|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - [MK3] Silnik RS2000 - ch³odzenie i zap³on
dircerro - 17 Mar 2010, 22:19 Temat postu: [MK3] Silnik RS2000 - ch³odzenie i zap³on Witam,
mam pro¶bê o pewne wsparcie badz rade,
Dosyæ niedawno zakupi³em Fieste MK3 z silnikim z escorta RS2000, zamontowany jest wska¼nik tempertury ch³odzenia. Zamontowana jest z tego co wiem chlodnica z 1.8D (dok³adnie nie mam pojecia jaka). Temperatura po rozgrzaniu oscyluje w granicach 80C, jak jade ciagle to nie ma problemu ale jak postoje to wzrasta co¶ do 90C. Jest te¿ zamontowany kryzysowy "wiatrak" i w daje rade co¶ zrzucic. Niby narazie nie ma problemu ale w lato w korku jakim¶ mo¿e byæ problem, a 2 problem ¿e auta nie moge wy³aczyc bo powyzej 70/80C silnik nie chce odpalic. Podejrzewam, ¿e bedzie potrzebna wieksza ch³odnica ale ju¿ jest du¿y problem z zmieszczeniem tego gdzies. Co by zrobic ¿eby nad tym zapanowac? Jak zamontowac ch³odnice to jaka mi sie tam upchnie? , mo¿e kto¶ mia³ podobny problem?
Wracajac do tego problemu z odpalaniem na rozgrzanym silniku ? Jaki moze byc tego powod?
(rozrusznik kreci ale ciezko strasznie i nie potrafi za³apac)
Wybaczcie taki "tepy" sposob opisywania mechanicznych problemow ale nie znam sie na tym tak jakbym chcia³.
Freeman - 17 Mar 2010, 22:34
Cytat: | (rozrusznik kreci ale ciezko strasznie i nie potrafi za³apac) | tulejki lub szczotki do wymiany w rozruszniku.
MARIUSZ.B - 18 Mar 2010, 00:33
dircerro napisa³/a: | jak postoje to wzrasta co¶ do 90C |
90C to raczej normalna temperatura pracy silnika, je¶li w czasie jazdy spada to termostat mo¿e byæ do wymiany.
JoeMix - 18 Mar 2010, 08:09
Wiêc temperatura silnika jest prawid³owa, druga sprawa mierzy³e¶ ja "wska¼nikiem" czy jednak termometrem,,, co do nieodpalania na gor±cym to prawdopodobnie rozrusznik sie przegrzewa od wydechu (ju¿ kila razy to by³o na forum) jak regeneracja nie pomo¿e to owijali wydechy banda¿em i ponoæ pomaga³o,,,
dircerro - 18 Mar 2010, 17:52
MARIUSZ.B napisa³/a: | dircerro napisa³/a: | jak postoje to wzrasta co¶ do 90C |
90C to raczej normalna temperatura pracy silnika, je¶li w czasie jazdy spada to termostat mo¿e byæ do wymiany. |
No niby tak ale jest zima, a do 100C to nie ma duzo. Tak bardziej pod katem lata juz patrze.
[ Dodano: Czw Mar 18, 2010 17:55 ]
JoeMix napisa³/a: | Wiêc temperatura silnika jest prawid³owa, druga sprawa mierzy³e¶ ja "wska¼nikiem" czy jednak termometrem,,, co do nieodpalania na gor±cym to prawdopodobnie rozrusznik sie przegrzewa od wydechu (ju¿ kila razy to by³o na forum) jak regeneracja nie pomo¿e to owijali wydechy banda¿em i ponoæ pomaga³o,,, |
Mam tam zamontowany wska¼nik temperatury( jeden z tych oferowanych przez "auto garage"
MARIUSZ.B - 18 Mar 2010, 18:00
dircerro napisa³/a: | No niby tak ale jest zima, a do 100C to nie ma duzo. Tak bardziej pod katem lata juz patrze. |
Nie wa¿ne czy zima czy lato silnik powinien utrzymywaæ temperaturê zawsze w okolicach 90C
JoeMix - 18 Mar 2010, 19:33
Dok³adnie,,, bêdzie siê robi³o cieplej, czê¶ciej siê mo¿e wentylator w³±czaæ, jak zacznie Ci podchodziæ do 110 to bêdzie problem,,, ale raczej bêdzie trzymaæ,,,
Daras84 - 18 Mar 2010, 22:59
790 870 444 jestem z glwiic podjedz keidys to ci to wszytsko ogarne
ps: pochwal ie jakims foto fiesty. skad kupiles?
|
|