Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Gaśnie podczas jazdy

biernat89 - 21 Lut 2010, 20:30
Temat postu: [MK3] Gaśnie podczas jazdy
Witam, mam taki problem iz, dalem alternator do naprawy bo samochod mi gasł gdy jechałem naprawili mi alternator bo zepsute bylo regulator napiecia... zalozylem alternator naciaglem pasek wszystko podlaczylem gdy jade to dalej gasnie juz nie wiem co moze byc PROSZE O POMOC ....
TomeX500 - 21 Lut 2010, 20:32

Ale w jakich okolicznościach gaśnie? Wrzucasz na luz/wciskasz i trzymasz sprzęgło i gaśnie?
biernat89 - 21 Lut 2010, 20:36

Gasnie gdy przejade nie wiem 10,15 minut i tak jakby akumulator sie rozladowal i stoii
TomeX500 - 21 Lut 2010, 20:39

Czyli normalnie podczas jazdy, po prostu zdycha bez oporu, czy szarpie i skacze? Da rade go normalnie po chwili odpalić? Napisz coś więcej bo po takim opisie to może być wszystko...

Jak masz miernik to sprawdź ładowanie.

biernat89 - 21 Lut 2010, 20:41

znaczy sie jade i bez niczego (bez szarpania) gasnie pozniej juz nie idzie go odpalic musze ladowac akumulator i na naladowanym akumulatorze znowu odpala bez problemu jedzie .....
TomeX500 - 21 Lut 2010, 20:51

No to trochę dziwne, że podczas jazdy... Sprawdź naciąg paska klinowego i jak już mówiłem multimetrem ładowanie. Jak wszystko będzie ok to skombinuj jakiś inny aku i sprawdź czy na nim też się tak dzieje.
trzeci - 21 Lut 2010, 21:05

Sądząc po objawach to nie masz jednak ładowania i to co przejeżdżasz do momentu zgaśnięcia to na samym aku po prostu.
Sprawdż koniecznie ładowanie.
A na przyszłość taguj tematy :)
Pozdro ...

LukaszM803 - 27 Lut 2010, 13:49

mam to samo oddalem altka do naprawy poniewaz bral prad tylko z aku. Ladowanie mierzone na wylaczonym silniku 13,20V na pracujacym i obciazonym wyszlo 12,20 i spadalo az przy 10 zgasilem silnik. Dodam ze alternator wymieniony i nadal nic...Gdyby ktos mial poprawny schemat podlaczenia alternatora prosilbym o niego!! Altka podlaczam pod gruby czerwony przewod biegnacy do + w aku, z altka wystaje tez niebieski cienki i on tez idzie do aku do + , lecz zostaje mi jeden gruby przewod od rozrusznika ktory nie wiem gdzie podlaczyc :/ poniewaz rozrusznik ma juz jedno podlaczenie po aku a wczesniej ten przewod byl podlaczony pod altka dziwne i to bardzo. :(
Fejm - 27 Lut 2010, 15:04

Wydaje mi sie że "+" od altka który podpiołeś pod kleme plusową akumulatora powinien być podłączony pod "+" elektromagnesu rozrusznika (Bendiks) a dopiero od niego pod "+" akumulatora. Taka oszczędność Forda na kabladch.
JoeMix - 27 Lut 2010, 16:43

Fejm napisał/a:
Wydaje mi sie że "+" od altka który podpiołeś pod kleme plusową akumulatora powinien być podłączony pod "+" elektromagnesu rozrusznika (Bendiks) a dopiero od niego pod "+" akumulatora
Może być tak jak jest w oryginale ale nie musi,,,
LukaszM803 - 27 Lut 2010, 19:12

no wlasnie moze i oszczednosc lecz ja juz nic nie rozumiem z tej calej elektryki... W poniedzialek bede mial altka do odbioru i majster ma mi dac schemat jak to wszystko podlaczyc :/ ogolnie bardzo dziwnie sa kable pociagniete bo np w drugim aucie Opel Astra nic takiego nie ma ze z rozrusznika jest pociagniety przewod pod alternator bardzo dziwne :/ wszystko sie okaze w pon.

[ Dodano: Sob Lut 27, 2010 19:38 ]
a moze mi ktos z was wyjasnic co powinno byc pod ktorym przewodem? tzn te oznaczenia B+ W itp co powinno byc pod nimi podlaczone? Np pod B+ mialem gruby przewod ciagniety do plusowej klemy na aku, obok tego B+ jest wciskany taki cienki niebieski kabelek, no i pod oznaczeniem W nie mam nic podlaczonego :/ moze tam powinien byc ten gruby przewod idacy od rozrusznika? ten od rozrusznika na bank daje prad bo spr to.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group