Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - [MK3] Licznik z obrotkiem - po wymianie zle wskazania temp.

Madam - 16 Lut 2010, 05:23
Temat postu: [MK3] Licznik z obrotkiem - po wymianie zle wskazania temp.
Wymienilem licznik u siebie na taki z obrotomierzem i malym licznikeim kilometrow. Ma on oznaczenie na obrotku 2E. Musialem dawac dodatkowy opornik i przewod aby wskazywal mi obroty. Nie jestm do konca przekonany czy dobrze wskazuje obrotosciomierz. Mam na biegu jalowym po rozgrzaniu silnika jakies 1250 obr/min. Wartos sumaryczna oporu (r7 = potencjometr) wynosi 324 kiloomy. Tak wskazuje moj miernik. Moze mam z nim cos nie tak. Czy ja musze ten opor zmniejszyc czy zwiekszyc jesli chce wykalibrowac orotek tak aby pokazywal mi mniejsze wskazania. Jak sprawdzic jakie ma wlasciwe oborty. Czy moge cos podlaczyc do auta aby mi pokazalo konkretnie jakie sie obroty. A moze naprawde obrotek dobrze wskazuje te 1250.

Czy ten licznik w mojej fiescie 1.1i GFJ moze zle pokazywac wskazania temp i pojemnosci baku. Wskazowka temp jest ciagle przed literka M.

MARIUSZ.B - 16 Lut 2010, 09:10

Madam napisał/a:
Czy ten licznik w mojej fiescie 1.1i GFJ moze zle pokazywac wskazania temp i pojemnosci baku. Wskazowka temp jest ciagle przed literka M.

Zastosowałeś licznik z innego silnika, zastosuj i czujnik temperatury z tego silnika.

Madam - 16 Lut 2010, 09:35

Chodzi o czujnik temp wkrecany w blok silnika czy o wskaznik z deski rozdzielczej mam zamienic??

A co ze wskaznkkiem pojemnosci baku??

Mozliwe jest abym na biegu jalowym mial 1250 obr\min??

MARIUSZ.B - 16 Lut 2010, 10:02

Madam napisał/a:
zi o czujnik temp wkrecany w blok silnika czy o wskaznik z deski rozdzielczej mam zamienic??

Albo jedno olbo drugie musisz je spasować.
Madam napisał/a:
A co ze wskaznkkiem pojemnosci baku??

Z tym nie powinno być problemów.
Madam napisał/a:
Mozliwe jest abym na biegu jalowym mial 1250 obr\min??

Raczej nie, na "ucho" obroty masz dobre ?

Madam - 16 Lut 2010, 10:30

Na ucho wydaje mi sie z obroty sa w granicy 1000 nie wiecej.
JoeMix - 16 Lut 2010, 20:30

Madam napisał/a:
Chodzi o czujnik temp wkrecany w blok silnika czy o wskaznik z deski rozdzielczej mam zamienic??
Właśnie czujnik na deskę jest wkręcany w blok,,, ;-|
kamil wolski - 16 Lut 2010, 20:39

Zamontuj sobie może potencjometr, i jałowe na rozgrzanym silniku ustaw na wartość książkową dla tego silnika.
Madam - 17 Lut 2010, 10:54

Jaka powinna byc oryginalna wartos oporu r7+tego czeronwgo potencjometru. U mnie jest teraz 324 kiloomy.

Jakie sie u was wskazania obrotka np na trojce przy 40 km i 50 km. Na 4 przy 50 i 60 km. Na 5 przy 70 km.

Ten obrotek z oznaczeniem 2E od jakiego modelu fiesty moze byc?? Dostalem ten licznik i nie wiem od jakiego auta on jest.

Na rozgrzanym silniku podlaczylem stary licznik i kontrolka temp oraz paliwa wskazywala tak samo jak ten licznik z obrotkiem.

Wartosc ksiazkowa biegu jalowego na rozgrzanym silniku to okolo 900 obr/min - mam racje??

Pawełos666 - 17 Lut 2010, 11:01

dla G6A 900 +-50obr/min
bidżej - 17 Lut 2010, 11:13

obroty ustawiłbym na 2500 przy 90km/h na piątym biegu bo to wynika z przełożenia skrzyni i nie ma zmiłuj, a na biegu jałowym silnik może trzymać 850, a może też 950, a przed rozgrzaniem 1000-1200 jak mu się spodoba. tak zresztą robiłem u siebie i obrotek chodzi jak ta lala :yes:
Madam - 17 Lut 2010, 12:14

Na 5 biegu przy predkosci 70km/h mam tak gdzies 1900 obr/min.
bidżej - 17 Lut 2010, 12:16

a ja Ci mówię ile ma być przy 90... :fox:
kamil wolski - 17 Lut 2010, 12:26

bidżej napisał/a:
obroty ustawiłbym na 2500 przy 90km/h na piątym biegu bo to wynika z przełożenia skrzyni i nie ma zmiłuj, a na biegu jałowym silnik może trzymać 850, a może też 950, a przed rozgrzaniem 1000-1200 jak mu się spodoba. tak zresztą robiłem u siebie i obrotek chodzi jak ta lala :yes:


~100 obr/s to jeszcze tolerancja ;) .

bidżej - 17 Lut 2010, 12:29

ale między 850 a 1200 jest już 350. a można mieć dużo dokładniej :)

i nie /s, tylko /min ;-))

kamil wolski - 17 Lut 2010, 12:36

sorry, jeszcze śpię, wiem że na minutę hehe ;)

Ale mówię nie rozgrzanym. Wiadomo że nikt nie będzie ustawiał obrotka zaraz pod odpaleniu tylko po dłuższej jeździe ze sprawnym termostatem ;) .

Madam - 18 Lut 2010, 10:52

Moze mi ktoś napisać jakie ma obroty na 4 biegu przy 70km/h i 3 biegu przy 50km/h

Na 5 biegu przy 90km/h mam te 2500 obr/min ale coś chyba jest nie tak z niższymi biegami. Wskazówka obrotosciomierza nie dochodzi do 3000 obr/min a ja muszę zmieniać bieg na wyższy bo silnik strasznie mocno wyje.

Przy jakich obrotach zmieniacie biegi na wyższe??

Fiesta 1.1i monowtrysk 1991r.

Ile powinna wynosić rezystancja (opornik R7 plus potencjometr) Moze ktoś to zmierzyć w liczniku z oznaczeniem V.

bidżej - 18 Lut 2010, 10:59

jak pamiętam, to na czwórce przy 70 jest 2500 (ale głowy nie dam, nie wiem czy przypadkiem nie jest to przy 60). postaram się sprawdzić jak będę jeździł.

bieg nie ma nic do rzeczy przy wskazaniach obrotów.

a standardowo zmieniam biegi przy 2500, ewentualnie koło 3000-4000 jak chcę trochę pogonić, ale wtedy zaczyna się robić orkiestra na 1 wałek, 8 popychaczy, tyleż zaworów i całą klawiaturę pod batutą OHV :)

JoeMix - 18 Lut 2010, 11:15

Obrotek się kalibruje tylko na podstawie wskazań przyrządu wzorcowego,,, bo tak inaczej to jest tak,,, na oko :P
Pawełos666 - 18 Lut 2010, 11:16

:tyłek: chyba HCS'a, a nie ogolnie OHV'a, nie kazdy OHV brzeczy jak ta kosiarka do trawy
JoeMix - 18 Lut 2010, 11:21

No a o czym tu mowa,,, cały czas o 1,1 OHV,,,
kamil wolski - 18 Lut 2010, 11:24

Joe, nie przyzwyczaiłeś się jeszcze? :rotfl:

Madam, ile masz na jałowych po rozgrzaniu auta (wskazówka w połowie skali temp lub chociaż 20-30km jazdy) ?

JoeMix - 18 Lut 2010, 11:27

bidżej napisał/a:
a standardowo zmieniam biegi przy 2500, ewentualnie koło 3000-4000 jak chcę trochę pogonić
Patrze akurat na wykres gaźnikowej wersji 1,1 i te 2,5tyś to trochę nisko, ba jak kojarzę to po zmianie biegu u mnie obroty lecą mniej więcej o 1000 w dół, czyli od 2,5tyś wyjdą z optimum momentu który jak widzę ciągnie się od 2tyś do 4tyś,,, ja swoją kręcę właśnie tak do 3-3,5tyś
bidżej - 18 Lut 2010, 11:28

u mnie przy zmianie zdążą opaść z 2500 na 2000-2100 :twisted:

tak więc wszystko jest ok, nie martw się - charakterystykę tego silnika mam obcykaną empirycznie :)

JoeMix - 18 Lut 2010, 11:32

;-| Jedziesz równo prędkością X na biegu Y z obrotami 2,5tyś, zmieniasz z Y na Y+1 i dalej utrzymujesz prędkość X i masz 2,1tyś? To co Ty masz za skrzynkę? :-P
bidżej - 18 Lut 2010, 11:34

nie wiem, ale tak to wygląda - być może dlatego, że ze stałą prędkością jeżdżę rzadko :-P
Pawełos666 - 18 Lut 2010, 11:42

zmienia biegi na sportowo, zeby nie wyprzedzali (trzyma gaz i pali sprzeglo)
Madam - 18 Lut 2010, 11:44

Co to jest te HCS OHV.

Jaka ja mam wreszcie wersje fiesty bo juz sie totalnie pogubiłem.

1.1i gfj monowtrysk - to wiem napewno, a co z reszta??

bidżej - 18 Lut 2010, 11:47

masz HCS - to nazwa konkretnego typu silnika Forda - High Compression Swirl.

OHV to układ rozrządu - Over-Head Valve - gdzie wałek rozrządu jest w bloku, a w głowicy zawory z odpowiednim układem "napędowym" - klawiaturą.

żeby było ciekawiej, w terminologii Forda Twój silnik to 1.1 HCS CFI (CFI to Central Fuel Injection - monowtrysk)

jasne? gy

Pawełos666 - 18 Lut 2010, 11:47

OHV to rodzaj rozrzadu,
HCS to przeplyw mieszanki z zawirowaniem pod dużym ciśneniem
CFI centralny wtrysk paliwa w kolektorze ssącym masz 1 wtryskiwacz sterowany elektronicznie, wada takiego rozwiazania jest skraplanie sie paliwa

dokladnie masz motor G6A na OHV z CFI HCS

bidżej - 18 Lut 2010, 11:52

a co do zmiany biegów to czepta się prądu - jak mówię, ze stałą prędkością jeżdżę na piątce, jak mi się biegi kończą. przy odpowiednim bujnięciu auta gazem przed zmianą, osiągnięcie efektu spadku z 2500 na 2100 nie jest problemem :D
JoeMix - 18 Lut 2010, 12:00

bidżej napisał/a:
czepta się prądu
nie
Pawełos666 - 18 Lut 2010, 12:02

Madam napisał/a:
Co to jest te HCS OHV.

Jaka ja mam wreszcie wersje fiesty bo juz sie totalnie pogubiłem.

1.1i gfj monowtrysk - to wiem napewno, a co z reszta??


niektorzy na forum pisza o silnikach CVH to takie z półkulistą komorą spalania z zaworami w układzie V, dlatego np silnik 1.4 CVH z glowica oryginalna ktory mam ja albo Joe jest bezkolizyjny (zawory sie nie caluja z tlokami przy zerwaniu paska rozrzadu; nie we wszystkich CVH)

Madam - 19 Lut 2010, 16:16

Na 4 biegu przy 60km/h mam 2000 obr

na 5 biegu przy 60km/h mam 1500 obr

Auto mi coraz bardziej słabnie. Nie mogę z niego wydusić 100km/h. Czy filtr paliwa i zatkany katalizator mogą powodować osłabniecie auta i większe spalanie??

Filtra paliwa nie wymieniałem jeszcze tym bardziej katalizatora. Po czym poznać ze filtr paliwa ma skończona żywotność i ze nadaje sie do wymiany??

bidżej - 19 Lut 2010, 16:17

a wydech Ci się nie przytkał? :fox:
kamil wolski - 19 Lut 2010, 16:21

Madam napisał/a:
Filtra paliwa nie wymieniałem jeszcze tym bardziej katalizatora. Po czym poznać ze filtr paliwa ma skończona żywotność i ze nadaje sie do wymiany??


Po przebiegu. Jeśli nie wiesz jaki ma to wymień i zapisz sobie.

Madam - 19 Lut 2010, 16:58

Co ile wymienia sie filtr paliwa?? Ja zrobilem swoim autem juz ponad 60 tys i nie ruszalem filtra.

Podejrzewam ze katalizator jest zapchany ale nie jestem do konca pewien

kamil wolski - 19 Lut 2010, 19:01

Ja swój wymieniam co 10.000.... :cojest:
Madam - 20 Lut 2010, 05:15

No to czeka mnie wymiana filtra paliwa.

Na termostacie mam wybite 82 stopnie. Czy to nie za malo?

W serwisowce AUTODATY jest podane ze w moim modelu auta musi byc termostat na 89 stopni.

Mam go tez wymienic? Co o tym sadzicie.

kamil wolski - 20 Lut 2010, 12:01

A jak by ył 92 to by było jeszcze lepiej z tego co JOE pisał. Ale jeśli działa to pewnie bym nie tykał.
BerciQ - 17 Paź 2010, 00:01

troche odgrzeje. Z jakiego silnika jest licznik 2E? Też mam taki i głupieje mi czujnik temp. Po przejechaniu 3 km prawie wchodzi na czerwone, przełożyłem na drugi licznik bez obrotka - taki jaki był z autem i tylko trochę się podniosło, natomiast po wył. silnika i zapłonu na liczniku z obrotkiem wskazówka z temp. nie opadła poniżej białego pola, tak jak to było w liczniku pierwotnym.
I chyba coś kantuje z prędkością, muszę z GPSem sprawdzić ale tak na oko to ok 15-20 km/h zawyża, co przekracza wart.tych max10% o jaką liczniki i tak oszukują.

dżolero - 28 Lis 2010, 20:47

podłanczam sie do tematu.NIMO IZ DOTYCZY INNEGO PROBLEMU LECZ RÓWNIEŻ WSkazNIKA podczas zmainy silnika zostawiłem licznik i reszte bez zmian. ale po gwałtownym przyspieszeniu spada wskazówka paliwa ponizej czerwonego lub jeszcze nizej jakos na godzine4 max 5 po chwili postoju normuje sie. co moz ebyc nie tak? dodam ze na straym zajehcnaym 1.1i nie było tego problemu. zmieniłem na 1.3i
MARIUSZ.B - 28 Lis 2010, 20:52

Jakoś nie widzę związku między wymianą silnika a wskazówką paliwa. Chyba że obecny silnik ma takie przyśpieszenie że paliwo ucieka do tyłu spod pływaka :hihihi:
Raczej normalny objaw w fiestach jak przyśpieszasz jest mniej paliwa, jak hamujesz więcej. Moja rada nie jeździj na oparach ;-))

dżolero - 28 Lis 2010, 21:13

wczesneij tego nei było. w sumie 1.3i a 1.3i tosamo.. lecz dynamika jazdy inna. wiec zatankuje więcej i zoabczy jak to bedzie
JoeMix - 29 Lis 2010, 10:55

dżolero napisał/a:
w sumie 1.3i a 1.3i tosamo..
:yes: :yes: :yes:
jackrzec - 29 Lis 2010, 19:28

JoeMix napisał/a:
dżolero napisał/a:
w sumie 1.3i a 1.3i tosamo..
:yes: :yes: :yes:
No inaczej trudno żeby było... :hahaha: :hahaha: :hahaha:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group