Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Nie pali bo nie dostaje paliwa - problem

Mościak - 23 Lut 2010, 13:46
Temat postu: [MK3] Nie pali bo nie dostaje paliwa - problem
Witam serdecznie. Mam ogromny problem z moją Fieściną. Nigdy nie miałem z nią tego typu problemów, było -22 stopnie, wsiadałem, odpalałem i jechałem. Wczoraj normalnie zapaliła, pojechałem do babci, po 2h wsiadam i ni cholery nie zapali... Zlokalizowałem, że nie dostaje paliwa, bo jak mu się leje z góry w gaźnik to pali, i po chwili gaśnie.

Pierwsza myśl, że filtr paliwa się zapchał, no to pojechałem tam dzisiaj i wymieniłem ten filtr, odpalam, i dalej nic... Co to może być? Pompka paliwa? Ileż ku*w poleciało dzisiaj... :głowąwmur:

bidżej - 23 Lut 2010, 13:53

na pewno masz gaźnik? bo sądząc po roczniku bardziej podejrzewałbym Twoją fionę o monowtrysk :fox:
Mościak - 23 Lut 2010, 14:05

Już były tutaj na forum kiedyś dywagacje na temat tego czy to gaźnik. Powiedz mi - bo ja jestem laik - jak to rozpoznać?

Bo w dowodzie mam wbite 55km i 95r.

bidżej - 23 Lut 2010, 14:12

monowtrysk ma w wydechu w okolicy rozrusznika sondę lambda, pod puchą filtra powietrza jest krokowiec i CPP, a sam zespół monowtrysku to 1 gardziel z wtryskiwaczem pośrodku (gaźnik ma 2 gardziele), na ścianie grodziowej MAP sensor.

tak wygląda monowtrysk po zdjęciu pokrywy obudowy filtra powietrza:


a tak MAP sensor na ścianie grodziowej

Mościak - 23 Lut 2010, 14:19

To chyba będzie to jednak monowtrysk :hahaha: . Tak to jest, jak się człowiek kompletnie nie zna. Fieścina to moje pierwsze auto. Przy okazji, co to jest klik ? Zawsze mnie zastanawiało.

A wracając do problemu, potrafisz mi pomóc?

bidżej - 23 Lut 2010, 14:26

to jest jakiśtam rezystorek, jak pamiętam coś od wtryskiwacza.

skoro to monowtrysk, to czy po włączeniu zapłonu słychać charakterystyczne bzyczenie pompy przez jakąś sekundę? jak nie, to sprawdź bezpieczniki i przekaźnik pompy - TUTAJ spis co jest co...

Mościak - 23 Lut 2010, 14:36

Nigdy się nie wsłuchiwałem w żadne bzyczenie. Moje auto stoi 2,5km od domu, ale w takim razie lece sprawdzić bezpieczniki.
ozi lbn - 23 Lut 2010, 15:33

panowie mam podobny problem . Czytam forum od 2 dni i tak sobie mysle ze moze to czujnik wstrzasowy cos blokuje , tylko nie wiem gdzie tego szukac
bidżej - 23 Lut 2010, 15:35

może tak być - wyłącznik wstrząsowy jest za plastikiem słupka drzwi, przy lewej nodze kierowcy. idzie przełączyć paluchem, jest do tego specjalny otwór.
ozi lbn - 23 Lut 2010, 16:43

A ten czujnik blokuje tylko pompe czy czly zaplon ,moze on byc przyczyna braku iskry
bidżej - 23 Lut 2010, 16:45

wyłącza pompę. jego zadaniem nie jest ochrona przed kradzieżą tylko wyciekiem i zapłonem paliwa z układu po wypadku.
Mościak - 23 Lut 2010, 18:14

A u mnie lipa... Bezpieczniki sprawdziłem, wszystkie dobre. Ten przekaźnik pompy to nie wiem jak sprawdzić czy jest ok, oglądałem go i nic złego nie zauważyłem. Co do bzyczenia pompy, to albo jestem głuchy, albo tego nie słychać. Tylko takie cyknięcie jak przekręcam kluczyk. U mnie też może być ten czujnik wstrząsowy? <???>
bidżej - 23 Lut 2010, 18:18

Mościak, może być wyłącznik.

Przekaźnik "na szybko" sprawdzisz dotykając go przy przekręcaniu zapłonu. Jak nie cyknie, to trup (albo nie dostaje wysterowania). Jak wyciągniesz i okaże się że ma popalone nóżki, to do reanimacji albo wymiany.

Mościak - 23 Lut 2010, 18:21

A ile takie cudo by kosztowało? Może po prostu kupię nowy i wymienię? Chyba, że to grubszy wydatek. Wyjmowałem go, i jego nóżki nie były przepalone. A jeśli byłaby to walnięta pompa paliwowa, to gdzie ona się znajduje i czy wymiana jej jest bardzo skomplikowaną rzeczą?
diodalodz - 23 Lut 2010, 18:54

obawiam się że może być problem z dostępnością od ręki . W skrzynce są dwa ważne przekaźniki zielony duzy i mniejszy niedaleko niego . Zielony duży załącza zasilanie kompa wtysku i zasilanie przekaźnika pompy .
wyłącznik wstrząsowy jest odpowiedzialny tylko za odcięcie zasilania do pompy i jest na przewodach za przekaźnikiem a przed pompą . jeśli jej nie słychać to sprawdź czy jest iskra . jak jest iskra to zdejmij obudowę z przekaźnika pompy i wciśnij go palcem albo zapałką . jeśli nadal to nic nie da to padla pompa albo połączenie z nią .

Mościak - 24 Lut 2010, 14:45

:jupi: Fiestka stoi już pod domem! :jupi: . Okazało się, że mam wy*ebaną wtyczkę od pompy. Sklejenie jej dało oczekiwany efekt... Ale i tak trzeba kupić nową i wymienić. Uff... dzięki wszystkim, którzy się zaangażowali w pomoc :) . Pozdro

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group