|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - [MK3] Objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą
Madam - 11 Maj 2010, 05:38 Temat postu: [MK3] Objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą Jakie mogą być objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą?
Auto spala dużą ilość oleju. Płynu chłodniczego nie ubywa ani nie przybywa.
Uszczelniacze zaworowe wymienione na nowe. Dymi na niebiesko podczas rozruchu na zimnym silniku. Na ciepłym dymienia nie widać.
Zalewa olejem świecę pierwszą od lewej. Jesli zimny silnik da sie uruchomić bez dymienia to jest wszystko dobrze - świecy nie zaleje. Jednak gdy po rozruchu za autem pojawia sie niebieski dym wtedy następuje zalanie świecy.
Auto ma na wszystkich czterech cylindrach sprężanie w granicy 1 - 1,1 MPa.
Zastanawiam sie czy to nie uszczelka ale czy wtedy dostawałby sie olej do komory spalania i zalewałby mi świece. Dlaczego nie dzieje sie zawsze tylko co jakiś czas.
A może to pierścienie olejowe na tłoku?? Co WY o tym myślicie.
diodalodz - 11 Maj 2010, 18:06
na pewno nie uszczelka . bo było by niższe ciśnienie . Siedzą tłoki albo gładzie .
pablon - 11 Maj 2010, 18:22
Wątpie by to był olej na świecy, jak już to paliwo. Aby zabryzgać świece musiał by palić jak smok ten olej, . Ile tego oleju zjada. Dla mnie to wyglda na problem z zapłonem na tym cylidrze i świeca brudzi paliwo. Pozdrawiam
Madam - 12 Maj 2010, 16:26
A co moze byc nie tak z zaplonem. Przeciez tu jest elektroniczny i nie moze sie przestawic.
Jedynie moze byc slaba iskra albo cos nie tak z przewodem. Gdy pod ten przewod zaloze inna czysta swiece to iskra jest mocna. Zamienialem tez miejscami swiece w gniazdach ale problem caly czas pojawia sie n apierwszej swiecy.
Dziwne jest to ze nie zawsze ta swieca jest zalewana. Najgorzej jest wtedy gdy auto dlugo stoi i silnik ostygnie.
Mi sie wydaje ze na swicy jest jednak olej. Jest ona cala czarna.
Sproboje wykrecic swiece z i cylindra i uruchomic auto bez niej tylko na trzech swiecach.
Przyloze kartke papieru i zobacze co sie na niej zbirze.
CZY Wtrysk moze zalewac swiece bo podaje za duza dawke paliwa?? Czemu tak dzieje sie tylko z jedna swieca a innye pracuja dobrze?
JoeMix - 12 Maj 2010, 16:41
Madam napisał/a: | Przeciez tu jest elektroniczny i nie moze sie przestawic | Może Madam napisał/a: |
CZY Wtrysk moze zalewac swiece bo podaje za duza dawke paliwa? | Może,,,
Zamień świece i przewody miejscami w parach,,,
Maki - 12 Maj 2010, 17:33
JoeMix napisał/a: | Może | a jak.
JoeMix - 12 Maj 2010, 17:41
Tak samo jak w elektronicznych urządzeniach np. potrafi się rozstrajać telewizor, czy pogłaśniać czy ściszać,,, po prostu może, ryzyko jest minimalne, ale może,,,
Maki - 12 Maj 2010, 19:53
Ojciec elektryk automatyk mówi że nie może się przestawić. Jedyne wyjście błędnego działania to przestawiona lub wadliwie działająca czujka.
pablon - 12 Maj 2010, 20:21
Iskra pojawia sie parami na cylindrach. Może styk przy cewce być wypalony, może być cewka popekana, uszkodzona. Przęłożenie fajek na świecach da odpowiedz. Teoria wtrysku, jeśli by szło za dużo paliwa to logicznie na każdym garze padła by świeca.
diodalodz - 12 Maj 2010, 20:46
pablon napisał/a: | Teoria wtrysku, jeśli by szło za dużo paliwa to logicznie na każdym garze padła by świeca. |
Jaka prosta i logiczna myśl .szkoda że po tylu innych postach. jak masz cokolwiek zamieniać to owszem przewody ale na cewce. 1 z 4 zamień.
JoeMix - 12 Maj 2010, 22:16
Maki napisał/a: | Ojciec elektryk automatyk mówi że nie może się przestawić. | A ja Fiestomaniak z 10 letnim stażem mówię że może, bo mam sterownik od HCS'a gaźnikowego który przestawia zapłon jak się zagrzeje,,,
Madam - 15 Maj 2010, 06:03
Zamienilem wtyczki kabli WN miedzy swiecami 1 i 4 (wtyczki przy samych swiecach - troche bylo ciezko bo jeden kabel jest krotki ale jakos sie udalo podpiac do swiecy 4). Dalej jest to samo. Zalewa swiece numer 1 tzn ta pierwsza od lewej. Jak wyczyszcze siwece albo wkrece nowa to autko jezdzi dwa gora trzy dni bez problemow i nastepuje usterka. Nie do konca jestem pewien czy to jest napewno OLEJ na swiecy. Czy zapchany wydech albo jakies odprowadzenie nadmiaru paliwa moze miec wplyw na taki stan rzeczy?
Moze jakis zawor sie nie domyka i zaleznie od stanu zatrzymania silnika olej scieka do komory spalania.
Jak podczas rozruchu zacznie dymic na niebiesko to wiem ze napewno swieca zostanie zalana. Jesli uruchomi sie bez dymienia to moge jedzic spokojnie.
Czy jazda na trzech cylindrach jest dopuszczalna dla silnika na krotkim odcinku drogi tj. do 10km czy lepiej tak nie jezdzic??
Dodam ze gdy wykrece zalana swice i poloze ja na bloku silnika z podlaczonym kablem WN to podczas uruchomienia i pracy na trzech cylindrach na swiecy jest iskra (slaba ale jest widoczna) ale jak ja wkrece w silnik to auto na tym cylindrze nie pracuje.
JoeMix - 15 Maj 2010, 08:36
Madam napisał/a: | Moze jakis zawor sie nie domyka i zaleznie od stanu zatrzymania silnika olej scieka do komory spalania | A gdzie masz w silniku zawór który podaje olej do komory, który może się nie domykać i zalewać olejem?
Madam napisał/a: | Jak podczas rozruchu zacznie dymic na niebiesko to wiem ze napewno swieca zostanie zalana | To może masz uszczelniacze do wymiany, wtedy przez uchylony zawór (zawsze jakiś w silniku jest uchylony) i nieszczelny uszczelniacz zawory sobie ścieka olej do komory właśnie,,,
Madam napisał/a: | Dodam ze gdy wykrece zalana swice i poloze ja na bloku silnika z podlaczonym kablem WN to podczas uruchomienia i pracy na trzech cylindrach na swiecy jest iskra (slaba ale jest widoczna) ale jak ja wkrece w silnik to auto na tym cylindrze nie pracuje. | Układ zasilania to masz wspólny na wszystkie cylindry, więc skoro jest iskra a cylinder nie pracuje to może jednak kompresji nie ma,,,
Madam - 15 Maj 2010, 09:38
Uszczelniacze mam wymienione na NOWE.
Sprawdze jeszcze raz sprezanie.
Czy jest mozliwe aby pierscien olejowy (zgarniajacy) byl u mnie uszkodzony?? Moglbym wtedy jezdzic przez 3 dni bez problemow a nastepnego dnia nastapilaby usterka?? Raczej caly czas mialbym problemy ze swieca a ja jezdze kilka dni i mam spokoj az do czasu.
stahoojedyn - 17 Maj 2010, 22:22
swieca tez moze potrzebuje aby zajsc nagarem...
ile pali ci tego oleju ?
|
|