Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - [MK3] Ładowanie

kenczorf - 17 Mar 2010, 02:45
Temat postu: [MK3] Ładowanie
Jadąc w pon autem wyłączyło się radio. Następnie przygasły światła a pod koniec na gazie nie dalo sie jechac. Chwile przejechałem na benyznie bez swiatel, ale do domu nie udalo sie dojechac z powodu calkowitego braku pradu. Pomyslalem, ze padly naprawiane diody 2.5 roku temu poniewaz objawy byly te same. Okazalo sie ze alternator jest sprawny, wiec naladowalem aku oraz przeczyscilem styki wszytkich kabli od altka rozrusznika i aku.
Teraz tak...z tego co wiem to ladowanie powinno byc bez obciazen 14.5 a z obciazeniem 14. U mnie po zlozeniu i odpaleniu silnika pokazalo ladowanie ponizej 12V. Przepalowalem go rpzez miasto i po powrocie pokazywal bez obciazen ~14V . Z swiatlami nawiewem i ogrzewaniem szyby ok 13.4 . Regulator napiecia to jakis no name. Zadnych oznaczen ani marki. Czy jesli wymienie go na jakis dobry gdzie producent podaje 14.5V to wymiana pomoże i podniesie sie napiecie ladowania?

[ Dodano: Sro Mar 17, 2010 07:25 ]
wyszedlem z roboty po nocy..zajezdzam do domu i sprawdzam ladowanie. Na benzynie 11,1 na gazie 10.9 a ze swiatlami i nawiewem na fula 9.4 czy mniej nawet...moze to jednak ten alter...? Ale dlaczego jak go gosciu podpial na "sucho" to byl dobry? Kable posprawdzane...sam juz nie wiem...

Pawełos666 - 17 Mar 2010, 07:46

kenczorf napisał/a:
Czy jesli wymienie go na jakis dobry gdzie producent podaje 14.5V to wymiana pomoże i podniesie sie napiecie ladowania?
nie do tej fiesty takie regulatory, kup toprana hansa priesa sa bardzo dobrej jakosci, moge Ci dobrac jesli mi pokazesz stary (chociaz ksztalt zebys pokazal, to juz bede wiedzial ktory potrzebujesz) i ma byc dedykowany, co do ladowania to po prostu go nie masz, z moich pomiarow przy fiestach moge powiedziec ze ladowania ludzie maja w zakresie 13,3 - 13,9V (mowa o mk3) kwestia tego jak ogranicza regulator, jak jestes pewny w 100% co do kabli, no to sprawdz czy nie sa poprzebijane diody, no i przede wszystkim wymien regulator nie zaszkodzi mu nowy
JoeMix - 17 Mar 2010, 08:25

kenczorf napisał/a:
z tego co wiem to ladowanie powinno byc bez obciazen 14.5 a z obciazeniem 14
O to bardzo idealne wartości,,, książkowe, a w życiu nie jest tak fajnie,,,

kenczorf napisał/a:
Na benzynie 11,1 na gazie 10.9
Zasilanie silnika nie ma (nie powinno mieć) znaczenia na ładowanie,,,

kenczorf napisał/a:
po powrocie pokazywal bez obciazen ~14V . Z swiatlami nawiewem i ogrzewaniem szyby ok 13.4
Było by dobre gdyby było stałe, a nie pojawiało się przypadkowo,,,

kenczorf napisał/a:
Regulator napiecia to jakis no name. Zadnych oznaczen ani marki. Czy jesli wymienie go na jakis dobry gdzie producent podaje 14.5V to wymiana pomoże i podniesie sie napiecie ladowania?
Nie licz na to że jak na regulatorze będzie 14V4 to napięcie będzie 14,4V - bo bardzo rzadko tak jest,,, ale naprawę właśnie od tego warto zacząć,,, Jak masz alternator BOSCHA to polecam regulatorek od Poloneza,,,
pablon - 17 Mar 2010, 10:57

Zapaliła sie kontrolka Aku?
kenczorf - 17 Mar 2010, 11:01

chodzi chyba o wzbudzenie altka. Jak mam niskie obroty po odpaleniu to nie laduje. Jak go wkrece na 5k to zaczyna ladowac. Tylko w czym rzecz skoro kable sa ok.....no chyba ze gdzies w izolacji poszly....
JoeMix - 17 Mar 2010, 11:39

Cytat:
Zapaliła sie kontrolka Aku?
Kontrolka się zapala jak jest totalna padlina,,,

kenczorf napisał/a:
Jak mam niskie obroty po odpaleniu to nie laduje
Sprawny alternator wyłącza się gdzie poniżej 700-600obr silnika na minutę,,,

kenczorf napisał/a:
Jak go wkrece na 5k to zaczyna ladowac
Alternator się powinien włączyć już w granicach 800 obrotów silnika, dlatego już na wolnych powinno być ładowanie,,,

Jaki masz alternator? Jak podłączany? Wtyczka, śrubki?

trzeci - 17 Mar 2010, 12:25

Jak dobrze kojarzę to za wzbudzenie prądu ładowania odpowiada cienki, niebieski kabelek.
Miałem z nim problemy i podobne objawy - brak ładowania na wolnych.
Sprawdż go dobrze, zwłaszcza podłączenie do altka.
Może na pozór wygląda OK, ale jednak trzeba będzie zarobić nową końcówkę do podłączenia przy altku.
Pozdro ...

Pawełos666 - 17 Mar 2010, 12:53

Nie to nie ma w tym przypadku alternatora, aż tak dużego znaczenia, te wszystkie alternatory wzbudzaja sie od 800obr same, wyglada mi to na niecalkowita sprawnosc alternatora czyli na na poprzebijane diody i altek traci swoja moc, nie leca wszystkie... ale z czasem moga poleciec jak jedna poleci, dlatego zaczyna ladowac przy wyzszych obrotach, normalny objaw, wymien regulator ze szczotkami, tylko na nie byle co z innego samochodu, nie odwalaj druciarstwa, tylko dobierz porzadnie, zobaczymy jak na to zareaguje, jak nie to mostek (diody do wymiany) nic wiecej nie poradzisz pytaniem sie na forum, mase silnika sprawdz i plus co idzie na rozrusznik a potem na altka, lub bezposrednio na altka (zaleznie od instalacji), reszta to masa z silnika, pasek mam nadzieje Ci sie nie slizga, co do kabelka niebieskiego to mozesz go odciac i ladowanie bedzie z plusa altka na mase - napiecie sie pojawi, podstawowe pytanie, robiles pomiar miernikiem stopniowo zwiekszajac obroty silnika? jak napiecie wzrastalo? jakie wartosci minimalne i max, jak to wygladalo? skokowo, plynnie?
kenczorf - 17 Mar 2010, 16:28

JoeMix napisał/a:
Jaki masz alternator? Jak podłączany? Wtyczka, śrubki?
nie wiem bo nie zwrocilem uwagi ale chyba BOSCH. Wtyczka na 3 przewody. Dwa na plus i chyba jeden do kontrolki
Pawełos666 - 17 Mar 2010, 17:13

tak, na kostke zapinana "drutem"
kenczorf - 17 Mar 2010, 20:32

Pawełos666 napisał/a:
tak, na kostke zapinana "drutem"
dokladnie
pablon napisał/a:
Zapaliła sie kontrolka Aku?
jeszcez nigdy nie zapalila mi sie kontrolka...nawet jak aku wyruchany tak, ze rozrusznik nawet nie dygnie. Po czyszczeniu stykow przeowodw nawet na zaplonie sie nie zaswieca - musze to sprawdzic
trzeci napisał/a:
Jak dobrze kojarzę to za wzbudzenie prądu ładowania odpowiada cienki, niebieski kabelek.
Miałem z nim problemy i podobne objawy - brak ładowania na wolnych.
Sprawdż go dobrze, zwłaszcza podłączenie do altka.
Może na pozór wygląda OK, ale jednak trzeba będzie zarobić nową końcówkę do podłączenia przy altku.
Pozdro ...
zaraz zabiore sie za sprawdzenie
Pawełos666 napisał/a:
wymien regulator ze szczotkami, tylko na nie byle co z innego samochodu, nie odwalaj druciarstwa, tylko dobierz porzadnie, zobaczymy jak na to zareaguje
nie toleruje druciarstwa...tylko co kupic jak boscha ponad 100we a reszta co znalazlemw sklepie to HP...
Pawełos666 napisał/a:
mase silnika sprawdz i plus co idzie na rozrusznik a potem na altka, lub bezposrednio na altka (zaleznie od instalacji), reszta to masa z silnika
sprawdzone i ok
Pawełos666 napisał/a:
pasek mam nadzieje Ci sie nie slizga
hmm jesli jest mozliwosc ze slizgajacy sie pasek nie piszczy to nie wiem. Jesli zawsze piszczy to jest ok. Zreszta i tak jutro go zmieniam
Pawełos666 napisał/a:
robiles pomiar miernikiem stopniowo zwiekszajac obroty silnika? jak napiecie wzrastalo? jakie wartosci minimalne i max, jak to wygladalo? skokowo, plynnie?
nie robilem. A co mi to powie w razie jak bedzie skokowo lub plynnie?
Pawełos666 - 17 Mar 2010, 20:46

podam Ci jutro kod zamiennika HP, one sa niemieckie ale robione w chinach czyli to samo co dzisiejszy bosch, jakosc pewna, twardosc szczotek wporzadku, testowane i stosowane w mojej mojej i kupie innych aut w ktorych wymienialem, napiecie paska ma miec luz 5-7mm, ciekawi mnie narastanie napiecia przy gazowaniu, czy nie skacze, jesli normalnie zwieksza sie to podaj w jakich wartosciach oscyluje
kenczorf - 17 Mar 2010, 20:49

jakbys mogl to z samego rana...to od razu rano po robocie pojade do sklepu
Pawełos666 - 17 Mar 2010, 20:50

postaram sie zaraz, pisales cos o kontrolce ladowania, zaswieca sie ona na zaplonie?

[ Dodano: Sro Mar 17, 2010 21:09 ]
Znajac zycie tam siedzi BOSCH 1 197 311 028
a zastapisz go HP 101 506

JoeMix - 17 Mar 2010, 21:31

kenczorf napisał/a:
jeszcez nigdy nie zapalila mi sie kontrolka...
Znaczy masz auto od X czasu i na zapłonie nie świeciła się Ci nigdy kontrolka ładowania?

[ Dodano: Sro Mar 17, 2010 21:35 ]

Pawełos666 - 17 Mar 2010, 22:15

Joe na ksztalt nie patrz, to elektronika, mozna wsadzic 20 roznych o tej samej budowie i roznych parametrach...
JoeMix - 17 Mar 2010, 22:49

Bosch to Bosch,,, I jak będzie pasował kształtem to elektrycznie tez będzie pasował, może być inne napięcie tylko,,, idealnie pasuje polski z Poloneza, sprawdzone. Ten co podałem tez sprawdzony, 13,8 pomimo iż ma napisane 14V
kenczorf - 17 Mar 2010, 23:35

JoeMix napisał/a:
Znaczy masz auto od X czasu i na zapłonie nie świeciła się Ci nigdy kontrolka ładowania?
nie:) na zaplonie zawsza sie zapalala. Chodzilo mi tylko o to, ze juz z 3 razy braklo calkowicie pradu i nigdy nie zostalem poinformowany o tym ta kontrolka.
trzeci napisał/a:
Jak dobrze kojarzę to za wzbudzenie prądu ładowania odpowiada cienki, niebieski kabelek.
Miałem z nim problemy i podobne objawy - brak ładowania na wolnych.
kabel byl spekany i przerwany...chyba sam go skonczylem przez lekkie pociagniecie i przerwal sie w jednym z wielu pekniec. Wsadzilem nowy i teraz ladowanie jest od samego poczatku :)
Sprawdze jeszcze pobor pradu przy wylaczonych wszytkich odbiornikach, zeby sprawdzic czy to nie jest poczatek konca altka.

[ Dodano: Czw Mar 18, 2010 00:37 ]
Jeszcze mala przestroga dla osob grzebiacych przy rozruszniku podpietym do aku. Chcialem odkrecic ta mniejsza nakretke gdzie idzie jeden cienki kabelek. Niestety nakretka zaczela krecic sie z calym "bolcem czy srubka" i zpowodowalo to rozruch auta. Tzn rozrusznik zakrecil wtedy jak po przekreceniu stacyjki i za chwile sie rozlaczyl. Dobrze, ze nie mialem biegu wrzuconego bo lezalem pod autem. Dodam, ze kluczyka w stacyjce nie bylo...

JoeMix - 18 Mar 2010, 07:59

kenczorf napisał/a:
nie:) na zaplonie zawsza sie zapalala. Chodzilo mi tylko o to, ze juz z 3 razy braklo calkowicie pradu i nigdy nie zostalem poinformowany o tym ta kontrolka.
No i nie zostaniesz poinformowany, kontrolka się zaświeci gdy: 1) zerwie się pasek i alternator się zatrzyma 2) Uszkodzenie będzie tak duże że napięcie ładowania spadnie poniżej 9V a to się bardzo rzadko zdarza,,,

kenczorf napisał/a:
Jeszcze mała przestroga dla osób grzebiących przy rozruszniku podpiętym do ak
Zasadą jest jak robisz cokolwiek przy elektryce auta odpięcie ujemnej klemy akumulatora,,, no chyba że potrzebujesz prądu, jak tylko coś się składa rozkłada, itp, powinno się zawsze odłączyć,,,

kenczorf napisał/a:
Dodam, ze kluczyka w stacyjce nie bylo
No to by nie zapalił, by szarpnęło autem,,,

Na alternatorze też jest zawsze prąd na wtyczce, więc ostrożnie,,,

kenczorf - 18 Mar 2010, 09:03

JoeMix napisał/a:
No to by nie zapalił, by szarpnęło autem,,,
i to by wystarczylo zeby pas przedni uszkodzil mi facjate :P
Pawełos666 - 18 Mar 2010, 09:20

u mnie w robocie kiedys gosc w polowie podniesionego na biegu dostawczaka odpalil jedna os byla powietrzu i prawie spadl z podnosnikow na 4 kolesi, inny zas na "kobylkach" w domu odwalal patenty, niestety do czasu...nie mial tyle szczescia, wiec radze uwazac co sie robi, za taki myk w serwisie na oczach ludzi gdy samochod szarpnie lub spowoduje inne zagrozenie mozna stracic zawod
Miły - 1 Kwi 2010, 11:07

ja się podepnę z małym pytaniem żeby nie zakładać nowego tematu:

bez obążenia - 13,6
z obciążeniem (światła, radio dmuchawa na 2) - 12,7

dobre? złe? może być? co robić jak złe? co robić jak dobre ale żeby było lepsze?

Pawełos666 - 1 Kwi 2010, 11:18

hm 13,6 moglobyc lepiej (13,8-13,9), a na zgaszonym ile bylo? bez zaplonu? klemy aku do wypucowania lub nowe, wszystkie polaczenia powierzchnie styków zarobic nowe lub stare papierkiem sciernym przetrzec do zywego i zabezpieczyc smarem miedziowym np przed korozja i ultenianiem, wszystkie nakretki i podkladki polaczen przewodow nowe +nowy regulator ze szczotkami (wazne by dobrze dobrac numer, polecam Hans Pries), reszte mozna zrobic wyciagajac alternator co nie wchodzi w gre sprawdz jeszcze stan pierscieni slizgowych palcem...-czy nie maja "rowa"
JoeMix - 1 Kwi 2010, 12:16

Miły napisał/a:
dobre? złe? może być?
Akceptowalne, chyba że coś złego się dzieje,,, (rozumiem że pomiar na wolnych)
Miły - 1 Kwi 2010, 14:45

odpalony, pojeżdzony i z 2 min chodził na wolnych po czym mierzyłem...
JoeMix - 1 Kwi 2010, 17:17

Sprawdź czy nie podnosi się czasem jak dodasz gazu,,,

Jak nic negatywnego się nie dzieje w aucie to bym na razie nie kombinował - chyba że bardzo Ci się nudzi :P

Miły - 1 Kwi 2010, 17:19

na razie się nie dzieje... z ciekawości sprawdzałem bo miernik sobie kupiłem :>
Maki - 1 Kwi 2010, 20:10

13,6v to przy pełnym obciążeniu mam. A bez obciążenia 14,0V

Więc masz coś nie halo.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group