|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Elektryka - [MK3] Gaśnie po resecie komputera
lukryb33 - 28 Lut 2010, 13:09 Temat postu: [MK3] Gaśnie po resecie komputera Witam !Tak jak w temacie fiestka (mk3) gaśnie mi po resecie komputera. Reset robiłem gdyż miała zbyt duże obroty około 1300-1400 na biegu jałowym. Teraz ma około 900-1000 i wszystko byłoby ok tylko po włączeniu obciążenia np. świateł obroty spadają do 500 i autko mi gaśnie no czasami znowu wejdzie na obroty ale z reguły gaśnie, szczególnie gdy wybrałem się na przejażdżkę przy zmianie biegów gasła mi za każdym razem gdy schodziła do biegu jałowego. Zauważyłem, że po wyjęciu małego wężyka od filtra powietrza autko wchodzi na wysokie obroty, natomiast gdy założę prawie się zadusi. Reset robiłem "domowymi" sposobami tj. zdjęcie klem z akumulatora, dodam jeszcze, że mam silnik 1.4 cat. Proszę o pomoc we wtorek mam pilny wyjazd i muszę coś wymyślić.
Kod: | Proszę pamiętać o tagowaniu tematów.
- trzeci |
kamil8787 - 28 Lut 2010, 13:21
Podjedź do elektryka niech ci sprawdzi skrzynki bezpieczników. U mnie jak włączyłem światła to zdychał mi tak samo jak tobie winą było zwarcie.
JoeMix - 28 Lut 2010, 13:22
lukryb33 napisał/a: | Teraz ma około 900-1000 i wszystko byłoby ok tylko po włączeniu obciążenia np. świateł obroty spadają do 500 i autko mi gaśnie no czasami znowu wejdzie na obroty ale z reguły gaśnie | Czyli alternator działa ale po takim zachowaniu widać że elektronika nie reaguje na obciążenie silnika więc do kontroli wszystko z z tym związane CPP, silniczek krokowy i co tam jeszcze za to odpowiada,,,
lukryb33 - 28 Lut 2010, 14:59
JoeMix krokowiec jest na 100% dobry gdyż działa ok wysuwa się po odpaleniu autka i po chwili chowa się, jeszcze muszę sprawdzić CPP jutro będę miał dopiero miernik więc sprawdzę CPP. Teraz sobie myślę czy to nie jest przypadkiem VSS.
bidżej - 28 Lut 2010, 15:39
podejrzewam że taki kwiatek raz-dwa by wyszedł na autodiagnozie...
Pawełos666 - 28 Lut 2010, 16:01
sprawdz ladowanie, klemy, mase
lukryb33 - 28 Lut 2010, 16:09
Podejrzewam że raczej akumulator nic do tego nie ma a ładowanie jest ok. Może jakiś inny pomysł?
Pawełos666 - 28 Lut 2010, 16:11
po zapaleniu swiatel na odpalonym silniku napiecie wynosi wiec ile?
JoeMix - 28 Lut 2010, 16:48
lukryb33 napisał/a: | Teraz sobie myślę czy to nie jest przypadkiem VSS | VSS jest od prędkości jazdy, na postoju raczej bez znaczenia powinien być,,, odepnij to sie przekonamy,,,
Pawełos666 - 28 Lut 2010, 16:51
lukryb33'owi chodzilo prawdopodobnie o czujnik na wale CPS, a nie o czujnik predkosci liniowej VSS
bidżej - 28 Lut 2010, 17:43
nie ma takiego czegoś jak CPS, jest CPP/TPS
Pawełos666 - 28 Lut 2010, 17:51
CPS Crankshaft Position Sensor
Crankshaft Position zwany CKP'em
JoeMix - 28 Lut 2010, 18:17
Czy 1.4 nie wychodziły albo z klasycznym aparatem albo z DISem? Tak coś mnie się widzi,,,
bidżej - 28 Lut 2010, 18:20
ok, my bad. CPS to czujnik położenia wału...
Pawełos666 - 28 Lut 2010, 19:02
jesli to F4A to tam sa dwa czujniki temp. chlodziwa i powietrza i na wale magnetyczny polaczony z modulem zaplonu, bez swiatel wszystko dziala OK? silnik wchodzi w obroty? tylko że ma je zaniżone na jalowym?
lukryb33 - 28 Lut 2010, 19:02
Jutro sprawdzę CPP i krokowca może coś pomoże. Tak nawet na postoju jest ok jak nic nie mam włączone, problem się robi gdy przy włączonym jakimś odbiorniku prądu np światła dodam gazu i puszczę go na jałowy bieg obroty spadają do 500 tak ze samochód ledwie pyrkocze i czasami zgaśnie a czasami wejdzie z powrotem na 1000. Może ktoś mi napisze jak dokładnie zrobić reset?
Pawełos666 - 28 Lut 2010, 19:03
to tez oczywiscie, sprawdz iskre na kazdej, swiece kiedy wymieniane?
lukryb33 - 28 Lut 2010, 19:11
Świec nie wymieniałem ze trzy lata, ale dziwne jest to że przed resetem były zbyt wysokie obroty(1300-1500) a teraz są za niskie. Auto normalnie wchodzi na obroty problem jest gdy puszczę gaz i obroty spadają do 1000.
Pawełos666 - 28 Lut 2010, 19:22
nie sprawdzaj zadnego czujnika na wale w takim razie, napisz ile obrotow łapie, wchodzi na max? podaj dokladnie, jak wchodzi na max obroty to jest zdrowe, kwestia ustawien jalowych, czyli czujniki temp raczej malo prawdopodobnie bo by mial nieodpowiedni sklad mieszanki po wcisnieciu gazu dla wyzszych obr. (trzeba by pomierzyc opornosci dla roznych temp), krokowiec obstawiam lub potencjometr
lukryb33 - 28 Lut 2010, 19:27
Sprawdzałem już wcześniej na max wchodzi bez problemu moc też jest ok rwie asfalt za sobą problem jest ciągle z tymi niskimi obrotami. Gdzie jest ten czujnik temperatury? Jutro pomierzę CPP
Pawełos666 - 28 Lut 2010, 19:31
no jeden jest chlodziwa, a drugi masz powietrza
lukryb33 - 28 Lut 2010, 19:35
Chłodziwa wiem gdzie jest a powietrza?
Pawełos666 - 28 Lut 2010, 19:37
zazwyczaj tam gdzie ssie powietrze no dobra okragla wtyczka, klucz 25mm, 2 pinowy
lukryb33 - 28 Lut 2010, 20:20
ok wiem już gdzie. Przed chwilą wyjąłem CPP i auto zaczęło normalnie trzymać obroty 1000 i nic poniżej tylko po odpaleniu obroty weszły na 3000 i dopiero spadły na 1000 ale po wciśnięciu gazu teraz się trochę przydusi i dopiero wejdzie na obroty więc mam wrażenie że CPP jest ok, wydaje mi się że coś z mieszanką paliwa nie jest ok
Pawełos666 - 28 Lut 2010, 20:24
czyli jednak sie zawsze przydusza zanim wejdzie na obroty?
lukryb33 - 28 Lut 2010, 20:26
Teraz tak ale wyjąłem CPP (pisałem) a gdy był włożony nic sięnie dusił i miał duzo mocy
Pawełos666 - 28 Lut 2010, 21:35
nie badz tego taki pewny ze potecjometr jest w 100% sprawny, na oko nie zbadasz
Fejm - 28 Lut 2010, 22:05
Według mnie to CPP masz walnięty, miałem takie same obiawy co ty, nawet jak wciśnołem pedał hamulca i swiatła stop sie zapalały to silnik zdychał, tak mi sie porobiło jak stare aku na nowe wymieniłem. Mierzyłem CPP,regenerowałem, wymieniałem na używany ale dopiero nowy zamknoł temat.
Pawełos666 - 28 Lut 2010, 22:17
jak reakcja na wypiecie czujnika temp?
lukryb33 - 1 Mar 2010, 20:10
A więc tak, wyjąłem CPP zmierzyłem jest na 100% ok, postanowiłem że go podłącze i później będę myślał z tym czujnikiem temperatury powietrza, więc podłączam- reset komputera- odpalam auto i zdziwko chodzi normalnie. Postanowiłem wybrać się na przejażdżkę - wszystko w jak najlepszym porządku . Zobaczymy jutro jadę do Ciechanowa sprawdzę go w trasie i napisze co i jak. Narazie wszystkim dzięki za wszelką pomoc
bidżej - 1 Mar 2010, 20:17
czarymary
|
|