Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK5] Zmiana przełożeń skrzyni biegów

jajcyk - 28 Lut 2010, 22:43
Temat postu: [MK5] Zmiana przełożeń skrzyni biegów
Chciałem się dowiedzieć, może jest kto się zna na takich sprawach, a mianowicie. Czy można regulować przełożenia skrzyni biegów? Gdzieś mi się musnęło o uszy, że to da się zrobić. Tylko zastanawia mnie, czy można wydłużyć przełożenia w skrzyni AKM08 od Fiesty Mk 5 1.8 TDDi LYNX . Są jacyś znawcy tematu ? Proszę nie pisać głupot. Niech wypowiedzą się Ci co wiedzą coś na dany temat.
JoeMix - 1 Mar 2010, 10:10

Wałek wejściowy skrzyni jest w jednym kawałku jak się orientuję, więc w zasadzie jak wymienisz 3/4 bebechów w skrzyni to zmienisz przełożenie,,,
jajcyk - 1 Mar 2010, 21:54

Wymienić, tylko na jakie ?
JoeMix - 2 Mar 2010, 07:11

A skąd ja mam wiedzieć na jakie i co Ty chcesz tym zabiegiem osiągnąć,,,
jajcyk - 2 Mar 2010, 16:41

Prosiłem o konkrety, ale czy, aby naprawdę nikt nic nie wie?
Chodzi o to co pisałem wyżej, żeby wydłużyć przełożenie skrzyni begów. Szczególnie 5 bieg. Wyższa prędkość, przy niższych obrotach.

JoeMix - 2 Mar 2010, 17:36

No to ci napisałem, musisz wymienić wnętrzności w skrzyni,,, powinna Ci się zapalić kontrolka że to nieporozumienie takie coś robić i trzeba raczej całą skrzynkę o innych przełożeniach,,, nie da się zmienić przełożenia jednego biegu bo jeden z wałków jest w jednym kawałku,,, co ma dać niższe obroty na 5 biegu,,, wyższa prędkość? silnik nie pociągnie bo będzie mu za ciężko,,,
trzeci - 2 Mar 2010, 22:57

jajcyk napisał/a:
Prosiłem o konkrety, ale czy, aby naprawdę nikt nic nie wie?

Może być ciężko, bo zazwyczaj każdy po prostu zmienia całą skrzynię na taką z innymi, bardziej odpowiadającymi przełożeniami.
O tym, żeby ktoś u nas pojedyńcze przełożenia zmieniał, to nie słyszałem.
Takie rzeczy to chyba tylko w sporcie się praktykuje :myśli:
Pozdro ...

jajcyk - 2 Mar 2010, 23:34

Moim celem jest właśnie przedłużenie ostatniego biegu, przy 120 km/h mam 3 tys obr.
i chciałbym uzyskać taką samą prędkość na poziomie 2.5 tys obr. tak, jak to jest w Focusie. Bo jak człowiek jedzie tą autostradą 160 to gdzieś ok 4tys. obr jest. spalanie ok 7.5-8,5l/100km. Gdyby to zbiornik miał z 50 l ok, ale tu mam 40l- gdzie wchodzi mi 38l - masakra

A Fordon, on coś przy swojej Fiestce, z silnikiem od Mondeo nie kombinował ? Chyba wymienił na inną skrzynie i dłubał coś przy przełożeniach...?

trzeci - 3 Mar 2010, 07:49

jajcyk napisał/a:
A Fordon, on coś przy swojej Fiestce, z silnikiem od Mondeo nie kombinował ? Chyba wymienił na inną skrzynie i dłubał coś przy przełożeniach...?

Powiem szczerze, że nie pamiętam.
Spytaj się go przez PW lub poprzez jego stronę RSGarage :)
Pozdro ...

JoeMix - 3 Mar 2010, 08:19

jajcyk napisał/a:
chciałbym uzyskać taką samą prędkość na poziomie 2.5 tys obr. tak, jak to jest w Focusie
Załóż skrzynie z focusa,,,
jajcyk - 3 Mar 2010, 15:35

I ktoś myśli, że tak prosto jest skrzynie wsadzić od focusa ? To jest w błędzie. Bo też przyjmowałem takie założenie
JoeMix - 3 Mar 2010, 15:59

Myślę że łatwiej niż zmienić przełożenie 5 biegu w tej co masz,,,
jajcyk - 3 Mar 2010, 23:57

Może i trzeba będzie, ale trzeba też szukać racjonalnych rozwiązań.
JoeMix - 4 Mar 2010, 10:04

To co chcesz zrobić jest nieracjonalne i racjonalnych rozwiązań nie ma,,,
Rkalitka - 5 Mar 2010, 09:31

jajcyk napisał/a:
Prosiłem o konkrety,


jajcyk napisał/a:
żeby wydłużyć przełożenie skrzyni begów. Szczególnie 5 bieg


Piąty bieg zazwyczaj ma takie samo przełożenie w tych skrzyniach - zarówno w dieslu czy benzynowcu, dlatego nie będziesz miał z czego wziąć tryby odpowiednie.....

Druga sprawa, że nawet jakbyś miał tryb, który pozwoliłby na "wydłużenie 5" i założysz go na wałek główny to nie spasuje się z trybem na wałku sprzęgłowym, który - tak jak dobrze zauważył Joe Mix - jest jedną całością (wałek odlany razem z trybami). A jeśli uda się go założyć to brak spasowania spowoduje w najlepszym przypadku wycie skrzyni, co jak piszesz, przy 160km/h nie musi być miłe :|
Tak nawiasem nieźle ciśniesz go na autostradzie ile ma 4500obr/min??
Jedyne rozwiązanie, które widzę to przełożenie koła talerzowego z innej skrzyni - dłuższej - ale skoro masz diesla to i tak masz najdłuższą skrzynię ze wszystkich :yes: Możliwe, że podeszło by koło talerzowe ze starej skrzyni 1,6d - może jest trochę "dłuższe" ale trzeba przerabiać otwory mocujące.......a i tak nie będzie zgrywało z wałkiem sprzęgłowym idealnie - czyli znów buczenie skrzyni :|

Jest jeszcze kwestia zrobienia tego i podejrzewam, że żaden mechanik o ile w ogóle by Ci to zrobił to nie da gwarancji, bo nie wiadomo co się stanie, nie mówię tutaj o przerabianiu koła talerzowego, bo wszyscy popukają się tylko w głowę jak usłyszą coś takiego :yes:

Możesz zrobić sobie sam coś takiego jeśli bardzo chcesz i masz wolne kilka stówek na wyciągnięcie skrzyni, poszukanie koła talerzowego z 1,6d(czy to będzie pasowało i jeździło - teoretycznie tak), możesz całą skrzynię z 1,6 założyć jak kupisz jakąś - ale to i tak nie będzie przepaść moim zdaniem. Nie wiem czy jest sens takiej przeróbki - odpowiedz sobie sam.

No to masz konkrety powyżej :fox:
Jak coś pomyliłem to niech mnie poprawi Fordon czy Żółw, Puma - mieli tego sporo na stole rozebranego i wiedzą :yes:
A tak żeby Cię uspokoić to może jedź na autostradzie 130km/h - i sumienie czystsze i portfel grubszy....no i silnik takich obrotów nie będzie miał wysokich przez co nie zapiłujesz go na śmierć :yes:

JoeMix - 5 Mar 2010, 10:20

Rkalitka napisał/a:
jakbyś miał tryb, który pozwoliłby na "wydłużenie 5" i założysz go na wałek główny to nie spasuje się z trybem na wałku sprzęgłowym, który - tak jak dobrze zauważył Joe Mix - jest jedną całością (wałek odlany razem z trybami)
Więc jak się dowiedziałem,,, większa większość skrzynek ma 5 bieg demontowany jednak, czyli koła zębate da radę zdjąć z obydwu wałków,,, kwestia wymiany na inne i albo kupujesz gotowce, albo zlecasz realizacje,,, podobno w obydwu przypadkach cena jest 4 cyfrowa,,, czyli koszta idą w tysiące,,, ale i tak sprawa się sprowadza do nieopłacalności, bo jeśli zmienia przełożenie minimalnie obroty spadną gdzieś o pół tysiąca,,, i to niewiele zmieni poza wydaną gotówka, jak spuścisz obroty bardziej, się okaże że V-max poleci w dół a spalanie w górę na tym tuningowanym biegu bo silnik będzie miał zwyczajnie za ciężko,,, takie modyfikację się robi przerabiając 5 skrzynie na 4 a 5 bieg się ustawia jako nadbieg, czyli na 4 ciśniesz do 140, wrzucasz 5, auto zwalnia do 135 i sobie tak poczeszesz z obrotami rzędu 2,5-3tyś. Zero przyspieszenia, jakiekolwiek przyhamowanie, i redukcja do 4 celem nabranie prędkości (jak w automatach)
Rkalitka - 5 Mar 2010, 14:13

JoeMix napisał/a:
Więc jak się dowiedziałem,,, większa większość skrzynek ma 5 bieg demontowany jednak, czyli koła zębate da radę zdjąć z obydwu wałków,


No racja - piątka jest demontowana - przeca to z nią się tak nawk......łem ostatnio żeby zdjąć, ale reszta biegów na wałku sprzęgłowym jest nieściągalna.

Problem w tym, że ja nie znam żeby te skrzynie miały dłuższy piąty bieg - wszystkie maja te samo przełożenie piątki - może się mylę to mnie poprawcie.

Dorabianie kół piątego biegu chyba się mija z celem prawda??

Przekładka koła talerzowego dłuższego (chyba tylko 1,6d jest dłuższe) ale dalej to się nie zegra idealnie z wałkiem sprzęgłowym - jak do sportu to olać ale jak na co dzień to chyba nie bardzo co??


Moje skromne zdanie to:
1. dużo dłubania i kombinowania a rezultat może być nikły
2. przerabianie skrzyni z diesla żeby była jeszcze dłuższa bo silnik ma duże obroty przy 160km/h na autostradzie i dużo pali - a ile ma palić przy takiej prędkości zwykła fiesta?? 4,5 litra na 100km?? - bezsens - lepiej się zapisać na ekodriving :rotfl: to tylko taka mała ironia....

jajcyk - 6 Mar 2010, 14:49

Cytat:
Tak nawiasem nieźle ciśniesz go na autostradzie ile ma 4500obr/min??


przy 4500obr/min ma 195km/h - licznikowe


Cytat:
Dorabianie kół piątego biegu chyba się mija z celem prawda??

Przekładka koła talerzowego dłuższego (chyba tylko 1,6d jest dłuższe) ale dalej to się nie zegra idealnie z wałkiem sprzęgłowym - jak do sportu to olać ale jak na co dzień to chyba nie bardzo co??


Moje skromne zdanie to:
1. dużo dłubania i kombinowania a rezultat może być nikły
2. przerabianie skrzyni z diesla żeby była jeszcze dłuższa bo silnik ma duże obroty przy 160km/h na autostradzie i dużo pali - a ile ma palić przy takiej prędkości zwykła fiesta?? 4,5 litra na 100km?? - bezsens - lepiej się zapisać na ekodriving :rotfl: to tylko taka mała ironia....


Chciałem się dowiedzieć co i jak miało by wyglądać gdybym, ewentualnie zmieniał te przełożenia. Nie kupię innego auta, to jest bezawaryjne, tankuję i jadę. Kupić i ładować kasę to nie na tym rzecz polega. Wszystko w tym aucie mi pasuje, prócz skrzyni.
A, że dużo autostradą jeżdżę przydałoby się zredukować obroty. Jakbym po mieście jeździł to mi tam jeden pies co i jak.
Tak to jeżdżę autostradą 140-150km/h - 3400-3600 obr/min
Gdy zaczyna się wyprzedzanie to i idzie się 160-180 km/h - a to już są obroty kosmos.
Ale wiadomo jakby obroty spadły lżej się podróżuje. Eco-driving - :hahaha: gdybym chciał oszczędzać, kupiłbym butle z gazem, zapakował do jakiegoś benzyniaka i śmigał.
Chodzi tylko i wyłącznie o te obroty, no pewnie i spalanie też pójdzie troszkę w dół.

JoeMix - 6 Mar 2010, 14:57

Jak zmienisz przełożenie 5 biegu to zapomnij o wyprzedzaniu na nim,,,
jajcyk - 6 Mar 2010, 20:03

od 120km/h w górę można wyprzedzać i to nawet na 5 biegu ...
Parzych - 6 Mar 2010, 20:11

jajcyk napisał/a:
od 120km/h w górę można wyprzedzać i to nawet na 5 biegu ...
Tja, na autostradzie, na odcinku kilometra... aalbo i dwóch...
jajcyk - 6 Mar 2010, 20:25

Co, niby od 2500 obr/min nie będzie ciągnął ?
Parzych - 6 Mar 2010, 20:36

jajcyk, może i się mylę, zapomniałem że ropniaki ciągną lepiej właśnie od dołu... :ups:
JoeMix - 6 Mar 2010, 21:33

Jak mu zwiększysz przełożenie to nie wyprzedzisz,,, bo się muł zrobi
jajcyk - 6 Mar 2010, 23:56

Parzych napisał/a:
jajcyk, może i się mylę, zapomniałem że ropniaki ciągną lepiej właśnie od dołu... :ups:


Wystarczyło przeczytać dokładnie :-P Od 2000obr ciągnie aż miło ...

JoeMix napisał/a:
Jak mu zwiększysz przełożenie to nie wyprzedzisz,,, bo się muł zrobi


Przy wysokich prędkościach nie ma problemu, to nie stary klekot, tylko turbo diesel. Musi ciągnąć i z niskiego, nie ma wyjścia. :devil:

JoeMix - 7 Mar 2010, 01:02

Temat staje się nudny, bo my tu swoje a Ty swoje,,, ale z tego co wiem i widzę jesteś dość osamotniony w poczynaniach - masz do wymiany 2 koła zębate 5 biegu, w dobrej firmie to kosz kilku tysięcy PLN o ile znajdziesz firmę chcącą się podjąć czegoś takiego, jak będziesz się bawił sam, to miłego dobierania,,,
Rkalitka - 7 Mar 2010, 08:29

jajcyk ja Tobie radzę uderzyć na priv do kogoś z naszych specjalistów w tym temacie np. Żółwik czy Fordon - powiedzą Ci dokładnie czy da się wydłużyć i z jakich skrzyń brać części jeśli się da, oraz koszt tej usługi.......

Potem sam zdecydujesz czy się opłaca czy nie, ja myślę, że temat raczej wyklepany??

jajcyk - 7 Mar 2010, 22:13

Rkalitka, dzięki, tak też zrobię :)

Temat do zamknięcia


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group