Forum FiestaKlubPolska -

Silniki diesla - [MK5] Diesel spalanie - obniżenie

arci-91 - 18 Lut 2010, 18:38
Temat postu: [MK5] Diesel spalanie - obniżenie
Witam mam pytanko co musiał bym zrobić żeby zmniejszyć spalanie swojego forda 1.8TDDI endura 2000r spalanie wynosi 7 l w mieście muszę tez dodać ze jestem świeżym kierowca i ze na pewno efekt mojej jazdy wpływa na większe zużycie.rzadko kręcę go na wyższe obroty niż 2000 obr/min.Na pełnym zbiorniku zrobiłem teraz troszkę ponad 400km w jesień 500 morze nawet nie. wyraźcie swoja opinie czy się opłaca inwestować w te działania i jak powinno być to w rzeczywistości samochód jest sprowadzony ale kłopotów z nim nie mam na razie
ramses123 - 18 Lut 2010, 21:17

7 litrów to normalnie
nie przejmuj się
pzdr !

Puff - 18 Lut 2010, 23:24

Żeby zimą osiągnąć wynik 7 litrów (mówię na podstawie własnej Fiesty - oleje, filtry, etc. wymieniam regularnie) to trzeba naprawdę nie mieć litości dla tego auta i do tego sporo stać w korkach, odśnieżając auto po pół godziny pod domem każdego ranka.

Więc nie - to nie jest normalne - chyba, że jeżdżąc po mieście nie używasz biegu wyższego niż 2/3 (a z opisu, który tutaj dałeś wynika coś zupełnie odwrotnego).

Podstawa: wymiana filtrów powietrza/paliwa/oleju + oczywiście wymiana samego oleju, jeśli jeszcze tego nie robiłeś. U mnie po takiej wymianie, gdy pierwszą zimę jeździłem klekotem, spalanie spadło na "dzień dobry" o 1 litr.

Latem, jeśli się naleje pod korek i ma się stosunkowo lekką nogę, to można na jednym baku spokojnie zrobić 700km. Jeżdżąc jak dziadek, można by było przejechać jeszcze więcej. Zimą przy lekkiej nodze i krótkim paleniu na postoju jak się uprzesz, to dociągniesz do 550-600.

kamil wolski - 19 Lut 2010, 10:47

Ja u siebie zimą mam spalanie między 7-9, zależy gdzie i ile jeżdżę. 9 wychodzi gdy tylko jadę rano 2km do żlóbka i spowrotem i to samo popołudniu - wychodzi wtedy prawie 9l/setke ale to praktycznie cały czas na ssaniu ;) ./
Vinci - 19 Lut 2010, 16:49