|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Silniki diesla - [MK6] Co wymienić i skontrolować - przebieg > 100 000 km
xtokyx - 22 Mar 2010, 19:49 Temat postu: [MK6] Co wymienić i skontrolować - przebieg > 100 000 km Witam
Mam Fiestę Mk6 1.4 TDCi z 2005 roku i przejechane około 116tyś km. CO by trzeba było wymienić i skontrolować przy takim przebiegu. Z góry dziekuję za pomoc.
Pozdrawiam
JoeMix - 22 Mar 2010, 20:33
Świerzy zakup? Wszystkie płyny eksploatacyjne, filtry, paski i tak dalej,,, w sumie wszystko to co się wymienia okresowo bez względu na zużycie,,,
xtokyx - 22 Mar 2010, 21:10
Nie. Kupiłem go 3 lata temu. Miał przejechane 38 tyś km. Jak do tej pory wymieniałem tylko olej tak co 20 tyś km + filtr oleju. Wymieniałem też powiedzmy co 25 tyś km filtr powietrza. Jak miałem ok 80 tyś to wymieniłem filtr paliwa. Aha dolewałem też płyn do chłodnicy. I nic więcej. Ale ostatnio trochę czuć spaliny w samochodzie i nie wiem o co chodzi. Miałem ostatnio przegląd i wszystko ładnie przeszło. Gościu na ten zapach spalin mówi że nadmiar paliwa gdzieś na gorące rurki kapie i to dymi. Według mnie to raczej olej bo mam taki drobny wyciek. Ale on mówi że to na pewno ropa.
[ Dodano: Pon Mar 22, 2010 21:11 ]
Co by jeszcze trzeba było sprawdzić i wymienić bo lichy ze mnie mechanik i nie chce by mnie oszukali w warsztacie??
Marcinowaty - 23 Mar 2010, 13:35
Filtr kabinowy, no i pomyśl o pasku rozrządu
JoeMix - 23 Mar 2010, 13:40
xtokyx napisał/a: | Nie. Kupiłem go 3 lata temu. Miał przejechane 38 tyś km. Jak do tej pory wymieniałem tylko olej tak co 20 tyś km + filtr oleju | To już np. płyn hamulcowy masz przynajmniej rok po terminie,,, przyjmując że sprzedawca był wspaniałomyślny i wymienił tuż przed sprzedażą,,,
Marcinowaty - 23 Mar 2010, 14:26
Płyn hamulcowy. Słuszna uwaga! Ma to wpływ na bezpieczeństwo
tomasz1982 - 23 Mar 2010, 19:09
Z tymi spalinami może być tak, że będziesz musiał zrobic uszczelniacze wtryskiwaczy. To typowy objaw tej usterki. Jeśli zauważyłeś też głośna pracę silnika, takie specyficzne cykanie to będzie kwalfikowało wlasnie do tych uszczelniaczy. Podobno jest to typowa przypadłość tych silników. Oby było to coś innego bo to dośc kosztowna sprawa.
pawel182 - 24 Mar 2010, 18:38
Marcinowaty napisał/a: | Filtr kabinowy, no i pomyśl o pasku rozrządu |
Pasek co 240tys lub 10lat.
Pytanie czy właściciel ufa w przebieg jaki pokazuje licznik...
kamil wolski - 24 Mar 2010, 20:33
to tam jest pasek czy łańcuch? :yyy: i z czego są te paski :yyy:
tomasz1982 - 24 Mar 2010, 23:56
Tam jest pasek. Jak wymieniali mi w fordzie rozrząd to powiedzieli, że gdybym był pewny przebiegu to można byłoby go nie wymieniac, ponieważ te paski wytrzymują taki przebieg i że nie spotkali się w tym silniku z zerwanym paskiem. Teoretycznie powinni wiedzieć co mowią, praktycznie to wymieniłem jednak ten rozrząd.
aDs - 25 Mar 2010, 23:40
tomasz1982 napisał/a: | Oby było to coś innego bo to dośc kosztowna sprawa. |
Tomasz, mi mechanik w ASO powiedział że będzie mnie to z robocizną kosztowało 450-500 zł. Wizyte mam dopiero na 10 kwietnia, więc jak będzie po napiszę coś więcej.
Tak na marginesie witam wszystkich szczęśliwych posiadaczy Fiestek
tomasz1982 - 26 Mar 2010, 16:01
aDs tak właśnie mówią, że będzie kosztowało 400-500, poźniej okazuje się że aby wszystko działało należy wymienić kilka dodatkowych elementów i cena może wzrosnąc do 1000. Więc się umów z nimi dokładnie co i jak. A jakie częśći wymienili mi to napisze dokładnie:
Odpływ wtr.f (1444973) 1szt.
Podkładka płaska (1348625) 4szt.
Pokrywa (1439051)1szt.
Preparat czyszczący(1306023)1szt.
Przewód-wtrysk paliwa (1488988)1szt.
Przewód-wtrysk paliwa (1488989)1szt.
Przewód-wtrysk paliwa (1488990)1szt.
Przewód-wtrysk paliwa (1488891)1szt.
Tuleja (1204698)4szt.
Masz troche inny silnik ale pewnie części podobne. Podobno można to zrobić właśnie ekonomicznie i wychodzi te 400-500 Wtedy wymieniaja tylko tuleje 4szt, i podkładka płaska 4szt.
aDs - 20 Kwi 2010, 11:58
I po naprawie, Fieścinka ma uszczelnione wtryski, powiem Wam szczerze że cenowo wyszło całkiem nieźle bo w ASO krzykneli sobie 503 zł. Stołowałem się w Ostrołęckim Oldarze, polecam, bo i ceny znacznie przystępniejsze niż w stolicy i mechanicy wiedzą o co kaman.
Varran - 6 Maj 2010, 21:01
Witam
Chciałbym się dowiedzieć jeszcze szczegłowiej o tym zapachu paliwa w kabinie i cykaniu silnia, bo mam podobnie i nie wiem od czego to może być, i jak to usunąć.
U mnie jest tak że czasami pojawia się zapach takiego jakby przepalonego paliwa, nie moge znaleść reguły kiedy się pojawia ten zapach ale chyba przy gwałtownym dodaniu gazu, przyśpieszenie przy wyprzedzaniu itp. I faktycznie też jak silnik pracuje to klekocze i tak cyka charakterystycznie. Przy jeździe czy na pracy jałowej, nasila sie klekotanie albo cykanie, na przemian.
Pozatym na jałowym jest taki jakiś moment przejscia w pracy silnika, jakby włączało sięi odłączało jakieśobciążenie silnika chociaż obroty tego nie wskazują ani nie załącza sięani dmuchawa ani klima, lekko słyszalne przejscie z klekotania na klekotanie z podkłądem.
Trafiłem na ten wątek i chciałbym się dowiedzieć czy to sprawa uszczelniaczy wtryskiwaczy? Ewentualnie może coś innego? Będę wdzięczny za odpowiedź.
PS. Kupiłem samochód w XI 2009, z przebiegiem 147tys. km, przy kupnie wymieniono płyny, filtry, podbito asistance, teraz mam 156tys. km i jestem właśnie po długo weekendowej trasie 1000km, i mam wrażenie że troche ten efekt który opisałem powyżej się nasilił.
tomasz1982 - 6 Maj 2010, 21:14
Moim zdaniem to uszczelniacze wtryskiwaczy, u mnie ta wymiana była robiona przy około 143tyś. Standardowa usterka tych silników, tak mówią w ASO
Widzę, że kolega Varran jest z Białegostoku. Ja to robiłem w ASO Forda na Składowej AUTO HOBBY, obsługa dobra, widać, że się znają ale, ceny jak to w ASO... jeśli masz kogoś pewnego w białymstoku to zrobi to dużo taniej, i jeśli będzie dobrze to pochwal sie na forum bo ja po za ASO nie znam żadnego mechaniora gdzie mógłbym pojechać i nie obawiać się o auto:)
Varran - 6 Maj 2010, 22:19
Witam kolege Białostoczanina Narazie nie rozgladam sie za malym warsztatem, przy kupnie wynegocjowalem asistance i znizki w AUTO_HOBBY wiec u nich najprawdopodobniej bede to robil. A mógłbys dac znac ile za to zaplaciles? ile czasu taka wymiana trwa? tak zeby miec pojecie o wielkosci kwoty ile to moze kosztowac.
Co ciekawe przed kupnem jezdzilem do nich ze sprzedającym zeby sprawdzic auto, tyle ze pod kątem ogólnym - zawieszenie, silnik, komputer i rejest błędów. wtedy nic nie znaleźli i ie zwrócili uwagi na te uszczelniacze, ja tez nie czulem tego paliwa w kabinie ani nie slyszalem "cykania", wiadomo takie rzeczy wychodza pozniej
tomasz1982 - 10 Maj 2010, 19:34
Varran w Auto Hobby chcą za ta naprawę od 500 do 1000 w zależności co będą wymieniać minus zniżki, które posiadasz, dadzą Ci gwarancję na dwa lata. Mówisz, że nie wykryli tej usterki przy sprawdzaniu auta?? hmm powinni bo jak sami mówią to typowa usterka, a może sprzedający zalał jakiegos specyfiku co "łata wszystkie dziury w silniku"
tomas36 - 4 Sty 2011, 21:45
witam prawdopodobnie masz to co było w mojej fieście jeżeli przy uruchomionym silniku ci dobiega z pod maski cykający dźwięk to rozszczelnił się któryś wtrysk a jeśli zaś chodzi o zapach w kabinie to trzeba wymienić wężyki od nadmiaru paliwa radze kupić dobrej firmy koszt 1m -11zł tyle wystarcza problem powinien zniknąć . potem przemyć ciepłą woda pod osłoną filtra powietrza w miejscu gdzie znajdują się wężyki do nadmiaru i wtryski by wyeliminować resztki znajdującej się tam ropy to tyle pozdrawiam
[ Dodano: Wto Sty 04, 2011 21:46 ]
wiadomość dla Varrana
[ Dodano: Wto Sty 04, 2011 21:47 ]
koszt uszczelnienia jednego wtrysku plus wymiana przewodu do nadmiaru w granicach 220zł
AccessX - 5 Sty 2011, 00:32
Filtry i płyny.
WooYownik - 5 Sty 2011, 05:47
http://www.etis.ford.com/vehicleRegSelector.do
Na stronie powyżej wpisujesz VIN swojej fiesty i powinno Tobie po kliknięciu w Wygeneruj kartę przeglądu FordService wyświetlić jakie czynności powinieneś zrobić przy przeglądzie.
Pozdrawiam
|
|