|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Elektryka - Alarm!! Czy dam radę założyć sam?
nelasz - 7 Lip 2004, 15:00 Temat postu: Alarm!! Czy dam radę założyć sam? Jak w temacie. Czy ktoś z was zakładal alarm do swojej fiestuni mk3?
Jeżeli tak to proszę o rady, na co zwrócić uwagę lub gdzie co założyć.
Alarm mam jakiś prosty + czujnik ruchu.
Od mojej ostatniej wizyty na początku roku wiele się zmienilo.
:wink:
Dynamike - 7 Lip 2004, 17:00
Jeśli masz jakie kolwiek pojęcie w temacie elektryki to dasz rade. Ja z moim kuzynem w mojej fiescie zakładaliśmy samemu z instrukcją obsługi i działa! Przed montarzem ppostudiuj troche insturukcje montarzu i zaopatrz się w sporą ilość opasek termokurczliwych, przydadzą się. :wink:
JoeMix - 7 Lip 2004, 19:33
WITam...
Kilka rad wójka Joe:
1. Zadnych połączęn szybko złaczkami - wszystko lutowane!
2. Centralka najlepiej na podszybiu w kabinie pazażera im wyżej i bliżej szyby tym będzie większy zasięg pilota...
3. Syrenka najlepiej zwykła jedno tonowa, im więcej decybeli tym lepiej, najlepiej w komoże silnik blisko otwartej przestrzenia, np. przed chłodnicą
4. Czujniki krańcowe, najlepiej wykożystać te co soą w dzrwiach od swiatełka... w kalpie bagażnika i silnika - zbytniego sensu przy najprostrzym alarmie nie wiedzę...
5. Czujnik ruchu jeśli posiada mikrofony niezależne to najlepiej przymocować przy dece, przy przedniej szybie na przednich słupkach w rogu auta, jeśli moduł jest zintegriowany, podwiesić u gówy w okolicach listerka wstecznego...
6. Zasilanie alarmu bezposrednio z akumulatora (+12V i mease) przyczym bespiecznik najdalej 2 cm od klemy dotadniej akusa...
7. Odcięcie pierwszego obwodu najlepiej założyć na +12V cefki zapłonowej
8. Sugnalizacje optyczną najlepiej podłacza się pod kierunki na włącznikau świateł awaryjnych...
Jak mi się jescze coś przypomnij to napisze, jak coś nie wiesz to też napiszę (o ile ja bede wiedział)
Polecam alarmy z serii: Tiger (Gold, Basic, Minimum)... 250 zeta kosztuje Gold z czujnikiem ruchu, auto naparem, auto porwaniem, domykaniem szyb, autouzbrojeniem i jeszcze 30 innymi funkcjiami... słowem full wypas... Basic to koszt około 150 złotych... nie posiada bajerków ale ma wbudowany czujnik ruchu... Minimum to najtańszy model (około 90 złotych) ale nie ma czujnika ruchu i trzeba dokupić osobny (koszt około 30 złotych)... Wszystkie wersje Tigera posiadają opcje właczenia i wyłaczenia autoalarmu (razem z zamknięciem/otwarciem auta) również da się to zrobic na cicho... Pozatym monza tylko zamknąć auto bez właczania alarmu... lub uruchomić syganł alarmowy w dowolnej chwili (Panika)... jaęsli chodzi o zasięg pilota to auto stojace na parkingu prze blokiem od strony balkonów, da się bezproblemowo obsługiwać z pilota będąc w pokoju na 4 piętrze od strony gdzie nie ma balkonów... jeśli dobrze tylko wyprowadzimy na zewnątrz antenkę centralki...
Pietrek - 6 Sie 2004, 13:09
Podpowie mi ktos jak podlaczyc immobilaiser ktory mam w alarmie i gdzie ?????Z gory mowie ze mam modul a nie aparat zaplonowy????
JoeMix - 6 Sie 2004, 14:36
Pietrek napisał/a: | Podpowie mi ktos jak podlaczyc imbobilaiser ktory mam w alarmie i gdzie ?????Z gory mowie ze mam modul a nie aparat zaplonowy???? |
WITam...
Więc Immbilaiser (jak ajks ie to tam w koncu pisze) to system bezdotykowej (zbliżeniowej) identyfikacji... i podejrzewam ze nie o to Ci chodzi? Jeśli jednak o to to głowice czytnika najlepiej umiejscowić przy przedniej szybie tak zeby można było zczytać "tabletkę" przez przednią szybę... podłacznei zgodnie z instrukcjią w alarmie...
Yoshimitsu - 6 Sie 2004, 15:52
Witam
Ja kupilem auto z alarmem ale niewidze anteny i pilot dziala mi tylko w odleglosci 0,5m od auta,niekiedy to nawet musze podchodzic do dzwi kierowcy bo inaczej niedziala :cry:
Gdzie taka antena jest schowana albo czy sa takie alarmy ze niemaja anteny tylko jakis czyjniczek i czy mozna ta antene jakos przeciagnac na szybe albo cos zeby byl lepszy zasieg
Z gory THX
Yoshi
JoeMix - 6 Sie 2004, 16:32
WITam...
Więc tak - centralka MUSI mieć antenke... zazwyczaj to kawałek przewodu w izolacji który podłączamy NIGDZIE... Popatrz na obudowe centralni - może byłą antenka ale odpadła... Jak rozbierzesz alarm, to lekko zaawansowany elektronik pokapuje sie gdzie powinna być dołączona antenka... Centralke najlepiej montować tak, zeby ta antenka pogłą iść po wewnetrznej uszczelce od przedniej szyby, ogóle zeby nie byłą przesłonięta karoserią, można teś zpróbować podłaczyć antenke centrali do antey radiowej (tylko trzeb uważac zeby nie zmasować)...
JoeMix - 6 Sie 2004, 16:40
Kurtus napisał/a: | Więc Immbilaiser (jak ajks ie to tam w koncu pisze)
immobiliser :lol: |
Więc wracając do sprawy... wiele alarmów ma napisane że ma ten immobilaiser a tak naprawdę posiada tylko odcięcie jednego obwodu... z centralki wychodza 2 grubszawe przewody... normalnie przewodza prąd, ale kiedy alarm się wzbudzi anępuje ich rozłaczenie... Srednio takie przewody moża obciązyć prądem do 20A... We Fiestach najlepiej odciąć od zasilania cefkę zapłonową (w układach DIS można się pokuśić o wyłączenie 2 cylindrów - na 2 praujących cięszko się jeści a silnik nie pracuje dobrze, a jak jest zgaszony to chyba nie odpali), spowoduje to brak iskry i unieruchomienie auta... innymi miejscami może być: elektryczna pompa paliwa, czujnik położenia wału korbowego lub każdy inny unieruchamiający pojazd - a w pojazdach ze skrzynią aytomatyczną dobrze jest się wpiąc pod przekqżnik kontrolny biegu jałowego - przestaje działać wszystko, rozrusznik, gaśnie silnik... i dupa
bash - 6 Sie 2004, 20:11
2 pytania, skoro juz sie rozwinal temat:
- mam 1.4i+gaz - wystarczy założyc odcięcie na + cewki i wsio będzie grało? gaz rozumiem nie bedzie podawany po padnięciu silnika ? :wink:
mk3
- chce w końcu schować centralkę troszkę głębiej niż do tej pory, czyli pod bebechy kokpitu - da sie zdjąc kokpit bez ruszania wężownicy (w serwisowce pisza niby ze trzeba ogrzwanie odpiąć i wylac czesc plynu :shock: ) - pewnie bedzie trza odpiac linke od predkosciomierza i kiere wykrecic.. wskazowki mile widziane
JoeMix - 7 Sie 2004, 09:46
bash napisał/a: | mam 1.4i+gaz - wystarczy założyc odcięcie na + cewki i wsio będzie grało? gaz rozumiem nie bedzie podawany po padnięciu silnika ? :wink: |
WITam...
Jak masz gaz, to mażna się pokusić o odcięcie zasilana centralki - zamkną się wtedy wszystkie zawory... co prawda mozna ręcznie odkręcić zawór paliwowy, ale wymaga to takeiej samej wiedzy jak podłaczenie cefki na krótko... JKeśli w dobrym miejscy odetniesz zapłon - to centralka straci impulsy i zamknie zawory... najczęsciej impilsy bierze z jednego z przewodów wysokiego napięcia (łątwo pozanć bo wokół niego jest owinięte trochę przewody i zaizoloane) więc jak zniknie iskra, to znikną impulsy
bash - 7 Sie 2004, 10:11
oooo - otakim rozwiazaniu brania impulsow nie slyszalem : )) u mnie nie zauwazylem takiego rozwiazania - mowisz o odcieciu zasilania KOMPA fordowskiego czy centralki od gazu? bo jak centralki gazowej to mozna zawsze przelaczyc na benzynke i pojechac :/ odciecie + z cewki to najbardziej logiczne rozwiazanie, ale tez najbardziej znane i dosc latwe do obejscia - hmm... podumam jeszcze.. a tak BTW tym tygodniu uruchamialismy ze szwagrem jego UNO bo stanelo na skrzyzowaniu , bo sie okazalo ze siadl przekaznik w alarmie i tak sobie rozlaczyl + na cewce w czasie jazdy :wink: jeszcze sie zastanowie nad bezpieczenstwem odciecia srednio fajnie by bylo miec zabrane kucyki w czasie wyprzedzania, gdy z przeciwka idzie na ciebie tir
nelasz - 9 Sie 2004, 14:15
Czy znacie sposoby obejścia takich standardowych alarmów i metody zabezpieczeń przed nimi jeżeli takie istnieją.
Może z pewnych względów poproszę o odpowiedzi na priva.
Kolejne pytanie: mam założone czujniki ruchu. Widziałem że można założyć też czujnik np. holowania. Czy wiecie do czego sie go podpina? Czy można go podpiąć w to samo miejsce gdzie czujniki ruchu w alarmie?
Sławek - 9 Sie 2004, 14:34
Witam. Moim skromnym zdaniem czujniki ruchu działają w kabinie podczas przecięcia fal, natomiast czujniki ruchu mają coś wspólnegom ze sprężynami albo amortyzanorami co jest wskazane przy zabiezaniu na lawetę itp. Poradź sie madzejszych. Pozdrowionka
bash - 9 Sie 2004, 14:38
można wszystkie podpiąć pod to samo wejście - zwykle stan alarmowy jest oznaczany podaniem masy ( z czujek z drzwi dawana masa na centralke, z klapy, podobnie z innych czujek ) - najlepiej separowac każde wejscie diodami i bedzie git
JoeMix - 9 Sie 2004, 17:27
bash napisał/a: | można wszystkie podpiąć pod to samo wejście - zwykle stan alarmowy jest oznaczany podaniem masy ( z czujek z drzwi dawana masa na centralke, z klapy, podobnie z innych czujek ) - najlepiej separowac każde wejscie diodami i bedzie git |
No, problem w tym że jak bedziesz miał inteligtniejszy alarm to nie zadział bo no. niekture czujki podają impuls długości 0,7s... inne 1,5s... a inne jak mowiesz dają ciągle mase... Dobry alarm ma wejście na dodatkowe czujniki....
bash - 9 Sie 2004, 20:29
zwykle w tańszych alarmach jest tak, ze jest osobne wejscie na drzwi (np do antynapadu itp) i osobne na inny czujnik, tak jak namalowalem thnx Joe za porady dot. alarmow - wyciagnalem duzo wnioskow ze starych postow Wczoraj udalo mi sie zrobic odciecie, w sumie posrednio dzieki twojej radzie - impulsy do gazu byly brane z cewki po odcieciu gaz mi sie tez zamyka <brawo> 8)
bash - 9 Sie 2004, 20:31
..nie dokonczylem mysli przez podlizywanie sie nie ma znaczenia czy impuls masy bedzie dany przez sekunde czy dwie - alarm sie odpali i w skrocie o to chodzi
JoeMix - 9 Sie 2004, 20:46
No a ja muwięc Ci ze lepciejszych alarmach ma znaczenie... długo użerałem się z serią Tiger i dość tanim czujnikiem ruchu... dawał on wchwili wykracua ruchu ujemny impuls 0,7s... Okazało się ze dla centralki Tiger impuls 0,7 jest za krótki... potrzeba około 1,2-1,5s aby wywołać prealarm... albo potrzeba dać przynajmiej 3s żeby wywołać normalny alarm...
KacpeRS - 12 Sie 2004, 12:51
właśnie zakładam sobie alarm i w ziązku z tym mam pytanko jak podłączyć centralkę do awaryjnych tzn najlepiej w którym miejcu i do jakiego kabelka?? z centralki wychodzą dwa kable idące na awaryjki
ic3ek - 12 Sie 2004, 15:16
Odkreć plastik pod kierownica i tam przy gajdze od kierunkowskazów masz wtyczke (bodajze 2 pierwsze od góry sa to kable od kierunku lewego i prawego) po podaniu na nich plusa zapalaja sie ( w zaleznoscil lewy lub prawy ) podłanczasz pod to i smiga. Spradz tylko czy z centralki wychodzi plus na kierunki bo jak nie to kicha trza inaczej.
KacpeRS - 12 Sie 2004, 17:48
widziałem jak to miał rozwiązane koleś w audi 80 lyle że tam były druty a nie linki jak w fiestach ale coś zawsze można wykombinować
ic3ek - 12 Sie 2004, 17:55
A jak to koles mial tam wykombinowane ???? Przeciez drzwi sie same nie odchyla od karoserii
JoeMix - 12 Sie 2004, 19:21
ic3ek napisał/a: | A jak to koles mial tam wykombinowane ???? Przeciez drzwi sie same nie odchyla od karoserii |
Uszczelka je odepchnie... sprawć sam.. od srodka ciągnij tylko za dzwigienke i ne popuchaj drzwi zobaczysz ze samo sie otworza, otwieranie podłaczas ie wlasnie pod te dzwigienke tak jak siłownik do otwierania tylnej klapy...
Co do kierunków to kolega bardzo dobrze napisał.. z centralek wychądzą zawsze 2 przewody +12V do podłacznie na kierunki 9jedne na lewo 2 na prawo strone) - powinny być na nich stosowne bespieczniki...
KacpeRS - 12 Sie 2004, 19:29
dokładnie na tej zasadzie drzwi się otwierały i jak to super wyglądało tyle że jest mały z tym proble 1-policja się czepia (jak zwylke tego co jest inne) 2-może nie przejść przeglądu ALE wiem komu tu dać w łapkę :lol:
KacpeRS - 12 Sie 2004, 19:33
to jeszcze pytanko jakiego koloru są przewody od kierunków przy tym przełączniku zespolonym i jak mam to podłączyć jeden na lewo drugi na prawo od przełącznika kierunków czy pod przycisk awaryjek?????
ic3ek - 12 Sie 2004, 19:52
Wyciagnij wtyczke od gajgi kierunkow. POdłacz 1 kabel do kabla na samej gorze wtyczki (bezpiecznik jesli centralka nie ma wmontowanego)
a 2 kabelek podłacz do 2 kabelka od gory wtyczki (bezpiecznik) i wsio gra
Prosciej naprawde nie idzie
Do Awaryjek ni uda ci sie podłaczyc (probowalem ale musialyby byc przerobki )
Co do dzwi to ja mialem nadzieje ze beda sie szezej otwierac
A nie tylko na tyle ze je uszczelka odephnie (tyle to wiem ze je odepchnie Tak gł... nie jestem ) :(
JoeMix - 14 Sie 2004, 11:48
ic3ek napisał/a: | Co do dzwi to ja mialem nadzieje ze beda sie szezej otwierac
A nie tylko na tyle ze je uszczelka odephnie (tyle to wiem ze je odepchnie Tak gł... nie jestem ) :( |
No to na jeden z zawiasów od drzwi musisz założyć spręzyne.. najlepiej od rowerowego bagażnika... Dzwie w maluchu otwiera na 45 stopni...
KacpeRS - 15 Sie 2004, 20:16
dobry pomysł tylko nie zda to egzaminu na parkingu między samochodami bo można poobijać sobie dżwi
JoeMix - 15 Sie 2004, 21:23
To trzeba drzwi łapać... albo się mają otwierać szerzej albo nie...
machok - 31 Sty 2005, 23:26
Zamontowałem alarm w MK3 ale pojaiwł się mały problem z czujnikami otwarcia drzwi. Podpiąłem się do kabla idącego od czujnika drzwi kierowcy i myślałem, że to jednocześnie będzie kabel od czujnika drzwi pasażera. A nie jest :-| I alarm nie wykrywa otwarcia drzwi pasażera. Wygląda na to, że czujniki połączone są z światełkiem sufitowym przez diody. Pytanie - gdzie te diody są ukryte? Albo gdzie najprościej znaleźć kabel idący do światełka sufitowego? (Tak aby mi alarm chronił oboje drzwi).
Pozdrawiam!
JoeMix - 1 Lut 2005, 07:36
Podłaczenie się alarmem pod czujniki od światełka w aucie nie jest dobrym pomysłem, alarm powienien mieć niezależną instalacje... przewód od drzwi pasażera znajdziesz najprościej przy dzwiach pasażera, zaraz czy właczniku krańcowym...
machok - 1 Lut 2005, 09:13
JoeMix napisał/a: | ...przewód od drzwi pasażera znajdziesz najprościej przy dzwiach pasażera, zaraz czy właczniku krańcowym... |
Dzięki, to wiem, ale potrzebuje przewód na którym będę miał "sygnał masy" z obu drzwi naraz, czyli napewno będzie to przewód idący do światełka sufitowego. Tylko gdzie go szukać?
PS: Nie zdecyduję się na wiercenie dziur i montaż niezależnych czujników drzwiowych. Te fabryczne mi wystarczą.
JoeMix - 1 Lut 2005, 17:16
machok napisał/a: | Dzięki, to wiem, ale potrzebuje przewód na którym będę miał "sygnał masy" z obu drzwi naraz, czyli napewno będzie to przewód idący do światełka sufitowego. Tylko gdzie go szukać? |
:? Przy światełku....
machok - 1 Lut 2005, 17:38
Dzięki. Bardzo mi pomogłeś... :?
JoeMix - 1 Lut 2005, 18:45
A czego oczekiwałeś... że pójde do auta... rozbiorę lampkę zeby zobaczyć jakie są kolory przewodów... a następnie rozbiorę 1/3 auta zeby Ci przekazeć, gdzie szukac tych przewodów w instalacji?
Danio - 1 Lut 2005, 23:45
nie rozumiem w czym problem..z tego co pamiętam to w lampce są trzy kabelki...jede plus i dwa minusy( kabelki od wyłaczników w drzwiach) z tego co mi się wydaje to minusy możesz spokojnie łaczyć więc: albo podciągasz kabelki od wyłączników w drzwiach (( zwykły konektorek trzeba przerobić)) albo bierzesz kabelki te które są w lampce...tak mi się wydaje...nie wiem ...może strzeliłem jakąś gafe...na chłopski rozum by działało..proszę mnie poprawić jeśli zawaliłem
machok - 2 Lut 2005, 11:27
Joe, nie bądź nerwowy. Jestem na forum od niedawna więc może się mylę, ale zasada jest chyba taka, że jak ktoś potrafi coś podpowiedzieć to pisze, a jak nie potrafi - to nic nie pisze... Przecież nie proszę Cię abyś specjalnie dla mnie rozbierał 1/3 auta i szukał kabelków. Jeśli ktoś wie (gdzie schodzi kabel od lampki), to napisze (chyba do tego służy forum, abyśmy dzielili się wiedzą).
Po prostu nie wiem którędy idzie kabel od lampki sufitowej. Czy w lewym słupku? A chodziło mi o to, aby znaleźć kabel, na którym dostanę masę po otwarciu którychkolwiek drzwi. Ale z postu Danio wynika, że kable z czujników drzwiowych idą bezpośrednio do lampki. Dzięki za podpowiedź.
Ale... przecież jest sygnał dźwiękowy o włączonych światłach, pojawiający się po otwarciu tylko drzwi kierowcy. Czyli kabel z czujnika lewych drzwi jeszcze musi iść do tego sygnalizatora, nie tylko do lampki. OK, poszukam i napiszę co znalazłem.
Pozdrawiam
Danio - 2 Lut 2005, 18:16
no do sygnalizatora jest doprowadzony plus...a minus jest przerywany tym przełacznikiem drzwiowym...ja mam np że jak otwieram lewe drzwi to mi się zapala neon...to samo będę robił z prawymi...pozdrawiam
MARIUSZ.B - 3 Lut 2005, 09:05
Wracając do odcięcia zapłonu uważam że to zły pomysł ponieważ prubując odpalić samochód z załączonym alarmem pompujemy paliwo do silnika a ono się nie spala i leci do kata niszcząc go. Więc lepiej odcinać pompe paliwa lub dwie rzeczy na raz.
JoeMix - 3 Lut 2005, 17:39
A kto normalny będzie próbował uruchomić auto z załaczonym alarmem? No chyba tylko złodziej... a wtedy starty moga być dużo większe... ważne zeby auto nie odpaliło... pozatym, katalizator jest zalewany niedopalonym paliwem przy praktycznie każdym uruchomieniu silnika...
machok - 15 Lut 2005, 15:13
Danio napisał/a: | nie rozumiem w czym problem..z tego co pamiętam to w lampce są trzy kabelki...jede plus i dwa minusy( kabelki od wyłaczników w drzwiach) |
Faktycznie do lampki idą 3 kable, ale troche inaczej: +12V, masa na stałe, masa po otwarciu drzwi.
Niestety ta masa po otwarciu drzwi jeszcze przechodzi chyba przez układ diodowy i jest zbyt "słaba" aby wysterować wejście alarmu.
Poradziłem sobie stosując transoptor
|
|