|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - [MK3] Wymiana uszczelki pod głowica - 1.3
Mara - 18 Lut 2010, 21:13 Temat postu: [MK3] Wymiana uszczelki pod głowica - 1.3 Witam!!!
Mam pare pytan wzwiazku z wymiana uszczelki pod głowica( silnik 1.3 endura). Przygotowuje silnik pod turbo wiec wole zrobić głowice od nowa na najlepszych uszczelkach. Teraz moje pytania:
- Czy robić to samemu, czy lepiej oddać to fachowcom
- Jesli robic to samemu to czy sciaganie głowicy bedzie trudne?
- Co trzeba zrobic pokolei? Moze ktos ma jakis poradnik.
Wole robic to samemu i wiedziec co jest a nie dawac do magikow mechanikow :yyy:
Freeman - 18 Lut 2010, 21:41
Cytat: | - Jesli robic to samemu to czy sciaganie głowicy bedzie trudne?
- Co trzeba zrobic pokolei? Moze ktos ma jakis poradnik. |
jeśli zadajesz te dwa pytania to lepiej oddaj mechanikowi.
Arek103 - 19 Lut 2010, 19:48
a swoją drogą czy aby na pewno sensowne jest zaturbianie silnika 1.3??
Mara - 19 Lut 2010, 19:53
Dla mnie tak .....
A wszyscy sobie myślą co chcą ... ja i tak nie zmięknę vv
JoeMix - 19 Lut 2010, 23:42
Odpowiedni klucz rozumiem masz, na forum gdzieś jest (jak nie to w książce) kolejność odkręcania i przykręcania śrub na głowicy i siła z jaką to trzeba zrobić,,,
stafcio - 20 Lut 2010, 15:16
musisz odkrecic kolektory, przewody wodne i jakie tam masz. zdejmujesz dekiel glowicy i odkrecasz sruby. w hyde jest instrukcja w manualach jak to robic. poszukaj i rob to sam.
po zdjeciu glowicy oddaj ja do z(s?)planowania, jest to konieczne.
wyczysc wszystkie kanaly i musisz miec pewnosc ze w otworach do srub nie ma ani wody ani smaru. musi tam byc czysto i sucho.
odpowiednia uszczelka i jedziesz z koksem.
aha, koniecznie musisz uzyc nowych srub do glowicy.
JoeMix - 20 Lut 2010, 16:06
stafcio napisał/a: | oddaj ja do z(s?)planowania, jest to konieczne | planowanie głowicy,,, jak jest krzywa to się ja równa, jak nie jest krzywa to mamy pewność że jest prosta,,,
kamil8787 - 20 Lut 2010, 16:33
JoeMix napisał/a: | stafcio napisał/a: | oddaj ja do z(s?)planowania, jest to konieczne | planowanie głowicy,,, jak jest krzywa to się ja równa, jak nie jest krzywa to mamy pewność że jest prosta,,, |
Wiesz mnie nauczono aby zawsze sobie przeszlifowac głowicę podczas zmiany uszczelek i nigdy źle na tym nie wyszłem:P. Ale dobra rada jak masz zamiar dodawać turbinę. U nas jak turbimy auta to kładziemy węglik spiekany w komorach spalania( w przypadku rozwiertów silnika) połóż silikon z obu stron uszczelki. Dzięki temu zabiegowi unikniesz zbyt szybkiego wywiania uszczelki. Ale musisz wszystko przemyśleć jak dołożysz turbinę to masz większe ciśnienie w komorach spalania (bez dobrze dobranego materiału na pierścienie padają jak much ewentualnie potrafi rozwalić blok silnika). Przyrost ciśnienia na komorach w twoim przypadku nie morze przekroczyć norm wytrzymałościowych silnika(chodzi o wytrzymałość poszczególnych elementów).
Splanowanie a nie zplanowanie
JoeMix - 20 Lut 2010, 17:40
Jak ma być TURBO to silnik trzeba odprężyć, a zbieranie z głowicy przy planowaniu generalnie dopręza silnik,,,
[ Dodano: Sob Lut 20, 2010 17:48 ]
kamil8787 napisał/a: | Splanowanie a nie zplanowanie | IMHO planowanie,,, bez Z czy S,,,
kamil8787 - 22 Lut 2010, 11:50
JoeMix napisał/a: | Jak ma być TURBO to silnik trzeba odprężyć, a zbieranie z głowicy przy planowaniu generalnie dopręza silnik,,,
[ Dodano: Sob Lut 20, 2010 17:48 ]
kamil8787 napisał/a: | Splanowanie a nie zplanowanie | IMHO planowanie,,, bez Z czy S,,, |
W jego przypadku po przemyśleniach się zgodzę(benzyniak, brak morzliwości zwiększenia wytrzymałości elementów). Co do nazewnictwa nie chcę się kłucić czy wymądrzać. U nas nazywamy splanowanie(Dodam że nie pracuję w warsztacie mechaniki ale w zakładzie produkcyjnym o sporych morzliwościach). Ale i tak szlif by mu się sprzydał jak ma wymieniać uszczelkę.
SanceS - 24 Lut 2010, 10:56
Kolego z całym szacunkiem:
morzliwości piszę się w języku polskim możliwości.
kłucić - kłócić
morzliwościach - drugi raz .
Głowicę się planuje. głowica po planowaniu jest ('splanowana')
Zwracajmy uwagę na ortografię!
Co do głowicy, mogę ci kolego zagwarantować, że twoja głowica nie jest idealnie prosta, przy wymianie uszczelki, wymienia się śruby i planuje się głowicę. Uszczelkę smarujemy olejem silikonowym. Piszę to, gdyż z poprzednich postów wynikało, że ktoś kładzie silikon sanitarny na uszczelkę, to (moim prywatnym zdaniem) jest niczym nie uzasadnione i bezsensowne (w tych warunkach silikon nie ma szans). Pamiętaj, że do wymiany musisz mieć klucz dynamometryczny, nie dokręcaj na oko! Jak wymieniasz uszczelkę głowicy to dobrze wymienić przy okazji komplet uszczelek, uszczelki kolektorów i miski olejowej. Przy wymianie uszczelki miski, pamiętaj, że po przejechaniu kilku kilometrów miskę trzeba dokręcić.
Pozdrawiam
|
|