Forum FiestaKlubPolska -

Tuning stylistyczny - Dodatkowe oświetlenie, a przepisy

daro_zory - 21 Mar 2010, 15:35
Temat postu: Dodatkowe oświetlenie, a przepisy
Witam. Chciałbym dowiedzieć się czegoś, na temat własnoręcznego dorabiania świateł przednich. Po pierwsze: otóż kiedyś masowo dorabiano w maluchach światła do jazdy dziennej. Były to dwie lampy przytwierdzone do zderzaka, w odpowiedniej odległości od siebie. Chcąc dorobić takie same w swoim aucie, muszę spełnić jakieś specjalne warunki ? Wiem, że są jakieś granice odnośnie odległości pomiędzy nimi i wysokości nad ziemią, ale chodzi mi o to, czy można to zrobić samemu i czy trzeba potem auto oddawać do przeglądu...
Po drugie: na znanym serwisie z aukcjami, kuszą reflektory dalekosiężne. Wyglądają podobnie jak dorabiane światła do jazdy dziennej, ale świecą o wiele dalej. Z reguły są podłączane do świateł drogowych, przez co działają tylko razem z nimi. Dlatego też wydaje mi się, że nie trzeba z nimi jechać do przeglądu, ponieważ jakkolwiek byłyby ustawione nie będą nikogo oślepiały, bo na drogowych jeździmy tylko gdy z naprzeciwka nic nie jedzie.
Po trzecie: jak wygląda sprawa z przepisami odnośnie przeróbek halogenów na światła HID ? Widziałem już zestawy do samodzielnego montażu, wszystkie żarówki (palniki), końcówki i złączki pasują do normalnych reflektorów, więc montaż to pestka, natomiast jak takie przerobione światła są traktowane na stacji disgnostycznej ?

Z góry dzięki za odpowiedzi... Pozdrawiam...

JoeMix - 21 Mar 2010, 17:44

daro_zory napisał/a:
Chcąc dorobić takie same w swoim aucie, muszę spełnić jakieś specjalne warunki
Tak
daro_zory napisał/a:
chodzi mi o to, czy można to zrobić samemu i czy trzeba potem auto oddawać do przeglądu
Można samemu i nie trzeba do przeglądu
daro_zory napisał/a:
Z reguły są podłączane do świateł drogowych, przez co działają tylko razem z nimi
Nie jest to zasadą,,,
daro_zory napisał/a:
Dlatego też wydaje mi się, że nie trzeba z nimi jechać do przeglądu, ponieważ jakkolwiek byłyby ustawione nie będą nikogo oślepiały, bo na drogowych jeździmy tylko gdy z naprzeciwka nic nie jedzie
Racja,
daro_zory napisał/a:
jak wygląda sprawa z przepisami odnośnie przeróbek halogenów na światła HID ? Widziałem już zestawy do samodzielnego montażu
Tylko BiXenon np. http://allegro.pl/item949...owe_rybnik.html ,a jeśli masz na myśli zestawy za 200PLN to sobie daruj,,,
daro_zory napisał/a:
wszystkie żarówki (palniki), końcówki i złączki pasują do normalnych reflektorów, więc montaż to pestka
Nie, trzeba reflektory przerabiać,,,
daro_zory napisał/a:
jak takie przerobione światła są traktowane na stacji disgnostycznej
HID musi mieć atest + papiery, do tego światła muszą mieć regulację w pionie (mile widziana automatyka) no i spryskiwacze
daro_zory - 22 Mar 2010, 15:59

Super :) Jeszcze raz dzięki...
Puff - 23 Mar 2010, 22:59

JoeMix - czy po takim przerobieniu na HID, oryginalne elektryczne ustawianie na coś się zdaje, czy przeróbka lampy jest tak znaczna, że przestaje toto funkcjonować?
JoeMix - 24 Mar 2010, 09:10

Z lampy H4 wypada (nie jest to obowiązkowe, jednak doświadczenie uczy że efekt bardzo pozytywny) wymontować ten kapturek na żarówkę dlatego że palinki mają własną osłonę i 1) dużo lepiej wygląda, bo osłona palnika zazwyczaj jest chromowana 2) bez ori kapturka jest lepsza linia swiatło-cień. Regulacja położenia reflektora zostaje, w palniku z ruchomym palnikiem (maso maślane :P ) masz zazwyczaj regulacje położenia spoczynkowego (mijania) i kalibruje się to po ustawienie regulacji klosza na "0" tak by dobrze świeciło i nie oślepiało, druga regulacja to jak daleko ma się palnik przesunąć na długie, bo zestawy HID mają specyficzne światła drogowe, jak je włączasz to obszar oświetlony przed autem wysuwa się jakby do przodu, a bezpośrednio przed autem się robi ciemno,,, i się to ustawia jak daleko ma się "światło" odsunąć,,, palniki dwupalnikowe świecą podobno jak żarówki H4 ale takich na oczy nie wiedziałem,,, dlatego regulacja klosza działa jak wcześniej,,, i w każdej chwili możliwe jest przejście na żarówki H4 (choć po usunięciu kapturków żarówki świeca tak samo głupio jak palniki z kapturkiem)
Puff - 24 Mar 2010, 12:41

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź :)
Miły - 1 Kwi 2010, 07:19

Bixenona h4 ma bongo więc z nim najlepiej rozmawiać...

Regulację elektryczną ma (pokrętło) a spryskiwacze zrobił w zderzaku (kosztem tylnej szyby)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group