Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - [MK5] Przerywa, szarpie

kubaotcz - 27 Kwi 2010, 16:08
Temat postu: [MK5] Przerywa, szarpie
Fiesta 1.25 zetec (wersja bez przepływki)szarpie i przerywa, najbardziej czuć to na niskich obrotach do 2tys. Szarpanie występuje tylko na LPG, na benzynie moim zdaniem jest spadek mocy. Na dodatek nierówno pracuje na jałowym biegu na Pb i LPG. Od czasu do czasu jakby stuknie w wydech, zapracuje jeden cykl na 3cyl. Co ciekawe są dni że jest lepiej lub gorzej i nie wiąże tego z żadnym czynnikiem. Przy okazji spalanie 9-10l gazu. Dotychczas wymienione: swiece, kable wn, cewka, wyregulowane zawory, reperaturka listwy LPG(instalacja sekwencyjna OMVL'a). Jakie są wasze propozycje?
Marcin - 27 Kwi 2010, 16:29

uszkodzony MAP (przykręcony do kolektora zaraz za przepustnicą), na diagnostyce kompa powinno wyjść, masz ją dostępną przez licznik, powinno wypluć jakiś kod
pablon - 27 Kwi 2010, 17:10

Moja propozycja to zdemontuj GAZ!
kubaotcz - 27 Kwi 2010, 17:35

Diagnostyka na liczniku pokazała tylko błąd 5967. Jest ktoś w stanie rozkodować? Wydaje mi się jednak że to będzie błąd ABS, jeden z czujników padł. A co do propozycji demontażu gazu...komentarzy chyba zbędny:) Niemniej spróbuje podmienić MAP i zobaczymy co będzie.
Marcin - 27 Kwi 2010, 18:48

jeszcze jedno... jak masz gaz to jest prawdopodobieństwo uszkodzenia zaworów/głowicy, co do błędu, to jakby dotyczył absu to by się kontrolka od absu cały czas paliła.
MARIUSZ.B - 27 Kwi 2010, 18:56

kubaotcz napisał/a:
wyregulowane zawory

Ile taka operacja ?? Ciekaw jestem bo tam regulacja płytkowa więc nie taka prosta sprawa.

kubaotcz - 27 Kwi 2010, 20:24

Kontrolka się pali, nawet wiem który czujnik jest trafiony.. juz dawno komputer mi to pokazał. A co do kosztów regulacji zaworów.. ja to robiłem "po znajomosciach" wiec za cenępłytek do regulacji( sztuka mniej niż 20zł zależnie od grubosci). Wczesniej pytałem, serwis forda w bdg chciał 700, regionalny "garażowy spec od fordów" 200zł plus cena płytek.

[ Dodano: Wto Kwi 27, 2010 23:13 ]
Jeszcze wracając do tematu MAP... moge po prostu odłączyć czujnik, czy musze go podmienić innym? Teoretycznie po jego odłączeniu silnik powinien pracować poprawnie jeżeli podawał wczesniej błędne dane, czy sie myle?

[ Dodano: Sro Kwi 28, 2010 15:37 ]
I byłby wdzięczny za dokładną instrukcje gdzie MAP się znajduje, bo niestety nie udało misie go znaleźć. Przypominam silnik zetec 1.25 wersja bez przepływki z pokrywąfiltra powietrza na kolektorze dolotowym. Jestem wdzięczny za wszelkie wskazówki-opisy zdjęcia:)

VonFeim - 25 Wrz 2013, 12:13

Mam podobny problem... ten sam silnik, wszystko się zgadza, ale bez gazu. Autko trzyma ciągle na 1000 obrotów, nie schodzi niżej. Obroty są do wyregulowania, to już wiem. Kiedy wchodzi na 2 bieg i się rozpędzam czasami przerywa... szarpie. Wymieniliśmy świecie, jest lepiej, ale problem całkowicie nie zniknął. Padło stwierdzenie, że może przyczyną jest filtr benzyny, bo tak jakby nie łapał w pewnym momencie benzyny. A mój mechanik stwierdził, że może to być silniczek krokowy. Co wy byście poradzili zrobić?

Pozdrawiam.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group