|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - Jak wykręcić oporne świece ?
ozi lbn - 23 Lut 2010, 16:02 Temat postu: Jak wykręcić oporne świece ? Jak w temacie , moze laickie pytanie ale poczytalem na forum jak ktos meczyl sie z urwana swieca .
Moje ani drgna boje sie podchodzic do nich z metrowa rurka, 2 dni polewam je WD i nic
Kuleczka - 23 Lut 2010, 16:10
to podejdz, nie bój sie ale na zimnym silniku innej rady nie widze skoro wd40 nie skutkuje
matrix-1990 - 23 Lut 2010, 17:01
mój kolega kiedyś pracował w zakładzie mechanicznym i wykręcił tak świecę, że ją ukręcił i trzeba było wyjmować ją jakoś, potem wbijać tulejkę, gwintować ją, więc taka prosta sprawa na prawdę stała się czymś uciążliwym. Jeśli na prawdę się obawiasz i jest oporna, to podjedź do mechanika, niech oni się z tym bawią
bidżej - 23 Lut 2010, 18:01
jakbyś przypadkiem próbował je odkręcać zwykłym kluczem z marketu, to prędzej ten klucz ukręcisz niż świeczkę ruszysz. nie ma szans tym odkręcić
diodalodz - 23 Lut 2010, 18:33
dobry klucz i obicie świecy przed wykręcaniem . A jak się urwie to trzeba delikatnie rozwiercić porcelankę i wbić na siłę splina albo torxa dobranego pod wymiar . Tą metodą jeszcze się taka swieca nie trafiła która by nie wyszła i zmusiła mnie do zdejmowania głowicy .
Pawełos666 - 23 Lut 2010, 18:37
schlodzic ja sprobuj
ozi lbn - 24 Lut 2010, 06:46
Dzieki pany za podpowiedzi dalem rade lekko nie bylo ale poszlo , obijanie troche w lewo troche w prawo i poszlo
Szymonnn - 24 Lut 2010, 16:18
Ja też ostatnio wykręcałem, dobry klucz do świec i klucz hydrauliczny, zamiast tego pręcika w środek klucza i poszło, ale nie mam pojęcia czemu te świece tak mocno się trzymają w Fordach, tak samo męczyłem się i w fieście i w escorcie... ale ważne że wyszły bez skutków ubocznych
Kuleczka - 24 Lut 2010, 16:24
u mnie to przewaznie tak trzyma mocno ale jak sie obróci swieczka w gwincie o 1mm to pozniej idzie jak po masle
Szymonnn - 24 Lut 2010, 16:28
Kuleczka napisał/a: | ale jak sie obróci swieczka w gwincie o 1mm to pozniej idzie jak po masle |
No tak, tak, najgorzej jest ją ruszyć z miejsca, a potem to już lekko idzie.
Kuleczka - 24 Lut 2010, 16:30
moze to wina stożkowej krawedzi przy gwincie?
oraz brak podkladki
stasiek49 - 24 Lut 2010, 16:49
koledzy to nie wina braku uszczelki[podkładki] ani stożka tylko siła was rozpiera przy dokręcaniu swiec,stożkowe świece po wkręseniu PALCAMI do oporu dokręcamy kluczem o 30 stopni,a z uszczelką o 90 stopni
Pawełos666 - 24 Lut 2010, 16:56
potwierdzam, 90 stopni - 25Nm, jak ktoś ma kluczyk; zreszta macie na pudelku od swiec
Marcinowaty - 24 Lut 2010, 20:04
Polecam naftę i stopniowe odkręcani i dokręcanie. Nafty nie żałuj i niech przez noc stoi aż nafta wniknie.
ozi lbn - 24 Lut 2010, 20:51
Tak wlasnie poszlo lewo prawo a nafta nie wiem czy podejdzie do gwintu ze wzgledu na budowe swiecy
http://sklep.auto-watin.p...big/1493001.jpg
Arkadius - 24 Lut 2010, 21:21
Szymonnn napisał/a: | Ja też ostatnio wykręcałem, dobry klucz do świec i klucz hydrauliczny, zamiast tego pręcika w środek klucza i poszło, ale nie mam pojęcia czemu te świece tak mocno się trzymają w Fordach, tak samo męczyłem się i w fieście i w escorcie... ale ważne że wyszły bez skutków ubocznych |
bo są uszczelniane stożkiem a nie podkładką i stożek się zapieka (1.1-1.3). A druga sprawa czy ktoś z was smaruje świece pastą ceramiczną? powinno się nią smarować świece głównie żarowe ale zapłonowe też można i nie zaszkodzi.
Pawełos666 - 24 Lut 2010, 21:27
gdzie pasta? tam gdzie gwint?w zadnym wypadku tylko SMAR MIEDZIANY do 1000oC, żadną ceramiką, ewentualnie na bazie srebra, pasta ceramiczna to izolator, przewodzi ale tylko cieplo, w ten sposob stawia sie swiecy dodatkowy opor
|
|