Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - [MK3] CPP - Uszkodzenie na zoltym kabelku.

Madam - 5 Mar 2010, 12:15
Temat postu: [MK3] CPP - Uszkodzenie na zoltym kabelku.
Stało sie - CPP umarł smiercia naturalna.

Miedzy czerwonym a zielonym kabelkiem jest przejscie i zmiana rezystancji od 5 do 1 k.

Za to miedzy zoltym i czerwonym i zoltym i zielonym nie ma przejscia. AUto strasznie mulilo. Silniczek krokowy nie pracowal. Na testerze mam ciagle bledy 25 i 48.

Wymontowalem CPP i wiedzac ze napewno jest uszkodzony rozbroilem go.

Okzało sie ze miedzy zoltym z zielonym kabelkiem na plytce powinna byc napylona biala (chyba) warstewka materialu przewodzacego. Jednak juz jej nie ma.

Wyczytalem w innym poscie ze powinno sie mierzyc rezystancje na czerwonym i zielonym kablu. U mnie miedzy nimi jest plynna zmiana. Jednak auto nie pracuje poprawnie na tym.

czy idzie to jakos naprawic tzn napylic lub dolutowac cos aby CPP zaczal dzialac.

JoeMix - 5 Mar 2010, 12:24

CPP ma 3 kabelki jeden wspólny i 2 sygnałowe, na jednym zmienia się wartość oporu w zależności od tego w jakim położeniu jest dźwigienka, na drugim wartość oporu jest stała (to właśnie to napylone coś), to drugie (wartość stała) jest dlatego że opór elektryczny jest zmienny w zależności od temperatury, i na jednym kablu komputer zaczytuje położenie dźwigienki, na drugim sprawdza opór który się zmienia wraz z temperaturą i robi sobie poprawkę,,, więc jak ci to napylenie wywiało to 1) CPP do kosza i nowy 2) w to miejsce można dopasować rezystor ale już nie będzie tak dobrze chodził jak na oryginale.
Madam - 5 Mar 2010, 14:44

Te kable sygnałowe jaki maja kolor??

Napiecie na kostce od strony komputera. +5v mam.



Pomiar zmian wartosci napiecia PIN 2 i 3. Kostka od strony CPP


Własnie u mnie PIN numer 2 ma uszkodzenie. Kabelek dochodzi do płytki ale tu juz jest uszkodzona warstwa przewodzaca i nie ma połączenia z pinem 1 i 3.

JoeMix - 5 Mar 2010, 14:52

Madam napisał/a:
Własnie u mnie PIN numer 2 ma uszkodzenie. Kabelek dochodzi do płytki ale tu juz jest uszkodzona warstwa przewodzaca i nie ma połączenia z pinem 1 i 3.
No to jak masz uszkodzony wspólny przewód to w ogóle CPP kaplica :sad:
Madam - 13 Mar 2010, 08:18

Za co ten czujnik CPP jest odpowiedzialny. Co on reguluje. Podaje wartosc napiecie zaleznie od otwarcia przepustnicy. Te dane biegna do komputera ktory co z nimi robi. Steruje dawka paliwa czy ma za zadanie cos innego robic.

Jakos udalo mie sie go odratowac tylko ze teraz mam na zamknietej przepustnicy 2,4v a powinno byc miedzy 0,2 a 1,1. Rezystancja zmienia sie od 7 kohm do 2 kohm. Wczesneij bylo od 5 do 1 kohm-a.

Auto po odpaleniu chodzi na bardzo niskich obrotach ale po chwili wchodzi na wieksze tak okolo 1000 obr/min.

JoeMix - 13 Mar 2010, 08:50

Czujnik położenia przepustnicy jak sama nazwa wskazuje odczytuje położenie przepustnicy czyli jak bardzo naciskasz na pedał gazu. Komputerowi to potrzebne - chce wiedzieć jak szybko chcesz jechać, a jak nie naciskasz na pedał gazu to chce wiedzieć co kombinuje silniczek krokowy, bo on nie ma czujnika swojego w jakim jest położeniu,,, bez CPP auto jest muł i może palić dużo,,,

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group