Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] silnik nie zapala 1,1i '94

Paweł - 17 Mar 2010, 16:19
Temat postu: [MK3] silnik nie zapala 1,1i '94
Witam

Mam następujący problem: autko pewnego zimowego dnia nie zapaliło i ten stan utrzymuje się do dnia dzisiejszego. Cewka była wymieniana niedawno, kable WN też są ok, iskra jest, świece były również wymieniane. Rozrusznik kręci i pompa paliwa ładuje się na starcie. Paliwo wydaje się dopływać do układu wtryskowego. Moje pierwsze pytanie:
1) Czy moge ocenic czy wystarczająca ilosc paliwa dopływa do ukł. wtryskowego ?
2) Jak mogę sprawdzić czy układ wtryskowy jest w porządku?
3) Czy któryś z czujników może mieć wpływ na brak zapłonu?
4) auto stało na reszcie paliwa, filtr paliwa nie był dawno wymieniany, czy mogło coś przyblokować- jakieś paprochy na filtrze paliwa i stąd niskie ciśnienie dopływającego paliwa?

bidżej - 17 Mar 2010, 17:47

Paweł napisał/a:
Rozrusznik kręci
słychać tylko bzyczenie rozrusznika czy kręci całym silnikiem ale ten nie łapie? w pierwszym przypadku masz zawieszony rozrusznik, w drugim do sprawdzenia iskra paliwo.

żeby sprawdzić czy paliwo jest podawane zdejmij obudowę filtra powietrza i przy kręceniu rozrusznikiem zajrzyj w dolot - powinna być widoczna benzynowa mgiełka rozpylana przez wtryskiwacz.

zapłon - wykręć jedną świecę, załóż na nią przewód, przyłóż gwintem do silnika (tylko nie trzymaj w ręce bo jeszcze Cię pokopie :-P ) - przy kręceniu rozrusznikiem powinna skakać iskra.

więcej w forumowej szukajce...

stahoojedyn - 17 Mar 2010, 18:50

ja np. postawilem auto po paru godzinach nic, fifa cus poruszal i odpalil
innym razem rano podbijam i wszystko gra rozruch kreci ale nie pali, okazalo sie ze jakas wtyczka sie poprosto obluzowala i wygladala jakby byla wcisnieta po jej docisnieciu problema nie ma

Paweł - 17 Mar 2010, 19:56

jutro sprawdzę czy paliwo dopływa. Filtr paliwa też sprawdzić? przepłukać go na wszelki wypadek....zastanawiam się czy akumulator nie kwalifikuje się do wymiany, nie jest nowiutki, co prawda go ładuję ale jak pokręcę parę razy przez dłuższy czas to słabnie. Jakie powinno być napiecie w akumulatorze: bez rozruchu i w trakcie rozruchu?
Jacek4200 - 17 Mar 2010, 20:20

zobacz Pawełku, czy żaden bepiecznik nie wyleciał / spalił się, tak ostatnio pałowałem się ze swoim seatem :rotfl:
Paweł - 17 Mar 2010, 21:01

bezpieczniki są okej :)
diodalodz - 19 Mar 2010, 13:05

kup szybkostart i zobacz czy na nim odpali . jeśli odpali to masz problem z paliwem . Jeśli nie odpali to za zapłonem /rozrządem .
matrix-1990 - 19 Mar 2010, 18:32

Paweł napisał/a:
3) Czy któryś z czujników może mieć wpływ na brak zapłonu?


czujnik położenia wału korbowego

diodalodz - 20 Mar 2010, 17:54

ale wcześniej sprawdź czy do edisa i cewki dochodzi zasilanie .
Paweł - 22 Mar 2010, 14:05

sprawdzić oporność tego czujnik położenia wału? jaka powinna być właściwa wartość?
sledzio - 22 Mar 2010, 18:07

głupia sprawa, u mnie na podobne dolegliwosci pomaga zdjęcie z filtra paliwa górnego wężyka i odpalenia auta bez :) jak już zapali podłączasz wężyk spowrotem.
Paweł - 23 Mar 2010, 19:14

Czy jak jest na luzie, mogę swobodnie pokręcić paskiem od rozrusznika?
JoeMix - 23 Mar 2010, 19:19

Rozrusznik nie ma paska, ale paskiem napędu alternatora możesz sobie kręcić do woli,,,

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group