|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - [MK4] Słabe tylne hamulce
plopata - 15 Kwi 2010, 18:57 Temat postu: [MK4] Słabe tylne hamulce Witajcie
Jako paroletni posiadacz fieściny i obserwator forum odważyłem się zadać pytanie - bo dłubię, dłubię i dalej lichutko.
Zacznę od początku - wymienione szczęki i cylinderki, odpowietrzone ze 3 razy - pedał nie puchnie, skok krótki i stały. Samoregulatory wyczyszczone, ząbki trzymają, nie cofa się.
Po zmontowaniu słychać jak się napina, a i szczęki dość ciasno w bębnie. Średnice bębnów na górnej granicy, śladowy rancik na brzegu (0,2-0,4 mm).
Po zmontowaniu bęben luźno się kręci, a po wciśnięciu pedału do oporu trzyma dość słabo - jak się zaprę, to obrócę oponę... I tak po obu stronach równie słabo.
Myślałem, że się dotrze, etc, po tygodniu czasu - otwarcie, odpowietrzenie, montaż zgodnie z instrukcją i forum - i nadal kicha...
Ma ktoś pomysł co jest nie tak? A może ten typ (Mk 4, 1,25v) tak ma?
Będę wdzięczny za wszelkie pomysły
Piotr
polansky - 15 Kwi 2010, 19:50
Pierwsze pytanie jakie mi się nasuwa, może trochę głupie, ale ile przejechałeś przez ten tydzień na tych nowych hamulcach
Drugie: masz ABS
Trzecie: a jak ręczny, blokuje koła czy też kiepsko łapie
Marcin - 15 Kwi 2010, 21:25
hmmm... skąd ja to znam, walczyłem w zeszłym roku i doszedłem do tego, że mam jakiś tam ręczny na max średnie górki i póki co olałem sprawę...
plopata - 17 Kwi 2010, 07:23 Temat postu: dalszy ciąg W uzupełnieniu:
ABS-u nie posiadam.
Ręczny działa jako-tako, trzyma mocniej niż hydrauliczny.
Przez tydzień przejechałem (ostrożnie, oj ostrożnie) ze 250-300 km.
Piotr
Rkalitka - 17 Kwi 2010, 08:53
Jak nie hamuje mimo wymiany wszystkiego i odpowietrzenia to ja bym całkowicie wyrzucił korektory hmowania i zobaczył co się będzie dziać wtedy. Jeśli zacznie hamować/blokować koła - to masz winowajce. Tylko wtedy na diagnostykę na pomiar siły hamowania i jeśli okaże się, że tyl za mocno hamuje to coś trzeba pomodzić z korektorami - nowe/inne??
drjanusz - 18 Kwi 2010, 15:48
plopata,
Wymień przewody elastyczne-może puchną
plopata - 19 Kwi 2010, 14:58
przewody raczej nie puchną - też brałem to pod uwagę - przy pompowaniu trzymałem je , oglądałem, czy się poruszają - nic ewidentnego. Poza tym nie trzymałby siły także diagonalny przedni zacisk. No i oba naraz...
Chyba rzeczywiście wypnę korektory spod pompy, odpowietrzę i sprawdzę. Niech tylko będzie chwila wolnego czasu.
karino - 11 Lut 2012, 17:56
co do tych puszek pod pompa to sa korektory sily hamowania ?????jest opcja ze nie puszczaja plynu na powrocie???prawy tyl dziwnie blokuje po puszczeniu pedalu tyl trzyma a po chwili popuszcza,dzis rozbieralem tyl i cylinderki sie nie cofaja-zapieczone czy jedna z dwoch puszek korektora szwankuje???
drjanusz - 11 Lut 2012, 18:45
karino, Ja bym przewody elastyczne wymienił,bo mają już swoje lata
vegetagt - 11 Lut 2012, 19:43
karino, jak poluzujesz odpowietrznik i spróbujesz ścisnąć cylinderek to wykluczysz jedną z opcji. Ruszysz je - znaczy nie da sie cofnąć płynu. Nie ruszysz - cylinderek zapieczony.
|
|