|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Elektryka - Dziwne objawy - mechanika czy elektryka???
Qzyn - 24 Lut 2005, 09:04 Temat postu: Dziwne objawy - mechanika czy elektryka??? Sluchajcie sprobuje sprawe opisac mozliwie najjasniej i jednoznacznie. Otoz jak 99% wlascicieli mk III XR2i moj silnik nie mial wolnych obrotow. Wim jakie propozycje padaly: czujnik polozenia, silnik krokowy itd itd. Natomiast ja zauwazylem jeszcze jedna prawidlowosc. Gy silnik mi nierowno chodzil to wyraznie klamal obrotomierz. Tzn auto krecilo sie az do ramki obrotomierza i nie odcinalo - bo wcale nie mialo 8 tys. obr. Jak go troszke pogonilem na wysokich to obrotomierz wracal do normy czyli pokazywal dobrze i wtedy chyba nawet wolne obroty sie uspokajaly. Czy w takim razie:
a)
Obrotomierz ma zwarcie i skutkiem tego zwarcia jest skakanie obrotow?
b)
Obrotomierz jest ok ale dostaje skads zly impuls i ten sam zly impuls dostaje komputer, zle ustawiajac wolne obroty.
Czy komputer zczytuje obroty z czujnika tego samego co obrotomierz czy wlasnie z obrotomierza????
Heh czekam teraz na specjalistow
grzechu - 24 Lut 2005, 09:42
tez to zauwazylem. a gasnie ci auto?
Qzyn - 24 Lut 2005, 09:48
Nie, nie gasnie. Ale prawie Bo obroty ma nierowne i zdecydowanie za niskie. Chociaz obrotomierz dlatego ze klamie pokazuje odpowiednie obroty i dlatego to jakos ze soba lacze. Obrotka pokazuje prawie 1000 wiec wszystko jest ok, komputer takie trzyma a auto sie dlawi na chyba 500. Wkurzajace jest wtedy ze zeby ruszyc to rzeba go najpierw "odkaszlac" a potem to juz jedzie bardzo fajnie.
diodalodz - 24 Lut 2005, 10:00
odłącz obrotomierz na desce rozdzielczej i zobacz jak sie bedzie zachowywał . Takie złe wskazania obrotomierza pojawiaja sie bardzo często jak coś jest źle podłaczone tzn np ma słaba mase ale teraz pytanie co moze mieć np sterownik wtrysku i zapłonu cewka zapłonowa alternator . Czasami bywa i tak ze kompy szaleja od alternatora tzn niby ładuje normalnie ale sa wahania napięc . Mozna spóbować odłaczyć alternator i zobaczyć czy sytuacja sie nie uspokoi . jeśli to bedzie to trzeba zmienić reg napięcia .
Pozdro
MARIUSZ.B - 25 Lut 2005, 09:01
Miałem kiedyś taką sytuacje mianowicie zgnił mi kabel od alternatora efektem tego oczywiście byl brak ładowania ale zanim sie pokapowałem że nie ładuje to zauważyłem że przy właczaniu kierunkowskazów i naciskaniu hamulca wzrastają mi obroty silnika do ok.1500 ale tylko na obrotomierzu bo silnik chodził normalnie. Jak dla mnie to troche dziwne.
|
|