesz sobie wymienic płyn na dot5.1 żeby Ci się nie gotowały szybko a jeżeli nie odczułeś nigdy tego to po prostu wymień klocki i tarcze.

tutaj masz przykładowe tarcze:
http://allegro.pl/item106...sta_v_2001.html
http://allegro.pl/item106...iesta_iv_v.html

tutaj masz przykładowe klocki:
http://allegro.pl/item107...zod_ferodo.html

ElGrey - 29 Cze 2010, 18:06

http://www.allegro.pl/ite...cus_fiesta.html
ja mam to i te same klocki co Pp zalinkowal, sa robione w niemczech, jeszcze, ale trzymaja jakosc :) w austrji sie nie pogiely (a mialy co robic peace ) to i w miescie tobie sie nie zesraja :-P

pablon - 30 Cze 2010, 20:40

Mam brembo, po dwóch tygodniach zaczeły bić przy hamowaniu, może ty bedziesz miał szczeście.
kamil wolski - 30 Cze 2010, 23:15

Przypominam, jeśli Brembo, to nie polskie!
jadrian - 17 Wrz 2010, 13:21

Witam.
Żeby nie zakładać nowego tematu podepnę się pod ten :-)

Które z tych tarcz polecilibyście do fiesty MK6 1.4 tdci??
http://allegro.pl/tarcze-...1207195048.html
http://allegro.pl/tarcze-...1227466513.html
http://allegro.pl/tarcze-...1215354123.html
http://allegro.pl/tarcze-...1203857074.html
http://allegro.pl/ford-fu...1198883636.html

Czy może coś innego??

Pozdro

TSRules - 17 Wrz 2010, 13:29

ATE
tbone001 - 19 Wrz 2010, 13:19

Jak wcześniej miałem Skodę Felicię, to używałem m.in. tarcz Mikoda i były ok (miały bardzo dobry współczynnik ceny do jakości). Kupiłem wersję z nacięciami - nie zauważyłem, żeby hamowały jakoś dużo lepiej od gładkich, ale na pewno szybciej zużywały się klocki.
Ogólnie przeszło mi eksperymentowanie i jestem zwolennikiem części oryginalnych.
A jeśli koniecznie chcesz inne, to na pewno ATE, Brembo i Zimmermann są bardzo dobre.
Wszystko zależy od tego, jak jeździsz.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group